abonnement Unibet Coolblue
pi_67694777
Hoi,

Ik zal het kort en bondig proberen te houden. Ik ben ontzettend snel verveeld, tot vervelends toe...
Ik heb hier met alles in mijn leven last van. Studie, gesprekken, vrienden, hobby's, je kunt het zo gek niet bedenken. Hyves restyle ik weet ik hoe vaak omdat me de layout binnen de kortste keren niet bevalt. Ik heb altijd de behoefte gehad om te schrijven. Dus ik dacht dan begin ik een weblog. Ik zit denk ik inmiddels al aan weblog 5 (telkens een 'frisse start'), en ben alweer gestopt omdat het me toch niks zegt / ik niet weet wat ik op moet schrijven.
Maar dit soort dingen, daar loop ik dus constant tegenaan, van heel kleinschalig, tot grootschalig als in; niet weten wat te doen met mijn leven. Het komt letterlijk overal terug. Het deprimeert me verder niet ofzo, maar het is gewoon vervelend / onhandig / ongemakkelijk etc.

Ik vroeg me dus af waar zoiets nou vandaan kan komen en wat ik eraan kan doen. Je kunt natuurlijk wel zeggen 'tja gewoon doorzetten', maar het zijn veelal ook keuzes die ik maak en geen verplichtingen. Ik vind het een beetje raar om mezelf te gaan verplichten om een keuze uit het verleden te blijven volgen... (zoals bijvoorbeeld zo een weblog, maar ook al die andere dingen eigenlijk).
pi_67695029
Allereerst vraag ik me af welke studie je doet, als je je aan het vervelen bent. Als je een boeiende studie doet is er genoeg stof om je in te verdiepen. Daarnaast kan je ook denken aan het sociale aspect.
Ga je veel om met mensen of niet. Zo nee, ga dan wat vaker uit je hok.

En een weblog? Begin eens met webdesign zou ik zeggen. Veel te leren en veel te doen en het kan interessant zijn, Vervelen doe je niet, omdat je steeds antwoorden wilt krijgen. Het is net als al die WOW nerds die steeds maar beter willen worden in hun virtuele wereld.

Mocht je hier geen interesse hebben dan zou ik zeggen zoek een vriendin.

Mocht je deze al hebben dan verzoek ik je om snel te kappen met dit soort topics.

Later!
pi_67695052
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:14 schreef Janstersons het volgende:
Allereerst vraag ik me af welke studie je doet, als je je aan het vervelen bent. Als je een boeiende studie doet is er genoeg stof om je in te verdiepen. Daarnaast kan je ook denken aan het sociale aspect.
Ga je veel om met mensen of niet. Zo nee, ga dan wat vaker uit je hok.

En een weblog? Begin eens met webdesign zou ik zeggen. Veel te leren en veel te doen en het kan interessant zijn, Vervelen doe je niet, omdat je steeds antwoorden wilt krijgen. Het is net als al die WOW nerds die steeds maar beter willen worden in hun virtuele wereld.

Mocht je hier geen interesse hebben dan zou ik zeggen zoek een vriendin.

Mocht je deze al hebben dan verzoek ik je om snel te kappen met dit soort topics.

Later!
Jij hebt het dus duidelijk niet begrepen. Maar toch bedankt voor je poging.
pi_67695144
Ik heb dan ook zitten zuipen en vang dan alles wat minder goed op.

Ik heb in ieder geval een poging gewaagd om je te helpen.

Succes verder
pi_67695159
Adhd?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_67695268
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Adhd?
Tja, heb er wel eens aan gedacht. Of in elk geval ADD dan.
Ben er ook al bij een psycholoog mee geweest. Ik kreeg echter het advies eerst therapie te proberen (awareness enzo). Zij was namelijk van mening dat ADD/ADHD bij volwassenen moeilijk vast te stellen was omdat er geen echt duidelijke definitie voor was en het voldoen aan bepaalde klachten op zich nog niet veel zei. Tja, dan ben je ver uitgeluld natuurlijk.
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:43:25 #7
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67695643
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:26 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Tja, heb er wel eens aan gedacht. Of in elk geval ADD dan.
Ben er ook al bij een psycholoog mee geweest. Ik kreeg echter het advies eerst therapie te proberen (awareness enzo). Zij was namelijk van mening dat ADD/ADHD bij volwassenen moeilijk vast te stellen was omdat er geen echt duidelijke definitie voor was en het voldoen aan bepaalde klachten op zich nog niet veel zei. Tja, dan ben je ver uitgeluld natuurlijk.
Ps. dit btw ook omdat je dus nooit weet in hoeverre je echt iets aan die diagnose hebt. Ik vind het geen ramp om als ADD' er of ADHD'er te worden gediagnosticeerd als dat ook echt zo is. Maar die zekerheid heb je nooit echt. Ik wil wel (redelijk) zeker weten dat de diagnose betrouwbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2009 00:46:12 ]
pi_67697451
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:45 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Ps. dit btw ook omdat je dus nooit weet in hoeverre je echt iets aan die diagnose hebt. Ik vind het geen ramp om als ADD' er of ADHD'er te worden gediagnosticeerd als dat ook echt zo is. Maar die zekerheid heb je nooit echt. Ik wil wel (redelijk) zeker weten dat de diagnose betrouwbaar is.
Neem een Ritalin. Als je druk wordt heb je geen ADHD . Word je daarentegen rustig dan ben je fucked!
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_67697514
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Adhd?
Welnee, sommige (veel) mensen hebben gewoon geen passie. Nergens voor.
  zaterdag 4 april 2009 @ 04:15:03 #11
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_67697540
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 04:04 schreef Xennia het volgende:

[..]

Welnee, sommige (veel) mensen hebben gewoon geen passie. Nergens voor.
:")
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:37:51 #12
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_67698527
TS, in hoeverre schat jij in dat het hier gaat om een Self-fullfilling Prophecy?
Ik kan me namelijk zo voorstellen dat dingen je heel snel gaan vervelen, als je al in je hoofd hebt dat dingen die je gaat doen je waarschijnlijk tóch wel heel snel zullen gaan vervelen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_67701760
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 04:04 schreef Xennia het volgende:

[..]

Welnee, sommige (veel) mensen hebben gewoon geen passie. Nergens voor.
Jawel hoor. Een grote passie van mij is bijv. muziek en ik drum zelf.
Dat is echter wel het enige waarin ik me echt kan verliezen. Alle andere dingen zijn snel saai of te routinematig.
pi_67701824
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 09:37 schreef Garisson72 het volgende:
TS, in hoeverre schat jij in dat het hier gaat om een Self-fullfilling Prophecy?
Ik kan me namelijk zo voorstellen dat dingen je heel snel gaan vervelen, als je al in je hoofd hebt dat dingen die je gaat doen je waarschijnlijk tóch wel heel snel zullen gaan vervelen.
Dat heb ik ook weleens overwogen, maar toch lijkt me niet dat dit het geval is.
Om een voorbeeld te noemen, ik was op zoek naar een passende opleiding omdat ik niet wist wat ik wilde. Ik dacht iets gevonden te hebben, ging helemaal blij naar mijn ouders ermee. Die reageerden al zo van 'aha nu dat weer, ben benieuwd voor hoe lang je het leuk vindt', waarop reageerde met : 'nee echt, ik weet het zeker! dit vind ik echt leuk / vet [of wat dan ook] !'. Twee weken later vond ik het alweer saai / was het me teveel moeite. Het lijkt voor mezelf weleens alsof ik afhaak bij uitdaging. Wanneer ik daadwerkelijk ergens moeite voor moet doen of dingen niet zo makkelijk gaan als ik hoopte of dacht... (ik zou bijna gaan zeggen dat het gewoon luiheid is, maar dat is ook weer te kort door de bocht aangezien het ook over hobby's gaat).
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:18:55 #15
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_67702107
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:07 schreef RRGJL het volgende:
Het lijkt voor mezelf weleens alsof ik afhaak bij uitdaging. Wanneer ik daadwerkelijk ergens moeite voor moet doen of dingen niet zo makkelijk gaan als ik hoopte of dacht... (ik zou bijna gaan zeggen dat het gewoon luiheid is, maar dat is ook weer te kort door de bocht aangezien het ook over hobby's gaat).
Misschien is het faalangst dan. Dat manifesteert zich ook weleens in het ontlopen van uitdagingen, geloof ik.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_67707090
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:07 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Dat heb ik ook weleens overwogen, maar toch lijkt me niet dat dit het geval is.
Om een voorbeeld te noemen, ik was op zoek naar een passende opleiding omdat ik niet wist wat ik wilde. Ik dacht iets gevonden te hebben, ging helemaal blij naar mijn ouders ermee. Die reageerden al zo van 'aha nu dat weer, ben benieuwd voor hoe lang je het leuk vindt', waarop reageerde met : 'nee echt, ik weet het zeker! dit vind ik echt leuk / vet [of wat dan ook] !'. Twee weken later vond ik het alweer saai / was het me teveel moeite. Het lijkt voor mezelf weleens alsof ik afhaak bij uitdaging. Wanneer ik daadwerkelijk ergens moeite voor moet doen of dingen niet zo makkelijk gaan als ik hoopte of dacht... (ik zou bijna gaan zeggen dat het gewoon luiheid is, maar dat is ook weer te kort door de bocht aangezien het ook over hobby's gaat).
Tsja als je dingen blijft doen die je niet uitdagen, is het logisch dat je je erbij verveelt.
pi_67709168
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:15 schreef Xennia het volgende:

[..]

Tsja als je dingen blijft doen die je niet uitdagen, is het logisch dat je je erbij verveelt.
Er staat juist dat ik afhaak bij uitdaging niet 'bij gebrek aan' dus.
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:41:47 #18
249853 theSingularity
the Singularity is near.
pi_67710359
Je gooit het wel heel snel en makkelijk op 'snel verveeld' om er zo een positieve draai aan te geven. Bekijk het eens van de andere kant. Beschik je misschien niet over genoeg doorzettingsvermogen? Heb je niet te hoge verwachtingen van bepaalde dingen (studie, werk, etc) en vervelen dingen je daarom misschien zo snel?

Dat zijn vragen waar alleen jij antwoord op kan geven
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_67710519
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:46 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Er staat juist dat ik afhaak bij uitdaging niet 'bij gebrek aan' dus.
Ja je haakt af bij uitdaging en kiest ervoor minder uitdagende dingen te doen en die vervelen je door het gebrek aan uitdaging.
pi_67710543
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:41 schreef theSingularity het volgende:
Je gooit het wel heel snel en makkelijk op 'snel verveeld' om er zo een positieve draai aan te geven. Bekijk het eens van de andere kant. Beschik je misschien niet over genoeg doorzettingsvermogen? Heb je niet te hoge verwachtingen van bepaalde dingen (studie, werk, etc) en vervelen dingen je daarom misschien zo snel?

Dat zijn vragen waar alleen jij antwoord op kan geven
Het is ook letterlijk zo dat ik snel verveeld ben. Ik vind dat niet echt een positieve draai. Zou het liever niet hebben. Wellicht heb ik een gebrek aan doorzettingsvermogen. Zou heel goed kunnen. Hetgeen dat ik ervaar is echter 'verveling'. Zo van 'bluh geen zin meer hierin'. Vaak inderdaad omdat ik er iets anders van verwacht had of dat het me teveel moeite kost. Maar iets dat me echt boeit (computers, drummen), daar doe ik wel moeite voor. Dus ik trek ook conclusies uit zelfanalyse om het zo maar te zeggen. En zo kom ik op 'snel verveeld'. Ik kan hier alleen niet mijn hele verhaal gaan typen en waarom ik zus en zo denk, want dat gaat toch helemaal niemand lezen
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:07:33 #21
249853 theSingularity
the Singularity is near.
pi_67711087
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:48 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Het is ook letterlijk zo dat ik snel verveeld ben. Ik vind dat niet echt een positieve draai. Zou het liever niet hebben. Wellicht heb ik een gebrek aan doorzettingsvermogen. Zou heel goed kunnen. Hetgeen dat ik ervaar is echter 'verveling'. Zo van 'bluh geen zin meer hierin'. Vaak inderdaad omdat ik er iets anders van verwacht had of dat het me teveel moeite kost. Maar iets dat me echt boeit (computers, drummen), daar doe ik wel moeite voor. Dus ik trek ook conclusies uit zelfanalyse om het zo maar te zeggen. En zo kom ik op 'snel verveeld'. Ik kan hier alleen niet mijn hele verhaal gaan typen en waarom ik zus en zo denk, want dat gaat toch helemaal niemand lezen
Ik snap wat je bedoelt, maar vroeg of laat zul je er toch aan moeten wennen (of er in ieder geval vrede mee hebben). Met hobbies kun je dat nog wel doen, maar met 'serieuze' dingen (studie, werk en relaties) zitten er consequenties aan.

Als je jezelf er niet toe weet te zetten om dingen af te maken dan betaal je met studies onnodig schoolgeld. Met werk loop je ook het risico dat niet alleen jij, maar ook je werkgever snel verveeld is (alleen dan in jou... ).
Assumption is the mother of all fuckups.
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:29:25 #22
92409 Twinky
Little star.
pi_67711712
tja, je kunt erover gaan zitten miepen en ik ben zo zielig-doen, je kunt ook gewoon denken dat dit niet is wat je wil de rest van je leven en er iets aan gaan doen. ´Snel verveeld´ betekent namelijk niet dat je iets niet kan, meer dat je het niet op kunt brengen om ermee door te gaan. Oftewel, gebrek aan doorzettingsvermogen.
Dat je iets (even) niet leuk vindt betekent niet dat je bij de pakken moet neerzitten, alles uit je handen moet laten glippen en gaan zitten huilen omdat het ´altijd zo gaat´. Het betekent wel dat je even iets harder je best moet doen, dat niet alles in het leven leuk is en je gratis aan komt waaien. Maar het betekent vooral dat je het zelf moet oplossen, want geen zin heb je en wel zin kun je krijgen.

En dit is uit ervaring.
pi_67720189
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:29 schreef Twinky het volgende:
tja, je kunt erover gaan zitten miepen en ik ben zo zielig-doen, je kunt ook gewoon denken dat dit niet is wat je wil de rest van je leven en er iets aan gaan doen. ´Snel verveeld´ betekent namelijk niet dat je iets niet kan, meer dat je het niet op kunt brengen om ermee door te gaan. Oftewel, gebrek aan doorzettingsvermogen.
Dat je iets (even) niet leuk vindt betekent niet dat je bij de pakken moet neerzitten, alles uit je handen moet laten glippen en gaan zitten huilen omdat het ´altijd zo gaat´. Het betekent wel dat je even iets harder je best moet doen, dat niet alles in het leven leuk is en je gratis aan komt waaien. Maar het betekent vooral dat je het zelf moet oplossen, want geen zin heb je en wel zin kun je krijgen.

En dit is uit ervaring.
Aparte logica hoor.

Volgens mij raken mensen eerder verveelt juist omdat ze dingen door en door kennen (of kunnen). Dan bekruipt je een zekere mate van "verveeldheid" bij het ondergaan van activiteiten omdat je al van A tot Z weet hoe dingen lopen.

Tip aan TS zoek meer thrills . Ga basejumpen , duiken met witte haaien of word straaljagerpiloot. Zoek een femme fatale waarbij elke dag dat je samen bent maar de vraag is of je die overleeft en zoek een baan waarbij je constant in nieuwe situaties terecht komt die het maximale eisen van je creativiteit .
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  zondag 5 april 2009 @ 11:39:35 #24
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67722897
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:31 schreef RRGJL het volgende:
Nou vraag ik me dus een beetje af of dit gewoon een fase is in mijn leven (ben 21), en of dat avontuurlijke er vanzelf wel uit gaat...
Dit haal ik uit een ander topic van je. Als ik in termen als 'avontuurlijk' denk, dan koppel ik dat toch vrij snel aan dynamiek en dat staat een beetje in contrast met dit topic ? Hoe avontuurlijk ben je dan of kun je moeilijk je interesse behouden voor dingen ?

-edit-

En deze haal ik uit dit topic :
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:48 schreef RRGJL het volgende:
Zo van 'bluh geen zin meer hierin'. Vaak inderdaad omdat ik er iets anders van verwacht had of dat het me teveel moeite kost.
Avontuurlijk zei je ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67723165
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:39 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dit haal ik uit een ander topic van je. Als ik in termen als 'avontuurlijk' denk, dan koppel ik dat toch vrij snel aan dynamiek en dat staat een beetje in contrast met dit topic ? Hoe avontuurlijk ben je dan of kun je moeilijk je interesse behouden voor dingen ?

-edit-

En deze haal ik uit dit topic :
[..]

Avontuurlijk zei je ?

Ik heb in een van de twee topics al uitgelegd wat ik bedoel met avontuurlijk.
Daarnaast mag je mij uitleggen hoe avontuurlijk zijn en snel verveeld zijn met elkaar in contrast staan. Ik denk eerder dat snel verveeld zijn een gevolg is (of kan zijn) van avontuurlijk zijn.
Met avontuurlijk denk jij blijkbaar aan bungee jumpen enzo, maar zoals reeds aangegeven bedoel ik dat dus niet. Gewoon als in: uitdaging zoeken. Als we toch over contrasten gaan praten is hetgeen dat ik wil / zoek / probeer wel degelijk avontuurlijk vergeleken met het hier besproken zogenaamde home life.

[ Bericht 3% gewijzigd door Krentenbol. op 08-04-2009 19:30:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')