Me to, mijn vorige is geknaptquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:00 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
ik ga denk ik voor de goude rayban aviator met groene glazen
die van vorig jaar kan ik nergens meer vinden
Met polariserende glazenquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:01 schreef Soldier2000 het volgende:
Heb er nog 1 van jaren terug, maar wil deze gaan kopen:
Ray-Ban 3362
[ afbeelding ]
Mijn persol ben ik al weken kwijtquote:
Ik ben een nono qua zonnebrillen (ik ga er ook altijd op zitten enzo, ben zo'n dure niet waard), maar kan iemand deze leek uitleggen wat polariserende glazen zijn?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Met polariserende glazen.
Heb zelf sinds 2 dagen de Ray-Ban 3364, ook met polariserende glazen. Kostte me 170 euro maar dan heb je ook wat. Heb er nu al spijt van dat ik em niet eerder gekocht heb.
[ afbeelding ]
Het komt er op neer dat vervelende schitteringen van het water, glas etc eruit gefilterd worden. En normale zonnebril maakt het alleen donkerder. Ook in de auto naar wintersport zijn polariserende glazen een aanrader. Weerkaatsingen van het licht in de sneeuw worden er prima uitgefilterd.quote:Polaroid
Polaroid lenzen bevatten naast een UV-filter ook een polarisatiefilter. Hierdoor bestaat het licht dat de drager waarneemt vooral uit verticaal gepolariseerd licht.
Het voordeel van het wegfilteren van de horizontaal gepolariseerde lichtstralen heeft te maken met de reflectie van licht. Als licht op bijvoorbeeld water valt dan zal een deel van dat licht reflecteren en een ander deel zal worden geabsorbeerd. De verhoudingen hiertussen zijn afhankelijk van de hoek waaronder dat licht invalt op het water. Een belangrijker verschijnsel hierbij is dat de mate waarin gereflecteerd licht horizontaal gepolariseerd wordt groter is dan de mate waarin dit verticaal gepolariseerd wordt.
Hierdoor zal gereflecteerd licht enerzijds worden gefilterd door het polarisatie filter en anderzijds door de getinte glazen.
Niet elke Ray-Ban (of zonnebril for that matter) heeft dat, maar t is wel aan te raden. Kost je vaak paar tientjes extra maar is het meer dan waard, zeker als je veel bij zee/water bent in de zomer.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:40 schreef French het volgende:
Oh oke.En zo'n Ray Ban zonnebril waar iedere zonnebrillenfan geil van wordt, heeft dat zeker.
Niet ieder model. Je kunt ze herkennen aan het logo in het glas. Bij de normale glazen staat er alleen "Ray-Ban" en bij de modellen met polariserende glazen staat er "Ray-Ban P". En ja, het kost een paar centen, maar je kunt er ook jaren mee doen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:40 schreef French het volgende:
Oh oke.En zo'n Ray Ban zonnebril waar iedere zonnebrillenfan geil van wordt, heeft dat zeker.
... als je er niet op gaat zitten, tenminstequote:Op vrijdag 3 april 2009 14:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Niet ieder model. Je kunt ze herkennen aan het logo in het glas. Bij de normale glazen staat er alleen "Ray-Ban" en bij de modellen met polariserende glazen staat er "Ray-Ban P". En ja, het kost een paar centen, maar je kunt er ook jaren mee doen.
Maar ze zijn nog steeds wel dope hoor.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:46 schreef stFz het volgende:
wayfarers zijn helemaal de bom dit vorig jaar
Ik heb deze vorige maand gekocht en bevalt zeer goedquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:01 schreef Soldier2000 het volgende:
Heb er nog 1 van jaren terug, maar wil deze gaan kopen:
Ray-Ban 3362
[ afbeelding ]
Je had vorig jaar niet exact dezelfde. Je VRIENDIN had exact dezelfde. En die is toen gejatquote:Op zaterdag 4 april 2009 22:29 schreef Duvel86 het volgende:
Gisteren toevallig eentje gekregen, Ray-ban aviator met zilver/.grijs montuur. Had vorig jaar exact dezelfde maar die is samen met mijn Persol gejat. Persol grootste kutbril ooit, ze zijn erg mooi maar m.i. kutkwaliteit.
wat kom jij nou zeikenquote:Op zondag 5 april 2009 11:58 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Je had vorig jaar niet exact dezelfde. Je VRIENDIN had exact dezelfde. En die is toen gejat
Ik heb juist het tegenovergstelde, ik heb een heel klein hoofdquote:Op zondag 5 april 2009 14:08 schreef steve2003 het volgende:
Heb nog een wayfarer, maar wil voor dit jaar de cats 5000 of zo'n clubmaster gaan kopen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is alleen 1 probleem, heb echt een groot hoofd! de wayfarer de normale editie staat mij echt totaal niet, heb de allergrootste. weet iemand of bovenstaande brillen in grotere maten beschikbaar zijn?
Welke site?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:09 schreef ransbal het volgende:
Oakley Gascan S Smoke Brown Text ¤70 inclusief verzendkosten vanuit de UK
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 5 april 2009 22:01 schreef Steve-O het volgende:
Ik hou het nog even op mijn vorig jaar aangeschafte persol :
[ afbeelding ]
Heb er gister anders weer veel te veel gezien. Lelijke mokkels lijken daardoor wel mooier, maar zodra die bril afgaatquote:Op maandag 6 april 2009 02:26 schreef Enchanter het volgende:
Zo te zien , krijgen we niet meer van die achterlijke grote zonnebrillen die je halve hoofd bedekken![]()
Er is een god
Waarschijnlijk is zo een bril een goed alternatief voor een plastic zak of zoquote:Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb er gister anders weer veel te veel gezien. Lelijke mokkels lijken daardoor wel mooier, maar zodra die bril afgaat.
hoax! je bent blond in je foboquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |