abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:48:01 #76
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67889283
Ligt aan de situatie. als een oud vrouwtje in elkaar geramt wordt door iemand dan spring ik er wel tussen. wordt iemand door een groep van 5 man ofzo in elkaar geslagen dan draai ik eerder 112 dan dat ik ertussen spring.

Vaak gebeuren dit soort dingen echter zo snel dat je gewoon verstijfd van fuck wat gebeurt er nou. En voor je kan reageren is het al voorbij. Je verwacht dat soort dingen gewoon niet.
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:54 schreef OldJeller het volgende:

En die twee dingen moet je toch wel meenemen in je beslissing, aangezien de kans reëel is dat jij wordt aangevallen als je ertussen gaat staan. Zeker als je in je eentje bent en je staat tegenover meerdere personen.
Afweging die je maakt.. maar de andere kant opkijken en doen alsof er niets aan de hand is, terwijl iemand helemaal wordt afgerost vind ik ook niet kunnen, ook al weet je dat de kans groot is dat jij moet gaan vechten en daarbij klappen oploopt. Maar als wat potige omstanders ook inspringen dan is het leed van iemand wel te voorkomen. Probleem is dat je dan moet hopen op steun van omstanders, of je van tevoren even iemand (waarvan je denkt dat die wel capabel is) aanschiet en samen er iets van zegt, als het toch wel een gevaarlijke situatie is.
Een aantal van die voorvallen van zinloos geweld waarbij iemand overleed vonden plaats in een openbare gelegenheid en op dat moment stonden er veel mensen omheen of liepen erlangs.. dat is toch wel erg, aangezien best wel een groepje mensen die handen ineen kan slaan en wat eraan kan doen.
Dat is het zgn bystander syndroom. Mensen doen niks omdat ze denken dat andere mensen uit de groep beter in staat zijn om de situatie op te lossen en zodoende doet niemand wat. Roepen naar een specifiek persoon uit de groep een oplossing omdat je dan direct aangesproken wordt en gaat helpen, vaak gaan er dan ook meer mensen meehelpen. Maar het is een heel apart fenomeen en gevaarlijk ook.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_67904564
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mijn vader mijn broertje onder zijn arm stak en wegliep en het gedonder afgelopen was.

huh?
Mijn tienjarige broertje was ook nog eens erg klein voor zijn leeftijd. >ijn vader komt dus aanlopen en ziet een dikke rel, mijn broertje er ineens wegsprinten en ertussen springen en tegen de tijd dat mijn vader erbij was was dus net die pauze waarin hij alleen maar dacht: wegwezen. De kortste klap was toen het joch onder zn arm nemen en weglopen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_67904611
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:48 schreef Metro2005 het volgende:
Ligt aan de situatie. als een oud vrouwtje in elkaar geramt wordt door iemand dan spring ik er wel tussen. wordt iemand door een groep van 5 man ofzo in elkaar geslagen dan draai ik eerder 112 dan dat ik ertussen spring.

Vaak gebeuren dit soort dingen echter zo snel dat je gewoon verstijfd van fuck wat gebeurt er nou. En voor je kan reageren is het al voorbij. Je verwacht dat soort dingen gewoon niet.
[..]

Dat is het zgn bystander syndroom. Mensen doen niks omdat ze denken dat andere mensen uit de groep beter in staat zijn om de situatie op te lossen en zodoende doet niemand wat. Roepen naar een specifiek persoon uit de groep een oplossing omdat je dan direct aangesproken wordt en gaat helpen, vaak gaan er dan ook meer mensen meehelpen. Maar het is een heel apart fenomeen en gevaarlijk ook.
Inderdaad. Ik vraag me dus vooral af wat ik zou doen als ik een keer aan de beurt ben. Ik denk dus ook specifiek één iemand aanspreken van hee hallo hellep. En anders pak ik er dus eentje van de groep aanvallers als het me lukt en probeer die iets serieus aan te doen. Maar waarschijnlijk lig ik gestrekt na 1 goede klap
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 10 april 2009 @ 21:54:03 #80
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_67909377
Eén keer gedaan, op 'n feestje, kerel was straalbezopen en bleef 'n vriendin van me maar bij d'r tieten grijpen, stuk of 10 mannen staan erbij en kijken ernaar, ik werk die gast eruit, die kerel was zo ver heen dat dat niet moeilijk was om te doen. Maar mooie situatie, ik, 'n vrouw, die als enige iets durft te doen.
Hallon!
pi_67909952
Bij mij hangt het er genant genoeg van af of ik de kans krijg na te denken. Zo ja, geen actie, want mes, gevaar, ellende, ieks. Zo niet dan handel ik instinctief toch altijd wel ingrijpend.

Mghghighi zo klinkt het of ik het wekelijks aan de orde heb, maar dat is verre van het geval.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 10 april 2009 @ 22:27:45 #82
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_67910916
Wel eens geprobeerd ertussen te springen, was een man die een vriendin van me lastig viel. Ik ben niet zo groot en hij had coke gesnoven, dus hij had me zo op de grond. Vervolgens trapte hij me in mijn gezicht.

Ik weet niet of ik het weer zou doen, het is best een shockerende ervaring in elkaar geslagen te worden.
Toeval is toeval
pi_67911727
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:54 schreef BlueMage het volgende:
Eén keer gedaan, op 'n feestje, kerel was straalbezopen en bleef 'n vriendin van me maar bij d'r tieten grijpen, stuk of 10 mannen staan erbij en kijken ernaar, ik werk die gast eruit, die kerel was zo ver heen dat dat niet moeilijk was om te doen. Maar mooie situatie, ik, 'n vrouw, die als enige iets durft te doen.
Die 10 mannen vonden het gewoon geil denk ik.
pi_67914287
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:08 schreef Nadinarama het volgende:
Ik zou aan de buschauffeur vragen of die de bus wil stoppen en met mijn telefoon de politie bellen en kijken welke mannen mij kunnen bijstaan om die gasten op hun gedrag aan te spreken.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens zo bang ben geweest in de trein dat ik niks heb gedaan. Alleen star voor me uitkijken. Er waren er inderdaad teveel en de conducteur werd keihard in zijn gezicht gestompt.

Aan de andere kant heb ik ook vaak genoeg tussen een gevecht gesprongen met een stalen smoel, zo van, nou ja, wat ben jij aan het doen????

Dus ja, ingrijpen is het beste, maar ik snap het wel als je het niet altijd doet.....Met je mobieltje bewijs verzamelen en die gasten flink hard veroordelen is dan mijn idee.
... Je loopt even langs die gast en gaat dan aan de buschauffeur rustig uitleggen dat er iemand in elkaar wordt geslagen. En natuurlijk kan je ook rustig de politie bellen, want die kan er wat aan doen want je zit niet in een rijdende bus he. En zodra de bus stopt springen die gasten er niet uit, fantastisch idee dus.
pi_67914407
Als iemand mij aan zou spreken om te hulp te schieten, zoals al eerder is aangegeven dat sommigen zouden doen, zou ik toch wel helpen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 11 april 2009 @ 00:35:32 #86
218044 Shawnie
mama van 2 geweldige mannetjes
pi_67915302
Ik bel 112 maar verder niets, komt ook omdat ik eigenlijk altijd mijn 2 kinderen bij me heb, dus die wil ik heelhuids thuiskrijgen.
  FOK!fotograaf zondag 12 april 2009 @ 12:40:36 #87
145146 Andyy
pi_67946094
afhankelijk van het aantal personen, hoe groot en hoe erg het geweld is
doe zelf Krav maga.
pi_67954939
zoals de rest al zegt, ligt aan de situatie.
als hun met 10man zijn en ik in m'n eentje, jaah dan red die ander zich maar
  zondag 12 april 2009 @ 19:23:35 #89
78498 classpc
I don't like change
pi_67956987
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 00:01 schreef Quir het volgende:
Als iemand mij aan zou spreken om te hulp te schieten, zoals al eerder is aangegeven dat sommigen zouden doen, zou ik toch wel helpen.
Ja ik ook.

Al hangt het ook vooral van de situatie af, zoals al eerder gezegd is.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_67957281
Het ligt eraan he ( tis al te vaak gezegd maar dan nog ), als ze alleen of met z'n 2en zijn gewoon, ertussen springen, misschien de nodige klappen vangen/uitdelen, maar als je daar het slachtoffer mee helpt is het gewoon goed. Doe zelf aan Pencak Silat dus weet wel hoe ik me moet verweren, maar je weet natuurlijk nooit wat de aanvaller allemaal kan.
pi_67957347
Nee behalve God vrees ik niemand.

Heb weleens ingregrepen met een antilliaan en een turk die achter een jongen aanrende die helemaal
onder het bloed zat. De antilliaan rende de winkel in en de turk kon ik voor de winkel tegenhouden zodat hij niet naar binnen kom. Gelukkig was er iemand in de winkel die ook ingreep en de antilliaan van achter vastpakte zodat hij niks kon doen.

Als ik mensen in nood kan helpen, al zou het mijn leven kosten ben niet bang voor de dood.
  zondag 12 april 2009 @ 19:51:24 #92
92279 N.icka
Windforce 11
pi_67957587
Ik denk dat ik het niet zo durven , ben best wel bang aanglegd
  zondag 12 april 2009 @ 20:04:39 #93
167595 mirved
Infobesitas
pi_67957936
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:14 schreef Pwoekie het volgende:
meerdere keren, liep vaak slecht af.

-middelbare school. jongen slaat een meisje in haar gezicht. ik sla die vent tot moes en wurg hem bijna
uiteindelijk gezeik bij de conrector die ik niet mocht en toen naar de rector gestapt, probleem opgelost.
-keer iemand die tegen een garagedeur zat te pissen. vroeg of hij dat normaal vond. vonden hij en zijn vriendjes heel normaal. heb het pissertje bij zijn hoofd gepakt en 2x bikkelhard tegen die garagedeur geramt totdat die in zijn eigen pis in elkaar zakte. (was mijn garagedeur).

wel vaak in ruzies beland, en het hang idd van de situatie af. beetje knokken in een disco is vaak een beetje haantjes gedrag. word er een duidelijk weerloos persoon gepakt of afgezeken dan help ik wel of als meisjes op een of andere manier worden aangevallen of betast.

keer zo ruzie gekregen met een groep van 20 man (wij met zijn 4-en).
eerst 2 wijven die me wouden aftuigen, die ik netjes op de grond heb neergelegd en daarna het vriendje die verhaal kwam halen.
het eindigde erin dat ze een fiets van ons gapten, zij konden zoeken naar de tand van hun vriend en wij naar huis konden fietsen (op 3 fietsen)

en een keer tussen een ruzie gekomen waarna ik omver werd gereden door een medelander in zijn benz...

en een keer afgetuigd door 6 lieve medelanders toen ik ook tussen een ruzietje kwam (en er stonden honderden stoere kerels omheen te kijken maar niemand doet wat..., dat vond ik erger dan de klappen en trappen die ik kreeg.)
dat valt me trouwens wel op, ruzie met een boer, kakker, arbeider, etc. die kappen als iemand down gaat.
die smerige ratten gaan door en proberen iemand dus echt blijvend letsel toe te brengen.
en een boer slaat het hardst (keer of 3 barkrukken heen gemept door zo'n gast )

de kunst is om iemand goed te raken, dan gaan ze met een klap wel neer.
lekker korte beweging maar met alle agressie in je.
van alle mensen die ik vol in het gezicht heb gemept zijn ze of knock-out gegaan of een gebroken neus

maar goed, het kan dus ook fout gaan als ze maffe dingen gaan doen als met een auto, pijp of mes terugkomen.
Iemand met zijn hoofd tegen een stalen deur slaan voor wildplassen
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_67958151
Het is enerzijds wel logisch dat je je liever afzijdig houdt als je bij voorbaat al weet dat je gaat verliezen en er van langs gaat krijgen. Anderzijds moet je je afvragen of jij zou willen worden geholpen door je medemens als je in elkaar geslagen wordt door iemand/meerdere mensen.

Ook al begin je in je eentje niks tegen de mensen die het leed veroorzaken, kan je denk ik altijd wel andere mensen optrommelen en dán iets doen. Initiatief nemen dus. Maar zelfs dat wordt nooit gedaan als er ergens weer iets van zinloos geweld voorvalt, terwijl dat wel een veilige optie is.
pi_67974315
Ik zal altijd helpen, de manier waarop hangt af van de omstandigheden.

Mogelijkheden:
Er tussen springen en geen partij kiezen
Omstanders activeren, er samen tussenspringen en geen partij kiezen
hard schreeuwen (niet als een hysterisch wijf natuurlijk ), dit meestal schrikt af.
Politie bellen
pi_67974338
quote:
Op woensdag 8 april 2009 01:09 schreef tonja het volgende:
Ik was een jaar of 15 toen ik met mijn broer, zijn vriendin en mijn vriend in Beverwijk liep. Een groepje marokkanen vielen mijn broer en vriend aan. Ik stond als versteend. Deed niets. Dertig jaar geleden alweer.. tering.
Racist! Jij discrimineert. Heb je iets tegen Marokkanen of zo?
  FOK!fotograaf maandag 13 april 2009 @ 13:19:29 #97
145146 Andyy
pi_67974400
quote:
Op woensdag 8 april 2009 01:09 schreef tonja het volgende:
Ik was een jaar of 15 toen ik met mijn broer, zijn vriendin en mijn vriend in Beverwijk liep. Een groepje marokkanen vielen mijn broer en vriend aan. Ik stond als versteend. Deed niets. Dertig jaar geleden alweer.. tering.
nog steeds hetzelfde dus ?
maar je kan ook niet voorspellen hoe je gaat reageren in zo'n situatie uiteraard
pi_68008689
dit topic gaat ook zo van actief naar dood in een half uur of zo, toch knap, is wel een zorgwekkend onderwerp want hoeveel mensen doen mee aan het '' staat er bij en kijkt er naar '', en hoe weinig grijpen er daadwerkelijk in.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:26:18 #99
252108 Len93
That's what she said.
pi_68012112
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:54 schreef OldJeller het volgende:
Zou je iemand helpen als die persoon zomaar wordt aangevallen in een openbare gelegenheid waar jij op dat moment ook bent? Waarom niet of wanneer wel?
Heb je al eens iemand geholpen/proberen te helpen en hoe liep dat af?
Ik zou niet als een kip zonder kop eropaf rennen, maar toch zeker wel proberen te helpen.
En natuurlijk kijken of ik de enige zou zijn die helpt maar dat is wanneer het tegen een groep is.
Bang zijn om gewond te raken ben ik ook niet echt, even voor "LOL JE BENT 15" , ik heb al het een en ander meegemaakt waardoor gewond raken wel mijn minste zorg is op het moment.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:55:42 #100
252194 Gitanov
Viva la afición
pi_68013093
Ik ben echt zo'n typ dat zou doorlopen
1.83m en 56kg.
Kijk, als er meer hulp is dan heb ik niks tegen meedoen, maar als er 5 man 1 gastje in elkaar staan te slaan dan peins ik er niet over om op die 5 in te gaan slaan of aan te spreken daar op. Dan raak ik er misschien 1 met mijn botten vuist. De rest kan je zelf wel invullen
Ik ben sowieso nog nooit aggresief geweest in mijn hele leven. Nooit gevochten e.d.
Zou wel 112 bellen mocht het nodig zijn.
Sevillano, yonki y gitano.
Ik ben Sez
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')