abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 22:51:56 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67778196
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef nanalune het volgende:

[..]

Ik zou ook niet voor zijn als de kindjes tot 4 jaar geen mens zagen , maar hebben kindjes niet genoeg aan vriendjes/ vriendinnetjes ? kindjes uit de buurt, peuterspeelzaaltjes?
Kinderen krijgen in de regel pas echt vriendjes als ze naar school gaan. Als ze 4 zijn dus. Peuterspeelzaal is vanaf 2 en dan een half dagdeel.
quote:
hoop het wel, anders lopen die van mij straks behoorlijk achter.
Ik hecht niet zo veel waarde aan dat soort onderzoekjes, omdat in een normale situatie kinderen echt niet wereldvreemd worden als ze niet naar een kdv gaan.
Eh nee nu draai je het om. Ik zeg alleen dat KDV niet slechter is dan de moeder, maar op een ander vlak goed.

Ow en door het 'onderzoekjes' te noemen probeer je de waarde van dit soort onderzoeken te degraderen om zo je eigen mening belangrijker te maken. Echter is dit heel veel onderzocht, zowel nationaal als internationaal. Met dezelfde uitslag.
  maandag 6 april 2009 @ 22:54:11 #127
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67778303
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nonsens. Kinderen leren bv ook met andere kinderen omgaan op het KDV. Onerzoek wijst uit dat KDV kinderen sociaal vaardiger zijn dan kinderen die niet op het KDV komen. Daarentegen vragen KDV kinderen ook wat vaker negatief aandacht.

Dus om te stellen dat kinderen per definitie beter af zijn bij de moeder is nogal kort door de bocht
Gemiddeld gezien is een kind zeker de eerste jaren beter af bij mamma, het is niet voor niets dat ze pas met 2,5 naar de peuterschool hoeven, en zelfs dat is niet verplicht. Een kdv is er omdat ouders zelf niet voor hun kind willen of kunnen zorgen, niet omdat het zoveel beter is voor het kind. En natuurlijk heeft een kdv ook zo zijn voordelen, maar de kdv zijn er om kinderen op te vangen van werkende ouders, dat is de insteek. De peuterschool is ook bedoeld voor kinderen waarvan de ouders niet werken, en met 2,5 mogen ze daar naartoe, dat is echt vroeg genoeg.
  maandag 6 april 2009 @ 22:54:42 #128
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_67778319
quote:

[..]

Ik hecht niet zo veel waarde aan dat soort onderzoekjes, omdat in een normale situatie kinderen echt niet wereldvreemd worden als ze niet naar een kdv gaan.
Je hecht alleen maar waarde aan de onderzoekjes die zeggen dat wel naar een kdv gaan slecht voor kindjes is?
En in een normale situatie raken kinderen echt niet onthecht en gestoord omdat ze naar een kdv gaan.
  maandag 6 april 2009 @ 22:54:49 #129
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_67778327
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb jij 100% van de vrouwen gesproken en van 60% gehoord dat zij liever thuis zouden zijn?
Aangezien ik weet dat het antwoord hierop 'nee' is, hoe kun jij dan van mening zijn voor zoveel andere vrouwen dat ze iets anders liever zouden doen dan ze doen?
Nee ik heb nog geen steekhoudend onderzoek gedaan. Daar heb ik ook geen tijd voor ik kan niet voorzichtig genoeg zijn met het uitspreken van een mening zie ik.
Laat ik het dan maar VOLLEDIG bij mijzelf houden om misverstanden te voorkomen:
Ik was iemand die werken belangrijk vond, nu ben ik daar behoorlijk op teruggekomen. Ook vrouwen in mijn omgeving zeggen dit .Met name vrouwen die thuis blijven beloven mij gouden bergen.
Als we de percentages achterwege laten denk ik dat er vast wel een wetenschappelijke theorie is die kan ondersteunen dat er dan in ieder geval VEEL vrouwen zijn die liever thuis blijven.
Ik vermoed zelf dat het er meer zijn dan we denken.
Nogmaals niet zozeer om de kindjes maar dan in ieder geval voor zichzelf. Niet om geraniumkijkende zombies te worden maar net zo goed met veel sociale contacten en dingetjes
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 22:55:26 #130
5428 crew  miss_sly
pi_67778353
quote:

[..]

Ik zou ook niet voor zijn als de kindjes tot 4 jaar geen mens zagen , maar hebben kindjes niet genoeg aan vriendjes/ vriendinnetjes ? kindjes uit de buurt, peuterspeelzaaltjes?
hoop het wel, anders lopen die van mij straks behoorlijk achter.
Afhankelijk van welke buurt zullen er ook veel speelkameraadjes niet aanwezig zijn omdat ze op het kdv zitten.

Waarom zou je niet zoveel waarde hechten aan zulke onderzoekjes? Zijn alleen onderzoekjes die onderschrijven wat jij denk waardevol?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 april 2009 @ 22:55:49 #131
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_67778367
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Toch gek dat ik dan in mijn omgeving uitkom op 80% van de vrouwen die gelukkig is met de baan die ze hebben en dat is dan voor 24 uur of meer.
Ik zal je nog iets gekkers vertellen; ik ben zo ongeveer de enige van mijn vriendinnen met kind, maar ze zijn bijna allemaal ontevreden over hun werk .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 22:56:00 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67778379
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

Gemiddeld gezien is een kind zeker de eerste jaren beter af bij mamma, het is niet voor niets dat ze pas met 2,5 naar de peuterschool hoeven, en zelfs dat is niet verplicht. Een kdv is er omdat ouders zelf niet voor hun kind willen of kunnen zorgen, niet omdat het zoveel beter is voor het kind. En natuurlijk heeft een kdv ook zo zijn voordelen, maar de kdv zijn er om kinderen op te vangen van werkende ouders, dat is de insteek.
Ik zeg toch nergens dat de insteek anders is? Echter stellen dat het slechter is voor het kind wordt gelogenstraft door de uitkomst van werkelijk tientallen klinische onderzoeken.
quote:
De peuterschool is ook bedoeld voor kinderen waarvan de ouders niet werken, en met 2,5 mogen ze daar naartoe, dat is echt vroeg genoeg.
Met 2 en mijn zoon was daar met anderhalf al aan toe. Er is geen grote gemene deler.
  maandag 6 april 2009 @ 22:57:31 #133
4177 Jojogirl
pi_67778440
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

Gemiddeld gezien is een kind zeker de eerste jaren beter af bij mamma, het is niet voor niets dat ze pas met 2,5 naar de peuterschool hoeven, en zelfs dat is niet verplicht.
Ehm dat peuterspeelzaal pas vanaf 2.5 is is omdat ze daar voorschoolse vaardigheden aanleren. En dat zijn dingen die kindjes pas vanaf 2.5 jaar kunnen leren omdat ze eerder motorisch en cognitief daar nog niet aan toe zijn.
Het is dus niet omdat kindjes voor 2.5 jaar niet ergens anders dan bij mama zou kunnen zijn.

En zoals altijd gaat de discussie meteen weer richting moeders en zijn de vader in de opmerkingen nergens te bekennen
pi_67778442
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Toch gek dat ik dan in mijn omgeving uitkom op 80% van de vrouwen die gelukkig is met de baan die ze hebben en dat is dan voor 24 uur of meer. Ik denk dat we beiden niet in een geheel reresentatieve omgeving zitten.
En de kindjes: ik denk dat vooral kleine kindjes nog veel te jong zijn om te kunnen weten wat ze liever willen. Kan zijn dat de wetenschap er een mening over heeft (al veranderen die inzichten ook vaak per decennium), maar die ukkies zijn nog veel te klein voor een echte mening.
Babies hebben ook geen mening, wel behoeftes.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 6 april 2009 @ 22:58:09 #135
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67778468
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef nanalune het volgende:

[..]

Nee ik heb nog geen steekhoudend onderzoek gedaan. Daar heb ik ook geen tijd voor ik kan niet voorzichtig genoeg zijn met het uitspreken van een mening zie ik.
Laat ik het dan maar VOLLEDIG bij mijzelf houden om misverstanden te voorkomen:
Ik was iemand die werken belangrijk vond, nu ben ik daar behoorlijk op teruggekomen. Ook vrouwen in mijn omgeving zeggen dit .Met name vrouwen die thuis blijven beloven mij gouden bergen.
Als we de percentages achterwege laten denk ik dat er vast wel een wetenschappelijke theorie is die kan ondersteunen dat er dan in ieder geval VEEL vrouwen zijn die liever thuis blijven.
Ik vermoed zelf dat het er meer zijn dan we denken.
Nogmaals niet zozeer om de kindjes maar dan in ieder geval voor zichzelf. Niet om geraniumkijkende zombies te worden maar net zo goed met veel sociale contacten en dingetjes
Veel thuisblijfmoeders die ik spreek doen dat voornamelijk uit praktisch oogpunt.. het wegbrengen van en naar school en de diverse clubjes en verplichtingen zorgen voor nogal wat georganiseer..
De meesten die ik ken (en dat zijn er tegenwoordig nogal wat nu ik ook elke dag op het schoolplein sta) zouden diep in hun hart best een dag of twee even geen 'mama' willen zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 6 april 2009 @ 22:59:06 #136
4177 Jojogirl
pi_67778515
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:57 schreef beefcake het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vond alleen het idee om het aan kindjes zelf te vragen onzin. Kleine kinderen vraag je nou eenmaal niet over alles kun mening, over het algemeen zoekt een ouder zelf uit wat de behoefte van het kind is en hoe zij die gaan vervullen.
  maandag 6 april 2009 @ 22:59:19 #137
74310 nanalune
pi_67778530
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is er, maar aangezien je zo overtuigd ben van de waarde van de aanwezigheid van de moeder, neem ik aan dat je tussen de middag netjes thusi wilt zitten en zelf brood voor ze wilt smeren
natuurlijk het liefste wel:)
Het ging mij erom dat kindjes als ze naar de basisschool gaan meer ruimte geven, lijkt me, voor werk.
Als jullie praktijkervaringen anders zijn , dan vergis ik me daar dan toch gewoon in?
  maandag 6 april 2009 @ 22:59:21 #138
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67778531
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zeg toch nergens dat de insteek anders is? Echter stellen dat het slechter is voor het kind wordt gelogenstraft door de uitkomst van werkelijk tientallen klinische onderzoeken.
[..]

Met 2 en mijn zoon was daar met anderhalf al aan toe. Er is geen grote gemene deler.
Een jong kind is gemiddeld beter af bij mamma, laat mij de onderzoeken maar zien die het tegendeel beweren. Ik mag mijn kinderen nu al aanmelden, maar pas bij 2,5 worden ze toegelaten op de peuterspeelzaal, op zn vroegst.
  maandag 6 april 2009 @ 23:00:19 #139
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67778572
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:57 schreef beefcake het volgende:

[..]

Vooral voor een baby van laten we zeggen 10 weken heeft een kdv echt geen enkele toegevoegde waarde.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 23:02:41 #140
5428 crew  miss_sly
pi_67778673
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

Vooral voor een baby van laten we zeggen 10 weken heeft een kdv echt geen enkele toegevoegde waarde.
Maar ik denk, als het binnen de perken blijft met een dag of 2-3, ook geen slechte invloed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 april 2009 @ 23:04:19 #141
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_67778742
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar ik denk, als het binnen de perken blijft met een dag of 2-3, ook geen slechte invloed.
Ben ik met je eens, heb ik volgens mij ook al eerder gezegd Beter af bij mamma, wat niet wil zeggen dat het slecht is als ze naar een kdv gaan. Al zou ik het niemand aanraden om een baby van 10 weken fulltime naar een kdv te brengen.

-edit- ik duik mn bed in, vandaar dat ik niet meer antwoord
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 23:06:34 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67778809
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:59 schreef Marrije het volgende:

[..]

Een jong kind is gemiddeld beter af bij mamma, laat mij de onderzoeken maar zien die het tegendeel beweren.
Er is geen 'beter'. Er is 'anders'. Beter is jouw argument dus laat JIJ daar de onderzoeken maar van zien.
quote:
Ik mag mijn kinderen nu al aanmelden, maar pas bij 2,5 worden ze toegelaten op de peuterspeelzaal, op zn vroegst.
Das raar, want hier is het toch echt met twee jaar.
  maandag 6 april 2009 @ 23:07:15 #143
74310 nanalune
pi_67778828
Ik ga slapen. Morgen weer vroeg dag, Ik moet morgenmiddag werken;)
Het liefste dus niet , hoezeer ik mijn werk ook waardeer. Het liefste zou ik bij mijn kindjes zijn.
Huis te koop zetten en een stacaravan in de tuin van mijn ouders dan maar
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 23:07:58 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67778847
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, heb ik volgens mij ook al eerder gezegd Beter af bij mamma, wat niet wil zeggen dat het slecht is als ze naar een kdv gaan. Al zou ik het niemand aanraden om een baby van 10 weken fulltime naar een kdv te brengen.

-edit- ik duik mn bed in, vandaar dat ik niet meer antwoord
Beter af bij mama is ook slechts een persoonlijk waardeoordeel.
  maandag 6 april 2009 @ 23:09:14 #145
74310 nanalune
pi_67778894
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Beter af bij mama is ook slechts een persoonlijk waardeoordeel.
en net zo waardevol als die van jou.
pi_67778963
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Hier ook met twee jaar
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 6 april 2009 @ 23:14:39 #147
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67779082
Tja voor anderen kan ik niet oordelen wat goed/slecht is, wij hebben vooral gekeken naar wat ons allemaal gelukkig en stabiel als gezin maakt.

Ik werk heel graag dat voorop gesteld zonder te mogen werken voel ik me niet fijn, ik heb een leuke baan en eigenlijk altijd leuke banen gehad, kan er mijn ei in kwijt en heb super fijne collega's de 2 dagen dat ik werk is echt ff tijd om even Marlies te zijn en niet "de mama van" en dat heb ik echt hard nodig om me ook nog gewoon als vrouw te kunnen zien, los van mijn rol als moeder.

Mijn man werkt full time en dat werkt prima, hij hoeft van mij ook niet minder te werken, ik vind het prima zo, en hij ook, het is bij ons ook nooit een issue geweest wie er part time zou gaan werken, dat wilde ik namelijk graag doen en omdat ik noodgedwongen wisselde van werkgever kon ik het ook precies zo geregeld krijgen zoals wij graag wilden.

Mijn moeder ontfermt zich de 2 dagen dat ik werk over onze dochter en beiden genieten ze van die tijd met elkaar ik heb Isa nog nooit huilend achter hoeven laten en als ze ziek is dan wissel ik mijn werkdag net zo moeiteloos om of haal deze later in, en dat is tot op heden weinig voorgekomen en ik heb daar goede afspraken over op het werk.

Wij kleden ons graag leuk en we kopen af en toe ook graag leuke dingen voor ons gezin tja dat word dan inderdaad van dat "extra verdiende geld" gedaan, tja en waarom? gewoon dus omdat het kan en wij dat willen, daar ga ik me ook niet voor verantwoorden/verdedigen en waarom niet, omdat het onze keuze is en ik daar met niemand een discussie over aan hoef te gaan, ik bemoei me er immers ook niet mee als anderen er voor kiezen 5 dagen thuis te blijven bij de kinderen puur omdat dat hun gelukkiger/rustiger houdt.

Wij kopen bij de Aldi maar met net zoveel gemak bij de AH, kleren komen net zo handig van de Hema als van Mexx, wij kopen wat we mooi vinden en kijken niet altijd naar de prijs maar naar de prijs/kwaliteit verhouding.
Zo rijd ik een bijvoorbeeld een redelijk jonge wagen, maar tja onderhoud is er dus ook praktisch niet aan, je kan ook een barrel van 20 jaar oud kopen en iedere maand panne hebben dat is een keuze en naar mijn werk komen met fiets/OV e.d. is niet mogelijk en verder is de auto inderdaad pure luxe, heerlijk toch!

We hebben een leuk koophuis maar wel gekocht in slechte staat en inmiddels (bijna) naar onze smaak verbouwd maar alles eigenhandig gedaan en gelukkig veel daarop kunnen besparen.
Een huurhuis was/is geen optie die zijn hier bijna niet en een koophuis is een goede investering.
Met een huurhuis duw je namelijk geld in een bodemloze put, met een koophuis maak je misschien ooit nog eens een redelijk rendement en daar word toch nogal snel aan voorbij gegaan merk ik wel eens.
Mama van Isa en Ties
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 23:17:44 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67779194
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:09 schreef nanalune het volgende:

[..]

en net zo waardevol als die van jou.
Behalve dan dat ik geen waardeoordeel geef.....

http://pow-alumni.socsci.(...)ontwikkelingkind.pdf
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Kinderopvang/pedagogie.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Swetsenegger op 06-04-2009 23:23:20 ]
  maandag 6 april 2009 @ 23:26:44 #149
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67779482
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:

Hier met 2,5 jaar maar dat ligt volgens mij gewoon aan de organisatie die het regelt
Als het bij 2 was geweest zou Isa trouwens met haar 2 jaar naar de peuterspeelzaal gaan, ik zie er geen kwaad in en ben er zelf ook niet door getraumatiseerd

Vind het trouwens ook wel een beetje flauw dat er altijd zo'n gezever komt over de "werkende vrouw" kom op zeg 't lijkt af en toe de jaren 50 wel met de ouderwetse ideeën omtrent de vrouw persoon.
Mama van Isa en Ties
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 23:27:44 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67779510
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:26 schreef marlieske het volgende:

[..]

Hier met 2,5 jaar maar dat ligt volgens mij gewoon aan de organisatie die het regelt
Als het bij 2 was geweest zou Isa trouwens met haar 2 jaar naar de peuterspeelzaal gaan, ik zie er geen kwaad in en ben er zelf ook niet door getraumatiseerd
Hier krijg je vanuit de gemeente een brief voor de 2e verjaardag en wordt je op de mogelijkheid van peuterspeelzaal gewezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')