Met Band of Brothers was het toch Net5?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:17 schreef tralalala het volgende:
[..]
Zal Sbs wel worden.
Maarja, gewoon downloaden denk.![]()
Eerst op Net5 dacht ik, maar het is later nog een keer (nog niet zo lang geleden) uitgezonden door SBS6.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:37 schreef Chen het volgende:
[..]
Met Band of Brothers was het toch Net5?
Volgens mij was dat The Sopranos. Ben benieuwd hoe de cast het zal doen van The Pacific. Bij Band of Brothers waren er voornamelijk wat minder bekende acteurs, denk toch wel dat sommige aardig aan de bak zijn gekomen via Band of Brothers. Kijk dus wel uit naar wat The Pacific ons voor nieuw talent zal brengenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:51 schreef Symer het volgende:
Het is toch ook op de publieken geweest?
Ik kan me vaag herinneren dat het ooit op Nederland 3 was om half twaalf 's avonds ofzo.
Je hebt gelijk.quote:
Als ik die on set featurette bekijk hebben ze gigantische sets gebruikt, dus ik verwacht (en hoop) niet dat ze al te veel van de green screen gebruik gaan maken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:03 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat het er soms zo "green screen"-achtig uitziet in de trailer. Hoop dat dat uiteindelijk wel meevalt. Van BoB vind ik het juist zo goed dat het er echt fantastisch en realistisch uitziet.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:24 schreef Symer het volgende:
The Pacific wordt vanaf april op Veronica uitgezonden, slechts 2 weken na de première in Amerika
http://www.veronicatv.nl/(...)392/typeofpage=78964
Zo dat is snel voor Nederlandse begrippenquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:24 schreef Symer het volgende:
The Pacific wordt vanaf april op Veronica uitgezonden, slechts 2 weken na de première in Amerika
http://www.veronicatv.nl/(...)392/typeofpage=78964
Die enkele uren maakt me niet veel uit. Wel dat ik kan kijken wanneer ik zelf wil en zonder reclame.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:51 schreef Merkie het volgende:
Sja, leuk, maar het is nog leuker om het gewoon enkele uren na de uitzending in HD te bekijken.
Daar heb ik niet zo'n moeite mee. Ik heb meer moeite met slechte vertalingen..quote:
Ik kan me ook herinneren dat mijn vader het laat op de avond bij de publieke omroep keek...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:12 schreef Symer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
BoB werd in feb 2002 uitgezonden op sbs6, vervolgens in okt 2002 op net5 (steeds met herhalingen op v8) en in mei 2004 weer op sbs.
[..]
Zo even kijkenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:10 schreef Symer het volgende:
Op http://www.hbo.com/the-pacific staat nu een extended trailer en een making-of documentaire van 20 minuten
Vette trailer! Ik denk alleen niet dat het niveau van BoB gehaald gaat worden.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:10 schreef Symer het volgende:
Op http://www.hbo.com/the-pacific staat nu een extended trailer en een making-of documentaire van 20 minuten
Nou, ik weet het niet. Misschien vinden mensen BOB leuker omdat het dichter bij ze staat. Iedereen kent de details van de oorlog in Europa. Niet iedereen weet deze details over de oorlog in Japan. Misschien dat ze daarom BoB leuker gaan vinden. Maar film technisch wordt dit wel DE film/serie van 2010 denk ikquote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:53 schreef tralalala het volgende:
[..]
Vette trailer! Ik denk alleen niet dat het niveau van BoB gehaald gaat worden.
WHZquote:
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:10 schreef Symer het volgende:
Er is nooit in Japan gevochten. Behalve een shitload aan firebombing raids dan. En natuurlijk de atoombommen. Maar nooit door grondtroepen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:47 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Nou, ik weet het niet. Misschien vinden mensen BOB leuker omdat het dichter bij ze staat. Iedereen kent de details van de oorlog in Europa. Niet iedereen weet deze details over de oorlog in Japan. Misschien dat ze daarom BoB leuker gaan vinden. Maar film technisch wordt dit wel DE film/serie van 2010 denk ik
quote:Op zondag 28 februari 2010 06:16 schreef WallOfStars het volgende:
heeft dit topic niet een record ofzo....is al tegen de 5 jaar open.
Cant wait.......
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:10 schreef Symer het volgende:
Ik weet het niet. BoB was natuurlijk iets nieuws. Zo'n mooie grote miniserie. Ik weet niet of TP dat kan evenaren.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:51 schreef marcodej het volgende:
Hoe meer ik ervan zie, hoe overtuigder ik word. Ik denk dat dit BoB gaat overtreffen.
Denk dat we met The Pacific ook minder feeling hebben. BoB was in Europa (zelfs in Nederland), dit is meer een ver-van-ons-bed show.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:36 schreef Kn0x het volgende:
[..]
Ik weet het niet. BoB was natuurlijk iets nieuws. Zo'n mooie grote miniserie. Ik weet niet of TP dat kan evenaren.
Inderdaad, we gaan automatisch vergelijken met BoB waardoor het eigenlijk alleen maar tegen kan vallen. Bovendien speelt het zich af in een setting waar 'wij' niet zoveel mee hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:36 schreef Kn0x het volgende:
[..]
Ik weet het niet. BoB was natuurlijk iets nieuws. Zo'n mooie grote miniserie. Ik weet niet of TP dat kan evenaren.
The Pacific gaat vrij weinig met de Vietnam oorlog te maken hebben gok ik.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:21 schreef Luni het volgende:
Heb weinig met de Vietnam oorlog, maar vond Platoon ook een gave film, dus dat moet volgens mij niet veel uitmaken.
Exact de reden waarom TP gemaakt is: mensen vergeten al snel dat gedeelte van de oorlog en denken bij junglegebieden gelijk aan de Vietnam-oorlog.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:24 schreef Symer het volgende:
[..]
The Pacific gaat vrij weinig met de Vietnam oorlog te maken hebben gok ik.
Platoon, waar hij het over heeft, gelukkig wel.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:24 schreef Symer het volgende:
[..]
Joh echt!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:24 schreef Symer het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij: ook al heb ik weinig met *oorlog A*, films en series over *oorlog A* kan ik altijd wel waarderen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:01 schreef marcodej het volgende:
[..]
Platoon, waar hij het over heeft, gelukkig wel.
Nee, de mensen die het van Steven Spielberg en Tom Hanks moeten hebben, dát zijn de grote lichten van de maatschappij.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:41 schreef nietzman het volgende:
Heerlijk, mensen die hun historisch besef bij een fucking happymeal kregen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij: ook al heb ik weinig met *oorlog A*, films en series over *oorlog A* kan ik altijd wel waarderen.
Ergo: ook al heb ik weinig met de Tweede Wereldoorlog in het pacific theatre, een serie daarover zal ik wel kunnen waarderen.
Maar er zijn duidelijkere manieren om dat te zeggen.
Niet echt, het lijkt me vrij duidelijk wat hij bedoelt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij: ook al heb ik weinig met *oorlog A*, films en series over *oorlog A* kan ik altijd wel waarderen.
Ergo: ook al heb ik weinig met de Tweede Wereldoorlog in het pacific theatre, een serie daarover zal ik wel kunnen waarderen.
Maar er zijn duidelijkere manieren om dat te zeggen.
Actie misschien wel, maar BoB is zoveel meer dan alleen actie.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:51 schreef marcodej het volgende:
Hoe meer ik ervan zie, hoe overtuigder ik word. Ik denk dat dit BoB gaat overtreffen.
Alsof de gemiddelde Amerikaanse soldaat ooit van Normandië / Eindhoven / Ardennen had gehoord toen ie daar aan het vechten was.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:03 schreef Symer het volgende:
In 1 van de trailers zegt zo'n legerknakker dat ze moeten vechten voor controle over "tiny specks of land we've never heard of".
Dus de producers zijn zich er van bewust dat die eilandjes niet zo boeiend zijn als Normandië en Eindhoven en ik heb er wel vertrouwen in dat ze daar wat op verzonnen hebben.
De gemiddelde Amerikaan weet Canada nog niet te vinden op de kaart natuurlijk, maar ik bedoelde dat wij, als kijkers, ons niet zullen identificeren met die totaal andere wereld en dat de makers dat wel weten.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:08 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Amerikaanse soldaat ooit van Normandië / Eindhoven / Ardennen had gehoord toen ie daar aan het vechten was.
14 maart toch?quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:41 schreef remlof het volgende:
Ik ben ook benieuwd:
[ afbeelding ]
Vanaf 25 mei te kuiken dus.
Uh, dit is wat zij nu zeggen hequote:Op woensdag 10 maart 2010 21:46 schreef remlof het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat een nederlandse campingzender 'm eerder uit gaat zenden dan HBO hè?
HBO zegt op hun site dat de premiere op 14 maart is. http://www.hbo.com/the-pacific/index.html#/the-pacific/index.html/quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:46 schreef remlof het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat een nederlandse campingzender 'm eerder uit gaat zenden dan HBO hè?
Check. Volgende week maandag kijken dusquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:48 schreef Merkie het volgende:
Hij wordt 14 maart uitgezonden op HBO. Remlof kijkt bij aflevering 10.
quote:Season 1, Episode 1 – Airs: 3/14/2010
Bron: http://www.vanityfair.com(...)ing-the-pacific.htmlquote:Three Things Obama Should Think About While Watching The Pacific
by Bill Bradley March 11, 2010, 1:27 PM
At approximately 5 p.m. today, Barack and Michelle Obama will host a screening of The Pacific, Tom Hanks and Steven Spielberg’s new HBO miniseries documenting the American Marines involvement in the Pacific theater during World War II. Hanks and Spielberg will be on hand, as will national security adviser and retired four-star general James L. Jones, as well as members of the V.F.W. and Women in the Military Service for the American Memorial.
As the president draws down troops in Iraq and ramps up the war in Afghanistan, he has a lot to learn from America’s past conflicts. This fall, when the White House was reevaluating its strategy on Afghanistan, Obama’s staff passed around Lessons in Disaster, Gordon Goldstein’s account of then national security adviser McGeorge Bundy’s poor decision-making in the early days of Vietnam. The Pacific is a miniseries, not a documentary or memoir, but Hanks and Spielberg (who also produced Band of Brothers) stay true to history’s timeline. Herewith, three things Obama should reflect upon about while watching The Pacific.
1. Veterans Affairs: The war may be unpopular at home, but the men and women that have served overseas deserve our support—emotional, fiscal, and medical—back home. A decade into two wars, we’re only seeing the beginning of a large group of veterans—wounded and unwounded—reintegrating into society.
2. Post Traumatic Stress Disorder: Both The Pacific and Band of Brothers focus on the horrors of the war and the emotional trauma that a soldier or Marine can endure. P.T.S.D. should be treated with as much seriousness as a gunshot wound. If the president is going to send tens of thousands more troops to south Asia, he also needs to consider the emotional payload. With suicide rates up among veterans—accounting for 20 percent of all suicides among Americans—the government must dedicate more money to support programs for our returning troops.
3. Soldiers’ Sacrifice: The president writes a note to the family of each service member killed in action (but not to the families of those who commit suicide). Casualties are drastically lower than they ever were in Vietnam and WWII, but the men and women in our all-volunteer force are putting their lives on the line every time they step outside the wire or simply walk to a latrine. Whenever Obama discusses the war in Afghanistan, he is careful to acknowledge the tremendous danger our troops face and their selflessness in fighting. But the White House has not constructed a strong or prevalent enough narrative illustrating that, whether or not you support the war, young Americans are shedding their blood for you. It makes its way into the crevices of each speech and discussion in Washington and across the nation, when it deserves to be at the forefront of the conversation.
Zulke series moeten toch ergens van betaald wordenquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:35 schreef wolfrolf het volgende:
Veronica promoot dit met DE DUURSTE SERIE OOIT GEMAAKT
Ja want dat maakt het gelijk de beste mini-serie ooit.
Tevens: Deze serie kijken met reclame als je het al twee weken eerder reclameloos kunt zien. HBO zend het (uiteraard) sowieso zonder commercial onderbrekingen uit.
Veronica
Verwacht zelf ook geen BoB2, maar ga net zoals jij uit van gewoon een leuke seriequote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:46 schreef FP128 het volgende:
Ik ben toch wat gereserveerd t.a.v. deze nieuwe serie want om Band of Brothers te gaan overtreffen is sowieso heel moeilijk. Van wat ik gezien heb denk ik dat deze serie het niet zal halen bij BoB maar wel
voor leuk avond vertier zal zorgen alhoewel het tweede wereldoorlog leed nu wel langzamerhand is uitgemolken.
Als je vraag is hoe HBO er voor betaalt: HBO een premium betaalzender in de USAquote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zulke series moeten toch ergens van betaald worden
Doe ik ook altijd rond december Bob herkijkenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:06 schreef larona het volgende:
BOB was een uniek pareltje, kijk hem elke winter weer(traditie begonnen met paar vrienden).
ik twijfel alleen nog of ik elke week ga kijken of 10 weken wacht en dan alles achter elkaar
Ik doelde op Veronica (en voor HBO zijn de verkooprechten ook een grote bron van inkomsten).quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:42 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Als je vraag is hoe HBO er voor betaalt: HBO een premium betaalzender in de USA
Deze serie hoeft BoB toch helemaal niet te overtreffen? Het moet gewoon goed vermaak zijn.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:46 schreef FP128 het volgende:
Ik ben toch wat gereserveerd t.a.v. deze nieuwe serie want om Band of Brothers te gaan overtreffen is sowieso heel moeilijk. Van wat ik gezien heb denk ik dat deze serie het niet zal halen bij BoB maar wel
voor leuk avond vertier zal zorgen alhoewel het tweede wereldoorlog leed nu wel langzamerhand is uitgemolken.
Dat dus, mensen moeten niet kijken naar Bob, maar gewoon als een nieuwe serie.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:15 schreef Happel het volgende:
[..]
Deze serie hoeft BoB toch helemaal niet te overtreffen? Het moet gewoon goed vermaak zijn.
Nee hoor, laat maar een serie komen over de 2de wereldoorlog aan de Duitse kant. Dat lijkt mij ook nog interessant.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:46 schreef FP128 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |