abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67828806
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:11 schreef JumpingJacky het volgende:
Goedbedoeld advies: Laat alles aan de jurist over en schenk vooral veel tijd aan je vriendin nu. Geloof me, da's veel belangrijker nu. Sterkte
Ja ga ik ook doen heb net nog even contact gehad met de abn vanwege mijn hypotheek die bij hen loopt en ook niet afgeschreven kan worden werd daar heel netjes behandeld en heb voorlopig uitstel gekregen. Dus dat is een zorg minder nu want ik was bang om hierdoor een bkr registratie op te lopen. Bedankt voor de reacties en Ik hou jullie op de hoogte hoe naief ik ook zelf ben geweest.

mvg
pi_67870927
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:27 schreef jkoelemeijer het volgende:

[..]

Ja ga ik ook doen heb net nog even contact gehad met de abn vanwege mijn hypotheek die bij hen loopt en ook niet afgeschreven kan worden werd daar heel netjes behandeld en heb voorlopig uitstel gekregen. Dus dat is een zorg minder nu want ik was bang om hierdoor een bkr registratie op te lopen. Bedankt voor de reacties en Ik hou jullie op de hoogte hoe naief ik ook zelf ben geweest.

mvg
Vanmiddag bij bureau rechtshulp geweest en die hebben mij doorwezen naar een advocaat voor onrechtmatige daad verder konden ze me niet veel helpen ze vonden het al wel vreemd dat de bank een schikking deed. Dus word vervolgd.

mvg
pi_67890655
Wat een verhaal...
Vraagje aan de TS: ik heb ook zo'n tradebox en ik heb ook ingevuld dat ik weinig verstand heb van beleggen. Als ik een order uitvoer, bijvoorbeeld met een turbo, krijg ik voor verzending een waarschuwing uit het systeem.
Ik klik dan op negeren voor ik een order uit kan voeren. Als jij dit ook gedaan hebt, kan de bank dit ook aantonen lijkt me. De vraag blijft dan of een waarschuwing genoeg is...
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_67897228
Tjonge jonge zeg, wat een toestand. Ik hoop dat je dit wint jkoelemeijer. Voor de bank is dit een bedrag van niks en voor jou zal het een behoorlijke aderlating zijn. Wel hoopgevend dat ze voor 30K willen schikken.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:18:26 #130
236264 crew  capricia
pi_67897291
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:16 schreef dutch_renter het volgende:
Tjonge jonge zeg, wat een toestand. Ik hoop dat je dit wint jkoelemeijer. Voor de bank is dit een bedrag van niks en voor jou zal het een behoorlijke aderlating zijn. Wel hoopgevend dat ze voor 30K willen schikken.
Precies wat jij zegt: 30K is voor zo'n bank peanuts. En voor de gemiddelde NL-er een compleet jaarsalaris bruto!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:45:50 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_67898093
WTF, wel erg naief om te denken dat 't niet om echt geld ging. Doen ze wel vaker he? Spelen met monopoly-geld, die banken .

Maar idd, je vriendin gaat voor nu. Sterkte kerel.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 15:49:57 #132
236264 crew  capricia
pi_67898219
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:45 schreef Isdatzo het volgende:
WTF, wel erg naief om te denken dat 't niet om echt geld ging. Doen ze wel vaker he? Spelen met monopoly-geld, die banken .

Maar idd, je vriendin gaat voor nu. Sterkte kerel.
Sterker nog : je kunt een 'oefen-'portefeuille aanmaken...wie weet wat er gebeurt met mensen die het verkeerde knopje intikken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:56:43 #133
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_68004553
Is er al een update?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_68049006
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:56 schreef D1 het volgende:
Is er al een update?
Ik heb zelf maar een brief geschreven naar de klachtenadministratie om te kijken wat ik zelf dan kan doen en ben verder aan het bellen naar een advocaat die er verstand van heeft, dus voorlopig nog geen voorzichten en alles is nog steeds geblokkeerd.

mvg josko

[ Bericht 8% gewijzigd door jkoelemeijer op 15-04-2009 19:44:40 ]
  woensdag 15 april 2009 @ 19:43:13 #135
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68049390
quote:
maar die zag er geen heil in
Oei...
Huilen dan.
  donderdag 16 april 2009 @ 07:13:16 #136
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_68060701
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:33 schreef jkoelemeijer het volgende:

[..]

Ik heb zelf maar een brief geschreven naar de klachtenadministratie om te kijken wat ik zelf dan kan doen en ben verder aan het bellen naar een advocaat die er verstand van heeft, dus voorlopig nog geen voorzichten en alles is nog steeds geblokkeerd.

mvg josko
je hebt er ook niet veel haast mee, al een week aan het bellen naar een avocaat. Daarbij had je denk ik de klachtenbrief beter in overleg met een advocaat kunnen doen.
Where's my fear???
pi_68065882
Goed vooropgesteld is dat de TS niet handig heeft gehandeld door te "spelen" met de opties. Maar ik vind toch wel degelijk dat de fout bij ABN ligt.

Je neemt immers niet voor niks GEEN krediet. Wellicht doe je dat om jezelf te beschermen tegen dit soort situaties. En dan ook het feit dat ABN wilt schikken. Volgens mij weten zij dondersgoed dat zij fout zaten.

Ik kan mij geen enkele situatie voorstellen waarin de rechter niet in het voordeel van TS oordeelt. Zeker als TS een beleggers kennis profiel heeft ingevuld en hieruit kwam dat hij weinig kennis had en geen beleggerskrediet had.

Behalve dat alles vind ik TS wel wat laconiek eronder. Beetje klantenservice bellen, hier en daar een briefje, rechtswinkel. Neem toch meteen een advocaat man! Leg al het contact stil met ABN totdat je een raadsheer heb gesproken. De ABN zal vanaf nu waarschijnlijke alle correspondentie vastleggen. En alles kan dus ook tegen je gebruikt worden. De ABN is op dit moment niet je vriend en de klantenservice op dit moment dus ook even niet meer.

Gebruik je verstand! Je staat op het punt om voor miminaal 30.000 euro het schip in te gaan en je gedraagt je alsof het over 300 euro gaat.
Profiel opgeheven.
pi_68065928
"zo heb ik de hele dag aan zitten klooien en aan en verkopen gedaan verder weinig gelet op de waarde ervan omdat ik dacht dat het niet met echt geld was vanwege de storing."

pi_68066956
Wat een idioot die ts, hopen dat je alles terug moet dokken, sukkel!
pi_68067137
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:23 schreef Bierie het volgende:
Goed vooropgesteld is dat de TS niet handig heeft gehandeld door te "spelen" met de opties. Maar ik vind toch wel degelijk dat de fout bij ABN ligt.

Je neemt immers niet voor niks GEEN krediet. Wellicht doe je dat om jezelf te beschermen tegen dit soort situaties. En dan ook het feit dat ABN wilt schikken. Volgens mij weten zij dondersgoed dat zij fout zaten.
Kom nou toch! Als de TS direct na het overschrijden van zijn limiet was gestopt en alles over de limiet had teruggeeist, dan had ik ook gevonden dat de ABN dat zou moeten betalen.

De TS heeft echter de hele dag ermee lopen spelen, terwijl hij wist dat hij over zijn limiet zat, omdat ie 'dacht' dat het toch niet werkte. Dan ben je echt fucking retarded hoor.
pi_68067368
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:56 schreef The_End het volgende:

[..]

Kom nou toch! Als de TS direct na het overschrijden van zijn limiet was gestopt en alles over de limiet had teruggeeist, dan had ik ook gevonden dat de ABN dat zou moeten betalen.

De TS heeft echter de hele dag ermee lopen spelen, terwijl hij wist dat hij over zijn limiet zat, omdat ie 'dacht' dat het toch niet werkte. Dan ben je echt fucking retarded hoor.
Ja maar of de TS nu zoals jij dat noemt "een retard" is (wat ik overigens nergens voor nodig vind). Staat los van de plichten van ABN. Zij hebben hem op papier geen krediet verleend. Wettelijk gezien treft hem dus geen blaam. Dat het niet slim is tja... dat is een discussie apart.

Maar ik blijf erbij dat dit voor ABN een gevalletje jammer is.

Maar om daar nou de TS om voor van alles uit te maken... typisch fok weer
Profiel opgeheven.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:13:16 #142
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68067719
Je hebt een optieovereenkomst getekend en daarmee verklaar je o.a. dat je begrijpt en ermee accoord bent dat je meer geld kunt verliezen dan er op je rekening staat.

Echter, ik begrijp dat je geen shortposities bent aangegaan (het is niet duidelijk uit de geposte tradelog omdat er geen tijden bijstaan, je kunt dus niet zien of je eerst kocht en dan verkocht of omgekeerd). Maar als dat klopt en je hebt ook nog eens aangegeven dat je geen krediet wilde, dan ligt er duidelijk ook schuld bij de bank (zorgplicht).

Aan de andere kant: wacht dacht je eigenlijk dat je aan het doen was toen je die orders plaatste? Tradebox is toch een tradingapplicatie? Je bent natuurlijk wel zelf verantwoordelijk voor je eigen handelingen. Het feit dat de bank jou niet goed in de gaten heeft gehouden ontslaat jou niet van die verantwoordelijkheid. Het is ook niet voor niets dat mensen een optieovereenkomst moeten tekenen voordat ze uberhaupt in opties mogen handelen.

Die 60.000 is echt geld en iemand moet die betalen. Ik denk niet dat je je erop kunt beroepen dat je niet wist wat je deed, want je hebt o.a. door die optieovereenkomst te tekenen al verklaard dat je wel verstand van zaken hebt. Maar aan de andere kant heeft de bank haar zorgplicht ook wel ernstig verzaakt. Al met al denk ik dat die 50/50 niet onredelijk is.

Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. In elk geval sterkte gewenst.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 16 april 2009 @ 12:24:25 #143
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_68068115
Wow.. Da's een duur dagje "spelen".. TVP..
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:59:13 #144
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_68069203
Bwahahaha
pi_68069257
Wel kut.
pi_68070855
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:03 schreef Bierie het volgende:
Ja maar of de TS nu zoals jij dat noemt "een retard" is (wat ik overigens nergens voor nodig vind). Staat los van de plichten van ABN. Zij hebben hem op papier geen krediet verleend. Wettelijk gezien treft hem dus geen blaam. Dat het niet slim is tja... dat is een discussie apart.

Maar ik blijf erbij dat dit voor ABN een gevalletje jammer is.

Maar om daar nou de TS om voor van alles uit te maken... typisch fok weer
Ik druk me nog mild uit hoor. Wie gaat er nou in hemelsnaam zitten 'spelen' met zo'n soort applicatie!? Dan ben je toch niet helemaal lekker?

Een fout in een stuk software is altijd mogelijk. (en zelfs onvermijdelijk) Daarnaast kan er een verschil zitten in het afboeken en het plaatsen van de order. Ik heb b.v. wel eens gehad dat ik in Frankrijk had gepind, de volgende dag in nederland ook gepind heb en daardoor rood kwam te staan op een rekening waar dat eigenlijk niet op kon. (De boeking uit Frankrijk kwam een paar dagen later pas door) Denk je dat ik dat dan niet hoef te betalen?
pi_68555728
En al een update ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:00:17 #148
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68555782
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:45 schreef The_End het volgende:

[..]

(De boeking uit Frankrijk kwam een paar dagen later pas door) Denk je dat ik dat dan niet hoef te betalen?
Daar gaat het niet echt om. Een klant mag gewoon pinnen. Maar niet elke n00b mag ongedekt complexe beleggingen doen. Dat valt onder de zorgplicht van de bank in de Wet financieel toezicht.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 1 mei 2009 @ 19:57:43 #149
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_68567739
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:00 schreef eleusis het volgende:

[..]

Daar gaat het niet echt om. Een klant mag gewoon pinnen. Maar niet elke n00b mag ongedekt complexe beleggingen doen. Dat valt onder de zorgplicht van de bank in de Wet financieel toezicht.
Beetje "spelen" met het aan- en verkopen van opties. Valt dat ook onder "complexere beleggingen"?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 21:39:30 #150
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68571706
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 19:57 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Beetje "spelen" met het aan- en verkopen van opties. Valt dat ook onder "complexere beleggingen"?
60k opties kopen zonder margin? Dat is puur een bug, als onervaren belegger mag je dat niet. Je ziet wat er van komt...

Als je kijkt naar risicomanagement en zorgplicht is de bank enorm nat gegaan in mijn ogen.

Maar goed, TS gaat ook niet geheel vrijuit, ik zou geen geld op de uitslag inzetten
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')