quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:36 schreef Scaurus het volgende:
Wat is er mis met het Utrechts masterprogramma dan? Te weinig variatie?
Zuerst nach Osten! Volgend jaar in Berlijn verder studeren.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:14 schreef Lennox het volgende:
Dan ben ik op mijn punt benieuwd welke richting je op wilt![]()
Eerste week nu ook overleefd. Morgen al mn eerste spullen weer inleveren.
God, herkenbaarquote:Op woensdag 10 september 2008 00:33 schreef Knevelt het volgende:
Het eerste college over de Oudheid begon al goed, gezien de afbeelding van Socrates' dood. Niet om zijn dood op zich natuurlijk, maar om de betekenis.![]()
Promovendus? Anyway, hoe zie jij je toekomst voor je? Maar een deel van de promovendi weet een academische carrière en Oude Geschiedenis is niet echt een vakgebied waar het bedrijfsleven om zit te springen...quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:31 schreef SaskiaR het volgende:
TVP: open voor al uw vragen over promoveren en Oude Geschiedenis
En de gemaakte fout, was weer een fout op zichzelf. Want na een korte inspectie bleek dat mijn inschrijfformulier er wel gewoon was.quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:03 schreef Sjoewe het volgende:
Ja. Maar goed, maandag ontplof ik echt bij de onderwijsbalie. Ik heb het zo gehad met de bureaucratische kant van de UvA
Je hebt je vuurdoop wel gehadquote:Op maandag 15 september 2008 12:24 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
En de gemaakte fout, was weer een fout op zichzelf. Want na een korte inspectie bleek dat mijn inschrijfformulier er wel gewoon was.
Geschiedenis bij de UvA is heel gezellig! Regelmatig dat docenten na afloop van de collegereeks mee de kroeg induikenquote:Op maandag 15 september 2008 18:59 schreef Scaurus het volgende:
Geschiedenis bij de VU is echt klein, niet? Zal wel gezelliger zijn, maar dan zijn er ook minder docenten en vakken.
Wat voor vooropleiding heb je? Een colloquium doctum kan je alleen doen als je minstens 21 bent. Ben je onder de 21, dan is de makkelijkste weg een HBO propedeuse halen om zo de universiteit binnen te treden.quote:Op maandag 22 september 2008 23:23 schreef Semargofni het volgende:
Heb al een tijd in mijn hoofd om geschiedenis te gaan studeren, echter wist ik nog niet de manier waarop aangezien ik geen vwo papiertje heb. Nu zou ik graag een colloquium doctum willen aanvragen, iemand hier ervaring mee?
Ik ken iemand die een CD deed voor theologie en als verplichte onderdelen Engels en geschiedenis. Keuzevakken waren Duits, Frans of Spaans. De examens zijn pittig, volgens mij zijn het VWO-examens. Voor meer info moet je even googelen naar het James Boswell Instituut, dat is verantwoordelijk voor de CD.quote:Welke vakken krijg je? Op de site van UvA staat engels, nederlands en geschiedenis. Geldt dit dan voor de meeste uni's? Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar die in Utrecht namelijk en vroeg me af hoe het daar zit met de vakken die je moet afleggen?
Het is zonder hulp goed te doen. Motivatie en doorzettingsvermogen, daar gaat het om he.quote:Is het goed te doen door zelfstudie? Of is het echt wel nodig om bv avond school, extra cursussen e.d. te gaan volgen en waar kan je dat het beste doen dan?
Ja, redelijk maar niet echt met de geschiedenisvakken. Meer met mijn minor Frans, dat is echt aanpotenquote:Op woensdag 24 september 2008 21:11 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hebben jullie het ook zo godsgruwelijk druk? Ik ben echt van 9 tot 9 bezig elke dag en dan nog krijg ik het niet allemaal af. Maar het is wel leuk.
Ben jij toevallig werkzaam in Leiden?quote:Op woensdag 10 september 2008 11:21 schreef SaskiaR het volgende:
Tell me about itIk heb nu zes verschillende aanvragen voor post-doc-beurzen ingediend. Hopelijk wordt er daarvan een goedgekeurd, dan ga ik een paar jaartjes in het buitenland werken (in Nederland is sowieso geen werk). Als dat niet lukt ga ik werk zoeken buiten de wetenschap; ik heb de laatste maanden de arbeidsmarkt een beetje verkend en er zijn wel mogelijkheden, maar het blijft lastig om echt een leuke baan te vinden.
Ik had vorig jaar precies hetzelfde. Eerste blok was toch een beetje uit je neus vreten, Oudheid begon op kleuterniveau. Gelukkig kon ik mij uitleven op het Onderzoeksseminar, ook gelijk een mooi cijfer voor gehaaldquote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:30 schreef honderd het volgende:
Is eerste periode v/h eerste jaar bij iedereen zo rustig? Ik denk dat ik per week ongeveer 12 uur kwijt ben (inclusief werk- en hoorcollege) aan de studie. Zit nu ook echt te overwegen om een tweede studie erbij te gaan doen, want vergeet bijna dat ik aan het studeren ben (heb ongeveer na dinsdagmiddag al weekend) en dan kom je toch snel in een ander ritme.
Euh... jaquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ben jij toevallig werkzaam in Leiden?
Als je al iets verkeerds gezegd hebt, is het mij ontgaan. AIO bij Oude Geschiedenis....bij De Ligt toevallig?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:15 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Euh... ja(hoop dat ik niks verkeerds over Leiden heb gezegd...). Hoewel m'n Aio-contract vandaag officieel afgelopen is, bedenk ik me net...
Tijdens master zijn die helemaal aanpoten. Blij dat blok 1 er bijna opzit. Hoop dat ik die 15 pnt binnen weet te halen (opdrachten gaan allemaal prima zo ver). Dan nog een blok vol gas en dan een half jaar scriptie. Volgend blok wel mn laatste BA vak nog binnenhengelen (Paleografie)quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:01 schreef Sjoewe het volgende:
de drukte komt nogwel...
Met mijn onderzoeksseminars was ik echt minstens 35 uur per week bezig, als je tenminste meer dan een zesje ambieert.
Hoe gaat dat eigenlijk? Kan je gewoon naar believen een onderwerp kiezen dat je aanspreekt (natuurlijk wel binnen de grenzen van je master)?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:34 schreef ethiraseth het volgende:
Ik ben langzaamaan aan het nadenken over een onderwerp voor mijn masterscriptie en dat valt nog niet mee.
Zo ja, dan verkas ik naar Utrecht.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:40 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Hoe gaat dat eigenlijk? Kan je gewoon naar believen een onderwerp kiezen dat je aanspreekt (natuurlijk wel binnen de grenzen van je master)?
Voor zover ik weet wel. Het scheelt denk ik wel een hoop als er binnen je master en/of faculteit iemand rondloopt die verstand van het onderwerp heeft. Anders heb je kans dat je iemand van buiten je universiteit als begeleider moet zoeken en dat lijkt me niet het meest ideale.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:40 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Hoe gaat dat eigenlijk? Kan je gewoon naar believen een onderwerp kiezen dat je aanspreekt (natuurlijk wel binnen de grenzen van je master)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |