Dat doet er in deze discussie niet toe. Het gaat hier over Turkije en niet over andere landen.quote:Op maandag 6 april 2009 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie jij wel een goede reden om 90% van al die andere landen die nu in de EU zitten erbij te hebben?
Om dezeflde reden als alle andere leden natuurlijk; handel.quote:Op maandag 6 april 2009 21:08 schreef capricia het volgende:
Ik zie eigenlijk helemaal geen goede reden waarom Turkije zo nodig bij de EU moet.
Iemand?
Veel van die kuttige oostboklandjes hadden er ook nooit bij moeten komen. Als parasieten teren ze op de rijkdom van de rest.quote:Op maandag 6 april 2009 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie jij wel een goede reden om 90% van al die andere landen die nu in de EU zitten erbij te hebben?
Het doet er wel toe, immers waarom zou je die vraag niet bij andere landen stellen - maar wel specifiek bij Turkije. Wat moet Roemenië bij de EU? Polen?quote:Op maandag 6 april 2009 21:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat doet er in deze discussie niet toe. Het gaat hier over Turkije en niet over andere landen.
Bovendien is er geen wet van Meden en Perzen dat als 1 land mag, alle andere landen ook mogen of zo...
Die landen liggen in ieder geval volledig in Europa. Of je er blij van moet worden dat er zoveel van die "nieuwe" landen bij zijn gekomen is een tweede.quote:Op maandag 6 april 2009 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn nooit echt duidelijke redenen opgegeven bij vorige EU-uitbreidingen.quote:Op maandag 6 april 2009 21:08 schreef capricia het volgende:
Ik zie eigenlijk helemaal geen goede reden waarom Turkije zo nodig bij de EU moet.
Iemand?
Dat lijken mij sws landen die 100% op het europese continent liggen. Iets wat voor Turkije niet geldt.quote:Op maandag 6 april 2009 21:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het doet er wel toe, immers waarom zou je die vraag niet bij andere landen stellen - maar wel specifiek bij Turkije. Wat moet Roemenië bij de EU? Polen?
Die andere landen lagen in ieder geval voor 100% binnen Europa. Turkije ligt dat niet.quote:Op maandag 6 april 2009 21:22 schreef katerwater het volgende:
[..]
Er zijn nooit echt duidelijke redenen opgegeven bij vorige EU-uitbreidingen.
De enige echte reden van uitbreiding is: meer invloed op de wereldeconomie, en een beetje ook vrede binnen de regio. Dat geldt dus ook voor kroatie, ijsland en turkije.
Volgens mij hadden we het over "goede redenen". Als 100% in Europa liggen de enige goede reden is, dan is de EU wel een erg zwak samengeraapt stuk organisatie.quote:Op maandag 6 april 2009 21:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijken mij sws landen die 100% op het europese continent liggen. Iets wat voor Turkije niet geldt.
En natuurlijk kun je je vraagtekens zetten bij de toetreding van die landen. Maar ik vind echt dat dat voor deze discussie niet relevant is. Het gaat hier over Turkije en niet over Polen of om allerhande willekeurige landen die toevallig ook lid willen worden. Want dat zijn er echt heel veel hoor.
Ik kan me nog die Georgische president herinneren die altijd een Europese vlag achter zich had staan bij tv. utizendingen. Daar trappen we toch niet in..
Maar vind jij dan dat allehande andere landen zoals Marokko, Egypte, Zuid Afrika etc. ook de mogelijkheid moeten hebben om toe te treden tot de EU?quote:Op maandag 6 april 2009 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we het over "goede redenen". Als 100% in Europa liggen de enige goede reden is, dan is de EU wel een erg zwak samengeraapt stuk organisatie.
Eensch, de geografische ligging is wmb totaal niet van belang. "JA MAAR VAN DE EUROPESE UNIE MOGEN ALLEEN EUROPESE LANDEN LID WORDEN WANT HET HEET TOCH EUROPESE UNIE?!?!?", dat is natuurlijk een kleuterschoolargument.quote:Op maandag 6 april 2009 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we het over "goede redenen". Als 100% in Europa liggen de enige goede reden is, dan is de EU wel een erg zwak samengeraapt stuk organisatie.
Nee.quote:Op maandag 6 april 2009 21:23 schreef Monidique het volgende:
Als we gewoon met z'n allen zeggen dat Turkije volledig in Europa ligt, dan, sja, ligt het volledig in Europa.
Dan stel ik jou ook de vraag: Mogen landen zoals Zuid Afrika, Egypte enzo dan ook op termijn lid worden van de EU van jou?quote:Op maandag 6 april 2009 21:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eensch, de geografische ligging is wmb totaal niet van belang. "JA MAAR VAN DE EUROPESE UNIE MOGEN ALLEEN EUROPESE LANDEN LID WORDEN WANT HET HEET TOCH EUROPESE UNIE?!?!?", dat is natuurlijk een kleuterschoolargument.
Een naam is slechts een naam en die is zo veranderd.
Ik wil op voorhand geen enkel land uitsluiten, alleen zullen wel aan bepaalde kritieken moeten voldoen. Wat Turkije dus NIET doet imho op dit moment.quote:Op maandag 6 april 2009 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar vind jij dan dat allehande andere landen zoals Marokko, Egypte, Zuid Afrika etc. ook de mogelijkheid moeten hebben om toe te treden tot de EU?
Jawel. Wel in geografische zin. Als je wilt stellen dat Turkije niet Europees genoeg, op wat voor manier dan ook, is voor lidmaatschap, wel, dat kan. Ook allemaal lastig, maar een redelijk argument. Het geografisch argument is met betrekking tot Turkije flut.quote:
Tja, bij elke uitbreiding verandert ook de betekenis en inhoud van de EU.quote:Op maandag 6 april 2009 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Die andere landen lagen in ieder geval voor 100% binnen Europa. Turkije ligt dat niet.
Whats next...Marokko, Egypte?
Wil je ze puur en alleen op basis van hun ligging uitsluiten dan?quote:Op maandag 6 april 2009 21:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan stel ik jou ook de vraag: Mogen landen zoals Zuid Afrika, Egypte enzo dan ook op termijn lid worden van de EU van jou?
Ik vind dat de EU wat hoger eisen moet stellen. Niet alleen op het gebied van economische vrijheid, maar ook op het gebied van mensenrechten en dergelijke. Hoe kan je in vredesnaam Turkije nog weigeren, als je in eerste instantie al een land als Roemenië toelaat? Dan ben je als organisatie echt totaal ongeloofwaardig als je het mij vraagt. Als landen duidelijk aan het hoge niveau voldoen, dan zie ik geen reden om landen uit te sluiten - het geografische argument is wat mij betreft echt onzin.quote:Op maandag 6 april 2009 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar vind jij dan dat allehande andere landen zoals Marokko, Egypte, Zuid Afrika etc. ook de mogelijkheid moeten hebben om toe te treden tot de EU?
Dan is een discussie over de essentie van de EU eigenlijk de kwestie.quote:Op maandag 6 april 2009 21:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik wil op voorhand geen enkel land uitsluiten, alleen zullen wel aan bepaalde kritieken moeten voldoen. Wat Turkije dus NIET doet imho op dit moment.
De Europese Unie is nu eenmaal de Europese unie. Laat Turkije lekker een eigen unie van zandlanden beginnen ofzo.quote:Op maandag 6 april 2009 21:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eensch, de geografische ligging is wmb totaal niet van belang. "JA MAAR VAN DE EUROPESE UNIE MOGEN ALLEEN EUROPESE LANDEN LID WORDEN WANT HET HEET TOCH EUROPESE UNIE?!?!?", dat is natuurlijk een kleuterschoolargument.
Een naam is slechts een naam en die is zo veranderd.
Helemaal mee eens. Daar wringt het ook. Maar ja, Roemenie kent wat minder islam.quote:Op maandag 6 april 2009 21:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind dat de EU wat hoger eisen moet stellen. Niet alleen op het gebied van economische vrijheid, maar ook op het gebied van mensenrechten en dergelijke. Hoe kan je in vredesnaam Turkije nog weigeren, als je in eerste instantie al een land als Roemenië toelaat? Dan ben je als organisatie echt totaal ongeloofwaardig als je het mij vraagt.
Geef eens antwoord: Vind jij dat landen zoals Zuid Afrika etc. dan ook op termijn lid zouden kunnen worden van de EU?quote:Op maandag 6 april 2009 21:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind dat de EU wat hoger eisen moet stellen. Niet alleen op het gebied van economische vrijheid, maar ook op het gebied van mensenrechten en dergelijke. Hoe kan je in vredesnaam Turkije nog weigeren, als je in eerste instantie al een land als Roemenië toelaat? Dan ben je als organisatie echt totaal ongeloofwaardig als je het mij vraagt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |