abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 april 2009 @ 22:38:04 #101
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67743255
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:32 schreef IHVK het volgende:

[..]

Eerlijk? Waarom zou ik daarover liegen. Maar het is niet interessant voor deze discussie.
Ik vind het wel interessant en bijzonder relevant voor de manier waarop deze discussie gevoerd wordt. Het is namelijk overduidelijk waar jouw loyaliteit ligt en hoe serieus we jouw posts derhalve moeten nemen.

Dus graag antwoord op de vraag.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67743314
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik hoor het graag uit z'n eigen mond.

Afijn, IHVK kan praten als Brugman, al dat gelul doet bijzonder weinig af aan het feit dat steeds meer mensen binnen de EU die Turken simpelweg niet moeten. Daar verandert ook een lidmaatschap van Turkije niets aan.

Sterker nog: als Turkije bij de EU komt betekent dat op iets langere termijn gewoon het einde van die EU. Dan valt de boel uiteen en beginnen we gewoon weer opnieuw. Zonder Turkije en rotzooi als Bulgarije e.d..

Ik vind het overigens allemaal prima. Ik heb niks met Turkije noch met de EU. Het enige dat voor mij telt is dat Wilders veel garen bij deze ontwikkeling gaat spinnen.
Ik vind alles ook prima hoor. Turkije hoeft van mij niet in de EU of uit de EU.
Lekker boeiend.

En Wilders. Tja, Wilders, daar zijn genoeg topics over en mijn mening daarover is ook wel bekend inmiddels neem ik aan.
pi_67743330
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vind het wel interessant en bijzonder relevant voor de manier waarop deze discussie gevoerd wordt. Het is namelijk overduidelijk waar jouw loyaliteit ligt en hoe serieus we jouw posts derhalve moeten nemen.

Dus graag antwoord op de vraag.
Rot op met je loyaliteit. Doei.

Ik probeer hier een eerlijke discussie te voeren. Terwijl jij alleen maar naar de buitenkant kijkt. Ik heb 800 keer aangegeven dat in Turkije niet alles op rolletjes loopt. Maar dat een Eu lidmaatschap wel positief KAN zijn.

Maar goed Wilders aanhangers beginnen dan met bullshit als dit. Denk je serieus dat ik hier antwoord op ga geven?
  zondag 5 april 2009 @ 22:41:17 #104
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67743374
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Rot op met je loyaliteit. Doei.
Als ik het niet dacht.

Wat moeten we eigenlijk met types als jij in Nederland? Uitzetten naar je geliefde Turkije lijkt me wel een oplossing.
pi_67743416
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als ik het niet dacht.

Wat moeten we eigenlijk met types als jij in Nederland? Uitzetten naar je geliefde Turkije lijkt me wel een oplossing.
Aah de racistische aap komt uit de mouw.

Nogmaals:

Ik probeer hier een eerlijke discussie te voeren. Terwijl jij alleen maar naar de buitenkant kijkt. Ik heb 800 keer aangegeven dat in Turkije niet alles op rolletjes loopt. Maar dat een Eu lidmaatschap wel positief KAN zijn.

Maar goed Wilders aanhangers beginnen dan met bullshit als dit. Denk je serieus dat ik hier antwoord op ga geven?
  zondag 5 april 2009 @ 22:43:38 #106
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67743450
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik vind alles ook prima hoor. Turkije hoeft van mij niet in de EU of uit de EU.
Lekker boeiend.
Alsof iemand dat nog gelooft na al je praatjes in dit topic. Jij zit zo diep met je hoofd in de reet van die islamist Erdogan, dat je volgens mij al geen jaren normaal daglicht meer gezien hebt.

Sla eens een krant open, kijk het journaal eens, praat eens met mensen op straat. Dan zul je merken dat helemaal niemand meer op Turkije zit te wachten.
pi_67743513
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:43 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Alsof iemand dat nog gelooft na al je praatjes in dit topic. Jij zit zo diep met je hoofd in de reet van die islamist Erdogan, dat je volgens mij al geen jaren normaal daglicht meer gezien hebt.
Ja aan mijn posts te zien ben ik inderdaad een groot fan van Erdogan.
Je weet echt 0,0 over mij en toch heb je je mening al klaar staan. Typisch.
  zondag 5 april 2009 @ 22:45:10 #108
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67743517
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:42 schreef IHVK het volgende:

[..]

Oh, gaan we weer op die tour. Meneertje is uitgeluld en dus rest hem niks anders dan heel hard "racisme!" roepen. Goh, waar kennen we dat toch van.
pi_67743587
Maar ik ben blij dat je masker gevallen is Lemmeb.
Laat je ware aard maar weer zien.
pi_67743655
Er zijn geen religieuze of geografische argumenten nodig om Turkije de deur te wijzen. Ze maken het ons nu al ongeloofelijk makkelijk.
  zondag 5 april 2009 @ 22:49:07 #111
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67743669
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:37 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik ben geen Oost Europa kenner. Ben er wel geweest.
Goed dus geen kritiek meer op bulgarije en roemenie vanuit jouw kant dus. Die landen hebben zeker wel de potentie om de goede kant op te gaan. Ik zie ze binnen no-time de kant op gaan van rijkere oost-europese landen zoals slovenie en montenegro.
quote:
[..]

Ik had het niet over Istanbul. Istanbul is een smeltkroes van heel Turkije door de massale immigratie.

Ik had het bijvoorbeeld over een stad als Izmir. Het is gewoon net een Europese stad.
Omdat 1 (of een paar meer) stad/steden volgens jou europees overkomt/komen moeten we maar een compleet land binnenhalen? Waar blijft de realiteitszin? Die mis ik echt zo ontiegelijk in jouw posts soms.
quote:
[..]

De hoop is dat enkele dingen met EU invloed wel gaan veranderen dus.
Over hyperbolen gesproken.
Die 200 jaar zie ik als compleet realistisch. Tenzij een gigantische cultuursomslag (zoals de rode revolutie in rusland) Maar dan de andere kant op.
quote:
Mensnrechtschennissen vind je ook in Europa. Kijk maar de Amnesty rapporten over Frankijk of zelfs Nederland.
Mensenrechtenschennis in europa moet je met een korrel zout nemen. Hier wordt 'te lang moeten wachten op je naturalisatie rapport' al gezien als een grove schennis van mensenrechten. Het zijn tikjes op de vingers.
Frankrijk heeft idd een ontiegelijk slecht gevangenis systeem (als dat is waar je het over hebt). Moeten ze veranderen. Maar voor de rest staan ze gewoon netjes voorop.
quote:
Nee Turkije moet inderdaad echt enorm veranderen, maar de enorme weerstand tegen Turkije lijkt toch uit de onderbuik te komen. Dat vind ik zeer jammer.
Vind je mijn argumenten onderbuik gevoelens? Je onderschat de rationaliteit van je tegenstanders in dit debat en dat siert je niet erg.

Ik denk persoonlijk dat je nog niet half door hebt hoe hard ze moeten veranderen. Het land zit politicologisch en sociaal nog in een situatie die nog het meest lijkt op waar wij voor de verlichting nog in zaten.

Laat het land maar eerst een generatie niet-hypernationalistische, niet-wereldvreemde studenten produceren. Dan zien we wel verder.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_67743700
OT:
Obama is aangekomen in Turkije

Hij zal er twee dagen verblijven. En naast politiek ook toeristische uitstapjes maken.
  zondag 5 april 2009 @ 22:49:57 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67743708
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:42 schreef IHVK het volgende:

[..]

Zijn turken een ras tegenwoordig?
Wat maak jij een hoop beginnersfoutjes, zeg?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 5 april 2009 @ 22:51:09 #114
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67743747
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:47 schreef IHVK het volgende:
Maar ik ben blij dat je masker gevallen is Lemmeb.
Laat je ware aard maar weer zien.
M'n "masker". M'n "ware aard".

Dat ik bij de volgende verkiezingen PVV ga stemmen, bedoel je? Net als zo'n 25% van de rest van de Nederlanders?
pi_67743764
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zijn turken een ras tegenwoordig?
Wat maak jij een hoop beginnersfoutjes, zeg?

Dude, vind jij het wel normaal als hij over dingen als uitzetten begint in zo een discussie?
Gaan we zo met elkaar om als we geen argumenten meer hebben.
pi_67743775
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

M'n "masker". M'n "ware aard".

Dat ik bij de volgende verkiezingen PVV ga stemmen, bedoel je? Net als zo'n 25% van de rest van de Nederlanders?
Je doet maar.
  zondag 5 april 2009 @ 22:53:16 #117
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67743821
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:52 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je doet maar.
Je weet wel wat er gaat gebeuren heh, als de PVV hier aan de macht komt? Zeg eens, hoeveel criminelen zijn er in jouw familie?
pi_67743837
Als je inhoudelijk een discussie voert, zoals IHVK, en dan komen er wat tegendraadse grappenmakers, dan heb je toch meer het idee van 'whatever', en gaat verder...?
pi_67743855
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je weet wel wat er gaat gebeuren heh, als de PVV hier aan de macht komt? Zeg eens, hoeveel criminelen zijn er in jouw familie?
Eén is toch voldoende?
pi_67743860
Ik zet 10 euro op Lemmeb.
  zondag 5 april 2009 @ 22:54:29 #121
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67743874
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dude, vind jij het wel normaal als hij over dingen als uitzetten begint in zo een discussie?
Ik stelde je een hele normale vraag. Namelijk of je van Turkse afkomst bent. Jij koos er zelf voor om het moeilijk te maken. Had gewoon antwoord gegeven.
  zondag 5 april 2009 @ 22:54:38 #122
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_67743881
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:54 schreef Specularium het volgende:
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 5 april 2009 @ 22:54:40 #123
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67743885
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik erger me ook aan ongegronde statements maar op dit moment val jij mij nog het meeste op. Omdat jij zo ontiegelijk tevreden bent met je eigen meningen en ze een beetje half-arsed presenteert onder het mom van "ik roep racisme dan win ik dit" en "ik ken 1 stad en die is europeser dan bulgarije dus heel turkije verdient het om er bij te komen".

Ken je het engelse woord "self-complacency"? Dat probeer ik bij jou stuk te rammen want jij hebt het echt nodig. Als ik daar klaar mee ben ga ik verder emt de andere kant van het debat slopen.

Kom maar op.
pi_67743909
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Minder dan in die van jou neem ik aan.

Er zitten geen criminelen in mijn wel familie. Wel mensen die politiek (op belangrijke functies) actief zijn, in de zorg werken,arts zijn en ook bijvoorbeeld bij de belastingdienst werken.

Ik ben dan ook best wel trots op mijn familie.
pi_67744003
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:53 schreef Picchia het volgende:

[..]

Eén is toch voldoende?
Leuk man. Echt lachen. Familie uitzetten haha.

HAHA FAMILIE Met ouderen enzo en kinderen en zieken(HAHA INTEELT!!) ook allemaal deporteren. Lachen man.
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:53 schreef Monidique het volgende:
Als je inhoudelijk een discussie voert, zoals IHVK, en dan komen er wat tegendraadse grappenmakers, dan heb je toch meer het idee van 'whatever', en gaat verder...?
Eigenlijk wel he. Vanaf nu dan:

whatever.
pi_67744027
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:55 schreef IHVK het volgende:

[..]

Minder dan in die van jou neem ik aan.

Er zitten geen criminelen in mijn wel familie. Wel mensen die politiek (op belangrijke functies) actief zijn, in de zorg werken,arts zijn en ook bijvoorbeeld bij de belastingdienst werken.

Ik ben dan ook best wel trots op mijn familie.
Albayrak is je tante?
pi_67744095
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Albayrak is je tante?
Mwoah, ik zeg verder niks.

Gaan we weer OT met zijn allen?
  zondag 5 april 2009 @ 23:00:27 #128
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67744117
Mooi kan je even op mijn laatste 'lange' reactie reageren want die was erg ontopic.
pi_67744122
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:00 schreef IHVK het volgende:

[..]

Mwoah, ik zeg verder niks.

Gaan we weer OT met zijn allen?
Please, Obama: "Turkije moet bij EU"
We waren nog benieuwd naar ons gewin.
pi_67744125
IHVK, heb je niets beters te doen?
  zondag 5 april 2009 @ 23:01:25 #131
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67744154
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:55 schreef IHVK het volgende:
Er zitten geen criminelen in mijn wel familie.
Dat zeggen ze allemaal. Maar ondertussen.

Afijn, ik weet weer genoeg. IHVK is een Turk en heeft er een groot persoonlijk belang bij dat Turkije bij de EU komt. Daarnaast trekt hij het niet dat zo'n beetje half Europa, de meeste politici uitgezonderd, op het achterlijke Turkije kotst. Door Turkije lid van de EU te maken hoopt hij natuurlijk dat dat stopt. Maar het zal averechts werken. Turkije bij de EU betekent gewoon het einde van die EU en het begin van heel veel ellende.
  zondag 5 april 2009 @ 23:02:19 #132
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_67744182
Leuk dat Obama zijn mening over die kwestie geeft maar Turkije heeft nog een heel lange weg te gaan voordat ze welkom zijn wat mij betreft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_67744191
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:00 schreef TheMagnificent het volgende:
IHVK, heb je niets beters te doen?
Ja ga jij ook meebashen?
  zondag 5 april 2009 @ 23:03:06 #134
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67744199
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Albayrak is je tante?
Ze zijn toch allemaal oom en tante van elkaar? Één grote familie hoor, die Turkse Nederlanders.
pi_67744211
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat zeggen ze allemaal. Maar ondertussen.

Afijn, ik weet weer genoeg. IHVK is een Turk en heeft er een groot persoonlijk belang bij dat Turkije bij de EU komt. Daarnaast trekt hij het niet dat zo'n beetje half Europa, de meeste politici uitgezonderd, op het achterlijke Turkije kotst. Door Turkije lid van de EU te maken hoopt hij natuurlijk dat dat stopt. Maar het zal averechts werken. Turkije bij de EU betekent gewoon het einde van die EU en het begin van heel veel ellende.
Jep ik krijg 8 miljoen dollar van Erdogan als Turkije lid wordt.

En heel mijn familie zit in de cocaïne handel. Dat je het weet.
  zondag 5 april 2009 @ 23:04:46 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67744265
Er is niks mis met cocaine. Daar ga je heel hard van werken.

Programmers choice.
  zondag 5 april 2009 @ 23:04:55 #137
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67744270
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jep ik krijg 8 miljoen dollar van Erdogan als Turkije lid wordt.
Tegen de tijd dat Turkije bij de EU komt is de dollar geen reet meer waard.
quote:
En heel mijn familie zit in de cocaïne handel. Dat je het weet.
Dat hoef je niet te vertellen hoor. Dat hadden we zo al geraden.
pi_67744375
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:04 schreef SpecialK het volgende:
Er is niks mis met cocaine. Daar ga je heel hard van werken.

Programmers choice.
Ja en het verdient ook best goed.
  zondag 5 april 2009 @ 23:07:25 #139
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67744385
Lemmeb. Ik vind het interessant dat je wel door hebt dat als turkije binnen nu en 10 jaar toegelaten wordt dat de EU helemaal naar de tyfus gaat maar dat je wel denkt dat Wilders stemmen 'the-way' is om een nederland te creeeren waarin we de vrijheid, transparantie en vooruitstrevendheid ten toon sprijden waar we turkije juist van beschuldigen het niet te bezitten?

Leg eens uit?
pi_67744568
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Goed dus geen kritiek meer op bulgarije en roemenie vanuit jouw kant dus. Die landen hebben zeker wel de potentie om de goede kant op te gaan. Ik zie ze binnen no-time de kant op gaan van rijkere oost-europese landen zoals slovenie en montenegro.
En ik vind dat Turkije die zelfde potentie heeft. Want ik ken weer Turkije beter.
quote:
Omdat 1 (of een paar meer) stad/steden volgens jou europees overkomt/komen moeten we maar een compleet land binnenhalen? Waar blijft de realiteitszin? Die mis ik echt zo ontiegelijk in jouw posts soms.
Izmir was maar een voorbeeld. Maar ben je er ooit geweest, misschien zal je me begrijpen.
quote:
Die 200 jaar zie ik als compleet realistisch. Tenzij een gigantische cultuursomslag (zoals de rode revolutie in rusland) Maar dan de andere kant op.
[..]
Zo kan je het zien.
quote:
Mensenrechtenschennis in europa moet je met een korrel zout nemen. Hier wordt 'te lang moeten wachten op je naturalisatie rapport' al gezien als een grove schennis van mensenrechten. Het zijn tikjes op de vingers.
Frankrijk heeft idd een ontiegelijk slecht gevangenis systeem (als dat is waar je het over hebt). Moeten ze veranderen. Maar voor de rest staan ze gewoon netjes voorop.
Vind je? In Italië zijn er in bepaalde gebieden bijvoorbeeld aparte bussen voor migranten. En ik wil niet weten hoe ze daar omgaan met 'buitenlanders'. En de mishandelingen in Frankrijk, of de uitzettingen naar Guantanamo.
quote:
Vind je mijn argumenten onderbuik gevoelens? Je onderschat de rationaliteit van je tegenstanders in dit debat en dat siert je niet erg.
Nee. Deze lange posts van jou niet. Dat zijn gewoon argumenten waar je wat mee kan.
quote:
Ik denk persoonlijk dat je nog niet half door hebt hoe hard ze moeten veranderen. Het land zit politicologisch en sociaal nog in een situatie die nog het meest lijkt op waar wij voor de verlichting nog in zaten.

Laat het land maar eerst een generatie niet-hypernationalistische, niet-wereldvreemde studenten produceren. Dan zien we wel verder.
Ik vind dit nogal overdreven. Je spreekt over heel Turkije, maar een gigantisch deel van Turkije zit dus niet in die situatie. Zoals Camile Eurlings laatst mooi aangaf.
Maar een heel groot deel helaas ook wel, moet ik toegeven.

Ik denk dat het met behulp van de EU de betere kant op kan gaan. Maar ik kan begrijpen als je denkt dat er geen hoop is.
pi_67744731
quote:
Op zondag 5 april 2009 20:12 schreef cultheld het volgende:

[..]

Bullshit. Turkije is helemaal niet populair in de Arabische wereld.
Niet bij de Arabische leiders, wel bij de bevolking.
pi_67744770
Wat een topic, ik kom niet meer bij
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 5 april 2009 @ 23:19:15 #143
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_67744847
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:54 schreef Specularium het volgende:
Ik op IHVK hij is namelijk een mod
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_67744904
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:19 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ik op IHVK hij is namelijk een mod
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor, er lezen meer mods mee.
  zondag 5 april 2009 @ 23:22:48 #145
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_67744963
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet bij de Arabische leiders, wel bij de bevolking.
Hoe kom je daarbij?
  zondag 5 april 2009 @ 23:23:45 #146
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_67745004
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:21 schreef TubewayDigital het volgende:
nog een kaartje

[ afbeelding ]
wtf?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  zondag 5 april 2009 @ 23:24:56 #147
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67745045
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

En ik vind dat Turkije die zelfde potentie heeft. Want ik ken weer Turkije beter.
[..]

Izmir was maar een voorbeeld. Maar ben je er ooit geweest, misschien zal je me begrijpen.
Dat maakt niet uit hoe europees ze zijn. Dat zijn 3,7 milj. mensen. Neem er nog wat andere 'uitzonderingen' bij en dan zit je op de 10 milj. En om die 10 milj. volgens jou verlichte zielen binnen te halen moet europa 60 miljoen stukken vreten a-la staphorst binnen halen? Opnieuw. Waarblijft die realiteitszin?
quote:
[..]

Zo kan je het zien.
Wat bedoel je? Voorzie je nu een revolutie in de aankomende tijd? Mijn punt is dus dat ze een verlichting-achtige ontwikkeling zullen moeten doormaken om zelfs nog maar te kunnen beginnen met aanmelden voor het lidmaatschap.
quote:
[..]

Vind je? In Italië zijn er in bepaalde gebieden bijvoorbeeld aparte bussen voor migranten. En ik wil niet weten hoe ze daar omgaan met 'buitenlanders'. En de mishandelingen in Frankrijk, of de uitzettingen naar Guantanamo.
Kwalijk maar uitzonderingen. Terwijl politiefolteringen in turkije de regel zijn.
Italie is sowieso het gekke gerretje van de EU op elk vlak. Wat mij betreft liggen ze er ook als eerste uit als dat zou kunnen.
quote:
[..]

Nee. Deze lange posts van jou niet. Dat zijn gewoon argumenten waar je wat mee kan.
Mooi. Ik vind dat het nu ook een stuk beter gaat tussen ons
quote:
[..]

Ik vind dit nogal overdreven. Je spreekt over heel Turkije, maar een gigantisch deel van Turkije zit dus niet in die situatie. Zoals Camile Eurlings laatst mooi aangaf.
Maar een heel groot deel helaas ook wel, moet ik toegeven.

Ik denk dat het met behulp van de EU de betere kant op kan gaan. Maar ik kan begrijpen als je denkt dat er geen hoop is.
Ik snap het argument best wel. Turkije opnemen om het te helpen en het een bepaalde kant op te duwen. Alleen is het land te groot (qua inwoners) en axiomen in het politieke landschap te verschillend voor ons om dit te kunnen doen. Landjes als estland, bulgarije zijn kneedbaar, want het is 500 miljoen mensen die feitelijk zorgdragen voor de (klinkt denegrerend) 'opvoeding' van een kleine 10 milj. Dat is nog te overzien, vooral bij landjes waarbij de tendens richting een europesere standaard veel zichtbaarder is.

70 miljoen mensen is gewoon too much. Het schip moet niet zinken in the process. EU lidstaat zijn moet betekenis blijven hebben.

Turkije als speciaal land een bepaalde status geven, zoals een zwitserland en een noorwegen (maar dan anders) vind ik persoonlijk prima (maarja who the hell am i). Maar ik ben bang dat dat voor turkije gewoon niet genoeg is.
pi_67745086
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:22 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Mensen, de media nav Erdogans optreden, de verwerping van de Syrische, Egyptische en Palestijnse bevolking hoe de Egyptische staat omging met de Hamas - Israel oorlog en het prijzen van Erdogan? Dat zowel Hamas als Abbas Turkije als een neutrale intermediar achten. Dat vele Arabieren die geld inzamelen voor Palestina het via Turkije doen? Kizil ay?
pi_67745158
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:24 schreef SpecialK het volgende:

Kwalijk maar uitzonderingen. Terwijl politiefolteringen in turkije de regel zijn.
Italie is sowieso het gekke gerretje van de EU op elk vlak. Wat mij betreft liggen ze er ook als eerste uit als dat zou kunnen.

In noord Italie noemen ze alles ten zuiden van Milaan, Afrika
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 5 april 2009 @ 23:29:48 #150
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67745201
Ik kan me overigens geen snellere doodsteek voor de gehele EU en de landen erin bedenken op dit moment dan:

Turkije EU-lid maken en ook direct volwaardig Schengen-land maken.

* Huiver *

Ik vraag me af of er "pro-turkije in de EU' figuren hier zijn die dat OOK een goed idee vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')