abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:50:30 #26
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_67803145
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:19 schreef djamoro het volgende:
wie trekt er dan ook vanaf 2 meter een stekker uit het stopcontact,over beunhazen gesproken.Zo kan je alles stuk trekken.probeer maar eens iets wat met pur vastzit los te maken,dat lukt je gewoon niet.
Gewoon lekker purren,gebeurt vaker dan je denkt.Iedereen heeft zijn eigen manier,ik zou het nooit vastzetten met iets wat op gipsbasis is,maar dat is mijn mening.
Hallooow...IEDEREEN trekt de stekker van de stofzuigert aan het snoer los, omdat je snoer steeds te kort is en je die zuigklus wil afmaken....pur om je doos.....
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_67805558
quote:
wie trekt er dan ook vanaf 2 meter een stekker uit het stopcontact,over beunhazen gesproken.Zo kan je alles stuk trekken.probeer maar eens iets wat met pur vastzit los te maken,dat lukt je gewoon niet.
Gewoon lekker purren,gebeurt vaker dan je denkt.Iedereen heeft zijn eigen manier,ik zou het nooit vastzetten met iets wat op gipsbasis is,maar dat is mijn mening.
Nee, je moet zo'n doosje natuurlijk niet vastzetten met spul wat daarvoor gemaakt is. Of spul waarmee de rest van de leiding ook vast zit. Of spul wat je toch al bij de hand hebt voor het stucen. Dat zou onlogisch zijn

Ik zou echt niet weten waarom je hier PUR voor zou gebruiken. misschien als je last hebt van tocht uit je stopcontact
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:09:12 #28
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_67807773
quote:
Dat is echt een kutargument. Dat betekent alleen maar dat er meer mensen zijn dan je denkt, die maar wat aanrommelen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 21:50:54 #29
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_67809384
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, je moet zo'n doosje natuurlijk niet vastzetten met spul wat daarvoor gemaakt is. Of spul waarmee de rest van de leiding ook vast zit. Of spul wat je toch al bij de hand hebt voor het stucen. Dat zou onlogisch zijn

Ik zou echt niet weten waarom je hier PUR voor zou gebruiken. misschien als je last hebt van tocht uit je stopcontact
idd. purren
pi_67817824
@TS:
Ik ben gisteren bij Boels geweest voor het reserveren van onder meer een handdiamantboor.
Het komt allemaal wel duurder uit dan de site je doet geloven.

De prijzen zijn ex. BTW en schade afkoop (= 10% van het huur bedrag)
Voor de genoemde 30 euro krijg je alleen het apparaat, de boor zelf komt er nog bij (7,50 euro en 2,50 per mm slijtage).
Voor één dag kom je dan op ongeveer dit bedrag:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
¤ 30,00 (huur apparaat)
¤  3,00 (schade afkoop apparaat)
¤  7,50 (boor 80mm)
¤  5,00 (2mm slijtage)
=======+
¤ 45,50
¤  9,00 (19% BTW)
=======+
¤ 54,50

Overigens hebben ze bij Boels een aanbieding voor het paasweekend, van zaterdag tot/met maandag voor de prijs van 1,5 dag.
So we just called him Fred too
  woensdag 8 april 2009 @ 08:52:55 #31
251316 hanckey
klusser in opleiding
pi_67818097
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:38 schreef Cothen het volgende:
@TS:
Ik ben gisteren bij Boels geweest voor het reserveren van onder meer een handdiamantboor.
Het komt allemaal wel duurder uit dan de site je doet geloven.

De prijzen zijn ex. BTW en schade afkoop (= 10% van het huur bedrag)
Voor de genoemde 30 euro krijg je alleen het apparaat, de boor zelf komt er nog bij (7,50 euro en 2,50 per mm slijtage).
Voor één dag kom je dan op ongeveer dit bedrag:
[ code verwijderd ]

Overigens hebben ze bij Boels een aanbieding voor het paasweekend, van zaterdag tot/met maandag voor de prijs van 1,5 dag.
Dat er nog huur bij kwam en slijtage van de boren dat wist ik (staat inderdaad niet duidelijk op de site). Volgens mij rekenen ze bovendien een minimale slijtage van 2.5 mm, maar dat kan veranderd zijn. Ik ben wel benieuwd hoe erg die boren slijten in beton, maar daar zullen we snel genoeg achter komen.

Bedankt ook voor de info over die actie. Mijn plan is om het voor zaterdag 12 uur af te hebben zodat ik de boor terug kan brengen op zaterdag, mocht het dan niet gaan lukken hoef ik niet te haasten. Maar als ik het goed begrijp zijn ze maandag dan ook open? Of moet je het op dinsdag terugbrengen dan? Weet je misschien ook of ze dan ook om 12 uur sluiten?
pi_67818791
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:52 schreef hanckey het volgende:
Maar als ik het goed begrijp zijn ze maandag dan ook open? Of moet je het op dinsdag terugbrengen dan? Weet je misschien ook of ze dan ook om 12 uur sluiten?
Zaterdag voor 10 uur halen is dinsdag voor 10 terugbrengen is mij verteld.

Vergeet trouwens niet om een bril op te doen, oorkleppen of -doppen te gebruiken, een stofkapkje om te doen en handschoenen aan te trekken. (en uiteraard een shirt of trui met lange mouwen aan en een broek met lange pijpen)
Je wil niet met piepende oren en stoflongen naar het ziekenhuis gaan om daar stukjes beton uit je te laten pulken.
So we just called him Fred too
pi_67819482
ff een tipje: vooraf in een plank (+/1 cm dik) een gat voorboren. ALs je deze daarna tegen de muur zet, gaat je dozenboor niet lopen
Wartaal.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 17:09:29 #34
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_67834785
Je kunt de boor natuurlijk (zoals een prof het doet ) heel iets schuin in de muur zetten, en dan met voldoende toeren de boor op de muur drukken.

Gaat ook prima !
pi_72795003
misschien een late vraag, maar dit leek mij de geschikte topic hiervoor.

In mijn nieuwe huis heb ik van die witte inbouwdozen (perilex?) van 2.5cm diep waar je alleen die oerlelijke uitstekend (opbouw stopcontact?) zooi op kan zetten. Nu wil ik normale U40, U50 inbouwdozen er in zetten voor normale stopcontacten, schakelaars (inbouw?) [1]. Ik ben nu wel een beetje aan het twijfelen of ik nou met een dozenboor de gaten kan verbreden of gewoon maar zal hakken en bijtelen. Iemand een idee?

[1] sorry ik ken al die namen niet, dus als iemand ze opnoemt zou ik het erg vinden
pi_72795073
Met een boor moet je draden terugtrekken met een beitel niet.
pi_72799766
Een andere optie is ipv een dozenboor, de doos aftekenen en met een steenboor van 8 of 10 mm op de lijn gaatjes boren en met een beitel uittikken. Veel werk maar als voordeel de draden behoeven niet terug getrokken te worden
pi_72800015
oh jezus, wat een kuthuis heb ik... die inbouwdoos is van metaal, eveneens de omhulsel waar de draden in zitten. Godverdomme
pi_72800376
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:09 schreef Darkvater het volgende:
oh jezus, wat een kuthuis heb ik... die inbouwdoos is van metaal, eveneens de omhulsel waar de draden in zitten. Godverdomme
Een woning dus van voor 1955 en hoe zit het dan met de bedrading?
  woensdag 16 september 2009 @ 13:26:29 #40
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72800558
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:09 schreef Darkvater het volgende:
Dan heb je zeker ook nog stoffen bedrading?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_72800790
De bedrading is gewoon normaal, massief koper met plastic omhulsel. Als ik had geweten dat het allemaal metaal was had ik het misschien niet gedaan, maar nu ligt de muur al open

Ik had ook beter moeten kijken, want de helft van de inbouwdozen is wel wit-plastic.
pi_72801890
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:33 schreef Darkvater het volgende:
De bedrading is gewoon normaal, massief koper met plastic omhulsel. Als ik had geweten dat het allemaal metaal was had ik het misschien niet gedaan, maar nu ligt de muur al open

Ik had ook beter moeten kijken, want de helft van de inbouwdozen is wel wit-plastic.
En wat zijn dan de kleuren van de draden?

Als de muur dan toch al open ligt kan je net zo goed gelijk de zakleidingen vervangen door pvc
pi_72801991
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:06 schreef exlurker het volgende:

[..]

En wat zijn dan de kleuren van de draden?

Als de muur dan toch al open ligt kan je net zo goed gelijk de zakleidingen vervangen door pvc
Nou, bruin, blauw en groen-geel
Zover liggen de muren niet open eigenlijk, dus zoveel werk aan spenderen was niet de bedoeling. Ik las ergens trouwens dat er van die omvormplaatjes zijn van die periflex naar eh attema? dan kan ik gewoon die inmetselen en ben ik klaar. Zoiets dan?

pi_72802294
En perilexdoos is groter dan een inbouwdoos en geschikt voor een 5 polige perilexwandcontactdoos voor koken. Wil je in deze doos een normale wcd plaatsen kan je deze ring gebruiken.

In jou geval zitten er einddozen in de muur van ijzer of bakeliet die maar 3 cm diep zijn en te klein voor inbouwmateriaal.
Wil je veranderen dan zit er niets anders op dan de dozen vervangen voor inbouwdozen 4 en 5 cm diep
pi_72806469
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:19 schreef exlurker het volgende:
In jou geval zitten er einddozen in de muur van ijzer of bakeliet die maar 3 cm diep zijn en te klein voor inbouwmateriaal.
Wil je veranderen dan zit er niets anders op dan de dozen vervangen voor inbouwdozen 4 en 5 cm diep
die paar plasticken inbouwdozen heb ik al vervangen, maar ik moet nog 6 van die ijzeren krengen doen. Heb je misschien een tip hoe dit het makkelijkste te doen is? Zal ik met een metaalboor die hele doos bewerken en dan in stukken eruit?

P.S. ik heb wel goed opgelet in dit topic in rotband gehaald

[ Bericht 9% gewijzigd door Darkvater op 16-09-2009 16:19:15 ]
pi_72806656
Rond om vrijmaken en dan van de buis afschuiven, die ruimte heb je straks toch weer nodig voor de nieuwe doos
pi_72806770
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:18 schreef exlurker het volgende:
Rond om vrijmaken en dan van de buis afschuiven, die ruimte heb je straks toch weer nodig voor de nieuwe doos
ik heb een t-split-doos, dat wordt wat lastiger. Maar ik hou van uitdagingen
pi_72806955
Dan word het heel wat moeilijker,en zeker straks om het ook weer fatsoenlijk afgemonteerd te krijgen
pi_72808918
nou, dat afmonteren geloof ik wel, die buiktuit laat ik wel weg.

Gelukkig heb ik eentje uit kunnen halen. Met metaalboor dichtbijelkaar de achterwand rondboren, dan met beitel openmaken. Dat ijzer breekt ook gewoon, en dan kan ik het in stukken uitfriemelen. Pfew

* Darkvater heeft er weer vertrouwen in
pi_72818174
Dat ging op zich best wel makkelijk. Resultaat van de dag: 2 ijzeren inbouwdozen en 2 plastic vervangen en ingerotbanded Wel een keertje keihard op mijn wijsvinger geslagen met de hamer

Nu nog 4 ijzeren doen, maar die zijn echt einddozen.. simpel. Ik zal een plaatje posten als ik de USB kabel van mijn camera kan vinden.

Dank je voor je tips exlurker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')