abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67663611
Hier verder, deeltje drie is hier te vinden: Geschiedenis #3 Les mots et les choses

Laatste post uit vorig topic:
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:17 schreef Steeven het volgende:
Pfffffffff. Net thuis van het tentamen. Het tentamen was goed te doen, maar door omstandigheden heb ik er niet het maximale uitgehaald.

Allereerst had die fucking kut NS weer eens problemen waardoor er vanaf Amsterdam geen treinen reden naar Utrecht. Na een uur en een kwartier wachten, toen ik net de trein naar huis in wilde springen, omdat ik anders dusdanig laat zou aankomen en het tentamen sowieso niet meer zou redden, kwam de aankondiging dat er weer een trein zou rijden, om 18:20, terwijl m'n tentamen om 19:00 zou beginnen. Nou, je kunt je voorstellen dat het net veevervoer was, hoewel ik nog een plaatsje wist te bemachtigen had ik medelijden met mijn medepassagiers.

Ik kwam om 19:40 de zaal binnen wandelen. Nog twee uur de tijd, en dat was prima te doen, ware het niet... Toen ik binnen kwam was ik zo gehaast en ijverig dat ik zonder te kijken direct de vragen begon te beantwoorden. Toen ik alles in moest leveren bleek dat elke vraag op een apart blaadje moest... en dat was om 21:15. Gezien de vlammende betogen waarvan het papier nog smeulde niet in 30 kleine minuten overgeschreven konden worden, heb ik wat stukjes weg moeten laten .

Desondanks ga ik in het slechtste geval uit van een 5, met maximaal een 7. Ik ging voor de 8-9, maar fuck deze shit, ik ben er klaar mee. Als ik moet herkansen weet ik in ieder geval dat het meer dan goed te doen is.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 3 april 2009 @ 03:32:31 #2
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_67665316
tvp
pi_67667080
@ Steeven: Wat ontzettend kloten voor je. Enorm frustrerend dat gekloot met die treinen, ik heb het ook al een paar keer gehad met tentamens dat het net wel/net niet goed ging. Mocht je niet vanwege de omstandigheden de vragen toch inleveren zoals je ze eerst had opgeschreven? Nouja, als je dacht een 8 of 9 gehaald te hebben dan zul je het alsnog wel voldoende hebben gemaakt.
Ik weet het ook niet
pi_67667476
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:11 schreef Dunckie het volgende:
@ Steeven: Wat ontzettend kloten voor je. Enorm frustrerend dat gekloot met die treinen, ik heb het ook al een paar keer gehad met tentamens dat het net wel/net niet goed ging. Mocht je niet vanwege de omstandigheden de vragen toch inleveren zoals je ze eerst had opgeschreven? Nouja, als je dacht een 8 of 9 gehaald te hebben dan zul je het alsnog wel voldoende hebben gemaakt.
Ja ik was echt woedend op de NS , ik had deze week drie dagen vrij genomen van mijn werk voor optimale voorbereiding en dan zal het net gebeuren dat je niet eens aan het tentamen kan beginnen... Had me niet alleen enorm veel tijd, maar daarnaast ook geld gekost. Nu alleen geld gelukkig, tenzij ik geen voldoende scoor. Nu was ik niet de enige die er last van had, ik hoorde van een klasgenoot dat hij 100 euro aan een willekeurige Turk had gegeven om hem naar Utrecht te rijden, omdat de treinen niet reden , zo kan het ook.

Ik heb aangegeven bij het inleveren dat ik al te laat was en in mijn haast helaas over het stuk heen gelezen heb dat elke vraag op een apart blaadje moest. Toch moest het apart , elke vraag wordt door iemand anders nagekeken, en als je flarden van verschillende vragen op verschillende blaadjes hebt, wordt het voor hun lastig om het na te kijken. Dat snap ik op zich ook weer wel. En ik was niet de enige . Het had ze echter wel gesierd om de mensen wat meer tijd te geven.

Naja, volgende keer beter .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_67667578
@ Steeven: Waar ging je tentamen over?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_67668302
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:36 schreef EricT het volgende:
@ Steeven: Waar ging je tentamen over?
Moderne tijd .
pi_67672382

Groepspresentaties Eén is er al afgevallen, en van de ander moet ik nog maar zien of ie zijn werk doet
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_67672825
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:07 schreef Ewelina het volgende:

Groepspresentaties Eén is er al afgevallen, en van de ander moet ik nog maar zien of ie zijn werk doet
Altijd leuk...
pi_67672849
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:22 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Altijd leuk...
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:02:04 #10
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_67676186
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:04 schreef Steeven het volgende:

[..]

Moderne tijd .
Was inderdaad goed te doen. Had me alleen vergist bij vraag 3b. (Beschrijf welke rol Duitsland had in het veroveringsproces in Afrika en Azië tussen 1880-1914 en de consequenties van die rol.) In plaats van de Weltpolitik van Wilhelm II te noemen was ik verward met de bemiddelende rol van Bismarck in de periode daarvoor. Achteraf gezien best wel een blunder.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_67677354
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:02 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Was inderdaad goed te doen. Had me alleen vergist bij vraag 3b. (Beschrijf welke rol Duitsland had in het veroveringsproces in Afrika en Azië tussen 1880-1914 en de consequenties van die rol.) In plaats van de Weltpolitik van Wilhelm II te noemen was ik verward met de bemiddelende rol van Bismarck in de periode daarvoor. Achteraf gezien best wel een blunder.
Ai . Ik heb me vergist bij die vraag over het uitstippelen van een van de thema's van de Nederlandse politiek uit de 19e eeuw. Ik koos het kiesrecht en achteraf gezien heb ik de chronologie wat door elkaar gehaald . Oeps. Ze waarschuwden nog aan het begin dat in de chronologie vaak de meeste fouten worden gemaakt, zijn we beiden slachtoffer .
pi_67679819
tvp'tje
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:39:09 #13
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67683725
Ik zit al enkele weken vast met het onderzoek voor een mastercollege. Ik probeer de reden voor de opkomst van de lijkpreek onder het gewone volk te vinden, maar tot nu toe is het niet mogelijk gebleken om die nauwer te dateren dan ruwweg tussen 1400 en 1500 en de enige reden die ik kon vinden was dat het een uitloopsel was van het ridderschap en de persoonsverering die daarin ontstond, maar echt sterk vind ik dat ook weer niet.

Veel auteurs die schrijven over de receptie van de dood en bijbehorende rituelen beginnen pas bij de reformatie en doen het af als voornamelijk een Luthers verschijnsel, al noemen ze wel dat het daavoor ook al wel gebeurde, zonder ook maar enig moment het toe te lichten. Er is voldoende bewijs dat het ook bij katholieken al gebeurde, echter is het nog nooit onderzocht wanneer en waarom dat nou opeens opkwam. Het helpt ook niet mee dat er geen lijkpreken overgeleverd zijn in Nederland van voor de reformatie, waardoor je het moet hebben van secundaire verwijzingen.

Wat ook niet meehelpt is dat onder historici de tijdsperiode 1450-1500 een beetje een ondergeschoven kindje is. Mediëvisten vinden die tijd alweer te laat, terwijl voor de historici van de vroegmoderne tijd de interesse pas echt begint met de Reformatie.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67758849
Hoor net dat ik een 8 voor m'n ingeleverde huiswerk heb, scheelt weer. Toch 20% van je eindcijfer waar je redelijk makkelijk op kan scoren. Zie toch een hoop mensen een 1 scoren (krijg je als je een week niet inlevert).
pi_67759247
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:09 schreef Steeven het volgende:
Hoor net dat ik een 8 voor m'n ingeleverde huiswerk heb, scheelt weer. Toch 20% van je eindcijfer waar je redelijk makkelijk op kan scoren. Zie toch een hoop mensen een 1 scoren (krijg je als je een week niet inlevert).
Dan heb je nog gelukt dat het meetelt Bij ons levert bijna niemand het in, ook al moet het. En dan zeggen ze dat het meetelt op de beoordeling, daar zie je echt niets van terug.

Soms vraag ik me wel eens af of ik alles voor Jan Lul maak, en in die tijd beter m'n werkstuk kan schrijven Want dat is je uiteindelijke eindcijfer.
pi_68010297
Ondanks dat de omstandigheden niet optimaal waren toch een 7 gehaald. Ben meer dan tevreden . Op naar de volgende!
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:52:04 #17
251907 Majora
Big Red One
pi_68012994
Meh, kan iemand uitleggen waarom de Berlijnse Muur hét symbool voor de Koude Oorlog was?
0001001011001010100101010101010001011101001010110010101010101
Enter the matrix.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:53:37 #18
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_68013033
Welk jaar zit je?
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:53:58 #19
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_68013043
Ik hoop echt met heel mijn hart onderbouw.
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:01:50 #20
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_68015141
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:52 schreef Majora het volgende:
Meh, kan iemand uitleggen waarom de Berlijnse Muur hét symbool voor de Koude Oorlog was?
Enige manier om die vieze kapitalistische zwijnen buiten de deur van prachtig Moeder Rusland te houden.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_68017075
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_68040199
  vrijdag 1 mei 2009 @ 21:08:46 #23
185261 Scaurus
Memento mori
pi_68570342
Ik doe momenteel onderzoeksseminar II. Leuk vak, mooi onderwerp. Wat mij alleen op- en tegenvalt is het lage aantal woorden. Een half jaar en 15 ECTS voor... 6000 woorden . Bij de university colleges krijg je hooguit drie weken voor zoveel tekst.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_68574776
In een gering aantal woorden je punt maken vind ik persoonlijk ook een uitdaging. Woorden zijn in ieder geval nooit zaligmakend, omdat je dan meer op kwantiteit richt, dan op kwaliteit.

Zelf nog met thesis bezig. Nog 7 weken voor deadline
  vrijdag 1 mei 2009 @ 22:53:34 #25
185261 Scaurus
Memento mori
pi_68575188
Hoeveel woorden krijg je voor je (bachelor?) thesis?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')