+ dat er een shitload aan wapening direct op de breedplaatvloer ligt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Het ligt er ook nog aan wat voor soort betonvloer gebruikt is; spreken we hier over een breedplaatvloer of een kanaalplaat vloer ?
Het grote verschil tussen een breedplaatvloer en een kanaalplaatvloer is dat een breedplaatvloer zelf maar 4 á 5 cm dik is. Boven die 4 of 5 cm kunnen al leidingen lopen !
Een breedplaatvoer is veel dikker en heb je minder kans dat je met het boren leidingen raakt.
Breedplaatvloer
[ afbeelding ]
Kanaalplaatvloer
[ afbeelding ]
Altijd oppassen met het boren in plafonds, je zou niet de eerste zijn die de leiding van de bovenburen te pakken heeft
Als je die rails voor een raam op gaat hangen kan je vrijwel niets raken. Daar lopen geen leidingen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik moet binnenkort ook in mn plafond boren, om gordijnrails op te halen. Ik woon op de bovenste verdieping van een appartement, dus ik heb niks van doen met leidingen van bovenburen. Is er toch een kans dat ik 'iets' raak? Waar moet ik op letten?
Voor een raam --> checkquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als je die rails voor een raam op gaat hangen kan je vrijwel niets raken. Daar lopen geen leidingen.
Hoe kom ik daarachter?quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Het ligt er ook nog aan wat voor soort betonvloer gebruikt is; spreken we hier over een breedplaatvloer of een kanaalplaat vloer ?
Soms wel, maar aangezien we het hier over een nieuwbouwwoning hebben, ga er dan maar vanuit dat deze in kunststof leidingen zijn uitgevoerd.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:46 schreef Roy_T het volgende:
Verwarmingsbuizen voor de CV die door de vloer lopen, die zijn ook van metaal? Anders zijn ze wel heel moeilijk op te sporen.
Doet het ertoe?quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:45 schreef Fastmatti het volgende:
Niemand die zich afvraagt wat TS gaat ophangen?
quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:55 schreef Roy_T het volgende:
Maar goed, de schommel hangt.
Zelfs ik kan er met mijn 100+ kilo prima op (twee keilbouten die ieder 240 kilo kunnen dragen)
Een klopboor is niet geschikt voor beton, daar moet je een boorhamer voor gebruiken.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:46 schreef denniswzb het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik moet in het plafond boren maar kom en met de boor niet doorheen. (ja 0.4cm maar dit is niet voldoende)
Ik heb een klopboor, deze is voor plafonds.
Ik weet bijna zeker dat ik niet op metaal boor waar boor ik dan op??
Misschien een andere boor gebruiken.
ik hoop dat iemand me kan helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |