abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2009 @ 22:47:56 #101
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67778010
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg er zitten allerlei mensen in het leger, ja ook van hogere klassen.
Als je goed mijn post leest zie je dat ik dat niet uit sluit.

Laat ik het nog ietsje meer functionerennuanceren:

Vaak zie je in krijgsmachten dat er een scheiding of 'schot' bestaat tussen de officieren en de 'gewone' soldaten. Voor de opleiding tot officier moet je volgens mij Havo niveau hebben en voor soldaat VMBO. In elk land verschilt dat.

Wanneer je het Nederlandse leger vergelijkt met het Amerikaanse zie je dat bij de Amerikanen nog meer dan hier lagere klassen zich aanmelden (even grof gezegd: de gemiddelde NL-militair is VMBO'er en de gemiddelde Amerikaan heeft de basisschool niet afgemaakt, zo bedoel ik dat). Bij officieren zie je eenzelfde tendens: waar in NL Jantje Modaal makkelijk officier kan worden (met een goed stel hersens), daar heb je in de VS hele tradities van elitaire families die al generaties lang in het leger dienen (John McCain is daar een goed voorbeeld van; afkomstig uit een zeer welgestelde familie die al generaties lang hoge officiersfuncties hebben bekleed).

edit: even verbeterd
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 6 april 2009 @ 22:48:30 #102
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67778039
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:44 schreef Keepertje8 het volgende:
Verschrikkelijk, maar laten we het wel in perspectief plaatsen. De ramp in Italië van vandaag zet dit toch een beetje in de schaduw.
Reacties op dergelijke berichten over Nederlanders zijn volkomen hypocriet. Zoals altijd.
pi_67778058
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Klopt . Dus ook niet piepen achteraf.
Je weet wat de risico's zijn en wordt daar dik voor betaald. Als iemand besluit de criminaliteit in te gaan loop je ook het risico om een kogel te koppen/ gearresteerd te worden.

Daar staat een hoop luxe en vaak een mooie meid tegenover.
Je betaalt anders ook een flinke premie voor die risico's.
  maandag 6 april 2009 @ 22:50:16 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_67778123
quote:
Persconferentie door generaal Peter van Uhm, 6 april 2009
Vanavond, rond zes uur lokale tijd in Uruzgan, heeft een raketaanval plaatsgevonden op Kamp Holland. Het betrof hier vermoedelijk een beschieting met twee 107mm raketten. Een van deze raketten raakte het kamp van het Afghaanse leger en veroorzaakte lichte verwondingen bij twee Afghaanse militairen. Dit kamp ligt dicht tegen het Nederlandse Kamp Holland aan. Een andere raket kwam terecht op Kamp Holland. Bij deze inslag is de 20-jarige Nederlandse soldaat der eerste klasse Azdin Chadli gesneuveld. Vijf van zijn collega’s raakten bij deze inslag gewond. Twee gewonden zijn voor behandeling overgebracht naar het hospitaal op Kandahar Airfield. De overigen zijn in het hospitaal op Kamp Holland behandeld. Het betreft militairen variërend in de leeftijd van 19 tot 24 jaar. Onder hen is één vrouw. De toestand van alle gewonden is stabiel. De families van de betreffende militairen zijn inmiddels ingelicht.
De slachtoffers zijn afkomstig van de Ruyter van Steveninckkazerne in Oirschot. Azdin Chadli en vier van de gewonde militairen zijn afkomstig van 42 Pantserinfanteriebataljon Limburgse Jagers. De vijfde gewonde komt van 413 Pantsergeniecompagnie. Azdin Chadli was pas kort in Afghanistan. Hij maakte deel uit van de Battle Group die op 30 maart van start is gegaan.
Ik wil mijn medeleven betuigen met de nabestaanden van Azdin Chadli en de relaties van de gewonden die zojuist dit bericht hebben moeten ontvangen. Onze gedachten gaan naar hen uit en we zijn in gedachten ook bij onze collega’s die zojuist dit slechte nieuws hebben moeten ontvangen.
Naast deze aanslag waarbij het dodelijk slachtoffer en de gewonden zijn gevallen, hebben vanavond nog twee andere beschietingen plaatsgevonden. Eén op Kamp Holland en één op Kandahar Airfield. Deze beide beschietingen richtten geen schade aan, maar het geeft wel aan hoe reëel de dreiging van deze projectielen is. 107mm raketten zijn in grote hoeveelheden aanwezig in Afghanistan, veelal betreft het oude munitie uit eerdere conflicten. De raketten zijn uiterst onnauwkeurig en treffen zelden doel. Vandaag is daarop helaas een trieste uitzondering. De afgelopen maanden hebben we enkele keren te maken gehad met beschietingen op Kamp Holland en Kandahar Airfield. Binnen onze mogelijkheden doen we er alles aan om deze dreiging tegen te gaan. Zo zijn er actieve beschermingsmaatregelen en voorzorgsmaatregelen getroffen op de kampen en operaties uitgevoerd in de omgeving van de vermoedelijke afvuurlocaties. Met enige regelmaat worden bij deze operaties opslagplaatsen met 107 mm raketten gevonden. Ook is zeer recent door een gerichte operatie van de Australische Special Forces een bekende IED-facilitator uitgeschakeld.
Het sneuvelen van soldaat Chadli geeft aan hoe kwetsbaar de veiligheid in Uruzgan nog is. Op gebied van veiligheid is het afgelopen jaar grote vooruitgang geboekt, maar het blijft voor enkelingen mogelijk om dit type aanslagen te plegen. We zullen doorgaan om die enkelingen te bestrijden en daarnaast ervoor zorgen dat het overgrote gedeelte van de bevolking van Uruzgan kan blijven profiteren van de veiligheid die wij ze, samen met het Afghaanse gezag, bieden. In Nederland zijn sinds vanavond een aantal gezinnen in diepe rouw of bezorgdheid. Aan hen zijn we verplicht om deze moeilijke taak met extra inzet te volbrengen.
Persconferentie
pi_67778151
*edit*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 07-04-2009 11:14:11 (offtopic) ]
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_67778153
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Klopt . Dus ook niet piepen achteraf.
Je weet wat de risico's zijn en wordt daar dik voor betaald. Als iemand besluit de criminaliteit in te gaan loop je ook het risico om een kogel te koppen/ gearresteerd te worden.

Daar staat een hoop luxe en vaak een mooie meid tegenover.
Voor een brandweerman geldt hetzelfde, maar als zo'n iemand wat overkomt dan zijn de reacties toch een heel anders. Over dat dik betaald worden...tja, ik vind het geen vetpot wat ze krijgen. De hogere rangen misschien wel, maar een normale soldaat niet echt.
pi_67778161
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als je goed mijn post leest zie je dat ik dat niet uit sluit.

Laat ik het nog ietsje meer functioneren:

Vaak zie je in krijgsmachten dat er een scheiding of 'schot' bestaat tussen de officieren en de 'gewone' soldaten. Voor de opleiding tot officier moet je volgens mij Havo niveau hebben en voor soldaat VMBO. In elk land verschilt dat.

Wanneer je het Nederlandse leger vergelijkt met het Amerikaanse zie je dat bij de Amerikanen nog meer dan hier lagere klassen zich aanmelden (even grof gezegd: de gemiddelde NL-militair is VMBO'er en de gemiddelde Amerikaan heeft de basisschool niet afgemaakt, zo bedoel ik dat). Bij officieren zie je eenzelfde tendens: waar in NL Jantje Modaal makkelijk officier kan worden (met een goed stel hersens), daar heb je in de VS hele tradities van elitaire families die al generaties lang in het leger dienen (John McCain is daar een goed voorbeeld van; afkomstig uit een zeer welgestelde familie die al generaties lang hoge officiersfuncties hebben bekleed).
Ja ok dat is waar. De militairen die ik ken zijn vaak redelijk slim alleen op een ander gebied wat lomper, ik bedoel echt dom zijn ze vaak niet.
  maandag 6 april 2009 @ 22:51:09 #108
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_67778162
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:48 schreef TNA het volgende:

[..]

Reacties op dergelijke berichten over Nederlanders zijn volkomen hypocriet. Zoals altijd.
Van wie? Van mij? Nationaliteit geeft ons toch alleen maar een puur illusionaire binding?
  maandag 6 april 2009 @ 22:52:04 #109
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67778203
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 07-04-2009 11:14:58 (dont feed the troll) ]
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_67778226
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Voor een brandweerman geldt hetzelfde, maar als zo'n iemand wat overkomt dan zijn de reacties toch een heel anders. Over dat dik betaald worden...tja, ik vind het geen vetpot wat ze krijgen. De hogere rangen misschien wel, maar een normale soldaat niet echt.
Nee joh een normale soldaat verdient idd geen reet, alleen op oefeningen en uitzendingen verdien je lekker.
  maandag 6 april 2009 @ 22:53:13 #111
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_67778259
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:12 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu meer kans maakt, nu er wat extra plekken vrij zijn gekomen.
jou zouden ze gelijk je modfunctie moeten afnemen Bah
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 6 april 2009 @ 22:54:19 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67778306
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:52 schreef pisnicht het volgende:

[..]
Ik zeg vier woorden: Ik hou van Holland

[ Bericht 46% gewijzigd door Frutsel op 07-04-2009 11:15:26 (quote aangepast) ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67778350
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Doe even niet zo cynisch man.
pi_67778380
quote:

[..]

Leuk programma is dat.
  maandag 6 april 2009 @ 22:56:03 #115
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67778383
Jeetje Lijkt me ook niet lekker als je hem in mortuarium ziet.Of is zijn gehele lichaam nog intact ?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67778425
quote:

[..]

Jouw niveau is wel weer duidelijk geworden
  maandag 6 april 2009 @ 22:57:51 #117
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67778465
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:57 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jouw niveau is wel weer duidelijk geworden
Laten we er maar niet meer op reageren.
  maandag 6 april 2009 @ 22:58:29 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67778481
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja ok dat is waar. De militairen die ik ken zijn vaak redelijk slim alleen op een ander gebied wat lomper, ik bedoel echt dom zijn ze vaak niet.
Dat is mijn ervaring ook. Dat is ook goed want dan hebben ze het waarschijnlijk met hun volle verstand, en met talrijke opties open, de beslissing genomen.

In de VS wordt er systematisch in probleemwijken actief geworven. Dat is dan net even wat anders. In die Zembla uitzending die ik zag roerden ze dat ook aan en in NL wordt dat ook overwogen maar is het nog taboe om actief de straat op te gaan om vatbare jongeren te recruteren.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 6 april 2009 @ 22:58:38 #120
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_67778493
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Oldenzaal het volgende:

[..]

Stel: Er worden 300 mensen in een stad verderop vermoord en je zoon wordt ook vermoord, wat is erger?
Wat erger is? 300 mensen natuurlijk. Wat ik erger zou vinden? Mijn zoon. Journalistiek voorziet gewoon in de vraag naar dat nieuws dat wij als erg beschouwen, niet dat wat erg is. Niet dat dat een probleem is trouwens, maar er bij stil staan mag wel eens.
  maandag 6 april 2009 @ 22:59:17 #121
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67778529
- edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2009 10:01:59 ]
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  † In Memoriam † maandag 6 april 2009 @ 22:59:35 #122
230491 Zith
pls tip
pi_67778537
*knip*

[ Bericht 94% gewijzigd door Frutsel op 07-04-2009 11:16:30 (offtopic trollpost) ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_67778564
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is mijn ervaring ook. Dat is ook goed want dan hebben ze het waarschijnlijk met hun volle verstand, en met talrijke opties open, de beslissing genomen.

In de VS wordt er systematisch in probleemwijken actief geworven. Dat is dan net even wat anders. In die Zembla uitzending die ik zag roerden ze dat ook aan en in NL wordt dat ook overwogen maar is het nog taboe om actief de straat op te gaan om vatbare jongeren te recruteren.
Volgens mij was het in de VS zelfs zo dat je je gevangenisstraf in kon ruilen voor een uitzending maar dat weet ik niet zeker.
  maandag 6 april 2009 @ 23:00:43 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67778595
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe even niet zo cynisch man.
Rechts-nationalistisch was wat zwaar aangezet maar het lijkt me niet vergezocht om Ik hou van Holland te zien als nationalistisch (niet rechts uiteraard, dat even voor de helderheid).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67778607
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee joh een normale soldaat verdient idd geen reet, alleen op oefeningen en uitzendingen verdien je lekker.
http://www.de-salarisindi(...)eken=Beroepsmilitair

Ca 2000 euro netto (bij een uitzending kan dit gigantisch oplopen) De echte vetpot zit hem erin dat die gasten allerlei fiscale en andere financiële voordelen krijgen. Zo loopt bijvoorbeeld de zorgverzekering via defensie en hoeven ze daar geen reet voor te betalen en betalen ze minder loonbelasting en krijgen een tankpas waarmee ze door heel Nederland gratis kunne tanken in privé tijd.

Neem maar van mij aan dat die ambtenaren goed voor zichzelf zorgen hoor
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')