echte foto's kan ook niet. De golflengte van zichtbaar licht is veel te groot.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:05 schreef Cosworth het volgende:
Interessant. Ik dacht altijd dat dat niet kon.
de ekte ekte doen het met een AFM.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:53 schreef Basp1 het volgende:
Met een stm microscoop kan men wel al iets meer weergeven, en ook individuele atomen verplaatsen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scanning_tunneling_microscope
Dat is eigenlijk ook wel raar om over na te denken, "licht" is te groot om een object te kunnen zienquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
echte foto's kan ook niet. De golflengte van zichtbaar licht is veel te groot.
je kunt wel met andere technieken een beeld ervan maken, maar dat is niet 'echt'. Die dingen zijn zo klein dat ze geen zichtbaar uiterlijk hebben zoals dingen op grotere schaal.
Het is een hele simpele vuistregel: wil je iets meten met afmeting D dan moet je straling gebruiken met een golflengte kleiner dan Dquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:30 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook wel raar om over na te denken, "licht" is te groot om een object te kunnen zien
Ik heb gelezen dat zogenaamde superlenzen daar vanaf kunnen wijken.quote:Op woensdag 8 april 2009 08:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het is een hele simpele vuistregel: wil je iets meten met afmeting D dan moet je straling gebruiken met een golflengte kleiner dan D
Had ik nog niet eerder van gehoord. Even wat over opgezocht, best interessant:quote:Op woensdag 8 april 2009 13:00 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat zogenaamde superlenzen daar vanaf kunnen wijken.
quote:Op woensdag 8 april 2009 08:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het is een hele simpele vuistregel: wil je iets meten met afmeting D dan moet je straling gebruiken met een golflengte kleiner dan D
Dat is wel vetquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:37 schreef teknomist het volgende:
http://www.c2w.nl/molecuu(...)af-model.68922.lynkx
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |