Tief op.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:38 schreef Liefste. het volgende:
Wij als klein land hebben ons aan te passen. Wat is er erg aan om jezelf te verrijken door een andere taal te leren? Zo doe je leuke contacten op in het buitenland hoor *wenkbrauwwiebel*
Frans
Dat doen ze niet alleen omdat ze hun moedertaal uiteraard beter beheersen maar ook omdat men de identiteit van de eigen taal wilt behouden. Daarom werd bijvoorbeeld ook koningin Beatrix een aantal jaren geleden tegen haar wil opgedrongen toen ze een speech hield in het Europees Parlement om hem in het Nederlands te houden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:33 schreef Zipportal het volgende:
Ja hoor de G20 top is er weer. En zoals gewoonlijk, lullen Merkel en Sarkozy in hun eigen taal.
Dat 'Fransen kunnen geen Engels!' is zo overrated. Oké, het komt vaker voor dan in Nederland. En in een klein pittoresk dorpje kan boer François inderdaad geen Engels, maar ik denk dat de gemiddelde boer Harm ook niet verder komt dan 'ai downt knowh'. Franse jongeren leren best Engels en dan hebben ze zo'n schattig Soko-accentquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:39 schreef Siniti het volgende:
[..]
Tief op.
Fransen denken dat de hele wereld hun taal leren dus leren ze geen een andere taal. En omdat wij toevallig een klein landje zijn moeten wij over 9000 andere talen leren? Ze kunnen opkankeren leer gewoon Engels
Das Gesichtquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:41 schreef Zipportal het volgende:
Ik haat Fransen en Duitsers. Ze moeten ook alles nasychroniseren. Vooral die moffen. Elke film wat daar in de bioscoop komt, moet en zal in het Duits.![]()
Stupid Krauts!!!!!!!!
Ik ben 6 jaar achter elkaar op vakantie geweest in Frankrijk. Ik heb welgeteld 1 man ontmoet die Engels kon. En dat was nog belabberd Engels ook.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:43 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Dat 'Fransen kunnen geen Engels!' is zo overrated. Oké, het komt vaker voor dan in Nederland. En in een klein pittoresk dorpje kan boer François inderdaad geen Engels, maar ik denk dat de gemiddelde boer Harm ook niet verder komt dan 'ai downt knowh'. Franse jongeren leren best Engels en dan hebben ze zo'n schattig Soko-accent![]()
Frans is overigens een zeer mooie taal
quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:43 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Franse jongeren leren best Engels en dan hebben ze zo'n onverstaanbaar accent![]()
Ik ben eigenlijk al heel lang niet meer in Frankrijk geweestquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:45 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik ben 6 jaar achter elkaar op vakantie geweest in Frankrijk. Ik heb welgeteld 1 man ontmoet die Engels kon. En dat was nog belabberd Engels ook.
En Berlijn is ook veel toffer dan Parijs.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:59 schreef valek het volgende:
Duitsers zijn over het algemeen aardige mensen. Fransen zijn gewoon a-sociale teringlijers.
Bovendien was Adolf Hitler ook veel toffer dan De Gaulle.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:03 schreef Twerk het volgende:
[..]
En Berlijn is ook veel toffer dan Parijs.
En bovendien was Friedrich Nietzsche (laat staan Schopenhauer) veel cooler dan Jean-Paul Sartre..quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Bovendien was Adolf Hitler ook veel toffer dan De Gaulle.
Oh .. wacht ...
Napoleon ownt Dolfje met gemak.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Bovendien was Adolf Hitler ook veel toffer dan De Gaulle.
Oh .. wacht ...
Als je een bierbuik en een stierennek hebt wel, ja.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:16 schreef Twerk het volgende:
En vanzelfsprekend is een Mercedes ook veel cooler dan een Citroën
quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:25 schreef Twerk het volgende:
Frans Beckenbauer was een grotere speler dan Platini.
Cruyff was weer groter dan die tweequote:Op vrijdag 3 april 2009 16:25 schreef Twerk het volgende:
Frans Beckenbauer was een grotere speler dan Platini.
Dat zeker.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:26 schreef Siniti het volgende:
[..]
Cruyff was weer groter dan die twee
Conclusie nederland pwnt
Optyfen, vuige franse slet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:38 schreef Liefste. het volgende:
Wij als klein land hebben ons aan te passen. Wat is er erg aan om jezelf te verrijken door een andere taal te leren? Zo doe je leuke contacten op in het buitenland hoor *wenkbrauwwiebel*
Frans
Ik wou m postenquote:
Dan heb je nog 36 jaar om je grammatica bij te spijkeren.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:33 schreef iBolt het volgende:
Deutsch wird über 36 Jahre über die ganze Welt gesprochen!!!
Ga nou niet serieus verkondigen dat je citroen beter vind dan Audi, BMW, Mercedes of zels Opelquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Als je een bierbuik en een stierennek hebt wel, ja.
Maar over smaak valt niet te twisten. Als jij Mercedessen mooi vindt, is dat jouw mening.
Het is echter een vaststaand feit dat een Citroën (een echte, dus met veerbollen) comfortabelere vering heeft dan een Duitse auto waarin je elk los kiezeltje op het asfalt door je ruggengraat voelt trillen.
Ok, jij hebt toevallig ergens gelezen dat een Citroen een iets betere vering zou hebben (vraag me af of dat nog zo is / wel zo is, maar goed)... Maar dan nog is een Citroen een auto van niks vergeleken met de moderne Audi's en Mercedessen.. En nee, dat is geen mening.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Als je een bierbuik en een stierennek hebt wel, ja.
Maar over smaak valt niet te twisten. Als jij Mercedessen mooi vindt, is dat jouw mening.
Het is echter een vaststaand feit dat een Citroën (een echte, dus met veerbollen) comfortabelere vering heeft dan een Duitse auto waarin je elk los kiezeltje op het asfalt door je ruggengraat voelt trillen.
Nee, dat heb ik niet gelezen, maar ik merk het elke dag. Ik heb een XM. Dus met veerbollen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:03 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ok, jij hebt toevallig ergens gelezen dat een Citroen een iets betere vering zou hebben (vraag me af of dat nog zo is / wel zo is, maar goed)... Maar dan nog is een Citroen een auto van niks vergeleken met de moderne Audi's en Mercedessen.. En nee, dat is geen mening.
Ik zit op geen van beiden te wachten, maar dan toch liever een Citroën.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:16 schreef Twerk het volgende:
En vanzelfsprekend is een Mercedes ook veel cooler dan een Citroën
Dat vond Mercedes zelf ooit ook, tenminste, als je die Citroenvering alleen op je allerduurste topmodel zet, dan doe je dat waarschijnlijk niet omdat het een inferieur systeem is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:03 schreef Twerk het volgende:
Ok, jij hebt toevallig ergens gelezen dat een Citroen een iets betere vering zou hebben (vraag me af of dat nog zo is / wel zo is, maar goed)...
En niet te vergeten dat er bij bepaalde Rolls Royces zelfs een plaatje onder de motorkap zit met de vermelding dat het hydraulisch systeem gemaakt werd door Citroën.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vond Mercedes zelf ooit ook, tenminste, als je die Citroenvering alleen op je allerduurste topmodel zet, dan doe je dat waarschijnlijk niet omdat het een inferieur systeem is.
Qua verkoopsaantallen niet, nee.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:59 schreef Twerk het volgende:
Ooit ooit dit.. Het ging constant over kwaliteit en klasse die vergelijkingen die we maakten..
Denken jullie nou serieus dat dan Citroen meer voorstelt dan Mercedes of Audi tegenwoordig?
Hoezo meer voorstelt? Ze maken natuurlijk vanuit heel andere uitgangspunten auto's, voor een ander publiek en grotendeels in andere segmenten. Maar zowel Mercedes als Citroen heeft zijn sporen in de techniek wel verdiend. Citroen met grote spectaculaire en frivole innovaties, Mercedes met zeer gedegen doorontwikkeling en doorgaans kleinere innovaties.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:59 schreef Twerk het volgende:
Ooit ooit dit.. Het ging constant over kwaliteit en klasse die vergelijkingen die we maakten..
Denken jullie nou serieus dat dan Citroen meer voorstelt dan Mercedes of Audi tegenwoordig?
De meeste mensen die hier in rijden zijn of oude hippies of mensen die graag "anders" over willen komen.quote:
quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:38 schreef Liefste. het volgende:
Frans
quote:
Waarom Engels en niet Frans, Duits, Spaans of Chinees?quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:39 schreef Siniti het volgende:
[..]
Tief op.
Fransen denken dat de hele wereld hun taal leren dus leren ze geen een andere taal. En omdat wij toevallig een klein landje zijn moeten wij over 9000 andere talen leren? Ze kunnen opkankeren leer gewoon Engels
Er zit een verschil tussen kunnen spreken en willen spreken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:45 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik ben 6 jaar achter elkaar op vakantie geweest in Frankrijk. Ik heb welgeteld 1 man ontmoet die Engels kon. En dat was nog belabberd Engels ook.
Engels is vergeleken met die andere talen (behalve misschien Chinees) veel makkelijker en algemener.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:58 schreef Light het volgende:
[..]
Waarom Engels en niet Frans, Duits, Spaans of Chinees?
Is natuurlijk ook een beetje afhankelijk waar je in Italië bent. In Milaan spraken/spreken de meeste mensen toch wel redelijk (goed) Engels.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:51 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk al heel lang niet meer in Frankrijk geweest![]()
Wel ooit jonko's gesmoked met mensen uit Marseille![]()
In Italië is het overigens erger, de enige die daar Engels spreken zijn de conductrices om je te beboeten.
Over hoe makkelijk of moeilijk Engels is, kunnen we ook nog wel eens een discussie houden. Binnen de EU zijn de meest voorkomende moedertalen Duits, Frans en Engels, in die volgorde.quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:14 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Engels is vergeleken met die andere talen (behalve misschien Chinees) veel makkelijker en algemener.
Algemener wel, makkelijker ligt vooral aan je eigen achtergrond. Voor Spaans/Portugees/Italiaans/Roemeens sprekenden zal Frans zowel grammaticaal als qua woordenschat meer overeenkomen. Voor Germaanse talen (waaronder het Nederlands) is het Engels.quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:14 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Engels is vergeleken met die andere talen (behalve misschien Chinees) veel makkelijker en algemener.
Het Nederlands zit dichter bij het Duits dan bij het Engels. Om het leuk te houden zit het Fries wel weer dichter bij het Engels dan bij het Duits.quote:Op zaterdag 4 april 2009 01:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
Algemener wel, makkelijker ligt vooral aan je eigen achtergrond. Voor Spaans/Portugees/Italiaans/Roemeens sprekenden zal Frans zowel grammaticaal als qua woordenschat meer overeenkomen. Voor Germaanse talen (waaronder het Nederlands) is het Engels.
Ook hier zou ik zeggen dat Duits meer overeenkomsten met Nederlands heeft dan dat Engels dat heeft.quote:De grote klinkerverzameling van Engels is uitspraaktechnisch echter niet gemakkelijk, noch zijn de redelijk stringente regels qua woordvolgorde altijd even gemakkelijk (voor Nederlands wel, omdat ze voor een groot deel samenvallen), ook de grote woordenschat van het Engels is moeilijk.
Ja, dat is zo, maar vanwege de continue blootstelling aan het Engels hebben de meeste Nederlanders natuurlijk al snel een grotere woordenschat in het Engels dan in het Duits; verder is voor de actieve beheersing goede kennis van de woordgeslachten nodig, wat velen moeilijk vinden. Maar op zich is er qua woordenschat natuurlijk een grote overlap.quote:Op zaterdag 4 april 2009 01:38 schreef Light het volgende:
[..]
Het Nederlands zit dichter bij het Duits dan bij het Engels. Om het leuk te houden zit het Fries wel weer dichter bij het Engels dan bij het Duits.
[..]
Ook hier zou ik zeggen dat Duits meer overeenkomsten met Nederlands heeft dan dat Engels dat heeft.
Klopt, maar in het dagelijks spraakgebruik wordt je daar (als buitenlander) niet op afgerekend. Met naamvallen was/ben ik dramatisch, maar als ik een tijdje met duitsers optrek, krijg ik steevast te horen dat ik zo goed duits spreek.quote:Op zaterdag 4 april 2009 08:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat is zo, maar vanwege de continue blootstelling aan het Engels hebben de meeste Nederlanders natuurlijk al snel een grotere woordenschat in het Engels dan in het Duits; verder is voor de actieve beheersing goede kennis van de woordgeslachten nodig, wat velen moeilijk vinden. Maar op zich is er qua woordenschat natuurlijk een grote overlap.
Ook de Duitse grammatica, met naamvallen en de aanvoegende wijs, wordt door velen als moeilijk ervaren.
Dus eigenlijk hebben die duitsers en fransen nog gelijk ookquote:Op vrijdag 3 april 2009 23:34 schreef Light het volgende:
[..]
Over hoe makkelijk of moeilijk Engels is, kunnen we ook nog wel eens een discussie houden. Binnen de EU zijn de meest voorkomende moedertalen Duits, Frans en Engels, in die volgorde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |