ja, wat jij zegt heb ik ook. Soms zit ik op mijn werk en denk ik : Ik heb het gewoon te druk om te werken.quote:Op maandag 6 april 2009 22:25 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind werken én huismoederen tegelijk echt hard zuigen. Omdat je niet fulltime kan werken mis je altijd dingen op de dagen dat je er niet bent, en als je thuiskomt is het hele huis afgebroken en kan je op je vrije dag je armen van je lijf boenen om alles weer op orde te krijgen voordat je weer moet werken.
Echter werk ik nu al een maand niet (contract niet verlengd) en ik moet zeggen dat ik echt véél meer thuis te werken en te schoonmaken heb dan op mijn werk op een gewone werkdag. Wat dat betreft is werk dan wel weer fijn om te ontspannen en dat mis ik wel. Maar als ik mag kiezen kies ik toch voor thuis met kind, daar haal ik véél meer voldoening uit dan een gewone baan.
Hoe kom je hier nou bij?quote:Op maandag 6 april 2009 22:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar ik begrijp dat jij in een heel goedkoop huurhuis woont, geen auto hebt, niet op vakanie gaat?
jammer dat je geen antwoord geeft.quote:Op maandag 6 april 2009 22:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik ben daar ook niet zo gevoelig voor (en dan maakt het eigenlijk niet uit of je dat geld er wel of niet voor hebt), maar er is ook een groep mensen die niet gelukkig kan zijn als ze niet net dat type kinderwagen hebben etc etc. Als die dan de keuze maken om fulltime te werken dan vind ik dat jammer voor de kinderen.
Dat jij niet werkt en die luxe allemaal neit nodig vindt?quote:
Wie zegt dat dan?quote:Op maandag 6 april 2009 22:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
jammer dat je geen antwoord geeft.
En ik vind het ook jammer dat het welzijn en geluk van de kinderen wordt afgelezen aan de uren dat ze op een kdv zitten. Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van fulltime werken voor beide ouders als je kinderen hebt, maar om er standaard vanuit te gaan dat de kinderen heel veel tekort komen alleen vanwege dat werk, vind ik ook wat ver gaan. Volgens mij heb je toch echt wat meer info nodig over het gezin, de situatie, de financien, de manier waarop men met de kinderen omgaat als ze thuis zijn etc, om te weten of het jammer is of niet.
De tijd dat de kindjes klein zijn is zo kort.quote:Op maandag 6 april 2009 22:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
jammer dat je geen antwoord geeft.
En ik vind het ook jammer dat het welzijn en geluk van de kinderen wordt afgelezen aan de uren dat ze op een kdv zitten. Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van fulltime werken voor beide ouders als je kinderen hebt, maar om er standaard vanuit te gaan dat de kinderen heel veel tekort komen alleen vanwege dat werk, vind ik ook wat ver gaan. Volgens mij heb je toch echt wat meer info nodig over het gezin, de situatie, de financien, de manier waarop men met de kinderen omgaat als ze thuis zijn etc, om te weten of het jammer is of niet.
Alsof er veel fatsoenlijke banen zijn die in die uren te plannen zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 22:34 schreef nanalune het volgende:
[..]
De tijd dat de kindjes klein zijn is zo kort.
Voor je het weet zitten ze op de bassischool en heb je tijd genoeg.
Wat dat betreft vind ik het fijn dat mijn man en ik om en om werken. Ik leef nog liever in armoede dan dat ik mijn kindjes 3 dagen per week uit handen geef aan andere, onbekende mensen.
Zonder je aan te vallen hoor.. ik heb respect voor ieders keuzes, maar voor mij persoonlijk is dat echt de grens..
Ook dat heb ik niet gezegd hoor, in mijn post van 21.52 heb ik gezegd dat ik het begrijp dat mensen o.a. voor een vakantie willen werken.quote:Op maandag 6 april 2009 22:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat jij niet werkt en die luxe allemaal neit nodig vindt?
niet die van mijquote:Op maandag 6 april 2009 22:37 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Alsof er veel fatsoenlijke banen zijn die in die uren te plannen zijn.
Het hangt af van de prioriteiten, voor de één is het belangrijker een baan te hebben waar ze happy van wordt en het dan voor lief neemt dat ze de kinderen minder ziet en voor een ander is het belangrijker dat ze meer bij haar kinderen kan zijn en genoegen neemt met een minder uitdagende baan. Want inderdaad, een uitdagende baan is vaak niet te vinden voor 2 dagen in de week om maar iets te noemen.quote:Op maandag 6 april 2009 22:37 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Alsof er veel fatsoenlijke banen zijn die in die uren te plannen zijn.
Je valt me niet aan, ons kindje gaat dadelijjk 1 dag naar een kdv. Ik vind het alleen altijd jammer dat mensen menen de keuzes van andere mensen te moeten veroordelen, zonder alle ins en outs van die beslissingen te kennen.quote:Op maandag 6 april 2009 22:34 schreef nanalune het volgende:
[..]
De tijd dat de kindjes klein zijn is zo kort.
Voor je het weet zitten ze op de bassischool en heb je tijd genoeg.
Wat dat betreft vind ik het fijn dat mijn man en ik om en om werken. Ik leef nog liever in armoede dan dat ik mijn kindjes 3 dagen per week uit handen geef aan andere, onbekende mensen.
Zonder je aan te vallen hoor.. ik heb respect voor ieders keuzes, maar voor mij persoonlijk is dat echt de grens..
Overdag tussen half negen en kwart voor twaalf en kwart over één tot drie uur? Ik denk het niet eigenlijk.quote:Op maandag 6 april 2009 22:39 schreef nanalune het volgende:
[..]
niet die van mijmeestal werk ik na vier uur.of tot 11 uur smorgens.
Daarom werken we om en om , maar ik denk dat er inderdaad veel banen zijn met werkdagen overdag.
inderdaad zijn er veel banen met werkdagen overdag, maar dan net niet van 9-11.30 en van 13.30 tot 15.30 uur. Niet echt gangbare werktijden, dus dat schoolgaan geeft dan ook weer niet heel veel meer ruimte.quote:Op maandag 6 april 2009 22:39 schreef nanalune het volgende:
[..]
niet die van mijmeestal werk ik na vier uur.of tot 11 uur smorgens.
Daarom werken we om en om , maar ik denk dat er inderdaad veel banen zijn met werkdagen overdag.
Los van de ins en outs moet het wel een hele slechte mamma zijn (of slechte omstandigheden) wil het kind niet beter af zijn bij mamma. Wat niet wil zeggen dat een andere oplossing meteen slecht is. Maar wel jammer, vind ik.quote:Op maandag 6 april 2009 22:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je valt me niet aan, ons kindje gaat dadelijjk 1 dag naar een kdv. Ik vind het alleen altijd jammer dat mensen menen de keuzes van andere mensen te moeten veroordelen, zonder alle ins en outs van die beslissingen te kennen.
Veroordelen kan niemand . We kunnen alleen spreken vanuit onze eigen ervaringenquote:Op maandag 6 april 2009 22:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je valt me niet aan, ons kindje gaat dadelijjk 1 dag naar een kdv. Ik vind het alleen altijd jammer dat mensen menen de keuzes van andere mensen te moeten veroordelen, zonder alle ins en outs van die beslissingen te kennen.
Nonsens. Kinderen leren bv ook met andere kinderen omgaan op het KDV. Onerzoek wijst uit dat KDV kinderen sociaal vaardiger zijn dan kinderen die niet op het KDV komen. Daarentegen vragen KDV kinderen ook wat vaker negatief aandacht.quote:Op maandag 6 april 2009 22:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
Los van de ins en outs moet het wel een hele slechte mamma zijn (of slechte omstandigheden) wil het kind niet beter af zijn bij mamma. Wat niet wil zeggen dat een andere oplossing meteen slecht is. Maar wel jammer, vind ik.
quote:Op maandag 6 april 2009 22:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
inderdaad zijn er veel banen met werkdagen overdag, maar dan net niet van 9-11.30 en van 13.30 tot 15.30 uur. Niet echt gangbare werktijden, dus dat schoolgaan geeft dan ook weer niet heel veel meer ruimte.
Heb jij 100% van de vrouwen gesproken en van 60% gehoord dat zij liever thuis zouden zijn?quote:Op maandag 6 april 2009 22:46 schreef nanalune het volgende:
[..]
Veroordelen kan niemand . We kunnen alleen spreken vanuit onze eigen ervaringen![]()
Laat ik het anders zeggen.
Ik ben van mening van dat 80% van de vrouwen gelukkiger zouden zijn als zij thuis zouden blijven of een ieniemienie part-time baan zouden hebben .
en de kindjes? ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ze liever een gezin hebben waarin pa of ma altijd thuis is dan dat ze grotendeels op een kdv zitten. Maar goed.. ik kan ernaast zitten.
Ik zat heel vaak op mijn werk uit mijn neus te vreten en dan werd ik echt manisch depressief als ik bedacht wat ik in die tijd thuis allemaal had kunnen doen, wat ik nu 's avonds ná mijn werk nog lekker mocht doen. Maar ik vond het ook helemaal niet leuk dat ik mijn kind 's ochtends 10 minuten zag voor ik wegging en dan 's avonds nog net een uurtje omdat ze daarna weer moest slapen.quote:Op maandag 6 april 2009 22:28 schreef nanalune het volgende:
[..]
ja, wat jij zegt heb ik ook. Soms zit ik op mijn werk en denk ik : Ik heb het gewoon te druk om te werken.
Manlief is een schat maar opruimen kan hij niet. Tis dubbel op, als ik thuiskom werk ik de uren dat ik weg was dubbel weer terug..en voel ik me schuldig naar de kindjes toe. En nee de was kan niet blijven liggen en ik wil graag nog wat door de ramen blijven zien af en toe.
Dat is er, maar aangezien je zo overtuigd ben van de waarde van de aanwezigheid van de moeder, neem ik aan dat je tussen de middag netjes thusi wilt zitten en zelf brood voor ze wilt smerenquote:Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef nanalune het volgende:
[..]
kom zeg , ik heb alleen maar peutertjes, maar er is toch overblijven tegenwoordig?
Ik zou ook niet voor zijn als de kindjes tot 4 jaar geen mens zagen , maar hebben kindjes niet genoeg aan vriendjes/ vriendinnetjes ? kindjes uit de buurt, peuterspeelzaaltjes?quote:Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nonsens. Kinderen leren bv ook met andere kinderen omgaan op het KDV. Onerzoek wijst uit dat KDV kinderen sociaal vaardiger zijn dan kinderen die niet op het KDV komen. Daarentegen vragen KDV kinderen ook wat vaker negatief aandacht.
Dus om te stellen dat kinderen per definitie beter af zijn bij de moeder is nogal kort door de bocht
Toch gek dat ik dan in mijn omgeving uitkom op 80% van de vrouwen die gelukkig is met de baan die ze hebben en dat is dan voor 24 uur of meer. Ik denk dat we beiden niet in een geheel reresentatieve omgeving zitten.quote:Op maandag 6 april 2009 22:46 schreef nanalune het volgende:
[..]
Veroordelen kan niemand . We kunnen alleen spreken vanuit onze eigen ervaringen![]()
Laat ik het anders zeggen.
Ik ben van mening van dat 80% van de vrouwen gelukkiger zouden zijn als zij thuis zouden blijven of een ieniemienie part-time baan zouden hebben .
whehe scherp.quote:Op maandag 6 april 2009 22:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is er, maar aangezien je zo overtuigd ben van de waarde van de aanwezigheid van de moeder, neem ik aan dat je tussen de middag netjes thusi wilt zitten en zelf brood voor ze wilt smeren
Ik denk dat je je hierin heel erg vergist..quote:Op maandag 6 april 2009 22:46 schreef nanalune het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |