abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2009 @ 17:06:32 #76
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68208184
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:21 schreef Twerk het volgende:

[..]

Hij ging zo in z'n rol op, dat hij vergat zijn handen te wassen. Ook de kots scene was hilarisch. Oscar waardig!
Hij pakte de wc bril niet vast met zijn handen
  maandag 20 april 2009 @ 17:08:44 #77
237059 Twerk
The Spurs
pi_68208247
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:06 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Hij pakte de wc bril niet vast met zijn handen
Nee, maar de officiele verklaringen van de verdachte had hij ook nog zijn handen gewassen in de bijkeuken. En Peter vergat dat en rende meteen naar het koffertje.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 19:42:13 #78
18653 crew  D.
pi_68213147
Peter R. staat niet op SBS gemist

Weet iemand of het herhaald wordt?
  maandag 20 april 2009 @ 20:04:43 #79
237059 Twerk
The Spurs
pi_68213980
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:42 schreef D. het volgende:
Peter R. staat niet op SBS gemist

Weet iemand of het herhaald wordt?
Erg jammer idd dat ze het niet meer online zetten. Herhaald wordt het volgens mij ook niet.
Denk dat je alleen usenet nog kunt proberen..
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 20:08:20 #80
18653 crew  D.
pi_68214120
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:04 schreef Twerk het volgende:

[..]

Erg jammer idd dat ze het niet meer online zetten. Herhaald wordt het volgens mij ook niet.
Denk dat je alleen usenet nog kunt proberen..
Aangezien ze alle andere SBS programma's wel online hebben zal Peter R. hier wel verantwoordelijk voor zijn.
Tja, als je het alleen maar op zondagavond kunt kijken komt dat vast ten goede van de kijkcijfers.
pi_68214750
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:08 schreef D. het volgende:

[..]

Aangezien ze alle andere SBS programma's wel online hebben zal Peter R. hier wel verantwoordelijk voor zijn.
Tja, als je het alleen maar op zondagavond kunt kijken komt dat vast ten goede van de kijkcijfers.
Wel vreemd, vorige seizoen werd altijd op de maandagmiddag nog herhaald.
  maandag 20 april 2009 @ 20:50:07 #82
237059 Twerk
The Spurs
pi_68215780
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:25 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Wel vreemd, vorige seizoen werd altijd op de maandagmiddag nog herhaald.
Peter geilt erg op kijkcijfer-statistieken. Als je het enkel op zondagavond uitzendt scoor je eenmaal hoger.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet op Tv (met reclames etc.) zou kijken als ik het erna ook online zou kunnen kijken.
pi_68217091
Op usenet staat hij er helaas ook niet.
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 21:43:13 #84
18653 crew  D.
pi_68218236
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:50 schreef Twerk het volgende:

[..]
Als je het enkel op zondagavond uitzendt scoor je eenmaal hoger.
Hij wil dat we op zondagavond kijken, dan hebben we altijd een alibi
  maandag 20 april 2009 @ 22:11:53 #85
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_68219634
Overigens, zijn leren jasje was wel errrug klein toen hij in de straat stond waar die moord gepleegd was. Krap bemeten of zijn borstkas moest goed uitkomen.
  maandag 20 april 2009 @ 22:28:49 #86
237059 Twerk
The Spurs
pi_68220620
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:11 schreef Boca_Raton het volgende:
Overigens, zijn leren jasje was wel errrug klein toen hij in de straat stond waar die moord gepleegd was. Krap bemeten of zijn borstkas moest goed uitkomen.
Dat is hip in 't Gooi nu!

pi_68222831
Daar is die John Williams mee begonnen
pi_68225488
If he did it. Nope he did it.
En die vriendin gelooft dat hij wat verzwijgt maar het niet gedaan heeft...tsss
De meest keurige, normale, sociale, vriendelijke mensen kunnen rare dingen achter gesloten deuren doen.
Vooral in een vlaag van woede, verstandsverbijstering enzovoorts.
Peter R de Vries weet altijd de vinger op de zere plek te leggen.
pi_68225545
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:11 schreef Boca_Raton het volgende:
Haha inderdaad, die borstkas en daaronder dan toch dat buikje zo kansloos..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2009 @ 02:11:30 #90
128220 Peter6000
pi_68226139
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Geweldig die ironische reconstructie van Peterrrrr
Handen vergeten te wassen, en dan zo`n scene niet ff opnieuw opnemen.
Of zouden ze daar pas achter zijn gekomen toen ze weer terug waren op de redactie?
In beide gevallen slordig.

Als ervaren hondenwandelaar, weet ik dat je ook regelmatig ff stopt, als de hond wil snuffelen. Nu is dat aan het einde van de wandeling vaak minder aan de orde dan in het begin, maar die 1:03 is toch wel discutabel.

Helemaal omdat het gebasseerd is op de verklaring van één persoon (of wandelden ze met zijn tweeën, weet ik ff niet meer). Die kan/ kunnen zich ook vergist hebben.
Er werd relatief veel aandacht aan besteed.
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:11 schreef Kw4Kje het volgende:
Wat ik ook raar vind, is dat er helemaal niks gezegd werd over het steekwapen.
Dat was mij nog niet eens opgevallen, maar idd.
Beetje onsportief van Peter, dat hij dit (wat in het voordeel van de verdachte pleit), niet noemde.

Dan nog een punt: die deskundige uit Amerika laten overvliegen is wel een beetje overdreven. Iedereen kan je vertellen dat bij soortgelijke verwondingen een moord in de relatiesfeer (persoonlijke, blinde woede) meer voor de hand ligt dan dat het door een vreemde of professionele moordenaar gedaan zou zijn.

En wat me ook opviel was dat de verdachte dit keer niet thuis werd lastig gevallen (met een verborgen camera). Normaal maakt Peter altijd nog ff inbreuk op een persoonlijke levenssfeer (wat ik eerlijk gezegd altijd wel spannend vind ).

Ben er voor alle duidelijkheid ook wel van overtuigd dat die man de dader is hoor.
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 08:04:16 #91
18653 crew  D.
pi_68227070
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 02:11 schreef Peter6000 het volgende:

En wat me ook opviel was dat de verdachte dit keer niet thuis werd lastig gevallen (met een verborgen camera). Normaal maakt Peter altijd nog ff inbreuk op een persoonlijke levenssfeer (wat ik eerlijk gezegd altijd wel spannend vind ).
Wellicht weet Peter hem niet te vinden
pi_68235016
Over 3 dagen staat hij op usenet zie ik. Voor de mensen die niks van usenet snappen en toch de uitzending willen hebben, stuur maar een pm.
pi_68402477
DE MOORD OP MATROOS RAPMUND

Shell verzweeg waarheid

In de uitzending van aanstaande zondag besteden we aandacht aan de moord op matroos Leo Rapmund in 1974. Zijn werkgever, de Koninklijke Shell, verzwijgt ruim twintig jaar de waarheid tegenover de nabestaanden. Die verkeren daardoor jaren in de veronderstelling dat hun zoon en broer zelfmoord heeft gepleegd. In de uitzending toont Peter R. de Vries de ware toedracht aan.

- VECHTPARTIJ –
Leo Rapmund komt in 1974 om het leven bij een vechtpartij op een Shelltanker in de Zuid-Chinese Zee. Getuigen kunnen zien hoe de matroos bij een ruzie van het achterdek glijdt en zich net kan vasthouden aan de dekrand. Ze zien ook dat de dader opzettelijk net zo lang en hard op de vingers van Rapmund trapt dat die moet loslaten en in zee valt.

Hoewel er genoeg getuigen zijn en de zaak eigenlijk direct opgelost is, krijgt het recht niet zijn loop. De dader komt niet voor de rechter en zit geen dag in de gevangenis. Hij krijgt zelfs een half jaarsalaris mee van Shell en kan ongestraft zijn loopbaan elders in de koopvaardij voortzetten.

- OOGGETUIGE –
Eind 2008 meldt één van de ooggetuigen van de moord op Leo Rapmund zich bij Peter. Een maandenlang onderzoek volgt, waarin we bijna elke betrokkene spreken. Peter spoort ook de inmiddels 80-jarige dader op. Na lang aarzelen bekent hij de moord.

- VERKLARING –

Wanneer we Shell vragen naar de gewelddadige dood van matroos Rapmund, zegt de oliemaatschappij helemaal niets over de gebeurtenissen in 1974 terug te kunnen vinden in de archieven.

Pas als Peter alle feiten presenteert, komt Shell met een verklaring. Hierin houdt de oliemaatschappij vol dat zij de gebeurtenissen niet onder tafel wilde houden. Deze bewering wordt door alle betrokkenen – zowel (ex-)medewerkers van Shell als anderen – tegengesproken. Ook tonen we aan dat de multinational de familie verkeerd inlichtte over de gebeurtenissen die leidden tot de dood van Leo Rapmund.
  zondag 26 april 2009 @ 22:05:46 #95
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_68406562
Die reactie van Shell is echt schandalig: "Hij onderhield niemand dus zoveel schade is er niet.".

Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_68406710
Peter R
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zondag 26 april 2009 @ 22:15:43 #97
237059 Twerk
The Spurs
pi_68406877
Let maar op: Dadelijk confronteert hij een seniele bejaarde met de moord en krijg je wat gemompel over racisme en dat ie gezopen had.. En vooral veel onduidelijk gebrabbel.
  Moderator zondag 26 april 2009 @ 22:20:47 #98
18653 crew  D.
pi_68407052
quote:
Ik kom er niet echt uit hoe dit werkt
  zondag 26 april 2009 @ 23:08:25 #99
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_68408658
Ik vind dit een dieptriest verhaal.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_68408730
quote:
Op zondag 26 april 2009 22:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Die reactie van Shell is echt schandalig: "Hij onderhield niemand dus zoveel schade is er niet.".

Inderdaad, verder vond ik dit onderwerp te saai voor een anderhalf uur durende reportage eerlijk gezegd.

En bovendien denk ik dat het wel veel vaker voorgekomen is onder dronken matrozen op dit soort schepen.
Dat soort dingen gebeuren gewoon in zo'n ruwe matrozen cultuur, zeker in de grauwe jaren 70.

En ik denk dat het in die tijd nog wat makkelijker in de doofpot gestopt kon worden
٩๏̯͡๏)۶
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')