Kinderen krijgen in de regel pas echt vriendjes als ze naar school gaan. Als ze 4 zijn dus. Peuterspeelzaal is vanaf 2 en dan een half dagdeel.quote:Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef nanalune het volgende:
[..]
Ik zou ook niet voor zijn als de kindjes tot 4 jaar geen mens zagen , maar hebben kindjes niet genoeg aan vriendjes/ vriendinnetjes ? kindjes uit de buurt, peuterspeelzaaltjes?
Eh nee nu draai je het om. Ik zeg alleen dat KDV niet slechter is dan de moeder, maar op een ander vlak goed.quote:hoop het wel, anders lopen die van mij straks behoorlijk achter.
Ik hecht niet zo veel waarde aan dat soort onderzoekjes, omdat in een normale situatie kinderen echt niet wereldvreemd worden als ze niet naar een kdv gaan.
Gemiddeld gezien is een kind zeker de eerste jaren beter af bij mamma, het is niet voor niets dat ze pas met 2,5 naar de peuterschool hoeven, en zelfs dat is niet verplicht. Een kdv is er omdat ouders zelf niet voor hun kind willen of kunnen zorgen, niet omdat het zoveel beter is voor het kind. En natuurlijk heeft een kdv ook zo zijn voordelen, maar de kdv zijn er om kinderen op te vangen van werkende ouders, dat is de insteek. De peuterschool is ook bedoeld voor kinderen waarvan de ouders niet werken, en met 2,5 mogen ze daar naartoe, dat is echt vroeg genoeg.quote:Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nonsens. Kinderen leren bv ook met andere kinderen omgaan op het KDV. Onerzoek wijst uit dat KDV kinderen sociaal vaardiger zijn dan kinderen die niet op het KDV komen. Daarentegen vragen KDV kinderen ook wat vaker negatief aandacht.
Dus om te stellen dat kinderen per definitie beter af zijn bij de moeder is nogal kort door de bocht
Je hecht alleen maar waarde aan de onderzoekjes die zeggen dat wel naar een kdv gaan slecht voor kindjes is?quote:Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef nanalune het volgende:
[..]
Ik hecht niet zo veel waarde aan dat soort onderzoekjes, omdat in een normale situatie kinderen echt niet wereldvreemd worden als ze niet naar een kdv gaan.
Nee ik heb nog geen steekhoudend onderzoek gedaan. Daar heb ik ook geen tijd voorquote:Op maandag 6 april 2009 22:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb jij 100% van de vrouwen gesproken en van 60% gehoord dat zij liever thuis zouden zijn?
Aangezien ik weet dat het antwoord hierop 'nee' is, hoe kun jij dan van mening zijn voor zoveel andere vrouwen dat ze iets anders liever zouden doen dan ze doen?
Afhankelijk van welke buurt zullen er ook veel speelkameraadjes niet aanwezig zijn omdat ze op het kdv zitten.quote:Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef nanalune het volgende:
[..]
Ik zou ook niet voor zijn als de kindjes tot 4 jaar geen mens zagen , maar hebben kindjes niet genoeg aan vriendjes/ vriendinnetjes ? kindjes uit de buurt, peuterspeelzaaltjes?
hoop het wel, anders lopen die van mij straks behoorlijk achter.
Ik zal je nog iets gekkers vertellen; ik ben zo ongeveer de enige van mijn vriendinnen met kind, maar ze zijn bijna allemaal ontevreden over hun werkquote:Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Toch gek dat ik dan in mijn omgeving uitkom op 80% van de vrouwen die gelukkig is met de baan die ze hebben en dat is dan voor 24 uur of meer.
Ik zeg toch nergens dat de insteek anders is? Echter stellen dat het slechter is voor het kind wordt gelogenstraft door de uitkomst van werkelijk tientallen klinische onderzoeken.quote:Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Gemiddeld gezien is een kind zeker de eerste jaren beter af bij mamma, het is niet voor niets dat ze pas met 2,5 naar de peuterschool hoeven, en zelfs dat is niet verplicht. Een kdv is er omdat ouders zelf niet voor hun kind willen of kunnen zorgen, niet omdat het zoveel beter is voor het kind. En natuurlijk heeft een kdv ook zo zijn voordelen, maar de kdv zijn er om kinderen op te vangen van werkende ouders, dat is de insteek.
Met 2 en mijn zoon was daar met anderhalf al aan toe. Er is geen grote gemene deler.quote:De peuterschool is ook bedoeld voor kinderen waarvan de ouders niet werken, en met 2,5 mogen ze daar naartoe, dat is echt vroeg genoeg.
Ehm dat peuterspeelzaal pas vanaf 2.5 is is omdat ze daar voorschoolse vaardigheden aanleren. En dat zijn dingen die kindjes pas vanaf 2.5 jaar kunnen leren omdat ze eerder motorisch en cognitief daar nog niet aan toe zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef Marrije het volgende:
[..]
Gemiddeld gezien is een kind zeker de eerste jaren beter af bij mamma, het is niet voor niets dat ze pas met 2,5 naar de peuterschool hoeven, en zelfs dat is niet verplicht.
Babies hebben ook geen mening, wel behoeftes.quote:Op maandag 6 april 2009 22:50 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Toch gek dat ik dan in mijn omgeving uitkom op 80% van de vrouwen die gelukkig is met de baan die ze hebben en dat is dan voor 24 uur of meer. Ik denk dat we beiden niet in een geheel reresentatieve omgeving zitten.
En de kindjes: ik denk dat vooral kleine kindjes nog veel te jong zijn om te kunnen weten wat ze liever willen. Kan zijn dat de wetenschap er een mening over heeft (al veranderen die inzichten ook vaak per decennium), maar die ukkies zijn nog veel te klein voor een echte mening.
Veel thuisblijfmoeders die ik spreek doen dat voornamelijk uit praktisch oogpunt.. het wegbrengen van en naar school en de diverse clubjes en verplichtingen zorgen voor nogal wat georganiseer..quote:Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef nanalune het volgende:
[..]
Nee ik heb nog geen steekhoudend onderzoek gedaan. Daar heb ik ook geen tijd voorik kan niet voorzichtig genoeg zijn met het uitspreken van een mening zie ik.
Laat ik het dan maar VOLLEDIG bij mijzelf houden om misverstanden te voorkomen:
Ik was iemand die werken belangrijk vond, nu ben ik daar behoorlijk op teruggekomen. Ook vrouwen in mijn omgeving zeggen dit .Met name vrouwen die thuis blijven beloven mij gouden bergen.
Als we de percentages achterwege laten denk ik dat er vast wel een wetenschappelijke theorie is die kan ondersteunen dat er dan in ieder geval VEEL vrouwen zijn die liever thuis blijven.
Ik vermoed zelf dat het er meer zijn dan we denken.
Nogmaals niet zozeer om de kindjes maar dan in ieder geval voor zichzelf. Niet om geraniumkijkende zombies te worden maar net zo goed met veel sociale contacten en dingetjes
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vond alleen het idee om het aan kindjes zelf te vragen onzin. Kleine kinderen vraag je nou eenmaal niet over alles kun mening, over het algemeen zoekt een ouder zelf uit wat de behoefte van het kind is en hoe zij die gaan vervullen.quote:Op maandag 6 april 2009 22:57 schreef beefcake het volgende:
[..]
Babies hebben ook geen mening, wel behoeftes.
natuurlijk het liefste wel:)quote:Op maandag 6 april 2009 22:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is er, maar aangezien je zo overtuigd ben van de waarde van de aanwezigheid van de moeder, neem ik aan dat je tussen de middag netjes thusi wilt zitten en zelf brood voor ze wilt smeren
Een jong kind is gemiddeld beter af bij mamma, laat mij de onderzoeken maar zien die het tegendeel beweren. Ik mag mijn kinderen nu al aanmelden, maar pas bij 2,5 worden ze toegelaten op de peuterspeelzaal, op zn vroegst.quote:Op maandag 6 april 2009 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat de insteek anders is? Echter stellen dat het slechter is voor het kind wordt gelogenstraft door de uitkomst van werkelijk tientallen klinische onderzoeken.
[..]
Met 2 en mijn zoon was daar met anderhalf al aan toe. Er is geen grote gemene deler.
Vooral voor een baby van laten we zeggen 10 weken heeft een kdv echt geen enkele toegevoegde waarde.quote:Op maandag 6 april 2009 22:57 schreef beefcake het volgende:
[..]
Babies hebben ook geen mening, wel behoeftes.
Maar ik denk, als het binnen de perken blijft met een dag of 2-3, ook geen slechte invloed.quote:Op maandag 6 april 2009 23:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
Vooral voor een baby van laten we zeggen 10 weken heeft een kdv echt geen enkele toegevoegde waarde.
Ben ik met je eens, heb ik volgens mij ook al eerder gezegdquote:Op maandag 6 april 2009 23:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar ik denk, als het binnen de perken blijft met een dag of 2-3, ook geen slechte invloed.
Er is geen 'beter'. Er is 'anders'. Beter is jouw argument dus laat JIJ daar de onderzoeken maar van zien.quote:Op maandag 6 april 2009 22:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
Een jong kind is gemiddeld beter af bij mamma, laat mij de onderzoeken maar zien die het tegendeel beweren.
Das raar, want hier is het toch echt met twee jaar.quote:Ik mag mijn kinderen nu al aanmelden, maar pas bij 2,5 worden ze toegelaten op de peuterspeelzaal, op zn vroegst.
Beter af bij mama is ook slechts een persoonlijk waardeoordeel.quote:Op maandag 6 april 2009 23:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, heb ik volgens mij ook al eerder gezegdBeter af bij mamma, wat niet wil zeggen dat het slecht is als ze naar een kdv gaan. Al zou ik het niemand aanraden om een baby van 10 weken fulltime naar een kdv te brengen.
-edit- ik duik mn bed in, vandaar dat ik niet meer antwoord![]()
en net zo waardevol als die van jou.quote:Op maandag 6 april 2009 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Beter af bij mama is ook slechts een persoonlijk waardeoordeel.
Hier ook met twee jaarquote:Op maandag 6 april 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Das raar, want hier is het toch echt met twee jaar.
Behalve dan dat ik geen waardeoordeel geef.....quote:Op maandag 6 april 2009 23:09 schreef nanalune het volgende:
[..]
en net zo waardevol als die van jou.
Hier met 2,5 jaar maar dat ligt volgens mij gewoon aan de organisatie die het regeltquote:Op maandag 6 april 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Das raar, want hier is het toch echt met twee jaar.
Hier krijg je vanuit de gemeente een brief voor de 2e verjaardag en wordt je op de mogelijkheid van peuterspeelzaal gewezen.quote:Op maandag 6 april 2009 23:26 schreef marlieske het volgende:
[..]
Hier met 2,5 jaar maar dat ligt volgens mij gewoon aan de organisatie die het regelt![]()
Als het bij 2 was geweest zou Isa trouwens met haar 2 jaar naar de peuterspeelzaal gaan, ik zie er geen kwaad in en ben er zelf ook niet door getraumatiseerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |