Ja ga ik ook doen heb net nog even contact gehad met de abn vanwege mijn hypotheek die bij hen loopt en ook niet afgeschreven kan worden werd daar heel netjes behandeld en heb voorlopig uitstel gekregen. Dus dat is een zorg minder nu want ik was bang om hierdoor een bkr registratie op te lopen. Bedankt voor de reacties en Ik hou jullie op de hoogte hoe naief ik ook zelf ben geweest.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:11 schreef JumpingJacky het volgende:
Goedbedoeld advies: Laat alles aan de jurist over en schenk vooral veel tijd aan je vriendin nu. Geloof me, da's veel belangrijker nu. Sterkte
Vanmiddag bij bureau rechtshulp geweest en die hebben mij doorwezen naar een advocaat voor onrechtmatige daad verder konden ze me niet veel helpen ze vonden het al wel vreemd dat de bank een schikking deed. Dus word vervolgd.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:27 schreef jkoelemeijer het volgende:
[..]
Ja ga ik ook doen heb net nog even contact gehad met de abn vanwege mijn hypotheek die bij hen loopt en ook niet afgeschreven kan worden werd daar heel netjes behandeld en heb voorlopig uitstel gekregen. Dus dat is een zorg minder nu want ik was bang om hierdoor een bkr registratie op te lopen. Bedankt voor de reacties en Ik hou jullie op de hoogte hoe naief ik ook zelf ben geweest.
mvg
Precies wat jij zegt: 30K is voor zo'n bank peanuts. En voor de gemiddelde NL-er een compleet jaarsalaris bruto!quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:16 schreef dutch_renter het volgende:
Tjonge jonge zeg, wat een toestand. Ik hoop dat je dit wint jkoelemeijer. Voor de bank is dit een bedrag van niks en voor jou zal het een behoorlijke aderlating zijn. Wel hoopgevend dat ze voor 30K willen schikken.
Sterker nog : je kunt een 'oefen-'portefeuille aanmaken...wie weet wat er gebeurt met mensen die het verkeerde knopje intikken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:45 schreef Isdatzo het volgende:
WTF, wel erg naief om te denken dat 't niet om echt geld ging. Doen ze wel vaker he? Spelen met monopoly-geld, die banken.
Maar idd, je vriendin gaat voor nu. Sterkte kerel.
Ik heb zelf maar een brief geschreven naar de klachtenadministratie om te kijken wat ik zelf dan kan doen en ben verder aan het bellen naar een advocaat die er verstand van heeft, dus voorlopig nog geen voorzichten en alles is nog steeds geblokkeerd.quote:
je hebt er ook niet veel haast mee, al een week aan het bellen naar een avocaat. Daarbij had je denk ik de klachtenbrief beter in overleg met een advocaat kunnen doen.quote:Op woensdag 15 april 2009 19:33 schreef jkoelemeijer het volgende:
[..]
Ik heb zelf maar een brief geschreven naar de klachtenadministratie om te kijken wat ik zelf dan kan doen en ben verder aan het bellen naar een advocaat die er verstand van heeft, dus voorlopig nog geen voorzichten en alles is nog steeds geblokkeerd.
mvg josko
Kom nou toch! Als de TS direct na het overschrijden van zijn limiet was gestopt en alles over de limiet had teruggeeist, dan had ik ook gevonden dat de ABN dat zou moeten betalen.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:23 schreef Bierie het volgende:
Goed vooropgesteld is dat de TS niet handig heeft gehandeld door te "spelen" met de opties. Maar ik vind toch wel degelijk dat de fout bij ABN ligt.
Je neemt immers niet voor niks GEEN krediet. Wellicht doe je dat om jezelf te beschermen tegen dit soort situaties. En dan ook het feit dat ABN wilt schikken. Volgens mij weten zij dondersgoed dat zij fout zaten.
Ja maar of de TS nu zoals jij dat noemt "een retard" is (wat ik overigens nergens voor nodig vind). Staat los van de plichten van ABN. Zij hebben hem op papier geen krediet verleend. Wettelijk gezien treft hem dus geen blaam. Dat het niet slim is tja... dat is een discussie apart.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:56 schreef The_End het volgende:
[..]
Kom nou toch! Als de TS direct na het overschrijden van zijn limiet was gestopt en alles over de limiet had teruggeeist, dan had ik ook gevonden dat de ABN dat zou moeten betalen.
De TS heeft echter de hele dag ermee lopen spelen, terwijl hij wist dat hij over zijn limiet zat, omdat ie 'dacht' dat het toch niet werkte.Dan ben je echt fucking retarded hoor.
Ik druk me nog mild uit hoor. Wie gaat er nou in hemelsnaam zitten 'spelen' met zo'n soort applicatie!? Dan ben je toch niet helemaal lekker?quote:Op donderdag 16 april 2009 12:03 schreef Bierie het volgende:
Ja maar of de TS nu zoals jij dat noemt "een retard" is (wat ik overigens nergens voor nodig vind). Staat los van de plichten van ABN. Zij hebben hem op papier geen krediet verleend. Wettelijk gezien treft hem dus geen blaam. Dat het niet slim is tja... dat is een discussie apart.
Maar ik blijf erbij dat dit voor ABN een gevalletje jammer is.
Maar om daar nou de TS om voor van alles uit te maken... typisch fok weer
Daar gaat het niet echt om. Een klant mag gewoon pinnen. Maar niet elke n00b mag ongedekt complexe beleggingen doen. Dat valt onder de zorgplicht van de bank in de Wet financieel toezicht.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:45 schreef The_End het volgende:
[..]
(De boeking uit Frankrijk kwam een paar dagen later pas door) Denk je dat ik dat dan niet hoef te betalen?
Beetje "spelen" met het aan- en verkopen van opties. Valt dat ook onder "complexere beleggingen"?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:00 schreef eleusis het volgende:
[..]
Daar gaat het niet echt om. Een klant mag gewoon pinnen. Maar niet elke n00b mag ongedekt complexe beleggingen doen. Dat valt onder de zorgplicht van de bank in de Wet financieel toezicht.
60k opties kopen zonder margin? Dat is puur een bug, als onervaren belegger mag je dat niet. Je ziet wat er van komt...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:57 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Beetje "spelen" met het aan- en verkopen van opties. Valt dat ook onder "complexere beleggingen"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |