abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67918244
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 09:07 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Wat is doorslapen? (Stella sliep namelijk pas de hele nacht door met 9 maanden ofzo, en ik zou nummertje twee best graag eerder zo ver hebben )...
Volgens het CB hier is doorslapen wanneer ze 5 uur achter elkaar slapen Dus ze slapen al vrij snel door Dat vind ik geen doorslapen maar goed.

Seb drinkt slecht de laatste dagen, hij laat steeds tussen de 50 en 70 cc staan van de 200 die we aanbieden. Het is een fase denk ik, de omgeving is veel interessanter dan eten Dan kijkt hij naar mij of naar de poes die langs loopt, of de lamp, het maakt eigenlijk niet uit. Op het KDV hebben ze hem gister in twee etappes eten gegeven. Eerste keer liet hij 100 staan, tweede keer nog 50 cc op.

Hij probeert zich om te rollen maar dat lukt nog niet. Buikje naar voren kont intrekken, hoofd naar achter en dan heeeel driftig worden omdat het niet lukt.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zaterdag 11 april 2009 @ 09:31:21 #252
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67918253
Guuz, jouw kindje gaat straks metéen doorslapen, echt waar!
(Maarten heeft het altijd gedaan op één voedings 's nachts en dan 's morgens vroeg weer en dat is wel goed vol te houden hoor)

Ik hoorde trouwens vanmorgen om half 6 al wat geluidjes uit de wieg komen, maar ik dacht blijkbaar het is nog geen 7 uur, ik wacht het nog even af en toen werd het gewoon weer stil en is hij gaan slapen (of gewoon stil wakker liggen wezen, dat weet ik niet ) en om een uurtje of kwart voor 7 / 7 uur werd hij weer wakker met wat 'dwingender' geluidjes. Ik bood aan om M. te verschonen en een fles te maken, zodat W. hem kon geven, maar W. wilde het andersom... dus ik ben lekker in bed blijven liggen, half doezelend de fles gegeven en daarna zijn we met zijn drietjes nog even verder gaan slapen in het grote bed.
Straks boodschappen doen en ik ga mijn 'nieuwe' fiets ophalen (een collega van W. gaat volgend jaar met de VUT en doet nu nog mee met het fietsenplan op het werk, dus doet ze haar fiets van 5 jaar oud weg en aangezien ik een oude rammelende niet meer goed remmende opoefiets heb...)
18-11-2008 Maarten Alexander
  zaterdag 11 april 2009 @ 09:32:52 #253
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67918271
Das een fase Estrys, het gaat weer over... het helpt als je iig niet teveel omgevingsgeluiden en mensen om je heen hebt... (meestal dan)
pi_67918310
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 09:19 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh wauw, wat lekker voor jullie .

En ik roep vast een hele discussie op door dit nu te schrijven, maar volgens mij is dat dus echt het grote voordeel van flesvoeding. Borstvoeding is lichter verteerbaar toch? Al had ik natuurlijk een vriendin wiens dochter wel met een maand doorsliep op borstvoeding In elk geval ging Stella bij de overstap op flesvoeding zoveel langere stukken slapen .
hier ook nog geen tekenen van doorslapen..ze komt zelfs weer 2 keer
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_67918382
Hier wel doorslapen, van 's avonds 19:00 tot 's morgens tussen 6:30 en 7:30
Dus BV kindjes kunnen het soms wel (ook pas sinds hier actief bijgevoed wordt hoor)

Hij heeft ontdekt dat hij kan bijten. In mijn neus, mijn tepel, mijn duim, gisteren had hij zelfs ineens mijn blote teen te pakken
En hij bijt best hard! Gelukkig nog geen tand te bekennen!
  zaterdag 11 april 2009 @ 09:47:21 #256
108648 cattie
lieve moeder
pi_67918383
Fee slaapt ook zeker niet door, sinds ik werk komt ze weer minimaal 2x voor een voeding. En ze heeft opeens weer last van krampjes. Nou ja, gaat wel weer over. Verder is ze nog lekker goedlachs.
  zaterdag 11 april 2009 @ 09:48:18 #257
108648 cattie
lieve moeder
pi_67918392
Auw Freecell! Snel afleren hoor, want met tandjes is dat heel pijnlijk!
pi_67918478
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 09:47 schreef freecell het volgende:
Hier wel doorslapen, van 's avonds 19:00 tot 's morgens tussen 6:30 en 7:30
Dus BV kindjes kunnen het soms wel (ook pas sinds hier actief bijgevoed wordt hoor)

Hij heeft ontdekt dat hij kan bijten. In mijn neus, mijn tepel, mijn duim, gisteren had hij zelfs ineens mijn blote teen te pakken
En hij bijt best hard! Gelukkig nog geen tand te bekennen!
HAAAAAAAAB

elin ligt nu een starecontest te houden en de knuffel ook nog eens bang te 'kwaaaaaken':')
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 11 april 2009 @ 10:02:54 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_67918511
Elin wint vast!

Fee zat zo straks scheel naar haar handje te kijken.
pi_67918601
mja dat ziet er echt lullig uit zo'n vuist omhoog zwiepen en dan die ogen alle kanten op

Freecell, Leander wilde toch ook zoveel staan? Stopte dat nog offe? Want mevrouw wil niets liever..gillen als ik r weer neerleg en heel erg lachen als ze weer op r benen mag gisteren trok ik haar even op aan de armpjes om te kijken of r hoofd meeging (zag ik ze op cb doen) trekt ze zichzelf op in sta-stand.. heel leuk en aardig maar t lijkt me alles behalve goed voor de gewrichten..
wanna rub mah puppeh?!
pi_67918886
Leander is er mee gestopt toen hij vaker rechtop mocht in de wipstoel en later in de kinderstoel
Hij gaat nu bijna niet meer staan, vindt zitten prima

Gisteren zat hij op het balkon, pakt de spijlen beet en probeerde zich op te trekken, hij kwam een heel eind
pi_67919148
vanaf wanneer mag ze ongeveer rechtop?
ik heb m nog helemaal in ligstand.
wanna rub mah puppeh?!
pi_67919269
Dakota, wij doen Merel al wel af en toe wat rechterop in de wipstoel, niet dat ze dan helemaal zit, maar zo halverwege. Vindt ze heel gezellig en als je het niet de hele dag doet is het prima.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67919353
hmm zal m eens een standje hoger zetten dan..
wanna rub mah puppeh?!
pi_67919361
Doen wij ook af en toe hoor. Hier ook een dametje die graag wil staan en alles wil zien. Ik zet haar ook weleens op de bank in een stapel kussens gepropt, dan zit ze wel een beetje rechtop, maar toch comfy.

In de wipstoel gaat ze zelf naar voren hangen om nóg meer rechtop te zitten
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:04:46 #266
108648 cattie
lieve moeder
pi_67919369
Fee zit ook regelmatig in het wipstoeltje met de leuning iets rechter op, op een kwart. Kan ze een beetje meekijken en ze heeft dan minder last van een verstopt neusje.
pi_67920809
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:04 schreef Igraine het volgende:
Doen wij ook af en toe hoor. Hier ook een dametje die graag wil staan en alles wil zien. Ik zet haar ook weleens op de bank in een stapel kussens gepropt, dan zit ze wel een beetje rechtop, maar toch comfy.

In de wipstoel gaat ze zelf naar voren hangen om nóg meer rechtop te zitten
dat effect had t hier ook net dus mevroi gaat maar op de bank met kussens
wanna rub mah puppeh?!
pi_67920889
Seb zit al vanaf vijf weken na het eten wat meer rechtop in de wipper, hij zakt wel naar beneden soms.
Ik oefen met Seb elke dag even met op zijn buik liggen maar hij kan het volgens mij best lang volhouden om zijn hoofd omhoog te houden. Hij is trouwens van zijn buik op zijn rug gerold Andersom probeert hij en dan geef ik hem mijn vinger en dan trekt hij zichzelf om
pi_67921136
elin doet daarentegen niet aan rollen al vindt ze t prachtig als ik haar een zetje geef

ze is meer van t dingen pakken en gillen
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 11 april 2009 @ 12:26:51 #270
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67921157
Hoeveel spugen is eigenlijk 'normaal'? Hannah geeft eigenlijk na elke voeding wel iets terug, maar ook zeker een paar keer per dag dat ze echt veeel uitspuugt. Het komt er dan ook met een flinke golf uit, soms wel een meter ver Is dit net zoiets als spuitpoep, of iets om in de gaten te houden?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_67921210
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 12:26 schreef texelonia het volgende:
Hoeveel spugen is eigenlijk 'normaal'? Hannah geeft eigenlijk na elke voeding wel iets terug, maar ook zeker een paar keer per dag dat ze echt veeel uitspuugt. Het komt er dan ook met een flinke golf uit, soms wel een meter ver Is dit net zoiets als spuitpoep, of iets om in de gaten te houden?

een mondje teruggeven is normaal..maar met zo'n golf heb ik nog niet eerder gezien.. Elin spuugt nu vrij weinig. In het begin alleen een mondje als ik teveel melk gaf
wanna rub mah puppeh?!
pi_67921219
En alleen na een voeding trouwens

hou je haar ook nog een tijdje rechtop na het voeden? dat werkt als een tiet hoofdeinde iets omhoog doen
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 11 april 2009 @ 12:38:56 #273
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67921432
Mjah teveel melk.. daarover had ik al wat gelezen en werden nog meer dingen genoemd die me bekend voorkwamen. Maar ik ben soms een beetje hypochondrisch Dus hoe weet je dan of je teveel melk hebt?

Overeind houden doen we wel, maar niet echt consequent. Zal eens kijken of het echt helpt. Ze laat ook af en toe een flinke boer, dus dacht misschien komt het daardoor, dat er een boer dwars zit en daardoor alle melk eruit gooit. Maar als ik d'r wil laten boeren komt er nooit wat...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_67921841
Hier is dat ook, Tex. Gewoon hun maagklepje dat nog niet goed sluit.
pi_67922233
Ja tex wat is normaal, dat is eigenlijk niet te zeggen volgens mij. Het is niet normaal wanneer ze te weinig aan komen doordat ze zoveel spugen. Je moet het wel in de gaten houden want als het er echt met een boog uit komt en met veel kracht dan kan het zoals ze noemen projectiel spugen zijn (alsof het een projectiel is) in dat geval kan er wat meer aan de hand zijn. Het lijkt me niet normaal dat een pasgeboren baby een meter ver haalt met spugen. Vaak denken ze bij projectiel spugen aan Pylorushypertrofie (google is your friend). Dus doet ze het vaak met een meter ver dan zou ik toch de huisarts eens bellen, hij/zij zal waarschijnlijk geen risico's nemen en je doorverwijzen naar de kinderarts. En je weet het he, bij twijfel altijd even bellen.
pi_67922606
Klinkt herkenbaar, Tex, alletwee mijn dochters deden het en heel veel babies met hun.
Zolang je op verzoek voedt en haar dus weer de kans geeft om te drinken als ze honger krijgt kan het waarschijnlijk geen kwaad. Het gaat vanzelf over als het maagklepje wat beter werkt en als vraag en aanbod wat op elkaar af gestemd zijn.

Dat harde meterspugen is een natuurlijke reflex van het lichaam om het te veel aan melk er weer uit te gooien. Het maagje is zo klein als een babyvuistje, daar past maar een klein beetje melk in (vandaar dat de meeste babies liever vaak kleine beetjes drinken ) en als zo in de eerste weken na de stuwing de melk flink stroomt dan zit er al snel meer melk in het maagje dan dat er past.
Het komt er dan gewoon weer net zo hard uit en zolang ze verder groeit, niet ziekig is en goed plast/poept zou ik me absoluut geen zorgen maken

Meer over teveel melk en een sterkte toeschietreflex kan je *hier* lezen, maar je zit nog volop in de kraamtijd dus het is ook nog zo dat vraag en aanbod bij elkaar moeten komen. Het hoeft dus niet perse te betekenen dat je te veel melk hebt

Dat boeren gaat ook vanzelf beter worden, dat moeten ze ook nog een beetje leren op je knie zetten met jouw hand tegen haar borst en dan een beetje wiebelen/trillen wil misschien wel helpen.

[ Bericht 4% gewijzigd door owlet op 11-04-2009 21:24:18 (typo) ]
  zaterdag 11 april 2009 @ 14:21:28 #277
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67923435
Okay bedankt voor de info! Dan maak ik me voorlopig nog geen zorgen
©Dumbo
pi_67933394
Seb is niet in zijn hum vandaag hij ligt in zijn bed maar we zijn al 10 keer boven geweest. Who needs a sportschool anyway
  zaterdag 11 april 2009 @ 21:31:43 #279
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67934900
Och arme Seb, een voor hem...

Maarten had vanavond zijn ik-drink-mijn-fles-niet-leeg moment. We zien wel weer wanneer hij wakker wordt vannacht...

Heb je nog gemerkt dat je van de week buikspieroefeningen gedaan hebt? Ik lag van de week op de bank en wilde overeind komen Lukte niet helemaal
pi_67935034
En rond negen uur zou hij moeten eten, nou slaapt hij al een uur aan een stuk

neej niks gemerkt
  zaterdag 11 april 2009 @ 21:44:18 #281
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67935261
Dan maar later eten?

fijn voor je dat je er niets van gemerkt hebt
pi_67935313
ja we wachten maar af hoe laat hij wil eten.
pi_67936026
Hier ook een slechte eter vandaag... zal het aan het weer liggen
  zaterdag 11 april 2009 @ 22:26:47 #284
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67936396
Nou... W. zei het van de week nog tegen me dat het wel eens aan het weer kon liggen.
En tja, hij heeft er zelf ook last van als het weerk ineens warmer wordt...
pi_67937168
hier is t net andersom..ze zat vastgeroest aan mn tiet
wanna rub mah puppeh?!
pi_67937174
hij heeft om 22 uur gegeten en alles op!

Vandaag heeft hij een uitnodiging gekregen voor een kinderverjaardag. Zijn eerste kinderfeestje en de dresscode is prins of prinsessen. Nou hoeft dat natuurlijk niet voor zo'n kleintje als Seb maar het is ook wel gewoon leuk om het wel te doen natuurlijk. Mijn man wilde hem een roze prinsessenjurk aan doen. Maar ik denk dat ik mijn moeder een pakje laat maken. Ik vond op internet een prinsenpakje voor BabyBorn dus dat is het voorbeeld. Mooi glimmend stofje en een beetje goud band komen we een heel eind denk ik. Aangezien mijn moeder dozen vol stof en band heeft moet het geen probleem zijn.

pi_67937216
wat fout (en leuk)
wanna rub mah puppeh?!
pi_67937521
Niks fout, jij zou Elin ook een prinsessenjurk aantrekken, dan mag Seb ook een prinsenpakje. Hij is toch Elins' prins op het witte paard.

Mijn man zegt (op zijn brabants) 'och erm'
Ik zocht eerst naar een prins carnaval kostuum leek me ook grappig

[ Bericht 16% gewijzigd door Estrys op 11-04-2009 23:21:00 ]
pi_67937860
je moet die laarsjes voor m fixen

kickass
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 11 april 2009 @ 23:48:07 #290
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67938335
Wat gaaf Estrys! al was ik zelf persoonlijk blij dat Maarten vrij was toen er carnaval op het kdv gevierd werd en ik hem dus niet in verkleedkleren hoefde te 'proppen'
pi_67942799
* mrien breekt ff in zonder bijlezen

Ze Staat!!!! (sinds gisteren)
  zondag 12 april 2009 @ 08:48:19 #292
105850 Fuente
mamamuts
pi_67942804
Wat goed
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67942851
quote:
Op zondag 12 april 2009 08:47 schreef mrien het volgende:
* mrien breekt ff in zonder bijlezen

Ze Staat!!!! (sinds gisteren)
Jaaa Lotte!!! Wat goed!!!!

pics!!
pi_67942857
Hop!
Vet goed!
pi_67943245
Lotte

Die gouden laarsjes inderdaad, mijn moeder komt vast met een idee om dat te realiseren
  zondag 12 april 2009 @ 11:14:09 #296
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67944267
Lotte!

Hier een jongetje wat net wel echt honger had, 60 cc dronk en daarna niet meer wilde en tot slot ook nog een flinke golf melk teruggaf... En ook daarna wilde hij niet meer, ergens ook wel logisch, als je net gespuugd hebt... Hij gaat steeds vaker spugen en ergens maak ik me daar best wel zorgen om... Ook al is hij voor de rest tevreden, vrolijk en aan het spelen enzo. Als het van de week nog zo is, dan bel ik wel even de HA om advies.
  zondag 12 april 2009 @ 12:00:11 #297
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67945097
Misschien helpt het om meerdere kleine flesjes te geven? Al lijkt het me dat als hij na aan voeding melk terug gaf en daarna geen honger meer had, hij melk terug gaf omdat hij toch vol zat? En de 'honger' is dan wellicht zuigbehoefte? Ik roep ook maar wat.

Lotte! Wat goed van je!
  zondag 12 april 2009 @ 12:06:21 #298
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_67945247
Dat merk ik DM

Ik denk wel dat hij écht honger had, want vorige fles was om kwart voor 6 vanmorgen (hij had de avondfles ook al meer dan de helft laten staan om 22.00 uur). Maar ik ga dan idd niet vasthouden aan die 4 á 5 voedingen op een dag, maar gewoon als hij aangeeft honger te hebben (dan huilt hij niet, nee dan krijst/schreeuwt hij, compleet met uitstrekken etc.) een iets kleiner flesje als normaal. We gaan straks naar mijn schoonmoeder toe om te eten, en dan neem ik gewoon de hele bus flesvoeding mee, dat is makkelijker nu dan de toren met voeding...
note to myself: als mijn koffie op is, snel douchen, want Maarten slaapt nu en dan kunnen we daarna weg en anders wordt het weer zo laat
  zondag 12 april 2009 @ 12:46:17 #299
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67946265
Wat ik doe om er achter te komen of Annicka honger heeft, is met mijn hand langs haar wangen strijken of met mijn vingers langs haar lippen. Hapt ze naar mijn hand, dan heeft ze negen van de tien keer honger. Misschien lukt dat bij Maarten ook wel en gaat ie rustiger een voeding in. Misschien helpt dat een beetje tegen het spugen?

* DM blijft maar wat roepen *
  zondag 12 april 2009 @ 13:29:25 #300
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_67947275
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:46 schreef DolleMina het volgende:
Wat ik doe om er achter te komen of Annicka honger heeft, is met mijn hand langs haar wangen strijken of met mijn vingers langs haar lippen. Hapt ze naar mijn hand, dan heeft ze negen van de tien keer honger. Misschien lukt dat bij Maarten ook wel en gaat ie rustiger een voeding in. Misschien helpt dat een beetje tegen het spugen?

* DM blijft maar wat roepen *
hier ook langs r wang strijken, als ze dan haar hoofd mijn kant op draait moet ze drinken
wanna rub mah puppeh?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')