abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67699470
Volgens mij moet het gewoon kunnen, maar even ter confirmatie

In het betonnen plafond van een redelijk nieuw appartement (2002) kun je toch met gemak 5 cm diep boren zonder iets te raken van de bovenburen ofzo (los van je eigen draden naar je lichtpunten in het plafond)?
  PR/Manusje van alles zaterdag 4 april 2009 @ 11:07:35 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_67699526
Van je bovenburen kan je met 5 cm niets raken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_67699591
Ja tuurlijk een plafondplaat is +/- 20 cm dik

het kan wel zijn dat je tegen bewapingsstaal boort maar gewoon door blijven gaan tot je op diepte bent
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:14:12 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_67699623
let wel op voor je eigen leidingen misschien?
pi_67699674
Dank allemaal Ja, ik zal op mijn eigen draden letten Iets anders loopt er niet door mijn plafond afaik.

Dat betonstaal, kom je daar doorheen met een boorhamer?
pi_67699733
nee, maar de kans dat je staal raakt is vrij klein. Maarja, zul je net zien
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 11:29:32 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_67699897
Het ligt er ook nog aan wat voor soort betonvloer gebruikt is; spreken we hier over een breedplaatvloer of een kanaalplaat vloer ?

Het grote verschil tussen een breedplaatvloer en een kanaalplaatvloer is dat een breedplaatvloer zelf maar 4 á 5 cm dik is. Boven die 4 of 5 cm kunnen al leidingen lopen !

Een breedplaatvoer is veel dikker en heb je minder kans dat je met het boren leidingen raakt.

Breedplaatvloer

Kanaalplaatvloer

Altijd oppassen met het boren in plafonds, je zou niet de eerste zijn die de leiding van de bovenburen te pakken heeft
pi_67699968
Hou er rekening mee, dat soms water en gas leiding van de bovenburen erg ongelukkig kunnen lopen, dus ook aan jouw kant van het plafond kunnen zitten.
(bleek bij mijn moeder... waterleiding lag een 4cm van de onderkant af. (lag los in zo'n koker die er in die platen zat)

En met een scherpe SDS boor is betonstaal geen probleem en koperen gas/waterleidingen ook niet
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 11:42:14 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_67700155
Ik moet binnenkort ook in mn plafond boren, om gordijnrails op te halen. Ik woon op de bovenste verdieping van een appartement, dus ik heb niks van doen met leidingen van bovenburen. Is er toch een kans dat ik 'iets' raak? Waar moet ik op letten?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  PR/Manusje van alles zaterdag 4 april 2009 @ 11:49:24 #10
Toezicht is gezond!
pi_67700286
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Het ligt er ook nog aan wat voor soort betonvloer gebruikt is; spreken we hier over een breedplaatvloer of een kanaalplaat vloer ?

Het grote verschil tussen een breedplaatvloer en een kanaalplaatvloer is dat een breedplaatvloer zelf maar 4 á 5 cm dik is. Boven die 4 of 5 cm kunnen al leidingen lopen !

Een breedplaatvoer is veel dikker en heb je minder kans dat je met het boren leidingen raakt.

Breedplaatvloer
[ afbeelding ]

Kanaalplaatvloer
[ afbeelding ]

Altijd oppassen met het boren in plafonds, je zou niet de eerste zijn die de leiding van de bovenburen te pakken heeft
+ dat er een shitload aan wapening direct op de breedplaatvloer ligt. Wat je zegt, probeer niet dieper te gaan dan 4 cm! Dan zit je redelijk safe. Overigens is de kans bijna nihil dat je een leiding van de bovenburen te pakken kan krijgen. In de breedplaatvloer of kanaalplaatvloer lopen alleen je eigen leidingen. Leidingen voor CV of water zitten in de dekvloer.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  PR/Manusje van alles zaterdag 4 april 2009 @ 11:50:48 #11
Toezicht is gezond!
pi_67700315
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik moet binnenkort ook in mn plafond boren, om gordijnrails op te halen. Ik woon op de bovenste verdieping van een appartement, dus ik heb niks van doen met leidingen van bovenburen. Is er toch een kans dat ik 'iets' raak? Waar moet ik op letten?
Als je die rails voor een raam op gaat hangen kan je vrijwel niets raken. Daar lopen geen leidingen.
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 11:58:24 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_67700470
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Als je die rails voor een raam op gaat hangen kan je vrijwel niets raken. Daar lopen geen leidingen.
Voor een raam --> check
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67701370
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:29 schreef Vonkenboer het volgende:

Hoe kom ik daarachter?

Ik heb zo'n Bosch leiding-/metaalzoeker:

Gaat dat werken op een betonnen plafond?

Verwarmingsbuizen voor de CV die door de vloer lopen, die zijn ook van metaal? Anders zijn ze wel heel moeilijk op te sporen.
pi_67702795
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:46 schreef Roy_T het volgende:

Verwarmingsbuizen voor de CV die door de vloer lopen, die zijn ook van metaal? Anders zijn ze wel heel moeilijk op te sporen.
Soms wel, maar aangezien we het hier over een nieuwbouwwoning hebben, ga er dan maar vanuit dat deze in kunststof leidingen zijn uitgevoerd.

Vroeger werden in de luxere huizen ook koperen leidingen gebruikt (vaak wicu), ook kwam ijzer in een mantelbuis voor.

Koper of kunststof als leiding is niet erg, de ijzeren variant geeft op termijn zeer veel problemen doordat er vocht tussen de mantel en de uitwendige zijde van de buis komt, welke zorgt voor doorroesten van buitenuit.
Dit vocht komt vaak in de tussenliggende ruimte terecht door koppelingen die af en toe een druppel water verliezen, dweilen van de vloer, enz.

Letwel vroeger werden er ook niet zuurstofdiffusie dichte kunststof slangen gebruikt, deze leidingen raken zelf niet lek, maar door een constante zuurstofopname zorgt dit type leiding wel voor doorroesten van binnenuit in de metelen onderdelen en dichtslibben van de leidingen.
Na enkele jaren kan doorspoelen dus nodig zijn, deze leidingen worden echter al aardig wat jaren niet meer gebruikt.
Vaak zijn deze leidingen zwart van kleur.
pi_67703788
Ik ga het erop wagen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat de CV-leidingen in de dekvloer van de buren zit, en dat de betonnen plafondplaten dikker zijn dan 5 centimeter.
pi_67705125
Niemand die zich afvraagt wat TS gaat ophangen?
pi_67705320
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:45 schreef Fastmatti het volgende:
Niemand die zich afvraagt wat TS gaat ophangen?
Doet het ertoe?

Maar goed, de schommel van mijn neefje hangt! Zelfs ik kan er met mijn 100+ kilo prima op (twee keilbouten die ieder 240 kilo kunnen dragen)

En zonder water wat uit het plafond sijpelt
pi_67706341
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:55 schreef Roy_T het volgende:

Maar goed, de schommel hangt.
Zelfs ik kan er met mijn 100+ kilo prima op (twee keilbouten die ieder 240 kilo kunnen dragen)

pi_67707212
I wish
pi_68633281
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik moet in het plafond boren maar kom en met de boor niet doorheen. (ja 0.4cm maar dit is niet voldoende)
Ik heb een klopboor, deze is voor plafonds.

Ik weet bijna zeker dat ik niet op metaal boor waar boor ik dan op??

Misschien een andere boor gebruiken.

ik hoop dat iemand me kan helpen.
pi_68635915
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:46 schreef denniswzb het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik moet in het plafond boren maar kom en met de boor niet doorheen. (ja 0.4cm maar dit is niet voldoende)
Ik heb een klopboor, deze is voor plafonds.

Ik weet bijna zeker dat ik niet op metaal boor waar boor ik dan op??

Misschien een andere boor gebruiken.

ik hoop dat iemand me kan helpen.
Een klopboor is niet geschikt voor beton, daar moet je een boorhamer voor gebruiken.
Vaak staat er op een klopboor wel aangegeven voor beton, maar dat is dan meer voor zelf gestort beton zeg maar, dat is nog altijd "zwakker" dan fabrieksmatig gestort beton.
  Milf zondag 3 mei 2009 @ 21:52:50 #22
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_68635994
Opmerkelijke foto's van Funda - Deel 36

Misschien dat het gezin op de tweede foto je kan helpen
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')