quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:21 schreef Symer het volgende:
"One episode is supposedly one extensive battle from start to finish, a small-screen attempt at taking on the opening of “Saving Private Ryan.”![]()
Wiking - Henk Kistemakerquote:
Daar kun je wel vanuit gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:06 schreef versteegrob het volgende:
Komt die gelijk op Blue-ray uit?
Jep. Waren wel goede filmsquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:50 schreef theSingularity het volgende:
Ben erg benieuwd!
Ook al is deze half zo goed als de 1e BoB dan ga ik me zeker vermaken. Hoe dan ook, ik zal Winters wel missen![]()
Iemand trouwens Flag of our Fathers en Letters from Iwo Jima gezien? Schijnen ook goed te zijn, maar ik heb ze helaas nog niet gezien.
Want? Alleen de openingsscene was goed.quote:
quote:Historische achtergrond
De echte 'James Ryan' was sergeant Frederick 'Fritz' Niland, die samen met een aantal andere paratroopers van de 101ste te ver landinwaarts werd gedropt tijdens D-Day. Toen Niland terugkeerde bij zijn onderdeel, hoorde hij dat zijn drie broers waren omgekomen: twee in Normandië en een in het Verre Oosten. Volgens de "Sole Survivor Policy" van het Amerikaanse Ministerie van Oorlog, mocht Niland terugkeren naar zijn ouders in de Verenigde Staten. In tegenstelling tot in de film was er geen lange zoektocht naar Niland, was Niland een sergeant en geen gewone soldaat, was zijn moeder geen weduwe en kreeg ze ook niet alle drie de telegrammen tegelijkertijd. Ook was één van de broers vermist en werd later levend teruggevonden. De twee gesneuvelde broers liggen begraven in Normandië op het Amerikaans kerkhof van Colleville-sur-Mer. De namen van de hoofdrolspelers (Ryan en Miller) zijn niet lukraak gekozen, maar zijn de meest voorkomende namen op dit kerkhof. Overigens is Fritz Niland de link tussen 'Saving Private Ryan' en 'Band of Brothers': Niland was sinds zijn jeugd bevriend met Warren 'Skip' Muck, sergeant van Easy Company en een van de hoofdpersonages in 'Band of Brothers'.
Euhm, als je op de DVDs bij de extra's kijkt zie je de oude mannetjes het verhaal vertellenquote:Op dinsdag 7 april 2009 15:04 schreef ser het volgende:
ben benieuwd. BoB is een mooie serie idd. Denk wel dat dit een ander verhaal wordt omdat ze vanuit memoires werken. Dat was bij BoB toch niet het geval? Ach ze zullen er wel een mooie serie van maken denk ik. Ze hebben iig bewezen dat ze dat kunnen.
Goh, een paar dingen kloppen niet met de werkelijkheid, dat is nieuw voor een filmquote:Op woensdag 8 april 2009 07:00 schreef Keltie het volgende:
[..]
Want? Alleen de openingsscene was goed.
Daarna verkrachtte het verhaal de film wel even.
Nu snap ik wel dat het echte verhaal niet spannend genoeg is, maar dat betekend niet dat je het moet herschrijven tot een gedrocht.
[..]
Nee, maar in het geval van een WO II film werkt dit verhaal alleen maar tegen.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:39 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Goh, een paar dingen kloppen niet met de werkelijkheid, dat is nieuw voor een film. En ik heb nergens gelezen dat Spielberg een absolute kopie van het ware verhaal wilde maken. Dat deed hij met Schindler's List ook niet, en daarna met Band of Brothers ook niet.
Beide films gezien, Letters of Iwo Jima duidelijk de betere.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:50 schreef theSingularity het volgende:
Ben erg benieuwd!
Ook al is deze half zo goed als de 1e BoB dan ga ik me zeker vermaken. Hoe dan ook, ik zal Winters wel missen![]()
Iemand trouwens Flag of our Fathers en Letters from Iwo Jima gezien? Schijnen ook goed te zijn, maar ik heb ze helaas nog niet gezien.
De eerste 25min van SPR waren echt geweldig daarna verviel het in een pompeus spielberg sprookje. Op wat kleine details na was de film best accuraat.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, maar in het geval van een WO II film werkt dit verhaal alleen maar tegen.
Baggerbende.
"Jah, kom.. We gaan veel levens op het spel zetten voor 1 prutsert die geluk heeft dat beide broers dood zijn gegaan.. " Fucking irritant.
Dat wordt in de film zelf ook nog aangekaart door een van de personages, en wordt zelfs nog uitgelegd. En het is gedeeltelijk waargebeurd, waarom zou het dan tegenwerken? Mogen WOII films alleen maar compleet waargebeurd zijn?quote:Op woensdag 8 april 2009 09:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, maar in het geval van een WO II film werkt dit verhaal alleen maar tegen.
Baggerbende.
"Jah, kom.. We gaan veel levens op het spel zetten voor 1 prutsert die geluk heeft dat beide broers dood zijn gegaan.. " Fucking irritant.
Stalingradquote:Op dinsdag 7 april 2009 11:26 schreef dronkeykong het volgende:
Maar dit mag natuurlijk ook vanuit Duitse ogen.
Omdat ik dat vind. Mijn mening enzo.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:06 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Dat wordt in de film zelf ook nog aangekaart door een van de personages, en wordt zelfs nog uitgelegd. En het is gedeeltelijk waargebeurd, waarom zou het dan tegenwerken? Mogen WOII films alleen maar compleet waargebeurd zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |