abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67800692
Ik heb zojuist onze dramaking uit het kdv opgehaald. Ik hoorde hem buiten al. De leidster zei al dat hij echt heel hard kan huilen maar daar waren wij al achter Soms komen de leidsters van andere groepen zelfs kijken wat er aan de hand is maar dan is het gewoon Seb die eten wil. Toen ik hem in de maxicosi legde was het weer goed, alsof hij om vier uur zoiets heeft van ja nou heeft het lang genoeg geduurd, nou wil ik naar huis. Hij was ook wel erg moe.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_67800924
DJMO, ik denk dat ze willen kijken of er sprake is van heupdysplasie. Dat wordt vaak behandeld met een spreidbroekje, fysio heeft dan geen zin. Kindjes kunnen zich prima ontwikkelen met spreidbroek hoor!
pi_67802067
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:30 schreef Diaan73 het volgende:
Ow arme Mila...
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:50 schreef Fuente het volgende:
Mila Hopelijk is ze morgen weer gezelliger Raissa!
Volgens mij hebben de kusje geholpen, Mila was echt een engeltje vandaag
Vannacht heeft ze ook weer heerlijk geslapen, van 7 uur 's avonds tot half 6 's morgens (toen heeft milanese haar maar wakker gemaakt, hij was bang dat ze dood zou zijn ) wel een beetje lang vind ik, ik heb liever dat ze slaapt van 10 uur 's avonds tot 7 uur 's morgens ofzo.. Maar goed, we zien wel of dit doorzet.
pi_67802084
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:37 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn kleine liefie heeft weer echt last van zn prikjes vandaag .

Hij weegt nu 7355 gram en is 65 cm!
Arm jochie
pi_67802115
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:33 schreef DJMO het volgende:
toch vind ik het een beer in vergelijking met dat ielige (maar wel ontzettend gave mooie) mannetje wat hij was bij zijn geboorte

ik moet een echo laten maken dus, maar is dat niet te verhelpen met fysiotherapie ofzo?? hoelang moeten ze zo'n spreidbroekje dragen dat belemmert hem toch ontzettend in het bewegen enzo??
Als het ene beentje langer is dan het andere is dat niet te verhelpen met fysio nee.. Je hoeft er trouwens niet heel erg last van te hebben hoor!
pi_67803281
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:18 schreef Raissa het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij hebben de kusje geholpen, Mila was echt een engeltje vandaag
Vannacht heeft ze ook weer heerlijk geslapen, van 7 uur 's avonds tot half 6 's morgens (toen heeft milanese haar maar wakker gemaakt, hij was bang dat ze dood zou zijn ) wel een beetje lang vind ik, ik heb liever dat ze slaapt van 10 uur 's avonds tot 7 uur 's morgens ofzo.. Maar goed, we zien wel of dit doorzet.
Heerlijk!

Merel transformeert in een superactieve baby

Het is echt wonderbaarlijk. Sinds ze over is op de nieuwe voeding leert ze elke dag razendsnel dingen bij. Ze kan nu van alles vastpakken en in haar mond stoppen, beweegt de box door, maakt heel veel geluid. Alsof ze eerder belemmert werd ofzo. Of het is stom toeval Maar ik denk van niet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:18:10 #82
108648 cattie
lieve moeder
pi_67804096
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:15 schreef DJMO het volgende:
Thomas

Jr. wordt ook een beer .. had hij in het begin echte spillepootjes, nu heeft ie gewoon lekkere benen om vast te pakken (ben tenminste niet bang meer dat ik ze breek als ik niet voorzichtig genoeg ben)

Gisteren controle in het ziekenhuis; 5320 gram, 60,1 cm, en hoofdomtrek 40,5. helemaal gezond, alleen: ik moet een heupecho laten maken; kinderarts dacht een lengte verschil in zijn beentjes te zien. hebben andere hier ervaring mee?? wat gaan ze dan doen etc?

nu veertien weken en twee dagen: over een week of drie mag hij zijn eerste hapjes ik kan niet wachten

Van wie? Er wordt aangeraden tot 6 mnd te wachten. edit: of is dat alleen bij bv en/of allergiën? Ik vind 4 mnd wel errug vroeg.
Hopelijk is alles goed met zijn heupjes.

Fijn dat het nu goed gaat met Mila en Merel!

[ Bericht 1% gewijzigd door cattie op 07-04-2009 19:35:22 ]
pi_67804748
Elin is zo leuk vandaag lachen, gillen, blije kreetjes

Veel kleertjes voor haar gekocht vandaag zelf vader kwam zomaar aan met een room7 jurkje, erg mooi (en veel te duur )

en voor mij! jellybeans
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 april 2009 @ 19:41:37 #84
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67804855
met vier maanden mogen ze al een beetje fruit en/of groente hoor cattie, en ik merk aan alles dat jr. zijn flessen saai begint te vinden, hij wil happen, actie, zelf doen nog het liefst maar dat lukt hem nog helemaal niet, de fles is te zwaar .. overigens vind ik vier maanden niet écht vroeg als ik eerlijk ben .. mijn man kreeg met dertien weken al twee eetlepels groente per dag. bij allergieen wordt het wel aangeraden om zo lang mogelijk te wachten geloof ik, ivm allergenen . maar als het kind gezond is, en er aangeeft aan toe te zijn zie ik geen probleem
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_67805003
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:41 schreef DJMO het volgende:
met vier maanden mogen ze al een beetje fruit en/of groente hoor cattie, en ik merk aan alles dat jr. zijn flessen saai begint te vinden, hij wil happen, actie, zelf doen nog het liefst maar dat lukt hem nog helemaal niet, de fles is te zwaar .. overigens vind ik vier maanden niet écht vroeg als ik eerlijk ben .. mijn man kreeg met dertien weken al twee eetlepels groente per dag. bij allergieen wordt het wel aangeraden om zo lang mogelijk te wachten geloof ik, ivm allergenen . maar als het kind gezond is, en er aangeeft aan toe te zijn zie ik geen probleem
Vroeger ja. Maar mijn man heeft vroeger ook op zijn buik geslapen toen hij net geboren was...Dus om dat nou te vergelijken.

Ik vond dit op internet:

"je kunt het beste beginnen met vaste hapjes wanneer je kindje overgaat van vijf naar vier voedingen per dag. Dat ligt meestal tussen de vierde en de zesde maand. Dan kan hij ook zijn hoofdje rechtop houden en is de tongreflex opgehouden. De tongreflex zorgt ervoor dat alles wat je baby in zijn mondje stopt automatisch wordt uitgespuwd. Hoewel hij misschien de eerste keren niet meer wil eten dan enkele hapjes, je baby is er vanaf de zesde maand zeker aan toe."
pi_67805107
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:18 schreef cattie het volgende:

[..]

[/b]

Van wie? Er wordt aangeraden tot 6 mnd te wachten. edit: of is dat alleen bij bv en/of allergiën? Ik vind 4 mnd wel errug vroeg.
Hopelijk is alles goed met zijn heupjes.

Fijn dat het nu goed gaat met Mila en Merel!
Mij klonk het ook wat vroeg in de oren maar heb even gegoogled en bij borstvoeding is het niet aan te raden eerder dan 6 maanden te beginnen maar bij flesvoeding kan het wel al bij 4 maanden. Hier een Linkje

-edit- al denk ik niet dat ik zelf al zo vroeg zou beginnen, maar ieder kind is anders natuurlijk.
pi_67805111
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:18 schreef cattie het volgende:

[..]

[/b]

Nee hoor, da's in het algemeen. Zes maanden na de uitgerekende datum ongeveer. Dus als je kind een paar weken te vroeg is dan zou ik zeker neit zo vroeg beginnen. De enige toegevoegde waarde is het plezier van de ouder
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:51:11 #88
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67805167
EN dan is er ook nog de rijping van de darmen, die zijn pas echt klaar met 6 maanden. Over het algemeen wordt geadviseerd om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeding, óók bij flessekinderen.
-als het goed is zal je cb dit ook zeggen.

dit alles ter informatie, wat je doet moet je zelf weten
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_67805217
ik begin ook pas na 6 mnd..en als ze goed groeit van de melk vind ik het ook nog niet nodig om eerder met vaste voeding te beginnen
wanna rub mah puppeh?!
pi_67805487
Van mij mag hij nog wel even aan de melk blijven, het gaat allemaal al zo snel *cliché modus uit*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 april 2009 @ 20:10:51 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67805779
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

Vroeger ja. Maar mijn man heeft vroeger ook op zijn buik geslapen toen hij net geboren was...Dus om dat nou te vergelijken.

Ik vond dit op internet:

"je kunt het beste beginnen met vaste hapjes wanneer je kindje overgaat van vijf naar vier voedingen per dag. Dat ligt meestal tussen de vierde en de zesde maand. Dan kan hij ook zijn hoofdje rechtop houden en is de tongreflex opgehouden. De tongreflex zorgt ervoor dat alles wat je baby in zijn mondje stopt automatisch wordt uitgespuwd. Hoewel hij misschien de eerste keren niet meer wil eten dan enkele hapjes, je baby is er vanaf de zesde maand zeker aan toe."
en daar hebben we dus nu een punt: jr. zit namelijk sinds een week nog maar vier voedingen per dag! meer heeft hij niet nodig, hij groeit er prima op en als ik vaker aanbied weigert hij de fles gewoon, of dat nou melk of gewoon water is.. hij hoeft niet vaker .. ik doe daarom ook elke vier½ a vijf uur 200cc geven omdat er anders helemaal geen ritme meer in zou zitten ik heb hem overigens niet in dat ritme gedwongen, nadat hij drie weken geleden ziek is geweest is het zo gegroeid. hij hoefde gewoon niet meer
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

dinsdag 7 april 2009 @ 20:17:26 #92
108648 cattie
lieve moeder
pi_67806004
Oke, dan had ik het dus toch wel goed in mijn hoofd zitten. Wij beginnen zeker niet voor 6 maanden met vast voedsel. En dan ook nog maar rustig aan.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:05:49 #93
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67809912
Volgens mij mocht Twan met 4 maanden al beginnen met fruit, maar dat is alweer bijna 7 jaar geleden.. er is inmiddels wel wat veranderd. Ik heb er nog helemaal niet over nagedacht, ik zie het wel.... en wacht af wat het cb evt. adviseert.

Raissa, wat fijn dat het vandaag zo goed ging met Mila en als ze zo lekker lang slaapt, zou ik haar lekker laten slapen hoor. Je zou evt. nog kunnen proberen haar een uurtje later naar bed te doen. Wij doen Lennon ook altijd tussen 8 en half 9 naar bed. 's Morgens laat hij niet van zich horen, maar als wij (normaal) wakker zijn rond kwart voor 7 en op zijn kamer komen, kijkt hij de kamer rond.. vind hij interessanter dan eten geloof ik. Vandaag hadden we ons verslapen en werden om kwart voor 8 wakker, Lennon lag op zijn manier gewoon in bed weer rond te kijken en het leek er in de verste verte niet op dat hij honger had.
Make love, not war ☮
pi_67810416
DJMO, 4 flessen is toch prima? Sara heeft ook heel lang maar 4 flessen gehad (eerst van 200 CC, later van 250 CC). Bijvoeden met 4 maanden wordt echt afgeraden tegenwoordig, ook bij flesvoeding!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67810455
Seb slaapt vooral veel en lang ' savonds nadat hij terug is van het KDV. maar dat komt omdat hij daar nauwelijks slaapt. Hij komt iedere keer nog rond 5 uur 's ochtends. Maakt niet uit hoe laat hij eten heeft gehad 's avonds. om 23 uur eten gehad? 5 uur om 20 uur eten gehad? 5 uur etc. Zo gaat het al een tijdje, een collega zei dat we hem dan om 23 uur steeds wakker moeten maken maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen, het is toch al geen makkelijke (in)slaper. Ik ben blij als het kind slaapt, bovendien drinkt hij dan nauwelijks wanneer hij wakker is gemaakt.

Hij poept trouwens ook alleen op het KDV, zo hebben we hem dat geleerd
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:19:38 #96
114177 Diaan73
pi_67810489
En hoe zit het dan met rijstebloem? Ik kan me nog herinneren dat Twan dat met 4 maanden in zn laatste fles kreeg...
Make love, not war ☮
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:21:03 #97
114177 Diaan73
pi_67810547
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:18 schreef Estrys het volgende:
Seb slaapt vooral veel en lang ' savonds nadat hij terug is van het KDV. maar dat komt omdat hij daar nauwelijks slaapt. Hij komt iedere keer nog rond 5 uur 's ochtends. Maakt niet uit hoe laat hij eten heeft gehad 's avonds. om 23 uur eten gehad? 5 uur om 20 uur eten gehad? 5 uur etc. Zo gaat het al een tijdje, een collega zei dat we hem dan om 23 uur steeds wakker moeten maken maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen, het is toch al geen makkelijke (in)slaper. Ik ben blij als het kind slaapt, bovendien drinkt hij dan nauwelijks wanneer hij wakker is gemaakt.

Hij poept trouwens ook alleen op het KDV, zo hebben we hem dat geleerd
Dan kun je hem toch beter ook niet wakker maken om 23:00 uur, lekker laten slapen vanaf 20:00 uur tot 5 uur, tenminste dat zou ik doen. Als hij honger heeft, geeft hij dat wel aan.

Dat hebben jullie hem goed geleerd!! Hij poept niet op de dagen dat jij thuis bent?
Make love, not war ☮
pi_67810554
Rijstebloem in principe ook pas bij 6 maanden, omdat het bijvoeding is.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:21:56 #99
114177 Diaan73
pi_67810593
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:21 schreef Fuente het volgende:
Okay... dat is dus nieuw....
Make love, not war ☮
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:25:04 #100
105850 Fuente
mamamuts
pi_67810726
Het is ook een heel discussievol iets he? Maar zelf denk ik dat als je een tevreden kindje hebt en nog ruimte hebt om met aanbod in melk te schuiven (dus 4 X 200 = 800 cc per dag, je mag tot maximaal een liter) dan zou ik echt niet gaan bijvoeden, je hebt gewoon veel meer kans dat je kind een allergie ontwikkelt, en dat is in zo'n situatie echt niet nodig.
Kijk, als je kind 5 maanden is, aan de max in melk zit en nog meer wil en je drama's krijgt, dan wordt het kiezen tussen 2 kwaden, maar volgens mij komt dat zelden voor.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:28:13 #101
114177 Diaan73
pi_67810884
Het is denk ik ook iets, wat steeds weer verandert... zoals met zoveel dingen mbt babies... ik sta er soms wel eens van te kijken hoor... wat 7 jaar geleden wel/niet mocht en nu niet/wel.

Ik ga tzt wel op Lennon af, hoe hij reageert op dingen, tot nu toe heeft dat nog altijd gewerkt... hij is natuurlijk ook wel erg makkelijk.
Make love, not war ☮
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:29:03 #102
105850 Fuente
mamamuts
pi_67810930
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:28 schreef Diaan73 het volgende:
Het is denk ik ook iets, wat steeds weer verandert... zoals met zoveel dingen mbt babies... ik sta er soms wel eens van te kijken hoor... wat 7 jaar geleden wel/niet mocht en nu niet/wel.
Is ook zo hoor. Dat is zelfs al met Sara vergeleken, 3,5 jaar terug, mochten heel veel dingen wel die nu niet mogen en andersom.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:29:57 #103
105850 Fuente
mamamuts
pi_67810980
Maar toch he, Sara was nog geen 5 maanden oud toen we gingen bijvoeden, mocht van het cb. En ze heeft ik weet niet wat voor voedselallergieen en bronchitis, als ik toen wist wat ik nu weet had ik echt gewacht tot 6 maanden, absoluut!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:37:16 #104
114177 Diaan73
pi_67811387
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:29 schreef Fuente het volgende:
Maar toch he, Sara was nog geen 5 maanden oud toen we gingen bijvoeden, mocht van het cb. En ze heeft ik weet niet wat voor voedselallergieen en bronchitis, als ik toen wist wat ik nu weet had ik echt gewacht tot 6 maanden, absoluut!
Twan kreeg met 4 maanden geloof ik al bijvoeding moet ik even nalezen in zijn groeiboekje dat ik boven heb liggen, maar hij heeft dus nergens last van gehad en nog steeds niet. Ik denk dat het gewoon aan het kindje ligt, de een is gevoelig voor de andere helemaal niet. Bij ons in de familie heersen er wel allergieen en astma.. maar hij heeft echt nergens last van.
Make love, not war ☮
pi_67811511
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:21 schreef Fuente het volgende:
hier moest het met 4 maanden juist al wel voor selene. die had 1 minidipje in der gewicht, echt heel ienieminie en ook dat je zag dat ze lengte in schoot en ik moest haar maar een flesje met rijstebloemspul geven. met als resultaat dat selene nog steeds rijstebloemspulflesjes wil
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 8 april 2009 @ 00:03:53 #106
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67814690
Zat nu net bevallingsverhalen te lezen. Estrys en ik zijn in ongeveer evenveel tijd bevallen en maar met een kleine dag ertussen. Was me nog niet opgevallen eigenlijk, zal wel teveel met mijzelf bezig zijn geweest toen...
  woensdag 8 april 2009 @ 07:26:24 #107
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_67817144
Baby/peuter muziek is echt heel heel erg leuk. Alhoewel sommige kindjes het wel een beetje eng vonden. Yade vond het helemaal het einde, meeswingen, geluidjes maken, andere kindjes aanstaren. Omdat ze niet naar de kinderopvang gaat, ziet ze er niet zoveel van haar eigen leeftijd, al helemaal niet tegelijk. Was echt schattig.

Echt een aanrader om bij je in de buurt te kijken of het er ook is, en hier kost het 50 euro voor 10 lessen.
pi_67817315
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:21 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dan kun je hem toch beter ook niet wakker maken om 23:00 uur, lekker laten slapen vanaf 20:00 uur tot 5 uur, tenminste dat zou ik doen. Als hij honger heeft, geeft hij dat wel aan.

Dat hebben jullie hem goed geleerd!! Hij poept niet op de dagen dat jij thuis bent?
Dat dachten wij ook, waarom wakker maken. Er komt een dag dat hij wel doorslaapt, als hij 16 is of zo. Soms poept hij wel op maandag en donderdag, maar afgelopen maandag niet. Toen had hij al vanaf zondagmiddag niet gepoept dus dan voel je op je klompen aan dat hij op dinsdag gaat poepen en dat het dan heel veel gaat zijn.

DolleMina Er was toen een invasie van januari baby's: 3-4-5-6-januari, en dan twee op 6 januari
pi_67817781
Hier zijn we gaan bijvoeden vanaf 5,5 maand. Werd dringend aangeraden door de CB arts, aangezien het gewicht toch echt wel op/onder het onderste lijntje zat. Hij zei: begin maar nu, een paar weekjes eerder, want met 6 maanden heeft hij de voeding écht wel nodig en dan is het handig als hij dan al iets meer eet dan een theelepel per keer.
Wij hebben een toffe CB arts die helemaal fan is van borstvoeding en lang voeden en laat bijvoeden, dus dat was reden genoeg vor ons om daar maar naar te luisteren

Het was hier zonet érg stil naast me en daarna hoorde ik tevreden 'humbumbumtatatata' achtige geluiden. Kijk ik naar beneden:

Dat wás een lint dat uit de (dichte) strijkmand hing
Rafel rafel rafel, dik lol
pi_67818288
Hihi die Leander

Bij Sander mocht ik bijvoeden toen hij 4 maanden was Althans dat zei het CB Bij Koen daarentegen zeiden ze tegen zo'n 5,5 maand/6 maand mag je bijvoeden.
Het is allemaal verschillend en het verandert in de loop der jaren. Over een aantal jaar is het vast weer anders.
Je merkt volgens mij van zelf wel wanneer je kindje er "echt" aan toe is. En ik vind dat je niet alleen van het CB uit moet gaan maar ook een beetje je moederinstinct moet volgen.
pi_67821576
leander mooi spul om mee te spelen idd.
Elin was weer aan t monsteren vannacht, ze wil steeds bij mij slapen op een gegeven moment heb ik mijn eigen bed maar kort opgemaakt
wanna rub mah puppeh?!
pi_67822049
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:56 schreef Dakota het volgende:
leander mooi spul om mee te spelen idd.
Elin was weer aan t monsteren vannacht, ze wil steeds bij mij slapen op een gegeven moment heb ik mijn eigen bed maar kort opgemaakt
Als je je eigen bed zo kort opmaakt dat Elin er niet onder kan schieten, heb je maar deken tot aan je knieën

*mental image*

Leander heeft ook wel veel bij ons in geslapen in het begin, maar als hij met zijn mond/neus ook maar in de buurt kwam van het dekbed ging hij heel hard spartelen Daar wordt je wel wakker van
pi_67822231
Sprongetje Koot?
pi_67822462
Lijkt me koud Dakota, of heb je je extra warm aangekleed?

Koen heeft vandaag zijn powernap ingeruild voor een echte tuk. Hij slaap al vanaf kwart voor 10
pi_67822758
heh, selene is alweer wakker hoor. is der kamertje aan het verbouwen: bonkbonkbonk *giechel*

mijn moppie vindt het leuk in der bedje.
pi_67822799
Thomas is echt niet lekker .
Gedeeltelijk nog door de prikjes denk ik, z'n linkerbovenbeen lijkt wel blauw!
En ik heb hem aangestoken denk ik, zn neus zit zo verstopt dat hij helemaal geen lucht krijgt bij het drinken, dus hij heeft ook honger, en is dus erg gefrustreerd. Ik vind het zo zielig!

Het enige waar hij een beetje rustig van werd, is in de draagdoek. Maar ik kan nog niet zo heel lang lopen, door mn teen die na een uur wandelen weer helemaal dik is.

Gaat lekker dus hier.
Net maar door de regen naar de apotheek gegaan, zoutoplossing en zetpillen gehaald.

Ik hoop dat 'ie een beetje opknapt door de slaap!

[ Bericht 1% gewijzigd door Reinhilde op 08-04-2009 11:42:06 ]
pi_67822893
beterschap Thomas. en van slapen wordt je idd beter hoor!
pi_67823006
Arme Thomas, beterschap voor jullie allebei
pi_67823044
Arme Thomas
Beterschap!
pi_67823181
Thanks!

Hij is net in slaap gevallen op terugweg van de apotheek, ik ben benieuwd hoe lang hij slaapt en hoe hij wakker wordt.

De vorige keer prikjes was hij na een uur of 6/7 weer ok, gek dat het deze keer zo veel pijn doet..
pi_67827076
Als zijn been zo blauw is dan wil Arnica misschien wel helpen. De CBarts doen bij ons standaard een beetje arnica op de prikplek voordat ze prikt en ik heb nog nooit een pijnlijk beentje of een harde/blauwe plek gezien.
Hopelijk is Thomas er snel weer bovenop
pi_67827397
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:10 schreef freecell het volgende:

[..]

Als je je eigen bed zo kort opmaakt dat Elin er niet onder kan schieten, heb je maar deken tot aan je knieën

*mental image*

Leander heeft ook wel veel bij ons in geslapen in het begin, maar als hij met zijn mond/neus ook maar in de buurt kwam van het dekbed ging hij heel hard spartelen Daar wordt je wel wakker van

nah zij boven de deken in dubbele pyama..en mijn deken tot mijn middel
wanna rub mah puppeh?!
pi_67827760
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:48 schreef Dakota het volgende:

[..]

nah zij boven de deken in dubbele pyama..en mijn deken tot mijn middel
Ah, op die manier
  woensdag 8 april 2009 @ 14:02:26 #124
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67827939
Was er niet ook een topic ooit over kinderen bij je in bed laten slapen? Of heeft iemand info over dat op een veilige manier doen? Hannah slaapt ook nog vaak bij mij in bed. Ze is dan veel rustiger ook. Maar ik slaap toch iets minder relaxed als er een baby bij me ligt. Met aankleedkussen tussen ons in lijkt me dan weer niks, het liefst wil ze gewoon tegen me aan liggen.

Hannah is vandaag toch nog geslaagd met de gehoortest. Vrijdag was alleen links gelukt, rechts was teveel achtergrond lawaai. Nu dus voor de herkansing had ze de hik Maar uiteindelijk dus toch gelukt!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_67827987
slaapzak Dakota? Is dat niks?
pi_67829171
nah ik stimuleer r normaal gewoon in r bed te slapen..maar vannacht was t geen optie..verder wurmt ze zichzelf nog niet omhoog ofzo..dus ik laat de slaapzak nog ff
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 8 april 2009 @ 15:18:20 #127
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_67830515
Wij hebben haar bedje naast ons bed gezet, omgebouwd tot co-sleeper. Werkt prima
pi_67831999
Seb slaapt al zeker twee maanden op zijn eigen kamer. Zonder problemen van beide kanten.

Nou zou hij nog wel bij ons slapen wanneer ik nog BV zou geven denk ik hoor.
Nou met de fles moet je er toch uit, ik heb even overwogen om de magnetron boven te zetten, maar dat gaat toch wat ver
pi_67833258
Merel was op het CB vanmorgen. Ze was niet zo goed gegroeid, maar dat was ook te verwachten met haar slechte drinken van afgelopen maand. Ze is sinds 4 maart 280 gram aangekomen, weegt nu 6730 en is 62,1 cm lang. Wel goed dat ze flink wat spekkies had, ze kan het nog wel hebben. De komende 2 weken gaan we proberen haar 5 flessen op een dag te geven (nu is het vaak tussen de 4 en 5 in, waarvan 1 in de nacht) zodat ze wat meer aankomt, maar goed, wat ze niet opkrijgt, krijgt ze niet op.

En verder was alles ok. Prikjes gehad, dus ze zal vanavond wel weer ziekig worden. Maar de ontwikkeling en alles was goed
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 april 2009 @ 20:00:35 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67839961
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:02 schreef texelonia het volgende:
Was er niet ook een topic ooit over kinderen bij je in bed laten slapen? Of heeft iemand info over dat op een veilige manier doen? Hannah slaapt ook nog vaak bij mij in bed. Ze is dan veel rustiger ook. Maar ik slaap toch iets minder relaxed als er een baby bij me ligt. Met aankleedkussen tussen ons in lijkt me dan weer niks, het liefst wil ze gewoon tegen me aan liggen.

Hannah is vandaag toch nog geslaagd met de gehoortest. Vrijdag was alleen links gelukt, rechts was teveel achtergrond lawaai. Nu dus voor de herkansing had ze de hik Maar uiteindelijk dus toch gelukt!
ik heb jr. ook nog vaak (even) naast me liggen, ik zak dan zelf zover omlaag tot ik met mijn gezicht naast hem lig, en dan het dekbed losjes over ons heen, tot op zijn middel zeg maar.

en Hannah heeft haar eerste voldoende

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 april 2009 @ 20:03:02 #131
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67840041
hoe gaat het nu met mereltje fuente?? (en sorry dat ik haar naam verklein; oudste dochter van mijn nicht heet ook merel, en die wordt eigenlijk standaard mereltje genoemd )

pi_67840226
Ik noem haar zelf ook Mereltje vaak hoor
't Gaat goed! Haar eczeem is bijna weg, alleen nog wat ruwig, ze drinkt alle flessen leeg, heeft 1 poepluier per dag (ipv 9) en is heel tevreden. Ze ontwikkelt zich ineens razendsnel, echt heerlijk om te zien.
Nog een paar weekjes en dan testen of het echt kma is, maar eigenlijk gaan wij daar al vanuit, gezien hoe goed ze het nu doet.
Thnx voor vragen
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 8 april 2009 @ 20:30:14 #133
54772 Silmarwen
pi_67841020
Ze staat! En ze schrok zo van mijn "JA!!!!" dat ze omviel.
pi_67842060
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:30 schreef Silmarwen het volgende:
Haha Wat goed! (dat staan dan, niet dat schrikken )
pi_67842457
quote:
meer juichen, dan went ze vanzelf
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 april 2009 @ 21:04:59 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_67842556
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:08 schreef Fuente het volgende:
Ik noem haar zelf ook Mereltje vaak hoor
't Gaat goed! Haar eczeem is bijna weg, alleen nog wat ruwig, ze drinkt alle flessen leeg, heeft 1 poepluier per dag (ipv 9) en is heel tevreden. Ze ontwikkelt zich ineens razendsnel, echt heerlijk om te zien.
Nog een paar weekjes en dan testen of het echt kma is, maar eigenlijk gaan wij daar al vanuit, gezien hoe goed ze het nu doet.
Thnx voor vragen
goed om te horen !! en hoe is ze onder de prikjes ??

sil!

pi_67842665
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:04 schreef DJMO het volgende:

[..]

goed om te horen !! en hoe is ze onder de prikjes ??

sil!
Gaat vergeleken met de vorige keren super Ze is wat jengelig, maar geen koorts enzo

Yade die staat
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 8 april 2009 @ 21:10:53 #138
54772 Silmarwen
pi_67842800
Fuente, dat is wel goed om te horen. KMA groeien kinder meestal wel overheen, maar het blijft enorm vervelend.

Sorry ik had nog niet bijgelezen. Ik was zo enthousiast over het staan. Ze zat op de grond en wilde de beer die Knut vast had. Handjes op de bank, op haar knietjes en ineens stond ze. Ik "JAAAAA!" Knut enhousiast en toen *Boem* lag ze alweer om. En boos dat ze was. Daarna deed ze het weer. LEkker ding God wat ben je dan super trots op je kindje he. Niets maakt meer uit, jouw kindje kan staan. Woohoo!

Thomas, dat je maar snel beter mag worden. Rot prikjes ook.

Yade moet de week voor haar verjaardag volgens mij, voor de 11 maanden prikjes. Tot nu toe is ze er nooit ziek van geworden, maar wordt ze wel ziek van het CB. Ze komt niet veel in aanraking met andere kindjes natuurlijk, dus dan is het feest. Verkoudheid, zesde/vijfde kinderziekte. Madam moet wel heel dramatisch een half uur huilen na de prikjes hoor. Het is een echte dame.
pi_67844304
Thomas is nog steeds heel zielig. Net toch naar de boekenclub gegaan, maar na een halfuurtje nixxx maar weer gebeld, hij bleef maar huilen.

Vol met snot, en echt pijn heeft 'ie, maar ik weet niet waar .
Hij slaapt nu eindelijk, helemaal uitgeput van het huilen.

Vind het maar niks, zo'n ziek babietje.
pi_67844434
voor Merel die het zo goed doet en voor Yade!
pi_67844610
a gossie... beterschap voor Thomas!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_67844892
Fuente, ik vind het zo fijn om te lezen dat het weer wat beter gaat met Merel.

En een voor Yade, supergoed!!!

Arme Thomas, toch een combi van een verkoudheidje en de prikjes. Ik vind het ook niks Reinhilde, voor jullie allebei

Koen is ook niet lekker, (ik trouwens ook niet, we lopen beiden flink te kuchen en te hoesten) dat blijkt wel aan zijn slaapjes vandaag. Supersnel moe en vanmorgen 2 uur geslapen en 'smiddags ook 2 uur. (datdoettieandersnooiiiiit)
En vanavond niet willen slapen :|
Ontzettend liggen jengelen, op zijn speen kauwen, huilen krijsen en weer terug af naar jengelen. Had hem eventjes uit bed gehaald om zijn snottebellen af te vegen en hij viel met zijn hoofd op mijn schouder half in slaap zo moe was hij van zichzelf.
Ik leg hem in bed en het hele gebeuren begint weer op nieuw.
Daarna toch even gekeken naar zijn temperatuur, die was wat verhoogd dus een zetpilletje en dan maar weer proberen te slapen. Het heeft nog 10 minuten geduurt voor hij in slaap viel. Net nog even wakker omdat hij zijn speen kwijt is en af en toe hoes hij flink. Ondanks alles is hij wel vrolijk vandaag (op een paar huiltjes na omdat hij zo moe was) Zie ook fototopic

(sorry beetje lang verhaal)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2009 22:01:58 ]
pi_67845272
Reinhilde, wat naar dat Thomas zich niet lekker voelt. Heb je al een zetpilletje geprobeerd? Hopelijk knapt hij snel weer op

LL, ook beterschap voor Koen Kauwen op de speen, tandjes misschien?
Sara
Merel
Ukje
pi_67845359
Fuente, het zou eens tijd worden, maar als ik zeg dat het tandjes zijn, schieten ze terug het tandvlees in denk ik
  woensdag 8 april 2009 @ 22:10:23 #145
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67845395
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:02 schreef texelonia het volgende:

Tex: veilig samen slapen

Ik ben vanmorgen met Ruben bij de huisarts geweest. Hij heeft een recept uitgeschreven voor die speciale vaseline. Ik kan het morgen ophalen bij de apotheek, hij had een hoog percentage (50%) opgeschreven en dat hadden ze niet op voorraad. Ik drink of eet zelf geen melkproducten meer, sporen van melk nog wel waarschijnlijk, eerst maar kijken of dit al verandering geeft
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_67845421
quote:

Wat goed!

Lotte probeert ook te gaan staan en het lukte haar vanavond ook al bijna...gek kind
pi_67845520
LL, Lotte heeft dit de afgelopen dagen ook gehad..slecht slapen, jengelig, huilen, krijsen..
Hopelijk gaat het snel over!
Bij ons is het volgens mij nog een nasleep van oorontsteking (denk ik, kwam allemaal troep uitlopen), nieuwe tandjes, moe zijn van het weekend (op pad geweest) en een sprongetje
Fijn he, alles tegelijk

Beterschap voor Thomas!

Fijn dat het beter gaat met Merel!
pi_67845745
val even binnen: morgen naar de osteopaat met Seb
pi_67845782
Ik denk dat Thomas, buiten snot en prikjes, ook een sprongetje heeft!
Dus Oei Ik Groei erbij gepakt, en ja hoor, bij 4,5 maand. Thomas is 4 mnd 2 dagen, maar wel 10 dagen overtijd dus, 4,5 maand. Hopsa!
  woensdag 8 april 2009 @ 23:16:46 #150
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67848188
Thomas was zoooo zielig vanavond.. Ik had echt met 'm te doen (en met jou ook, Reinhilde )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')