Je zou kunnen zoeken op Peter R. de Vries en iets met 5 april (ik gok maar wat hoor).quote:Op donderdag 9 april 2009 23:24 schreef rustique het volgende:
Hey TerroRobbie, heb je misschien een NZB of titel waarmee ik hem kan vinden op usenet >
Of iemand anders??
Alvast bedankt!
Mieke
Ik heb zelf de aflevering al gezien, maar ik hoor van meerdere mensen dat ze het niet op Usenet kunnen vinden.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je zou kunnen zoeken op Peter R. de Vries en iets met 5 april (ik gok maar wat hoor).
zoeken op PRDVquote:Op donderdag 9 april 2009 23:37 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ik heb zelf de aflevering al gezien, maar ik hoor van meerdere mensen dat ze het niet op Usenet kunnen vinden.
Die checkt de parkquote:Op zondag 5 april 2009 12:32 schreef Tabloid het volgende:
En Alberto dan?
Ik heb het gemist dus ik heb wel interesse.quote:Op zaterdag 11 april 2009 22:55 schreef fairexchange het volgende:
ik heb het opgenomen
wil iemand het hebben?
of online gooien
laat me maar ff weten
Idd. En al helemaal omdat het er in het begin op leek dat ze de hoofdverdachte nog zouden spreken. Maar nee hoor, zelfs dat kwam er niet van.quote:Op maandag 13 april 2009 23:13 schreef TerroRobbie het volgende:
Redelijk saaie aflevering gisteren, met dat DNA verhaal.
moord in mijn woonplaats Venrayquote:
ja, hij heeft het vast gepland om maar weinig autosomaal DNA achter te laten en voornamelijk Y-chromosomaal DNA en mitochondriaal DNAquote:Op dinsdag 14 april 2009 09:45 schreef W00fer het volgende:
Dat is het mooie van Nederland, onschuldig tot tegendeel bewezen is.
Kerel heeft zich in ieder geval goed voorbereid om haar te vermoorden.
en de mannen zijn nooit gevonden natuurlijkquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:13 schreef Szura het volgende:
[..]
moord in mijn woonplaats Venray
vrouw met 70 messteken thuis vermoord. Echtgenoot veroordeeld en in hoger beroep weer vrij.
Echtgenoot verdachte nummer 1 dus voor justitie.
Zelf zegt ie dat ie dezelfde avond is benaderd door 2 mannen om stroom te voorzien aan een hennepkwekerij. Hij heeft dit naar eigen zeggen geweigerd en is toen weggegaan uit huis. Toen hij thuiskwam zag ie toen z'n vrouw in een plas bloed. Hij neemt aan dat het die 2 mannen zijn geweest die terug zijn gekomen.
is nog geen kilometer van waar ik woon![]()
Volgende week maar eens kijken dan.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:13 schreef Szura het volgende:
[..]
moord in mijn woonplaats Venray
vrouw met 70 messteken thuis vermoord. Echtgenoot veroordeeld en in hoger beroep weer vrij.
Echtgenoot verdachte nummer 1 dus voor justitie.
Zelf zegt ie dat ie dezelfde avond is benaderd door 2 mannen om stroom te voorzien aan een hennepkwekerij. Hij heeft dit naar eigen zeggen geweigerd en is toen weggegaan uit huis. Toen hij thuiskwam zag ie toen z'n vrouw in een plas bloed. Hij neemt aan dat het die 2 mannen zijn geweest die terug zijn gekomen.
is nog geen kilometer van waar ik woon![]()
tuurlijk nietquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:16 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en de mannen zijn nooit gevonden natuurlijk
volgens mij welquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Volgende week maar eens kijken dan.
Wat ik me altijd afvraag is of er na zo'n moord gewoon weer mensen in zo'n huis komen te wonen.
ja hoor, waarom niet? Zo'n pand gaan ze echt niet afbreken oidquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Volgende week maar eens kijken dan.
Wat ik me altijd afvraag is of er na zo'n moord gewoon weer mensen in zo'n huis komen te wonen.
Inderdaadquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:27 schreef MikeyMo het volgende:
ja hoor, waarom niet? Zo'n pand gaan ze echt niet afbreken oid
quote:Verdachte doodslag na 2,5 jaar op vrije voeten
Nederland - door Redactie op 03-10-2008 @ 14:14
De 38-jarige Erik E. uit Venray, die vorig jaar 15 jaar cel kreeg wegens doodslag op zijn vrouw Kathleen Engels-Cremers (30), is nog voor de uitspraak in hoger beroep op vrije voeten gesteld. Het gerechtshof in Den Bosch oordeelde deze week 'geen reden te zien de verdachte langer vast te houden'. De man zat sinds maart 2006 vast voor het neersteken van zijn partner. Hij mag de uitspraak van zijn zaak in vrijheid afwachten.
Het dode lichaam van de vrouw werd op 15 maart 2006 gevonden in haar woning aan de Wasbloem in Venray. Twee dagen later werd haar echtgenoot opgepakt. De rechtbank in Roermond achtte overtuigend bewezen dat E. zijn vrouw meerdere malen had gestoken en legde hem vorig jaar 15 jaar cel op voor doodslag. De aanleiding zou een conflict in de relationele sfeer zijn geweest. Het Openbaar Ministerie had 20 jaar geëist en sprak van een ''beestachtige wijze'' waarop de vrouw was omgebracht (70 messteken).
Hoewel het gerechtshof in zijn motivatie om E. vrij te laten geen nadere toelichting heeft gegeven, kan uit de maatregel worden geconcludeerd dat het hof er ernstig rekening mee houdt dat E.'s straf in hoger beroep lager uitvalt dan de 2,5 jaar die hij nu heeft vastgezeten. De uitspraak, die gepland stond voor 15 oktober, is vervroegd naar 8 oktober.
De man heeft altijd ontkend dat hij zijn vrouw had vermoord. Er zouden twee hem onbekende mannen in de woning zijn binnengedrongen die zijn vrouw hadden verwond. Hij joeg ze weg en kreeg daarna bloed van de hoofdwond van zijn vrouw op zijn hand. Volgens E. kwamen de mannen later terug toen hij weg was en vermoordden zijn vrouw, terwijl hij het eigenlijke doelwit was. De verdachte is elektricien en kluste bij door meterkasten te bouwen voor wietplantages en illegaal stroom af te tappen. De daders wilden dat hij voor hen kwam werken, zo verklaarde Erik E.
quote:Toch was volgens het OM niemand minder dan haar eigen echtgenoot Erik E. verantwoordelijk voor de “beestachtige” moord. Alleen maar omdat Kathleen erachter was gekomen dat de elektriciën bijkluste voor een groepje wiettelers, hij erg warme contacten onderhield met andere vrouwen en bijna nooit thuis was. Erik E. op zijn beurt schuift de schuld op twee “onbekende indringers”, een versie waar hij pas een jaar na de moord mee op de proppen kwam. Niet erg overtuigend dus.
Het zieke is nog wel dat die kinderen gewoon boven in bed lagenquote:In Venray wordt op woensdagavond 15 maart 2006 het lichaam van Kathleen Engels-Cremers gevonden. De 30-jarige moeder van twee kinderen ligt in grote plas bloed ligt in haar woning in Venray. De vrouw is zeventig maal gestoken, voornamelijk in haar hals, zo stelt een arts later vast.
Haar echtgenoot heeft het slachtoffer omstreeks 21:30 uur aangetroffen. Een buurman ziet hem ontsteld bij de voordeur staan en gaat kijken wat er aan de hand is.
Samen betreden ze de woning en dan ziet ook de buurman het ontzielde lichaam.
De politie arresteert de man van Kathleen. Want er wordt bloed van zijn vrouw aangetroffen op zijn auto. Maar hij zegt onschuldig te zijn.
Een klein jaar later geeft de echtgenoot een uitgebreide toelichting op wat er zich tijdens bewuste avond zou zijn voorgevallen in zijn huis. De man vertelt aan de politie dat hij die avond is gaan klussen in Meerlo. Maar voordat hij daar naar toe gaat, hebben hij en zijn vrouw ongewenst bezoek ontvangen. Twee mannen hebben hem gevraagd te helpen bij het aanleggen van elektriciteit voor een hennepkwekerij. Als Kathleen dat hoort wordt ze boos op dit duo. Er volgt een worsteling waarbij ze met haar hoofd tegen een kast zou zijn gevallen. Hij haalt een stuk hout waarna hij de belagers het huis uit jaagt, aldus de echtgenoot. Daarna heeft de man het hoofd van zijn vrouw aangeraakt, nadat hij de wond heeft opgemerkt. Zo verklaart hij bij de politie het bloed aan zijn hand, wat vervolgens op de auto is terecht gekomen. Na een kopje koffie verlaat de echtgenoot de woning om alsnog naar het klusadres te gaan. Hoogstwaarschijnlijk zijn de weggejaagde mannen teruggekomen en hebben ze Kathleen vermoord, houdt de echtgenoot aan de recherche voor.
Het openbaar ministerie gelooft de man niet. De rechtbank in Roermond legt hem in november 2007 15 jaar gevangenisstraf op. De advocaat van de echtgenoot vecht met succes het bewijsmateriaal aan en in oktober 2008 wordt de man vrijgesproken.
Tot nu toe zijn enkele vragen nog onbeantwoord. Zo is onder een nagel van Kathleen onbekend DNA aangetroffen. Mocht u nieuwe informatie hebben over zaak dan horen we dat graag van u. Klik hier om ons te mailen.
Toch zou ik er zelf nooit willen wonen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 10:33 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Inderdaad, Als potentiele koper heb je met de wetenschap van de gepleegde moord wel een mooie onderhandelingspositie.
Niet echt wat uitgekomen dus ?>?>quote:Op maandag 13 april 2009 23:14 schreef Twerk het volgende:
[..]
Idd. En al helemaal omdat het er in het begin op leek dat ze de hoofdverdachte nog zouden spreken. Maar nee hoor, zelfs dat kwam er niet van.
Vrij matige uitzending.
Ik bedoelde meer dat het vrij saai was. Maar persoonlijk heb ik er geen enkele twijfel over dat haar oom Jaco G. de dader is. Vrijwel alles wijst in zijn richting en hij is vrijgesproken omdat er een hele kleine kans zou zijn dat het aangetroffen DNA ook van een ander zou zijn. Peter is naar een professor, een statisticus gegaan en die kwam min of meer tot de conclusie dat ze hem wel hadden moeten veroordelen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Niet echt wat uitgekomen dus ?>?>
demmit
Ze woonde achter mij en het leeft al zolang in de buurt, slopend wel.
Ik kon helaas de uitzending niet zien maar krijg nu de indruk dat ik niet eens hoef te kijken.
Had er een goeie hoop op dat ie nog iets zou vinden nl.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |