Ik vind het wel interessant en bijzonder relevant voor de manier waarop deze discussie gevoerd wordt. Het is namelijk overduidelijk waar jouw loyaliteit ligt en hoe serieus we jouw posts derhalve moeten nemen.quote:Op zondag 5 april 2009 22:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Eerlijk? Waarom zou ik daarover liegen. Maar het is niet interessant voor deze discussie.
Ik vind alles ook prima hoor. Turkije hoeft van mij niet in de EU of uit de EU.quote:Op zondag 5 april 2009 22:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik hoor het graag uit z'n eigen mond.
Afijn, IHVK kan praten als Brugman, al dat gelul doet bijzonder weinig af aan het feit dat steeds meer mensen binnen de EU die Turken simpelweg niet moeten. Daar verandert ook een lidmaatschap van Turkije niets aan.
Sterker nog: als Turkije bij de EU komt betekent dat op iets langere termijn gewoon het einde van die EU. Dan valt de boel uiteen en beginnen we gewoon weer opnieuw. Zonder Turkije en rotzooi als Bulgarije e.d..
Ik vind het overigens allemaal prima. Ik heb niks met Turkije noch met de EU. Het enige dat voor mij telt is dat Wilders veel garen bij deze ontwikkeling gaat spinnen.
Rot op met je loyaliteit. Doei.quote:Op zondag 5 april 2009 22:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant en bijzonder relevant voor de manier waarop deze discussie gevoerd wordt. Het is namelijk overduidelijk waar jouw loyaliteit ligt en hoe serieus we jouw posts derhalve moeten nemen.
Dus graag antwoord op de vraag.
Als ik het niet dacht.quote:
Aah de racistische aap komt uit de mouw.quote:Op zondag 5 april 2009 22:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als ik het niet dacht.
Wat moeten we eigenlijk met types als jij in Nederland? Uitzetten naar je geliefde Turkije lijkt me wel een oplossing.
Alsof iemand dat nog gelooft na al je praatjes in dit topic. Jij zit zo diep met je hoofd in de reet van die islamist Erdogan, dat je volgens mij al geen jaren normaal daglicht meer gezien hebt.quote:Op zondag 5 april 2009 22:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik vind alles ook prima hoor. Turkije hoeft van mij niet in de EU of uit de EU.
Lekker boeiend.![]()
Ja aan mijn posts te zien ben ik inderdaad een groot fan van Erdogan.quote:Op zondag 5 april 2009 22:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Alsof iemand dat nog gelooft na al je praatjes in dit topic. Jij zit zo diep met je hoofd in de reet van die islamist Erdogan, dat je volgens mij al geen jaren normaal daglicht meer gezien hebt.
Oh, gaan we weer op die tour. Meneertje is uitgeluld en dus rest hem niks anders dan heel hard "racisme!" roepen. Goh, waar kennen we dat toch van.quote:
Goed dus geen kritiek meer op bulgarije en roemenie vanuit jouw kant dus. Die landen hebben zeker wel de potentie om de goede kant op te gaan. Ik zie ze binnen no-time de kant op gaan van rijkere oost-europese landen zoals slovenie en montenegro.quote:Op zondag 5 april 2009 22:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ben geen Oost Europa kenner. Ben er wel geweest.
Omdat 1 (of een paar meer) stad/steden volgens jou europees overkomt/komen moeten we maar een compleet land binnenhalen? Waar blijft de realiteitszin? Die mis ik echt zo ontiegelijk in jouw posts soms.quote:[..]
Ik had het niet over Istanbul. Istanbul is een smeltkroes van heel Turkije door de massale immigratie.
Ik had het bijvoorbeeld over een stad als Izmir. Het is gewoon net een Europese stad.
Die 200 jaar zie ik als compleet realistisch. Tenzij een gigantische cultuursomslag (zoals de rode revolutie in rusland) Maar dan de andere kant op.quote:[..]
De hoop is dat enkele dingen met EU invloed wel gaan veranderen dus.
Over hyperbolen gesproken.
Mensenrechtenschennis in europa moet je met een korrel zout nemen. Hier wordt 'te lang moeten wachten op je naturalisatie rapport' al gezien als een grove schennis van mensenrechten. Het zijn tikjes op de vingers.quote:Mensnrechtschennissen vind je ook in Europa. Kijk maar de Amnesty rapporten over Frankijk of zelfs Nederland.
Vind je mijn argumenten onderbuik gevoelens? Je onderschat de rationaliteit van je tegenstanders in dit debat en dat siert je niet erg.quote:Nee Turkije moet inderdaad echt enorm veranderen, maar de enorme weerstand tegen Turkije lijkt toch uit de onderbuik te komen. Dat vind ik zeer jammer.
Zijn turken een ras tegenwoordig?quote:
M'n "masker". M'n "ware aard".quote:Op zondag 5 april 2009 22:47 schreef IHVK het volgende:
Maar ik ben blij dat je masker gevallen is Lemmeb.
Laat je ware aard maar weer zien.
quote:Op zondag 5 april 2009 22:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zijn turken een ras tegenwoordig?
Wat maak jij een hoop beginnersfoutjes, zeg?
Je doet maar.quote:Op zondag 5 april 2009 22:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
M'n "masker". M'n "ware aard".
Dat ik bij de volgende verkiezingen PVV ga stemmen, bedoel je? Net als zo'n 25% van de rest van de Nederlanders?
Je weet wel wat er gaat gebeuren heh, als de PVV hier aan de macht komt? Zeg eens, hoeveel criminelen zijn er in jouw familie?quote:
Eén is toch voldoende?quote:Op zondag 5 april 2009 22:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je weet wel wat er gaat gebeuren heh, als de PVV hier aan de macht komt? Zeg eens, hoeveel criminelen zijn er in jouw familie?
Ik stelde je een hele normale vraag. Namelijk of je van Turkse afkomst bent. Jij koos er zelf voor om het moeilijk te maken. Had gewoon antwoord gegeven.quote:Op zondag 5 april 2009 22:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Dude, vind jij het wel normaal als hij over dingen als uitzetten begint in zo een discussie?
Gaan we zo met elkaar om als we geen argumenten meer hebben.
quote:
Ik erger me ook aan ongegronde statements maar op dit moment val jij mij nog het meeste op. Omdat jij zo ontiegelijk tevreden bent met je eigen meningen en ze een beetje half-arsed presenteert onder het mom van "ik roep racisme dan win ik dit" en "ik ken 1 stad en die is europeser dan bulgarije dus heel turkije verdient het om er bij te komen".quote:Op zondag 5 april 2009 22:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Dude, vind jij het wel normaal als hij over dingen als uitzetten begint in zo een discussie?
Gaan we zo met elkaar om als we geen argumenten meer hebben.
Minder dan in die van jou neem ik aan.quote:Op zondag 5 april 2009 22:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je weet wel wat er gaat gebeuren heh, als de PVV hier aan de macht komt? Zeg eens, hoeveel criminelen zijn er in jouw familie?
Leuk man. Echt lachen. Familie uitzetten haha.quote:
Eigenlijk wel he. Vanaf nu dan:quote:Op zondag 5 april 2009 22:53 schreef Monidique het volgende:
Als je inhoudelijk een discussie voert, zoals IHVK, en dan komen er wat tegendraadse grappenmakers, dan heb je toch meer het idee van 'whatever', en gaat verder...?
Albayrak is je tante?quote:Op zondag 5 april 2009 22:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Minder dan in die van jou neem ik aan.
Er zitten geen criminelen in mijn wel familie. Wel mensen die politiek (op belangrijke functies) actief zijn, in de zorg werken,arts zijn en ook bijvoorbeeld bij de belastingdienst werken.
Ik ben dan ook best wel trots op mijn familie.
Please, Obama: "Turkije moet bij EU"quote:Op zondag 5 april 2009 23:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mwoah, ik zeg verder niks.![]()
Gaan we weer OT met zijn allen?
Dat zeggen ze allemaal. Maar ondertussen.quote:Op zondag 5 april 2009 22:55 schreef IHVK het volgende:
Er zitten geen criminelen in mijn wel familie.
Ze zijn toch allemaal oom en tante van elkaar? Één grote familie hoor, die Turkse Nederlanders.quote:
Jep ik krijg 8 miljoen dollar van Erdogan als Turkije lid wordt.quote:Op zondag 5 april 2009 23:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat zeggen ze allemaal. Maar ondertussen.
Afijn, ik weet weer genoeg. IHVK is een Turk en heeft er een groot persoonlijk belang bij dat Turkije bij de EU komt. Daarnaast trekt hij het niet dat zo'n beetje half Europa, de meeste politici uitgezonderd, op het achterlijke Turkije kotst. Door Turkije lid van de EU te maken hoopt hij natuurlijk dat dat stopt. Maar het zal averechts werken. Turkije bij de EU betekent gewoon het einde van die EU en het begin van heel veel ellende.
Tegen de tijd dat Turkije bij de EU komt is de dollar geen reet meer waard.quote:Op zondag 5 april 2009 23:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jep ik krijg 8 miljoen dollar van Erdogan als Turkije lid wordt.
Dat hoef je niet te vertellen hoor. Dat hadden we zo al geraden.quote:En heel mijn familie zit in de cocaïne handel. Dat je het weet.
Ja en het verdient ook best goed.quote:Op zondag 5 april 2009 23:04 schreef SpecialK het volgende:
Er is niks mis met cocaine. Daar ga je heel hard van werken.
Programmers choice.
En ik vind dat Turkije die zelfde potentie heeft. Want ik ken weer Turkije beter.quote:Op zondag 5 april 2009 22:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Goed dus geen kritiek meer op bulgarije en roemenie vanuit jouw kant dus. Die landen hebben zeker wel de potentie om de goede kant op te gaan. Ik zie ze binnen no-time de kant op gaan van rijkere oost-europese landen zoals slovenie en montenegro.
Izmir was maar een voorbeeld. Maar ben je er ooit geweest, misschien zal je me begrijpen.quote:Omdat 1 (of een paar meer) stad/steden volgens jou europees overkomt/komen moeten we maar een compleet land binnenhalen? Waar blijft de realiteitszin? Die mis ik echt zo ontiegelijk in jouw posts soms.
Zo kan je het zien.quote:Die 200 jaar zie ik als compleet realistisch. Tenzij een gigantische cultuursomslag (zoals de rode revolutie in rusland) Maar dan de andere kant op.
[..]
Vind je? In Italië zijn er in bepaalde gebieden bijvoorbeeld aparte bussen voor migranten. En ik wil niet weten hoe ze daar omgaan met 'buitenlanders'. En de mishandelingen in Frankrijk, of de uitzettingen naar Guantanamo.quote:Mensenrechtenschennis in europa moet je met een korrel zout nemen. Hier wordt 'te lang moeten wachten op je naturalisatie rapport' al gezien als een grove schennis van mensenrechten. Het zijn tikjes op de vingers.
Frankrijk heeft idd een ontiegelijk slecht gevangenis systeem (als dat is waar je het over hebt). Moeten ze veranderen. Maar voor de rest staan ze gewoon netjes voorop.
Nee. Deze lange posts van jou niet. Dat zijn gewoon argumenten waar je wat mee kan.quote:Vind je mijn argumenten onderbuik gevoelens? Je onderschat de rationaliteit van je tegenstanders in dit debat en dat siert je niet erg.
Ik vind dit nogal overdreven. Je spreekt over heel Turkije, maar een gigantisch deel van Turkije zit dus niet in die situatie. Zoals Camile Eurlings laatst mooi aangaf.quote:Ik denk persoonlijk dat je nog niet half door hebt hoe hard ze moeten veranderen. Het land zit politicologisch en sociaal nog in een situatie die nog het meest lijkt op waar wij voor de verlichting nog in zaten.
Laat het land maar eerst een generatie niet-hypernationalistische, niet-wereldvreemde studenten produceren. Dan zien we wel verder.
Niet bij de Arabische leiders, wel bij de bevolking.quote:Op zondag 5 april 2009 20:12 schreef cultheld het volgende:
[..]
Bullshit. Turkije is helemaal niet populair in de Arabische wereld.
Ik op IHVK hij is namelijk een modquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
quote:Op zondag 5 april 2009 23:19 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ik op IHVK hij is namelijk een modNee hoor, er lezen meer mods mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 5 april 2009 23:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet bij de Arabische leiders, wel bij de bevolking.
wtf?quote:
Dat maakt niet uit hoe europees ze zijn. Dat zijn 3,7 milj. mensen. Neem er nog wat andere 'uitzonderingen' bij en dan zit je op de 10 milj. En om die 10 milj. volgens jou verlichte zielen binnen te halen moet europa 60 miljoen stukken vreten a-la staphorst binnen halen? Opnieuw. Waarblijft die realiteitszin?quote:Op zondag 5 april 2009 23:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
En ik vind dat Turkije die zelfde potentie heeft. Want ik ken weer Turkije beter.
[..]
Izmir was maar een voorbeeld. Maar ben je er ooit geweest, misschien zal je me begrijpen.
Wat bedoel je? Voorzie je nu een revolutie in de aankomende tijd? Mijn punt is dus dat ze een verlichting-achtige ontwikkeling zullen moeten doormaken om zelfs nog maar te kunnen beginnen met aanmelden voor het lidmaatschap.quote:[..]
Zo kan je het zien.
Kwalijk maar uitzonderingen. Terwijl politiefolteringen in turkije de regel zijn.quote:[..]
Vind je? In Italië zijn er in bepaalde gebieden bijvoorbeeld aparte bussen voor migranten. En ik wil niet weten hoe ze daar omgaan met 'buitenlanders'. En de mishandelingen in Frankrijk, of de uitzettingen naar Guantanamo.
Mooi. Ik vind dat het nu ook een stuk beter gaat tussen onsquote:[..]
Nee. Deze lange posts van jou niet. Dat zijn gewoon argumenten waar je wat mee kan.
Ik snap het argument best wel. Turkije opnemen om het te helpen en het een bepaalde kant op te duwen. Alleen is het land te groot (qua inwoners) en axiomen in het politieke landschap te verschillend voor ons om dit te kunnen doen. Landjes als estland, bulgarije zijn kneedbaar, want het is 500 miljoen mensen die feitelijk zorgdragen voor de (klinkt denegrerend) 'opvoeding' van een kleine 10 milj. Dat is nog te overzien, vooral bij landjes waarbij de tendens richting een europesere standaard veel zichtbaarder is.quote:[..]
Ik vind dit nogal overdreven. Je spreekt over heel Turkije, maar een gigantisch deel van Turkije zit dus niet in die situatie. Zoals Camile Eurlings laatst mooi aangaf.
Maar een heel groot deel helaas ook wel, moet ik toegeven.
Ik denk dat het met behulp van de EU de betere kant op kan gaan. Maar ik kan begrijpen als je denkt dat er geen hoop is.
Mensen, de media nav Erdogans optreden, de verwerping van de Syrische, Egyptische en Palestijnse bevolking hoe de Egyptische staat omging met de Hamas - Israel oorlog en het prijzen van Erdogan? Dat zowel Hamas als Abbas Turkije als een neutrale intermediar achten. Dat vele Arabieren die geld inzamelen voor Palestina het via Turkije doen? Kizil ay?quote:
In noord Italie noemen ze alles ten zuiden van Milaan, Afrikaquote:Op zondag 5 april 2009 23:24 schreef SpecialK het volgende:
Kwalijk maar uitzonderingen. Terwijl politiefolteringen in turkije de regel zijn.
Italie is sowieso het gekke gerretje van de EU op elk vlak. Wat mij betreft liggen ze er ook als eerste uit als dat zou kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |