abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67740724
Turkije graag bij EU.
  zondag 5 april 2009 @ 21:28:51 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67740807
Turkije valt op alle mogelijke vlakken buiten Europa. Geografisch, historisch, religieus, ethnisch, economisch, op het gebied van mensenrechten, ontwikkeling. Ik kan me eigenlijk niet 1 reden bedenken waarom Turkije wel een deel van Europa zou moeten zijn. Enkel dat hele kleine stukje van Turkije dat aan de andere zijde van de Bosporus ligt zou er geografisch bijpassen.
Als Turkije erbij kan, dan kan Japan er ook bij. Of Marokko. Of Canada. Sterker nog, die drie landen hebben ergens nog meer aanspraak dan Turkije.
The End Times are wild
  zondag 5 april 2009 @ 21:29:31 #53
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67740824
We kunnen beter Israël gebruiken als Eu partner,Nederland heeft sterk te behoefte aan leger materiaal uit Israël en kunnen we hier ook kansloze jongeren als legervoer gebruiken
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zondag 5 april 2009 @ 21:29:55 #54
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_67740840
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:29 schreef Slappy het volgende:
We kunnen beter Israël gebruiken als Eu partner
Ik ben voor.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 5 april 2009 @ 21:31:32 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67740911
Israel is logischer dan Turkije.
The End Times are wild
pi_67741151
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:26 schreef Registratiedienst het volgende:
Turkije graag bij EU.
Turkije wel, maar EU niet
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 5 april 2009 @ 21:38:33 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67741199
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:15 schreef katerwater het volgende:
Of je nu tegen bent of niet, de EU zal wél rekening moeten houden met de mening van andere landen, in een tijd waar internationale akkoorden invloed hebben op de lokale economie.
Ja, laten we de gehele grondwet schrappen zodat we een extra Edammer kaasje kunnen verkopen aan een moslim.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 5 april 2009 @ 21:39:14 #58
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67741225
Nog even en we kunnen naam veranderen in Wereld Unie
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67741324
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:39 schreef Slappy het volgende:
Nog even en we kunnen naam veranderen in Wereld Unie
Dat is wat ze willen toch?
  zondag 5 april 2009 @ 21:43:26 #60
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67741367
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat is wat ze willen toch?
Lekker met ze alle samenwerken en vrede op aarde
pi_67741393
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:31 schreef LXIV het volgende:
Israel is logischer dan Turkije.
pi_67741449
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:43 schreef Slappy het volgende:

Goed plan, laat iedereen in zijn eigen land blijven, doel bereikt
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_67741499
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:43 schreef Slappy het volgende:

[..]

Ja dat zal vast wel goed komen.
  zondag 5 april 2009 @ 21:50:27 #64
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67741579
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:28 schreef LXIV het volgende:
Turkije valt op alle mogelijke vlakken buiten Europa. Geografisch, historisch, religieus, ethnisch, economisch, op het gebied van mensenrechten, ontwikkeling. Ik kan me eigenlijk niet 1 reden bedenken waarom Turkije wel een deel van Europa zou moeten zijn. Enkel dat hele kleine stukje van Turkije dat aan de andere zijde van de Bosporus ligt zou er geografisch bijpassen.
Als Turkije erbij kan, dan kan Japan er ook bij. Of Marokko. Of Canada. Sterker nog, die drie landen hebben ergens nog meer aanspraak dan Turkije.
Hulde.

Minpuntje voor Obama.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_67741642
De Amerikanen hebben in de wereldpolitiek sowieso alleen maar het beste met zichzelf voor. En zelfs op dat gebied zijn hun beslissingen vaak twijfelachtig gebleken. Dit zou weer het zoveelste backfiring Amerikaans plannetje zijn. Je zou toch denken dat ze op den duur wat terughoudender zouden worden.

[ Bericht 21% gewijzigd door Picchia op 05-04-2009 22:04:49 ]
pi_67741669
quote:
Op zondag 5 april 2009 20:38 schreef SeLang het volgende:
Waar bemoeit die Obama zich mee.
De USA zitten toch niet in de EU?
precies! turkije mag nooit in de EU komen redenen zijn duidelijk en simpel.

A. het ligt niet eens in europa
B. het is een islamitisch land
C. het zou meteen het grootste EU land worden.
D. zaken als rasmussen om maar te zwijgen over cyprus
E. het is een arm land en zal alleen maar meer nadelige financiele ellende brengen

en ja er zitten meer landen in de EU die ook niet in europa liggen maar dat is ook nooit mijn keus geweest, het is al helemaal geen reden om er dan nog meer toe te laten!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_67741763
Turkey for Europe !!

Marhaba bikom en natuurlijk altijd goed om de Islamitische gemeenschap in Europa te versterken en een grote impuls te geven
X
pi_67741891
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
German Chancellor Angela Merkel however said that the future of European Union’s ties to Turkey remains an open question.

"I believe that a close link between the Muslim world and in particular with Turkey is interesting for us all," she said after Obama’s first summit with EU leaders.

"In which manner and way that occurs, whether as a privileged partnership or a full (EU) member state, were still talking about that," she told journalists
http://www.hurriyet.com.tr/english/domestic/11368476.asp?gid=244
Funny how the Eu can admit crappy countries like Bulgaria and Romania and be hostile towards Turkish admission. Is is because of islamaphobia?Is it because of Human right abuses?This EU thingy should be isolated by Britain and US and possiblly Russia, it is not credible enough
Biggie
  zondag 5 april 2009 @ 22:03:14 #69
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67742051
Ah. Attack of the clones.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_67742113
quote:
mooier zou ik het niet kunnen verwoorden
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 5 april 2009 @ 22:06:55 #71
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67742187
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:55 schreef Alulu het volgende:
Turkey for Europe !!

Marhaba bikom en natuurlijk altijd goed om de Islamitische gemeenschap in Europa te versterken en een grote impuls te geven
Ik gok er even op dat je een Turk bent (voor mij betekend dat dat je iemand bent met een Nederlands en Turks paspoort maar je voelt je geen Nederlander dus dan ben je wat mij betreft gewoon een Turk).

Op basis van die aanname ga ik je iets vertellen wat je wellicht als schokkend gaat ervaren:

Wellicht eens wat minder hopeloos lopen cheerleaden om Turkije naar jou toe te krijgen. Het is veel makkelijker om gewoon daar naartoe te verhuizen. Het is toch zo'n ge-wel-dig land?

Wat doe je hier nog?
pi_67742196
Obama heeft wel mooi punt, maar hij heeft er niks over te zeggen. Bovendien is dit allemaal symboolpoltiek. Turkije komt waarschijnlijk nooit bij de EU en waarschijnlijk is dat beter voor zowel Turkije als de EU.

En mocht het toch gebeuren dan hebben 'de hogere machten' dit blijkbaar onderling al besproken en is het toch al gedaan.

Persoonlijk zie ik het in ieder geval zonder forcering de komende 10 jaar niet gebeuren.

De contra-argumenten tegen Turkije falen op alle punten, maar het geeft goed weer hoe groot de weerstand bij de Europese bevolking tegen een moslimland is. Daarom is het vooralsnog geen goed plan naar mijn mening.
pi_67742270
quote:
+1
pi_67742324
quote:
Ja en Cyprus valt geografisch gezien ook 100% buiten Europa. (meer dan Turkije dus)
Waarom zijn zij wel lid?

Omdat het geen moslims zijn?

Wat cultuur betreft, sommige gebieden in West-Turkije zijn 100 keer 'westerser' dan Bulgarije of Roemenië.

Maar goed het enige argument is de islam zoals we weten, jammer dat mensen er niet eerlijk voor uitkomen en loze argumenten verzinnen.
  zondag 5 april 2009 @ 22:13:40 #75
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67742404
En bedankt Obama, weer een zetel voor Wilders!

Het gaat wel erg makkelijk zo!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')