abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67765172
Of het het echt helpt qua afschrikking, weet ik niet... Maar als vergelding een prima middel; voor sommigen criminelen kan straf niet hoog genoeg zijn.

Wat mij betreft kan de rechter het instrument zelf kiezen voor de uitvoering ervan. (vb verhanging, dodelijke injectie of elektrocutie.)

Wat mij betreft komen de volgende delicten in aanmerking:

1 Meervoudige moord.
2 Maatschappij/rechtstaat ontwrichtende delicten. Delicten waarbij de rechtsorde zwaar is geschaad. Ook te denken zware economische delicten, die fundamenten onder het bestel aantasten.
3 Recidiverende kinderverkrachters
Etc.

Heb jij ook steeds meer sympathie voor de doodstraf?

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 06-04-2009 17:21:59 ]
  maandag 6 april 2009 @ 17:13:48 #2
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67765208
Zulke criminelen moet je gewoon uitschrijven uit het bevolkingsregister.
  maandag 6 april 2009 @ 17:17:10 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67765322
Nee, geen goed idee

Het feit dat er onschuldigen kunnen worden gedood is imo al reden genoeg.

Bovendien vind ik dat niemand in een maatschappij het recht zou moeten hebben om een individu tegen zijn wil te doden. Dus ook de overheid niet. Bovendien lijkt het me zeer onverantwoord om mensen dit soort keuzes over andermans leven onvrijwillig op te leggen, toe te staan.
pi_67765392
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:17 schreef Hexagon het volgende:
Nee, geen goed idee

Het feit dat er onschuldigen kunnen worden gedood is imo al reden genoeg.
Dat noemen we collateral damage.
quote:
Bovendien vind ik dat niemand in een maatschappij het recht zou moeten hebben om een individu tegen zijn wil te doden. Dus ook de overheid niet. Bovendien lijkt het me zeer onverantwoord om mensen dit soort keuzes over andermans leven onvrijwillig op te leggen, toe te staan.
In beginsel heb je gelijk, maar wat mij betreft zijn er uitzonderingen.
pi_67765449
Ik vind de doodstraf meer iets voor onderontwikkelde landen en niet thuis horen in een beschaafd land als Nederland.

maandag 6 april 2009 @ 17:22:20 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_67765468
Ik vertrouw de overheid en de rechtsgang veeeeeel te weinig om de doodstraf in te voeren.
  maandag 6 april 2009 @ 17:22:22 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67765470
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is een buitengewoon verderfelijk perverse gedachte om onschuldig door de overheid doodgemaakte mensen als "collateral damage" te beschouwen.
quote:
Voor dergelijke rechtsprincipes zijn geen uitzonderingen te maken.

Het is ook ergens voor nodig. Levenslang de bak in pleuren is ook een prima straf.
pi_67765501
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:21 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind de doodstraf meer iets voor onderontwikkelde landen en niet thuis horen in een beschaafd land als Nederland.

[ afbeelding ]
Vind jij, het alternatief van levenslang zoals wij hier in Nederland kennen dan wel humaan?

Ze noemen het niet voor niets de witte dood.....
pi_67765556
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is een buitengewoon verderfelijk perverse gedachte om onschuldig door de overheid doodgemaakte mensen als "collateral damage" te beschouwen.
[..]
Helemaal niet. Wat dacht jij van militaire acties? Helaas, maar ook daar vallen spaanders. Triest maar waar.
quote:
Voor dergelijke rechtsprincipes zijn geen uitzonderingen te maken.
Wat mij betreft wel.
quote:
Het is ook ergens voor nodig. Levenslang de bak in pleuren is ook een prima straf.

Doodstraf is imo humaner. Weet je, in NL is levenslang ook echt levenslang. Heb je daar wel eens over nagedacht?
  † In Memoriam † maandag 6 april 2009 @ 17:25:50 #10
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_67765586
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vind jij, het alternatief van levenslang zoals wij hier in Nederland kennen dan wel humaan?

Iemand die onschuldig vast zit heeft dan altijd nog de kans zijn recht te halen, doodstraf is niet meer ongedaan te maken.
quote:
Helemaal niet. Wat dacht jij van militaire acties? Helaas, maar ook daar vallen spaanders. Triest maar waar.
Jouw (zieke) mening.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_67765632
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:

Doodstraf is imo humaner. Weet je, in NL is levenslang ook echt levenslang. Heb je daar wel eens over nagedacht?
Ja dat schijnen best veel mensen wel eens te vergeten hier in Nederland...

Hoe dan ook, lijkt me een doodstraf niet humaner, als dat is waar je naar op zoek bent, zou je de gevangene de keuze moeten geven, of levenslang, of de doodstraf. Ik denk dat het merendeel, vrijwel iedereen, kiest voor levenslang...
  maandag 6 april 2009 @ 17:27:03 #12
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67765637
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Levenslang werd vroeger haast nooit opgelegd. Maar sinds de onderbuiktokkies in de jaren '80 zijn gaan schreeuwen neemt het aantal vonissen met levenslang als uitkomst steeds meer toe.

Daar komt nog eens bij dat er een grote groep is met TBS die nooit ontslagen worden uit de kliniek en dus eigenlijk ook levenslang vastzitten.

De maatschappij is al veel te hard en kil geworden, te veel een contractsamenleving, en daar wil jij nog een schepje bovenop doen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67765662
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:25 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Iemand die onschuldig vast zit heeft dan altijd nog de kans zijn recht te halen, doodstraf is niet meer ongedaan te maken.
[..]
De kans op gratie is zo ongeveer de kans op een witte raaf? Biedt dat perspectief?
  maandag 6 april 2009 @ 17:28:14 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67765678
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:27 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hoe dan ook, lijkt me een doodstraf niet humaner, als dat is waar je naar op zoek bent, zou je de gevangene de keuze moeten geven, of levenslang, of de doodstraf. Ik denk dat het merendeel, vrijwel iedereen, kiest voor levenslang...
Klopt, velen hebben toch de hoop ooit vrij te komen.

Toch iets om in het achterhoofd te houden gezien de communis opinio dat de gevangenissen hier als een drie sterren hotel zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 6 april 2009 @ 17:29:12 #15
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67765702
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De kans op gratie is zo ongeveer de kans op een witte raaf? Biedt dat perspectief?
Als Beatrix aftreedt zal er wrs. wel gratie worden verleend. Aan bevriende oorlogsmisdadigers bijvoorbeeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † maandag 6 april 2009 @ 17:29:12 #16
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_67765703
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niet gratie, vrijspraak. Je bent ervan op de hoogte dat de onderzoeksmethoden de laatste decennia nogal verbeterd zijn?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_67765753
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Levenslang werd vroeger haast nooit opgelegd. Maar sinds de onderbuiktokkies in de jaren '80 zijn gaan schreeuwen neemt het aantal vonissen met levenslang als uitkomst steeds meer toe.

Daar komt nog eens bij dat er een grote groep is met TBS die nooit ontslagen worden uit de kliniek en dus eigenlijk ook levenslang vastzitten.

De maatschappij is al veel te hard en kil geworden, te veel een contractsamenleving, en daar wil jij nog een schepje bovenop doen?
De verzakelijkte harde maatschappij, dat topic dat poepa gisteren opende, werd om duistere redenen gesloten.....

Maar voor mensen die willens en wetens meerdere moorden pleegde terwijl die goed bij zinnen was, hoeft voor mij niet meer in leven te blijven.

Wat dat betreft ben ik het volledig eens met de opvattingen van G.W. Bush.
pi_67765796
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als Beatrix aftreedt zal er wrs. wel gratie worden verleend. Aan bevriende oorlogsmisdadigers bijvoorbeeld.
Moet er niet aan denken. Dat vriendjespolitiek daarin een rol kan spelen.
  † In Memoriam † maandag 6 april 2009 @ 17:31:49 #19
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_67765807
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:30 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat is voor mij nu ongeveer de enige uitzondering in mijn weerzin tegen de doodstraf.
pi_67765846
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:29 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Niet gratie, vrijspraak. Je bent ervan op de hoogte dat de onderzoeksmethoden de laatste decennia nogal verbeterd zijn?
Prima. Als onderzoeksmethode verbeteren, dan worden kansen op missers veel kleiner. Dat pleit dan wmb nog sterker om de doodstraf in te voeren.
  maandag 6 april 2009 @ 17:33:58 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67765881
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De verzakelijkte harde maatschappij, dat topic dat poepa gisteren opende, werd om duistere redenen gesloten.....

Maar voor mensen die willens en wetens meerdere moorden pleegde terwijl die goed bij zinnen was, hoeft voor mij niet meer in leven te blijven.

Zullen we Bush dan ook maar de doodstraf geven?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67765901
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:27 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Als ik zou weten dat ik nooit meer vrij zou komen, dan zou ik niet meer willen leven. Levenslang opsluiten vind ik eerder inhumaan.
pi_67765923
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:22 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vertrouw de overheid en de rechtsgang veeeeeel te weinig om de doodstraf in te voeren.
Dat dus.
pi_67765927
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zullen we Bush dan ook maar de doodstraf geven?
Bush is ook burger, net zoals een ander. Voor hem dezelfde wetten als voor iedereen.
pi_67765998
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Totdat het over iemand uit je omgeving gaat.
quote:
[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')