abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67811498
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:36 schreef AchJa het volgende:
De moslimbroeders zijn ook zeer "begaan" met zijn lot...

http://www.geenstijl.nl/archives/images/MNL1.html

http://www.geenstijl.nl/archives/images/MNL2.html
Ja dat was te verwachten natuurlijk.
pi_67814553
quote:

WTf man. Er zitten gewoon mensen die openlijk de taliban steunen. Wtf. Waarom kijkt de AIVD niet mee? Toch wel tijd om ff langs te gaan daar dunkt mij?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_67814783
quote:

Lastige keuze voor menig moslimbroeder inderdaad
Aan de ene kant is het wel een moslimbroeder, maar aan de andere kant streed hij samen met de kafirs (de ongelovigen) tegen de moslims. Lastig, lastig, lastig...maar laten wij op Fok! dit niet gaan oordelen, maar laten wij dit aan Allah overlaten. Moge Allah het beter weten of hij in het Paradijs komt of zal branden in de hel
pi_67814801
Hij vocht tegen moslimbroeders . Dat is nogal een geïdealiseerd beeld van een bende ordinaire struikrovers.

Het zegt veel over de personen achter de users die zulke onzin posten.
pi_67814813
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:00 schreef Burakius het volgende:

[..]

WTf man. Er zitten gewoon mensen die openlijk de taliban steunen. Wtf. Waarom kijkt de AIVD niet mee? Toch wel tijd om ff langs te gaan daar dunkt mij?
Ze krijgen zelfs subsidie dacht ik, of niet meer in ieder geval ze hebben het wel gehad.
  woensdag 8 april 2009 @ 00:08:45 #256
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67814865
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:13 schreef Alulu het volgende:
Nee sorry, in dit geval niet. Een land dienen dan denk ik aan je eigen land verdedigen. Dat is logisch.
Of een uitzending als vredesmacht naar Bosnie waar men op het punt staat een compleet volk te vernietigen. Maar niet zo'n missie als deze in Afghanistan, of Irak. Daar heb ik geen respect voor, maar ook geen minachting. Ik vind het alleen maar treurig dat jonge jongens zich daar bevinden met de kans te worden vermoord voor zo'n reden.
Dan moet je dat aankaarten bij de politiek, bij de regering etc. De soldaten die daar heen gestuurd worden doen gewoon hun werk, en daar mag je best trots op zijn. Ik bedoel, als de regering besluit een snelweg te leggen langs jouw achtertuintje, dan ga je toch ook niet op de wegwerkers afgeven? Die doen immers gewoon hun werk.
quote:
Daarnaast vraag ik mij af dan wel hoe jij tegen Afghanen aankijkt die wapens oppakken om tegen de bezetters te strijden. Want ook dat is 'je land dienen', en daar kan ik dus wel begrip voor opbrengen.
Ik respecteer dat ook wel, een vreemde mogendheid in je land, en jij raakt als warlord je stukje macht kwijt..... aanpakken die handel. Maar dat rechtvaardigt natuurlijk niet de middelen, want e.e.a. kan ook met diplomatie opgelost worden namelijk.

Hoe dan ook, als iemand kiest voor de het dienen van je land middels de krijgsmacht, dan mag je daar wel wat respect voor hebben naar mijn mening. Heb je dat niet, het zij zo....

Ach het is natuurlijk ook zo dat doordat we in Afghanistan zitten een verantwoordelijkheid hebben. Als we vertrekken, kunnen we weer terug naar de Amerikanen de schuld te geven van alle ellende, wel een stuk makkelijker.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 april 2009 @ 00:09:25 #257
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67814883
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:06 schreef MrX1982 het volgende:
Hij vocht tegen moslimbroeders . Dat is nogal een geïdealiseerd beeld van een bende ordinaire struikrovers.

Het zegt veel over de personen achter de users die zulke onzin posten.
echt he omdat het moslims zijn kan het gelijk geen tuig meer zijn
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 8 april 2009 @ 00:11:18 #258
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67814953
quote:

Dat soort reacties zijn ook gewoon om te kotsen natuurlijk....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 april 2009 @ 00:12:58 #259
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67815000
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:06 schreef Zienswijze het volgende:
Aan de ene kant is het wel een moslimbroeder, maar aan de andere kant streed hij samen met de kafirs (de ongelovigen) tegen de moslims.
Nee, hij vocht tegen het terrorisme. Dat moslims die terroristen zien als "moslimbroeders" is denk ik een probleem binnen de islam zelf.
-
pi_67815187
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Lastige keuze voor menig moslimbroeder inderdaad
Aan de ene kant is het wel een moslimbroeder, maar aan de andere kant streed hij samen met de kafirs (de ongelovigen) tegen de moslims. Lastig, lastig, lastig...maar laten wij op Fok! dit niet gaan oordelen, maar laten wij dit aan Allah overlaten. Moge Allah het beter weten of hij in het Paradijs komt of zal branden in de hel
Kafir betekent niet ongelovige

En die mensen daar zijn gek. Alleen Allah(c.c.) mag over die jongen oordelen. Je mag niet achter de rug van doden praten. Echt ziek zijn die gozers en een bezoekje van de AIVD waardig. Slapen die ofzo?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_67815222
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, hij vocht tegen het terrorisme. Dat moslims die terroristen zien als "moslimbroeders" is denk ik een probleem binnen de islam zelf.
Inderdaad. Als moslim-zijnde is het compleet normaal dat je terrorisme bestrijdt, dus ook in de vorm van de taliban. Want dat het terroristen zijn staat vast.
pi_67815253
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Zo zie jij het, zo zie ik het, zo ziet een deel v/d moslims het. Maar een ander deel v/d moslims ziet dat niet. Islamitisch broederschap wordt dat ook wel genoemd.

Zelfde met dat een deel van de soennieten sjiieten niet kunnen uitstaan. Maar als de sjiieten worden aangevallen door de kafirs dan steken een deel van de soennieten en de sjiieten de koppen gezamenlijk bij elkaar om de kafir te veroordelen.
pi_67815270
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

echt he omdat het moslims zijn kan het gelijk geen tuig meer zijn
Zo'n redenatie lijkt erachter te zitten. Opmerkelijk want niet zelden wordt gezegd dat de islam voor vrede staat. Hoe dat valt te rijmen met die struikrovers in Afghanistan is me een raadsel. Want vreedzaam kan je ze onmogelijk noemen .
pi_67815316
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Kafir betekent niet ongelovige

En die mensen daar zijn gek. Alleen Allah(c.c.) mag over die jongen oordelen. Je mag niet achter de rug van doden praten. Echt ziek zijn die gozers en een bezoekje van de AIVD waardig. Slapen die ofzo?
Weet ik. Is meer een aanduiding toch?
  woensdag 8 april 2009 @ 00:31:23 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67815469
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:22 schreef Zienswijze het volgende:
Zo zie jij het, zo zie ik het, zo ziet een deel v/d moslims het. Maar een ander deel v/d moslims ziet dat niet. Islamitisch broederschap wordt dat ook wel genoemd.
Het komt er dus gewoon op neer dat als een criminele, terroristische organisatie bestaat uit moslims dat zelfs als vermoorden ze 5000 onschuldige Amerikanen, Spanjaarden, Britten en Australiers in diverse terroristische aanslagen, beginnend met 11 September, Madrid, London, Bali (Australische toeristen), en diverse andere plekken..... ze onder het mom van "islamitisch broederschap" toch worden gezien als de helden in de oorlog in Afghanistan.

Tja, als de moslims op deze manier blijven denken, dan is het ook niet gek dat het anti-moslim sentiment in het westen blijft groeien natuurlijk. En mocht het uiteindelijk tot buigen of barsten komen, dan kun je niet ontkennen dat het voor een enorm deel de schuld van de moslims zal zijn.

Dat "islamitische broederschap" is op die manier bijna te vergelijken met Duitsers die Nazi's verdedigen voor hun daden, omdat het toevallig ook Duitsers waren.
-
pi_67815690
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Het komt er dus gewoon op neer dat als een criminele, terroristische organisatie bestaat uit moslims dat zelfs als vermoorden ze 5000 onschuldige Amerikanen, Spanjaarden, Britten en Australiers in diverse terroristische aanslagen, beginnend met 11 September, Madrid, London, Bali (Australische toeristen), en diverse andere plekken..... ze onder het mom van "islamitisch broederschap" toch worden gezien als de helden in de oorlog in Afghanistan.

Tja, als de moslims op deze manier blijven denken, dan is het ook niet gek dat het anti-moslim sentiment in het westen blijft groeien natuurlijk. En mocht het uiteindelijk tot buigen of barsten komen, dan kun je niet ontkennen dat het voor een enorm deel de schuld van de moslims zal zijn.

Dat "islamitische broederschap" is op die manier bijna te vergelijken met Duitsers die Nazi's verdedigen voor hun daden, omdat het toevallig ook Duitsers waren.
Het is ook zo dat van alle negativeit over de hele wereld tegenover de islam, het voor het grootste deel zélf de schuld van "de moslims" is. Verder: worden meer dan 30 verschillende religies op aarde beleden, maar echt niet alle godsdiensten kampen met zo'n negatief imago als de islam. Dat negatieve imago over de islam is echt niet zomaar uit de lucht komen vallen.

Ik zeg express over de hele wereld in de vorige alinea. Dit omdat in het Westen vaak het beeld bestaat dat alleen Westerlingen negatief staan tegenoveer (delen van) de islam. Dat beeld is vertekend. Ook in Aziatische en Afrikaanse landen ten zuiden van de Sahara, staat men sceptisch tegenover de islam. En daar is de negativiteit vaak nog een stuk meer dan in het Westen.

En ja de goeie moslims lijden hieronder. Maar het is ook zo dat een deel van die goeie moslims het steeds opneemt voor hun moslimbroeders. Dus tja..
pi_67816451
Wat een beesten op dat Marokko forum zeg .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 8 april 2009 @ 07:33:27 #268
3542 Gia
User under construction
pi_67817187
quote:
Op woensdag 8 april 2009 01:50 schreef cultheld het volgende:
En dan dat taalgebruik:

"Ze vechten tegen hun eigen moslims."

Alsof het schoothondjes zijn.
  woensdag 8 april 2009 @ 08:24:59 #269
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67817623
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:42 schreef Zienswijze het volgende:
En ja de goeie moslims lijden hieronder. Maar het is ook zo dat een deel van die goeie moslims het steeds opneemt voor hun moslimbroeders. Dus tja..
En dan vraag ik me toch af wat de Islam belangrijker maakt dan het uitmoorden van onschuldigen, zoals op 9/11.

Ik weet dat er ontzettend veel goede moslims zijn, ik heb in Nederland jarenlang een Marokkaans gezin als buren gehad, en op 11 September stond de buurvrouw als eerste op de stoep om te vragen of alles goed was met mijn vrouw en haar familie. (Mijn vrouw is Amerikaanse, en ik woon tegenwoordig in de VS).

En ik heb hier verder ook goede ervaringen met moslims. Er wonen er zo'n 250.000 in Orange County, wat met haar 3 miljoen inwoners dus zo'n 8% is van de bevolking en dus aardig te vergelijken met Nederland.... alleen komen ze hier voornamelijk uit Palestina, Libanon, Iran, Irak, Syrie, etc.... het "echte" Midden Oosten dus. (Turkije en zeker Marokko vallen daar niet echt onder).

We hebben hier in ieder geval geen lokale politici die geen föhn bezitten die lopen te zaniken over twee paspoorten, het bouwen van moskees, en weet ik wat allemaal

En gelukkig is het merendeel van de moslims.... boven de 30.... van de vriendelijke soort. Het is denk ik vooral de jeugd die tussen wal en schip valt, en zich laat meeslepen door dit soort zaken.

En het is dus jammer dat de Marokkaanse jeugd in zo'n geval zich zo laat kennen middels publiekelijk toegankelijke fora. In plaats van respect te hebben voor zijn keuze, die enorm goed past in de integratie,verdoemen ze hem naar de hel omdat hij tegen moslims zou vechten. Jammer.

Voor mij is hij gewoon een Nederlander, die dienst doet in de Nederlandse strijdkrachten, en op missie van de Nederlandse regering is omgekomen. En hij zal ook met Nederlandse vlag op de doodskist uit een Hercules worden gedragen als hij aankomt op Eindhoven. En hij verdiend niets minder dan een eervolle begravenis als held. Punt uit.
-
pi_67817901
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe zien die gasten van dat forum dan de mensen die onder de heerschappij van de Taliban te lijden hadden? Dat zijn toch net zo goed Moslimbroeders? Zet maar eens een paar "Nederlandse" moslims in een gebied dat wordt gecontroleerd door de Taliban, wedden dat ze zelf ook grote moeite hebben met de manier waarop de mensen daar met elkaar omgaan?
En hoe zien ze oorlogen van Moslimstaten onderling? Daar zijn ook voorbeelden genoeg van.

Jammer dat die mensen niet zien dat het denken in hokjes als "religie" niet echt getuigd van een bijster groot inzicht in de wereld.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_67821386
quote:
Op woensdag 8 april 2009 01:50 schreef cultheld het volgende:
Stompzinnig gedoe inderdaad. Niet anders dan hier trouwens.
pi_67826502
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:24 schreef maartena het volgende:
En dan vraag ik me toch af wat de Islam belangrijker maakt dan het uitmoorden van onschuldigen, zoals op 9/11
. Voor een echte moslim ís de islam heel belangrijk is zijn/haar leven. Natuurlijk is een gezin etc. ook belangrijk, maar de islam / het geloof is het belangrijkste in het leven van een echte moslim. Er staan verzen in de Koran waarin het doden van ongelovigen geoorloofd is, mits onder bepaalde omstandigheden. De Koran is het ware woord van Allah en daar valt niet aan de toornen. Waar een echte moslim zich de hele dag mee bezig houdt, is de beproeving door Allah op aarde doorstaan. Een echte moslim dient zich te onderwerpen aan Allah. Het bestaan op aarde is slechts een beproeving door Allah. Na de dood zal Allah oordelen of je in het Paradijs of in de hel komt. Het streven naar het Paradijs is 1 de belangrijkste dingen in het leven van een echte mosilm.

Er zijn ook een heleboel "nep-moslims" die drinken etc. maar dat zijn dan ook geen echte mosilms.
quote:
Ik weet dat er ontzettend veel goede moslims zijn, ik heb in Nederland jarenlang een Marokkaans gezin als buren gehad, en op 11 September stond de buurvrouw als eerste op de stoep om te vragen of alles goed was met mijn vrouw en haar familie. (Mijn vrouw is Amerikaanse, en ik woon tegenwoordig in de VS).

En ik heb hier verder ook goede ervaringen met moslims. Er wonen er zo'n 250.000 in Orange County, wat met haar 3 miljoen inwoners dus zo'n 8% is van de bevolking en dus aardig te vergelijken met Nederland.... alleen komen ze hier voornamelijk uit Palestina, Libanon, Iran, Irak, Syrie, etc.... het "echte" Midden Oosten dus. (Turkije en zeker Marokko vallen daar niet echt onder).

We hebben hier in ieder geval geen lokale politici die geen föhn bezitten die lopen te zaniken over twee paspoorten, het bouwen van moskees, en weet ik wat allemaal

En gelukkig is het merendeel van de moslims.... boven de 30.... van de vriendelijke soort. Het is denk ik vooral de jeugd die tussen wal en schip valt, en zich laat meeslepen door dit soort zaken.
Ik denk dat naar Amerika de meer "vrijere" moslims zijn geemigreerd. Amerika is het toonbeeld van vrijhed. De islam staat ook voor vrijheid, maar wel binnnen de regels uit de Koran zeg maar. Alles wat haram is, is verboden. Amerika is het toonbeeld v/d vrijheid, daarom zal een conservatieve moslim niet snel naar Amerika emigreren. Let wel op, als die moslims daar drinken, overspel hebben buiten het huwelijk etc., dan zijn het geen echte moslims he
quote:
En het is dus jammer dat de Marokkaanse jeugd in zo'n geval zich zo laat kennen middels publiekelijk toegankelijke fora. In plaats van respect te hebben voor zijn keuze, die enorm goed past in de integratie,verdoemen ze hem naar de hel omdat hij tegen moslims zou vechten. Jammer.

Voor mij is hij gewoon een Nederlander, die dienst doet in de Nederlandse strijdkrachten, en op missie van de Nederlandse regering is omgekomen. En hij zal ook met Nederlandse vlag op de doodskist uit een Hercules worden gedragen als hij aankomt op Eindhoven. En hij verdiend niets minder dan een eervolle begravenis als held. Punt uit.
Het is niet alleen de jeugd die zo denkt hoor, het zijn ook de volwassenen die zo denken. Op dat forum is 99% jongere, daarom krijgt men onterecht het beeld dat alleen de jeugd er zo over denkt..
Men moet uit z'n hoofd zetten dat alle moslims zullen integreren in Nederland. Natuurlijk zullen heleboel moslims wel integreren / zijn al geintegreerd. Maar een deel v/d moslims zal altijd terugkeren naar de Koran, naar de "wetten" van Allah. En die staan "haaks" op elke niet-islamitische samenleving. Volgens gematigde moslims staat er ook in de Koran dat een moslim zich moet aanpassen in een ander land. Maar ik geloof niet dat veel radicale moslims, zich aan "dat vers" zullen houden. Radicale moslims zullen de andere talrijke verzen, waarin de regels en plichten van een echte moslim staan beschreven, eerder nastreven.
Bijvoorbeeld: Je hoort imams in Nederland ook zeggen dat moslimmannen hun baard moeten laten staan, ook al zal ze dat tegenwerken bij het vinden van een baan, maar het geloof moet op de 1e plaats staan dus..en het geloof is het belangrijkste. En ja, dan kun je wel zeggen: zet die imams het land uit. Maar daarmee los je NIET het hele probleem op, want radicale moslims zullen zich ook zonder imam beroepen op de Koran en een baard laten staan, dus..

[ Bericht 0% gewijzigd door Zienswijze op 08-04-2009 13:53:21 ]
pi_67827141
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:42 schreef Dutch_Courage het volgende:
Hoe zien die gasten van dat forum dan de mensen die onder de heerschappij van de Taliban te lijden hadden? Dat zijn toch net zo goed Moslimbroeders? Zet maar eens een paar "Nederlandse" moslims in een gebied dat wordt gecontroleerd door de Taliban, wedden dat ze zelf ook grote moeite hebben met de manier waarop de mensen daar met elkaar omgaan?
En hoe zien ze oorlogen van Moslimstaten onderling? Daar zijn ook voorbeelden genoeg van
. Tja, hangt ervan af wat de Taliban doet he. Er zijn bepaalde intepretaties waarin staat dat muziek verboden is in de islam (alleen 1 Arabisch instrument is slechts toegestaan). Uit deze intepretaties blaast de Taliban muziekwinkels op in Afghanistan en Pakistan. De moslim die gelooft in deze intepretaties van verzen en hadits, zal zich niet in veel gevallen niet erg schuldig voelen als er dus muziekwinkels worden opgeblazen (mits er geen doden daarbij vallen). Immers volgens hun intepretatie is muziek verboden in de islam. Dat zijn de regels van Allah en een echte moslim dient zich te onderwerpen aan de wil van Allah.

Wat betreft moslimgeweld onderling: over de hele wereld slachten soennieten sjiieten af. Echt niet alleen in Irak en Afghanistan gebeurt dat, maar op meerdere plekken in de wereld. Tegen al dat geweld hoor je echt geen Nederlandse moslims massaal protesteren. Maar als er geweld komt van niet-moslims (bijv. Israel) op moslims in Palestina, zoals afgelopen januari, dan zie je opeens wel heel veel moslims protesteren. Dat zag je ook in Nederland. Soennieten vliegen sjiieten steeds in de haren, maar als er geweld door niet-moslims op
moslims wordt gepleegd, dan steken alle moslims ongeacht stroming de koppen bij elkaar om te strijden tegen het geweld v/d niet-moslims. Moslims bezetten ook gebieden van niet-moslims in de wereld, maar dáár hoor je moslims dan weer niet massaal tegen protesteren.
quote:
Jammer dat die mensen niet zien dat het denken in hokjes als "religie" niet echt getuigd van een bijster groot inzicht in de wereld.
Jammer ja, maar bij een deel v/d moslims zal dat altijd zo blijven: denken in hokjes van religie. De Koran staat vol verzen waarin onderscheid wordt gemaakt tussen moslims enerzijds en niet-moslims anderzijds. Neem bijv. het naar de hel gaan: moslims (+ christenen en joden) gaan naar de hemel, de rest van de mensen gaat branden in de hel, waaronder dus ook de ongelovigen. Er zijn ook hadits waarin wordt gezegd dat een moslim zich in kleding moet onderscheiden van de niet-moslim. De Taliban past dit principe in Afghanistan toe op de niet-moslim minderheid. Voor een echte moslim is "wereldethiek" ook niet zo belangrijk, voor een echte moslim zijn WEL de "wetten" van Allah belangrijk. Het geloof is het belangrijkste uit het leven van een echte moslim.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zienswijze op 08-04-2009 13:48:11 ]
pi_67827455
-dubbel- kan weg
pi_67827621
Allah komt niet echt over als een sympathieke entiteit met zijn geboden en verboden. Ik begrijp niet dat mensen hun leven laten leiden door een (fictieve) entiteit die een hoop oplegt en dwingt maar niets terugdoet. Ja dat paradijs na het leven waarbij je maar moet afwachten in hoeverre dat bestaat.

Je kunt het leven op aarde maar beter zo aangenaam mogelijk maken want dat is de werkelijkheid de rest is tot het tegendeel bewezen is louter fantasie. Heb je mooi je leven voor niets laten vergallen door allerlei zaken die verboden zijn en het leven aangenamer kunnen maken. Alcohol bijv. Ik begrijp niet waarom zoiets verboden is voor "echte" moslims. Wat voor slecht mens ben je als je af en toe alcohol nuttigt?
pi_67827684
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:42 schreef Zienswijze het volgende:
Het is ook zo dat van alle negativeit over de hele wereld tegenover de islam, het voor het grootste deel zélf de schuld van "de moslims" is. Verder: worden meer dan 30 verschillende religies op aarde beleden, maar echt niet alle godsdiensten kampen met zo'n negatief imago als de islam. Dat negatieve imago over de islam is echt niet zomaar uit de lucht komen vallen.
Het negatieve imago van de VS en zijn handlangers ook niet.
quote:
Ik zie niet in waarom iemand pas goed kan zijn, met wat voor levensovertuiging dan ook, wanneer hij het opneemt voor iemand die gekozen heeft deel uit te maken van een coalitie en een bezettingsmacht die verantwoordelijk is voor honderdduizenden doden em die en passent doet aan verdwijningen en folteringen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67828228
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
Allah komt niet echt over als een sympathieke entiteit met zijn geboden en verboden. Ik begrijp niet dat mensen hun leven laten leiden door een (fictieve) entiteit die een hoop oplegt en dwingt maar niets terugdoet. Ja dat paradijs na het leven waarbij je maar moet afwachten in hoeverre dat bestaat.

Je kunt het leven op aarde maar beter zo aangenaam mogelijk maken want dat is de werkelijkheid de rest is tot het tegendeel bewezen is louter fantasie. Heb je mooi je leven voor niets laten vergallen door allerlei zaken die verboden zijn en het leven aangenamer kunnen maken. Alcohol bijv. Ik begrijp niet waarom zoiets verboden is voor "echte" moslims. Wat voor slecht mens ben je als je af en toe alcohol nuttigt?
Tja, het is niet zozeer de vraag of Allah sympathiek is of niet. Allah heeft dingen halal (toegestaan) en haram gemaakt. Ja, jij denkt dat Allah niks terugdoet , maar moslims geloven wel dat Allah iets terugdoet: namelijk ze worden beloond in het Paradijs als ze de beproeving op aarde doorstaan. Ja wij zeggen je moet maar afwachten in hoeverre dat bestaat, maar moslims denken daar niet over. In de Koran staat dat het Paradijs bestaat en daarom geloven ze er ook in. De Koran is het ware woord van Allah. Wij zeggen dan: heb je bewijs dat het Paradijs bestaat? Ja, zullen veel moslims zeggen, dat staat in de Koran en de Koran is het ware woord van Allah dus.

Alcohol is niet toegestaan, omdat je dan als het ware "verleid" wordt om dingen te doen die je eigenlijk niet zo willen doen. Zelfde is het zo met muziek. Uit bepaalde intepretaties is muziek verboden in de islam. Dit omdat muziek je heel makkelijk in een andere stemming en/of emoties kan brengen. Doordat muziek verboden is in de islam volgens sommige intepretaties, blaast de Taliban muziekwinkels in Afghanistan en Pakistan op. Niet leuk voor die eigenaars van muziekwinkels dus. Maar de Taliban is heus niet achterlijk ofzo hoor. In het Westen wordt de Taliban vaak voorgesteld als een stelletje oude gefrustreerde woestijnmanne, Dat is niet zo. Ze zijn best intelligent, net zoals wij zijn. Maar zij voelen zich gerechtvaardigd dit te doen door de verzen uit de Koran.

Wat moslims doen mogen ze lekker zelf weten zolang ze anderen maar niet lastig vallen. Maar dát is wel het probleem in de islam. Over hele wereld worden aanslagen gepleegd door allerlei religieuzen. Maar hebben jullie ook opgemerkt dat bij de aanslagen van moslims delen uit de Koran worden geciteerd TIJDENS HET PLEGEN VAN DIE AANSLAGEN? Dit was het geval bij de aanslag op Van Gogh, maar ook bij andere aanslagen elders op de wereld. Bij aanslagen van andere religieuze groepen zie je dát niet. In de Koran is geweld toegestaan tegenover ongelovigen, mits onder bepaalde omstandigheden en mits in een bepaalde context. Maar juist dát is zo gevaarlijk, omdat ieder mens die omstandigheden anders kan intepreteren en zich daarom gerechtvaardigd kan óf moet voelen om geweld en aanslagen te plegen in name van de Islam. En dan kan je wel zeggen: laten we die gewelddadige verzen veranderen en dan is alles opgelost. Denk je dat mensen dat 1400 jaar lang allang niet geprobeerd hebben? De Koran MAG NIET veranderd worden. De Koran wordt als een perfect boek zonder fouten beschouwd. De Koran is het ware woord van Allah en daarom dus de waarheid. Daarom mag er niet getoornd woorden aan de Koran.
pi_67828470
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het negatieve imago van de VS en zijn handlangers ook niet
. En dáár hebben ze ook gelijk in. Maar de Islam had in andere delen van de wereld ook al een negatief imago, terwijl het blanke Amerika toen nog niet eens bestond. En dát negatieve imago is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Als moslims vinden dat de VS hun negatieve imago aan zichzelf te danken hebben, hebben ze groot gelijk. Vandaar dat ze Amerika veroordelen en sommige moslims vinden dat alle Amerikanen dood moeten. Maar als wij zeggen dat de islam haar negatieve imago aan zichzelf te danken hebben, dan is de wereld meteen te klein en schieten moslims meteen in de verdedigen. Want kritiek leveren op de Islam is taboe. De Koran is een heilig boek. De Koran is het ware woord van Allah en aan het woord van Allah mag niet worden getoornd. De Koran wordt als perfect beschouwd zonder fouten, dáárom hebben veel moslims zo kort lontje als er kritiek op de islam wordt geleverd.
quote:
Ik zie niet in waarom iemand pas goed kan zijn, met wat voor levensovertuiging dan ook, wanneer hij het opneemt voor iemand die gekozen heeft deel uit te maken van een coalitie en een bezettingsmacht die verantwoordelijk is voor honderdduizenden doden em die en passent doet aan verdwijningen en folteringen.
Ben ik met je eens. Maar AL het moslimterrorisme komt echt niet alleen door Amerika, Nederland, de coalitietroepen en Israel hoor. Er is zat moslimterrorisme (denk maar aan Oost-Aziatische landen) dat helemaal niks met Amerika / israel te maken heeft. Al Qaeda is slechts EEN DEEL van al het moslimterrorisme op de wereld, en dát heb ik je gisteren ook al gezegd.
pi_67830974
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:17 schreef Zienswijze het volgende:
. En dáár hebben ze ook gelijk in. Maar de Islam had in andere delen van de wereld ook al een negatief imago, terwijl het blanke Amerika toen nog niet eens bestond. En dát negatieve imago is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Als moslims vinden dat de VS hun negatieve imago aan zichzelf te danken hebben, hebben ze groot gelijk. Vandaar dat ze Amerika veroordelen en sommige moslims vinden dat alle Amerikanen dood moeten. Maar als wij zeggen dat de islam haar negatieve imago aan zichzelf te danken hebben, dan is de wereld meteen te klein en schieten moslims meteen in de verdedigen. Want kritiek leveren op de Islam is taboe. De Koran is een heilig boek. De Koran is het ware woord van Allah en aan het woord van Allah mag niet worden getoornd. De Koran wordt als perfect beschouwd zonder fouten, dáárom hebben veel moslims zo kort lontje als er kritiek op de islam wordt geleverd.
Het zijn net christenen.

Je scheert alles weer over één, je verklaart een trend binnen de moslimwereld tot de aard van de islam. Wat er aan de hand is, is dat de conservatieve, rigide en intolerante interpretatie van de koran de boventoon is gaan voeren.
quote:
Ben ik met je eens. Maar AL het moslimterrorisme komt echt niet alleen door Amerika, Nederland, de coalitietroepen en Israel hoor. Er is zat moslimterrorisme (denk maar aan Oost-Aziatische landen) dat helemaal niks met Amerika / israel te maken heeft. Al Qaeda is slechts EEN DEEL van al het moslimterrorisme op de wereld, en dát heb ik je gisteren ook al gezegd.
En toen was je ook al niet overtuigend.
pi_67831423
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:

Het zijn net christenen.

Je scheert alles weer over één, je verklaart een trend binnen de moslimwereld tot de aard van de islam. Wat er aan de hand is, is dat de conservatieve, rigide en intolerante interpretatie van de koran de boventoon is gaan voeren.
De conservatieve, rigide en intolerante interpretatie van de koran is al 1400 jaar lang de boventoon aan het voeren.

- Ja, en hoe onstaat die conservatieve, rigide en intolerante intepretatie van de koran volgens jou?
- Hoe komt het volgens jou dat er gewelddadige teksten tegen ongelovigen / religieuze groepen staan?

Vertel je dat ook even aan de degenen die slachtoffer zijn geweest van het moslimfundamentalisme in de regio Afghanistan-Iran-Pakistan? Wat er daar tegenwoordig gebeurt is slechts een druppel van wat voor vreselijke dingen daar in naam van de islam zijn gebeurd in de geschiedenis.

Zowel in naam van het christendom als in naam van de islam zijn vreselijke massamoorden gepleegd. Christenen en moslims zouden alleen maar diepe schaamte moeten hebben. Hitler handelde ook vanuit een ideologie met een boek. Christenen en moslims handigen ook vanuit een ideologie met een boek, dat bovendien het letterlijke woord van God is. Kan jij mij verzekeren dat er in de toekomst geen massamoorden meer worden gepleegd door christenen en moslims in naam van hun geloof?

quote:
En toen was je ook al niet overtuigend.
http://www.elsevier.nl/we(...)oofden-boeddhist.htm Komt zeker ook door Amerika en Isreal? Is het werk van Al-Qaeda?

[ Bericht 4% gewijzigd door Zienswijze op 08-04-2009 15:51:48 ]
  woensdag 8 april 2009 @ 15:49:51 #281
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67831794
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:00 schreef Burakius het volgende:

[..]

wat jochies van 14 jaar op een maroc forum........ 1 plus 1 is...
pi_67841336
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:49 schreef ASroma het volgende:

[..]

wat jochies van 14 jaar op een maroc forum........ 1 plus 1 is...
Ken je ze soms persoonlijk?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67842583
lol ik ken 1 van die gewonden, hij ligt op de IC in Utrecht, mist 2 vingers en wat tanden. Die dode was een mattie van em. Heel sneu voor ze.

Maarja what the fuck moeten we eigenlijk in die zandbak.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:42:54 #284
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67844129
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:38 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ken je ze soms persoonlijk?
de helft van die maroc surfers daar zijn van die gefrustreerde vmbo verlaters, geen wonder dat ze wat opstandige dingen roepen op het internet. Want jah de maatschappij is tegen hun, dus alles is kut.
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:05 schreef Roksopp het volgende:
lol ik ken 1 van die gewonden, hij ligt op de IC in Utrecht, mist 2 vingers en wat tanden. Die dode was een mattie van em. Heel sneu voor ze.

geld uitgeven ach misschien kunnen we het terugverdienen door een leuke heroine stroom op gang te zetten....
pi_67851423
Ik heb daar in het verleden ook users gezien die claimden rechtenstudenten te zijn en ondertussen spraken ze hun sympathie uit voor de Taliban .
pi_67852551
Wat is het toch met sommige Marokkanen en hun epische faal om te zien dat de Taliban puur moslims aan het onderdrukken waren.
pi_67852736
Misschien het idee dat ze liever onderdrukt worden door lokale moslims dan buitenlandse ketters.
pi_67855507
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:05 schreef Roksopp het volgende:
Dat is het hele punt; niks! "We" hebben daar niks te zoeken. Als Amerika niet al 50 jaar lang bezig was geweest het Midden-Oosten te manipuleren, dan hadden we al dit gedoe niet gehad.

Hoe zouden wij, in het Westen, het vinden als een Iran of een Irak ineens b.v. Frankrijk binnen viel omdat er misschien massavernietigingswapens zouden liggen? Massavernietigingswapens die er ooit wél waren maar die door Iran ofm Irak zélf aan Frankrijk gegeven waren, toen het nog een bevriend marionettenstaatje was. Wij zouden hier ook behoorlijke anti-gevoelens gaan ontwikkelen.

Als je kijkt naar de geschiedenis van het Midden-Oosten, dan is een hoop ellende daar te danken aan Westerse mogendheden en hun (semi)koloniale beleid. Het stinkt gewoon aan alle kanten.

Goede boeken: http://www.boekmeter.nl/book/2288 http://www.bol.com/nl/p/b(...)001383697/index.html

[ Bericht 6% gewijzigd door Dutch_Courage op 09-04-2009 10:28:46 ]
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_67855543
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:39 schreef Zienswijze het volgende:
De conservatieve, rigide en intolerante interpretatie van de koran is al 1400 jaar lang de boventoon aan het voeren.
Nu in ieder geval meer dan 10, 20 of 30 jaar geleden lijkt me.
quote:
- Ja, en hoe onstaat die conservatieve, rigide en intolerante intepretatie van de koran volgens jou?
- Hoe komt het volgens jou dat er gewelddadige teksten tegen ongelovigen / religieuze groepen staan?
Je hebt natuurlijk altijd en overal figuren die mogelijkheden zien in geweld en conflictsituaties, meestal mogelijkheden voor zichzelf.
quote:
Vertel je dat ook even aan de degenen die slachtoffer zijn geweest van het moslimfundamentalisme in de regio Afghanistan-Iran-Pakistan? Wat er daar tegenwoordig gebeurt is slechts een druppel van wat voor vreselijke dingen daar in naam van de islam zijn gebeurd in de geschiedenis.
Ik zie niet hoe dat typerend is voor de islam.
quote:
Zowel in naam van het christendom als in naam van de islam zijn vreselijke massamoorden gepleegd. Christenen en moslims zouden alleen maar diepe schaamte moeten hebben. Hitler handelde ook vanuit een ideologie met een boek. Christenen en moslims handigen ook vanuit een ideologie met een boek, dat bovendien het letterlijke woord van God is. Kan jij mij verzekeren dat er in de toekomst geen massamoorden meer worden gepleegd door christenen en moslims in naam van hun geloof?
Nee, maar ik zie dan ook geen wezenlijk verschil met het christendom en christenen, minstens zo agressief en gewelddadig, ook recent.
pi_67856428
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:24 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik zie niet hoe dat typerend is voor de islam.
Vandaag kunnen we dit gaan bekijken in Indonesië. http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/7991067.stm Sinds de democratie ongeveer 10 jaar geleden in dit grootste moslimsland ter wereld is ingevoerd zijn dit de 3e verkiezingen. Volgens BBC is dit een beetje een lakmoesproef welke kant het op kan gaan met de Islam. Gaat alles steeds islamitischer worden in Indonesie of niet. Andere bronnen geven aan dat de moslimsbevolking van indonesië alleen op moslimpartijen gaat stemmen als ze niet al té islamitisch zijn. Men gaat dus voor de milde vorm en dat is natuurlijk een goede zaak. Ik ben zeer benieuwd wat de uitkomst zal zijn.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 21:21:27 #292
250952 SoldMayor
Dreamchaser
  zondag 19 juli 2009 @ 01:27:14 #293
138914 Slappy
ambtenaar
pi_71108723
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Stompzinnig gedoe inderdaad. Niet anders dan hier trouwens.
Ja hoor maak jezelf weer belachelijk want wij zitten hier elke dode Moslim de hemel in te prijzen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')