abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 8 april 2002 @ 08:33:07 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3757228
Ik vind zelf de mogelijkheden te beperkt en vind het jammer dat het niet gratis is. Dus w8 nog maar ff op UMTS.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 8 april 2002 @ 08:33:54 #2
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_3757230
was het niet van plan...
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_3757282
I-Mode is UMTS.

Paar gegevens:

UTMS NEC telefoon met abonnement:

269,- Euro.
3,- p/m I-mode kosten
+ abonnements kosten
+ 2 eurocent PER verzonden Kb. (stuur dus maar een eens jpg'je door )

Conclusie: I-mode gaat floppen omdat we niet van die gagetslikkers als die jappanners zijn.

Wie?
pi_3757291
quote:
Op maandag 08 april 2002 08:43 schreef U-lerZzZ het volgende:
I-Mode is UMTS.
niet waar. Dat UMTS Netwerk moeten ze nog gaan aanleggen. En dat duurt nog wel effe voor dat landelijk is.
pi_3757299
quote:
Op maandag 08 april 2002 08:45 schreef calvobbes het volgende:

[..]

niet waar. Dat UMTS Netwerk moeten ze nog gaan aanleggen. En dat duurt nog wel effe voor dat landelijk is.


UMTS is toch de opvolger van GPRS en I-mode gaat toch via dat netwerk draaien?
Wie?
pi_3757309
quote:
Op maandag 08 april 2002 08:46 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

UMTS is toch de opvolger van GPRS en I-mode gaat toch via dat netwerk draaien?


Geen idee wat GPRS is. maar ik hoorde van verschillende kanten dat I-mode niet dat UMTS gedoe is en dat het UMTS netwerk nog (landelijk) aangelegd moet worden.
  maandag 8 april 2002 @ 09:01:45 #7
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_3757375
I-Mode is GPRS(snel data verkeer over het huidige netwerk), zeg maar de voorloper van UMTS (waar dus nog geen netwerk van is)

Ik heb overigens al zo'n I-Mode telefoontje besteld, als alles meezit heb ik hem eind van de week. Ik heb dan ook veel meer vertrouwen in I-Mode dan ik ooit in WAP gehad heb

Insert lame signature here.....
pi_3757377
quote:
Op maandag 08 april 2002 09:01 schreef Nuke het volgende:


Ik heb overigens al zo'n I-Mode telefoontje besteld, als alles meezit heb ik hem eind van de week. Ik heb dan ook veel meer vertrouwen in I-Mode dan ik ooit in WAP gehad heb


Telefoontje??? Lijkt klein maar als je hem openklapt is het echt een lel van een ding
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 8 april 2002 @ 09:05:54 #9
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_3757389
quote:
Op maandag 08 april 2002 09:03 schreef DarkElf het volgende:
Telefoontje??? Lijkt klein maar als je hem openklapt is het echt een lel van een ding
Volgens mij is hij opengeklapt redelijk groot ja.... om eerlijk te zijn heb ik tot nu toe alleen de plaatjes gezien.... maargoed, lijkt me wel leuk om een keer een echte "early adopter" te zijn
Insert lame signature here.....
pi_3757397
quote:
Op maandag 08 april 2002 09:05 schreef Nuke het volgende:

[..]

Volgens mij is hij opengeklapt redelijk groot ja.... om eerlijk te zijn heb ik tot nu toe alleen de plaatjes gezien.... maargoed, lijkt me wel leuk om een keer een echte "early adopter" te zijn


Rtificial heeft meegedaan aan zo'n testgroep en idd heeft de telefoon een mooi scherm en best redelijk geluid, niet van die irrtante hoge toontjes Maar ik vond hem veels te groot.

Maar have fun met je telefoon

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 8 april 2002 @ 09:08:53 #11
12970 Doopey
I'm Helluva tough
pi_3757404
Ik weet nog niet of ik er 1 aanschaf, denk 't niet.
Ik denk dat ik ook nog maar even wacht op UMTS en tevens is I-mode op dit moment alleen beschikbaar voor KPN zover ik weet + er is maar 1 telefoontje voor.
Verder lijkt me I-mode een goede voorloper voor UMTS en zeker beter dan WAP.
If I'm not back in 5 minutes, just wait longer
pi_3757424
Vindt het wel een mooi telefoontje, en dat ie een beetje groot is komt gewoon doordat het scherm ook groot is dus dat valt uiteindelijk wel weer mee. Is net zoiets als met een laptop, wil je een groot scherm heb je ook een grote laptop. Ik denk dat het hier niet echt aan zal slaan omdat de kosten gewoon te hoog liggen de extra kosten moet je dus achteraf betalen en aangezien we toch iets meer "knijpers" zijn dan de Japanners willen we niet voor verrassingen komen te staan. Als ze nu gewoon een vast bedrag per maand doen(+/-¤10) voor de I-mode functie is het in ene een stuk aantrekkelijker. Dan zou ik er zelf ook 1 nemen
Powered by Janetje®
pi_3757432
I-mode is kut, je zit nog steeds niet op HET internet maar nog steeds op zo'n verbeterd WAP netwerk. En ik denk niet dat veel sites een extra i-mode site gaan maken.
Just when I thought I was out, they pulled me back in
  maandag 8 april 2002 @ 09:15:34 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_3757443
Nope, kan mn geld wel beter besteden...
pi_3757453
quote:
Op maandag 08 april 2002 09:12 schreef Dubbeldrank het volgende:
Vindt het wel een mooi telefoontje, en dat ie een beetje groot is komt gewoon doordat het scherm ook groot is dus dat valt uiteindelijk wel weer mee.
Dat weet ik ook wel, Alleen ik vind het persoonlijk geen gezicht zo'n belachelijk groot ding.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_3757585
GPRS is het netwerk waarover de data naar je I-mode gaat. Straks zal dat UMTS zijn..

Ik heb meegedaan aan een test voor GPRS vorig jaar voor een bedrijf, en ik vond het niet snel. Daarnaast is een GPRS abbonement erg duur, en dan heb je nog geen diensten voor je I-mode...

Ik wacht nog even dus...
Maar ik ben ook geen early adopter!!!!

Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_3757644
Ik ga zo'n ding ook nog niet kopen. Voorlopig vind ik bellen genoeg... En internetten doe ik thuis wel of op school.
  maandag 8 april 2002 @ 09:46:27 #18
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_3757648
I-Mode is leuk hoor!

Het is misschien voor de gemiddelde tweaker-achtige persoon weer "te beperkt" maar ik denk dat dat het ook voor heel veel mensen juist precies goed is.

Ik denk dat vooral de e-mail op de telefoon enorm handig gaat zijn.

En door de screen backgrounds en de echt _TE GEKKE_ ringtones zal het bij de kids ook wel aanslaan denk ik.

De data transfer is nog wat aan de prijzige kant vind ik persoonlijk maar dat zal wel de prijs zijn die je betaalt als "early adopter" denk ik.

Het valt me sowieso op dat de meeste mensen die er negatief over praten nog nooit een I-Mode toestel in hun handen hebben gehad. Degenen die dat wel gehad hebben zijn vaak meer neutraal tot positief in hun oordeel.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  maandag 8 april 2002 @ 09:49:29 #19
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_3757682
Ik wil best met m'n mobiel gaan internetten hoor, maar het is/lijkt me allemaal nog te traag en te duur. En dat zal nog wel zo blijven, dat het te duur is omdat de stommelingen van de telecombedrijven teveel hebben betaald aan overnames, frequenties, licenties en al dat soort shit.
En de Nederlandse markt is te klein met teveel concurrenten.
The Internets, I needs it..
  maandag 8 april 2002 @ 09:52:32 #20
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_3757711
Ik kijk wel uit om zo'n ding aan te schaffen.
Belachlijk duur, ze willen gewoon het geld terug krijgen op deze manier, nou ik denk het dus ff niet.

Koop wel wat anders voor dat geld.

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_3757804
quote:
Op maandag 08 april 2002 09:46 schreef TheMarco het volgende:
I-Mode is leuk hoor!

Het is misschien voor de gemiddelde tweaker-achtige persoon weer "te beperkt" maar ik denk dat dat het ook voor heel veel mensen juist precies goed is.

Ik denk dat vooral de e-mail op de telefoon enorm handig gaat zijn.

En door de screen backgrounds en de echt _TE GEKKE_ ringtones zal het bij de kids ook wel aanslaan denk ik.

De data transfer is nog wat aan de prijzige kant vind ik persoonlijk maar dat zal wel de prijs zijn die je betaalt als "early adopter" denk ik.

Het valt me sowieso op dat de meeste mensen die er negatief over praten nog nooit een I-Mode toestel in hun handen hebben gehad. Degenen die dat wel gehad hebben zijn vaak meer neutraal tot positief in hun oordeel.


Ik heb hem in mijn handen gehad, en de toepassingen die ze in Japan hebben, schrijf me in, meteen!!!

Maar in Nederland voorlopig niet hoor!!

Toch een negatief oordeel dan?

Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
  maandag 8 april 2002 @ 10:06:56 #22
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3757848
Ik ga zo'n duur ding dus echt niet kopen.

Een telefoon moet gewoon bellen.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 8 april 2002 @ 10:09:02 #23
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_3757869
Haal me dr wel een in 2004/2005 dan zal het wel betaalbaar zijn...
  maandag 8 april 2002 @ 15:24:03 #24
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_3761588
quote:
Op maandag 08 april 2002 10:06 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ga zo'n duur ding dus echt niet kopen.

Een telefoon moet gewoon bellen.


Jij valt duidelijk buiten de doelgroep
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  maandag 8 april 2002 @ 15:26:49 #25
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_3761645
quote:
Op maandag 08 april 2002 15:24 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Jij valt duidelijk buiten de doelgroep


Als de doelgroep "nerds met teveel geld en tijd" is, val ik er ook buiten

Maar serieus... ik zie echt het nut van zo'n ding niet in. E-mail heb ik op mn werk en thuis, waarom zou ik dat ook in de trein moeten lezen? Kheb toch SMS al? En als iemand me iets wil vertellen kannie me toch bellen? En internetten met zo'n geval ga ik toch ook echt niet doen, kheb thuis een 19" scherm met kabel, dan ga ik toch niet op zo'n klein kutdingetje zitten klojo'en?

  maandag 8 april 2002 @ 15:35:23 #26
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_3761794
quote:
Op maandag 08 april 2002 15:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als de doelgroep "nerds met teveel geld en tijd" is, val ik er ook buiten


De doelgroep is mensen die meer met een GSM willen dan bellen alleen. Als je dus roept "Een telefoon moet alleen maar bellen" dan val je dus buiten de doelgroep. Duidelijk
quote:
Maar serieus... ik zie echt het nut van zo'n ding niet in. E-mail heb ik op mn werk en thuis, waarom zou ik dat ook in de trein moeten lezen? Kheb toch SMS al? En als iemand me iets wil vertellen kannie me toch bellen? En internetten met zo'n geval ga ik toch ook echt niet doen, kheb thuis een 19" scherm met kabel, dan ga ik toch niet op zo'n klein kutdingetje zitten klojo'en?
Nou kijk:

Het sturen van een I-Mode emailtje kost 1 eurocent per KB.
Een SMSje kost (gokje) iets van 20 eurocent ofzo voor 160 tekens.

Zelfs al moet je betalen voor het ontvangen: Een I-Mode-mail conversatie is VEEL goedkoper dan een SMS-conversatie.

Dit vergeten een heleboel mensen.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  maandag 8 april 2002 @ 16:58:59 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_3763171
quote:
Op maandag 08 april 2002 15:35 schreef TheMarco het volgende:

Nou kijk:

Het sturen van een I-Mode emailtje kost 1 eurocent per KB.
Een SMSje kost (gokje) iets van 20 eurocent ofzo voor 160 tekens.

Zelfs al moet je betalen voor het ontvangen: Een I-Mode-mail conversatie is VEEL goedkoper dan een SMS-conversatie.


Maar je moet ook nog een speciaal abo nemen en een nieuwe telefoon met een afschrijving van hooguit 2 jaar. Dat komt wel bij die ene cent per KB. Ik vraag het me af hoor, wat goedkoepr is.
  maandag 8 april 2002 @ 16:59:50 #28
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3763183
quote:
Op maandag 08 april 2002 16:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar je moet ook nog een speciaal abo nemen en een nieuwe telefoon met een afschrijving van hooguit 2 jaar. Dat komt wel bij die ene cent per KB. Ik vraag het me af hoor, wat goedkoepr is.


Ik wacht wel tot de postbank ze gratis weggeeft...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_3763374
Ik heb net een gewone gsm gekocht, dus ik wacht wel op UMTS.
Maar het lijkt me op zich wel handig als je gewoon onderweg kan mailen. Heb ik tenminste wat te doen in de trein.

Met de introductie van de mobiele telefoon, waren er ook heel veel mensen die er tegen waren en moet je nu kijken. Ze kunnen vaak niet meer zonder.

Narrator: I ran. I ran until my muscles burned and my veins pumped battery acid. Then I ran some more.
  maandag 8 april 2002 @ 20:49:55 #30
25532 Neobazz
Neobazz leeft en jezus beeft.
pi_3765206
I-mode is idd een geine speeltje, maar ik vind het nog niet eens zo heel superduur.....hoewel natuurlijk de kosten hard zullen oplopen, naarmate je meer en langer internet.

Zelf heb ik nog een Ericcson A1018S. Een koelkast van een ding, maar ben er supertrots op.
Ik ben zo ongeveer nog de enige met een exclusieve telefoon. Iedereen moet een Nokia 3330 hebben of noem nog eens een populaire telefoon. Je bent allang niet stoer meer met zo'n ding, wil je stoer zijn dan moet je een Nokia 9210 kopen van EUR 675,- maar dan moet je echt volgend jaar weer een nieuwe kopen, anders issie niet meer exclusief.

Nee, geef mij maar m'n A1018S, ben ik tenminste exclusief mee tegenwoordig .

  maandag 8 april 2002 @ 23:16:52 #31
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_3767663
quote:
Op maandag 08 april 2002 16:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar je moet ook nog een speciaal abo nemen en een nieuwe telefoon met een afschrijving van hooguit 2 jaar. Dat komt wel bij die ene cent per KB. Ik vraag het me af hoor, wat goedkoepr is.


Die afschrijving heb je ook met die nieuwe "vette nokia" die mensen ieder half jaar nodig schijnen te hebben en die dan (omdat ie zo nieuw is) meer kost dan de 199EUR die het I-Mode toestel gaat kosten.

Kijk mensen, ik kan me best voorstellen dat sommigen niet op I-Mode zitten te wachten. Echter ik zie structureel verkeerde argumenten gebruikt worden.

Toestelprijs: onzin gezien wat mensen vaak neertellen voor nieuwe toestellen. 200 Euro is geen absurd bedrag denk ik.

E-Mail bedrag: onzin want SMS is veel duurder en Nederland SMS't zich de pleuris.

Data transfer bedrag: dit is inherent aan GPRS. Dit IS nu eenmaal duur. Als je met je laptop met GPRS gaat internetten ben je echt niet veel goedkoper uit.


Het enige GOEDE argument dat ik tot nu toe gehoord heb om I-Mode onzin te vinden is het argument dat Strolie75 gaf: Hij wil gewoon bellen met een GSM en verder niks. Dat is nu een argument waar echt niets tegenin te brengen is. Als je niet zit te wachten op de mogelijkheden die I-Mode biedt dan is het inderdaad niks voor je.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  dinsdag 9 april 2002 @ 00:50:35 #32
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_3768480
Het enige waar ik echt bang voor ben is spam, stel je voor dat iemand je i-mode e-mail adres in een mailinglist plaatst, of dat hij op een spam lijst terecht komt... dan kan je alleen maar een ander adres nemen, anders betaal je een vermogen voor de rommel die één of andere klootzak je stuurt!

Maargoed, het blijft natuurlijk een grappig concept... soort kruising tussen sms en e-mail, en als ik dan ook nog de telegraaf in de trein kan lezen op m'n phone ipv m'n palm vind ik het helemaal goed (Al is het alleen maar omdat de eerste paar weken de meeste mensen je aankijken alsof ze water zien branden)

Insert lame signature here.....
  dinsdag 9 april 2002 @ 00:53:51 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_3768502
het lijkt me hartstikke leuk, maar ik heb net een nieuw mobiel gekocht en ik wacht op UMTS. En ik wil niet betalen voor spam op m'n mobiel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3768504
Mij nog veels te duur.

(alhoewel: de XDA die deze zomer door Telfort in de markt wordt gezet is wel extreem mooi.. PDA + Foon + Imode.)

  dinsdag 9 april 2002 @ 01:04:25 #35
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_3768574
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 00:54 schreef weerdo het volgende:
(alhoewel: de XDA die deze zomer door Telfort in de markt wordt gezet is wel extreem mooi.. PDA + Foon + Imode.)
Ik heb ooit een "Alcatel One Touch Com" gehad, en om eerlijk te zijn hou ik niet zo van die combi achtige dingen. (gezien de prijs die je ervoor betaalt) Geef mij maar losse apparaten: MP3, Palm, Phone, Cam... dat in die nieuwe phone nou I-mode zit is tot daar aan toe, maar verder moet het niet gaan

Vorige keer toen ik die Alcatel zat was stonden al m'n afspraken in een telefoon die ik niet meer wilde gebruiken... niet echt handig...

Het idee van zo veel mogelijk apparaten in één is wel okay, maar het nadeel is dat je als je een andere wil gelijk een super duur apparaat moet vervangen.

Insert lame signature here.....
  woensdag 10 april 2002 @ 21:17:29 #36
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_3790021
Nou... ik heb hem vandaag binnen gekregen, en ik moet zeggen.... SUPER !!!!

Wat een onwijs gaaf telefoontje, die ringtones zijn echt geniaal Nou nog ff wachten tot m'n nummer overgezet wordt, dan kan ik echt i-moden.... ik wacht met spanning af.

Insert lame signature here.....
  woensdag 10 april 2002 @ 21:40:23 #37
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3790337
Voor mij is het het belangrijkste dat het gratis is, zowel de telefoon als het abonnement, ook de i-mode functie moeten iig flat fee zijn, bijvoorbeel 2 euro per maand, anders wordt de kostenstructuur te onoverzichtelijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 10 april 2002 @ 22:46:55 #38
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_3791187
Okay... flatfee zou wel handig zijn, ik heb één of andere aanbieding: 1Mb voor 3 Euro per maand... da's wel okay... kan ik genoeg mee mailen en nog wat zooi downloaden ook.

Als de prijs voor dataverkeer niet binnen 1 jaar een stuk lager is dan zoeken ze het maar uit... ik ga echt geen 13 Euro voor een Mb betalen, da's ronduit belachelijk.

Maargoed, ik kan nu een jaartje met mijn nieuwe speeltje klooien

Insert lame signature here.....
  woensdag 10 april 2002 @ 22:52:30 #39
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3791260
quote:
Op woensdag 10 april 2002 22:46 schreef Nuke het volgende:
Okay... flatfee zou wel handig zijn, ik heb één of andere aanbieding: 1Mb voor 3 Euro per maand... da's wel okay... kan ik genoeg mee mailen en nog wat zooi downloaden ook.

Als de prijs voor dataverkeer niet binnen 1 jaar een stuk lager is dan zoeken ze het maar uit... ik ga echt geen 13 Euro voor een Mb betalen, da's ronduit belachelijk.

Maargoed, ik kan nu een jaartje met mijn nieuwe speeltje klooien


3 euro per MB lijkt nog best redelijk, aangezien die I-mode pagina's gemiddeld maar zo'n 10KB zijn.... en e-mail is al helemaal bijna geen data... valt me mee... 13 is teveel denk ik... Het is alleen te hopen dat je van spam /reclame of data genererende truuks van KPN gewaarborgd blijft ,want daar betaal je dan ook voor... (spam=data) ...... en dat zou minder leuk zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 10-04-2002 23:07]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 10 april 2002 @ 23:58:54 #40
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_3792144
quote:
Op woensdag 10 april 2002 22:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het is alleen te hopen dat je van spam /reclame of data genererende truuks van KPN gewaarborgd blijft ,want daar betaal je dan ook voor... (spam=data) ...... en dat zou minder leuk zijn...
Klopt... dat is gezien deze prijzen het enige waar ik een beetje bang voor ben... al is het gelukkig zo dat e-mail uit maximaal 1000 characters mag bestaan... dus zo'n ramp is het nou ook weer niet... maarja, als die spammende ratten van abfab dit ook ontdekken, dan hoop ik dat ze weer een rechtzaak aan hun broek krijgen

(p.s. als je ergens een email adres moet invullen, vul dan info@abfab.nl in... kijken hoe zij op 100.000 ongewenste mailtjes reageren )

Insert lame signature here.....
  donderdag 11 april 2002 @ 09:26:46 #41
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_3793825
quote:
Op woensdag 10 april 2002 22:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

aangezien die I-mode pagina's gemiddeld maar zo'n 10KB zijn....


5kb. Bij meer dan dat zegt de Access-browser: "Page Too Big.".
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  donderdag 11 april 2002 @ 10:59:51 #42
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_3794557
Met 5Kb per pagina en 1Mb per maand kan je dus aardig wat browsen.... ik zie I-mode dan ook niet als een vervanger voor internet, meer als een soort telefoon met mini-email waar je ook nog een paar handige extra diensten op kan ontvangen.
Insert lame signature here.....
  donderdag 18 april 2002 @ 10:14:32 #43
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_3874006
En, wie is er al naar de Primafoon gerend om een toestelletje te kopen?
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_3874137
'k Ga binnenkort waarschijnlijk een Siemens ME45 kopen, die GPRS ondersteunt. I-mode werkt dus ook via het GPRS-netwerk.

Wat is nu hét grote verschil? Wat kan ik niet met een normale GPRS-telefoon, dat wél kan met I-mode? (Behalve een groot kleurenschermpje, screensavers, ingewikkelde ringtones etc etc...)

  donderdag 18 april 2002 @ 10:47:05 #45
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_3874390
quote:
Op donderdag 18 april 2002 10:14 schreef TheMarco het volgende:
En, wie is er al naar de Primafoon gerend om een toestelletje te kopen?
Ik heb een mobieltje van de zaak, en er wordt gekeken om die allemaal te vervangen door imode toestellen, dat kan me niet snel genoeg gebeuren. Ik heb er een dag mee getest, en had moeite om hem weer terug te geven.

P.

Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  donderdag 18 april 2002 @ 10:57:58 #46
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_3874513
quote:
Op donderdag 18 april 2002 10:25 schreef DennisMoore het volgende:
'k Ga binnenkort waarschijnlijk een Siemens ME45 kopen, die GPRS ondersteunt. I-mode werkt dus ook via het GPRS-netwerk.

Wat is nu hét grote verschil? Wat kan ik niet met een normale GPRS-telefoon, dat wél kan met I-mode? (Behalve een groot kleurenschermpje, screensavers, ingewikkelde ringtones etc etc...)


Met een gewoon GPRS toestel kun je alleen met een daaraan gekoppelde Laptop of PDA mailen en surfen. met een imode toestel kun je mailen, en imode pagina's ophalen, die speciaal voor mobiel gebruik gemaakt zijn, dus niet enorme bergen data versturen. Er wordt aan gewerkt om binnenkort ook Hotmail via je imode op te kunnen halen. Kijk ook eens op www.imode.nl , erg verhelderend.

P.

Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  donderdag 18 april 2002 @ 11:10:31 #47
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_3874665
Ligt het aan mij, of klopt het dat KPN nog amper adverteert voor I-mode?
Ik zie alleen die 'So Hi' reclame voorbij komen...
Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
pi_3875274
Van de site De Digitale Revolutie:
quote:
I-mode: De KPN wil zich met het aanbieden van exclusieve i-mode diensten onderscheiden van de GRPS-concurrentie. Hiervoor zijn contracten afgesloten met ruim 50 gespecialiseerde aanbieders. [...] Met i-mode ben je net zoals bij GPRS allways on, je hebt constant verbinding met je mailbox en de i-mode diensten, maar je betaald geen telefoontikken over deze verbinding, wel over de verzonden data. [...] Een nadeel van i-Mode is dat alleen speciale pagina's op te vragen zijn. Bij het concurrerende GPRS is het ook mogelijk normale Internetpagina's op te vragen. KPN moet zich dus gaan onderscheiden met handige diensten die alleen via i-mode beschikbaar zijn.
Het lijkt mij dat i-mode alleen maar nadelen heeft t.o.v. 'normaal' GPRS. Misschien is het inderdaad op dit moment alleen mogelijk om te GPRS'en met een laptop/PDA, maar er zullen binnenkort dan ook wel i-mode-achtige telefoons komen die met 'gewoon' GPRS werken. En wél de voordelen hebben (groot kleurenscherm, geluid), maar niet de nadelen (alléén speciale i-mode pagina's, en maar één aanbieder (KPN)).

Als ik al de behoefte zou krijgen om mobiel te 'internetten', dan zal ik eerst wel 's wat gaan experimenteren met m'n Palm + GPRS-foon.

pi_3875376
nee... 'k wil geen mobiele telefoon meer... laat staan zo'n dure...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 18 april 2002 @ 12:23:00 #50
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_3875481
Weet iemand hier hoe/waar ik de commercials kan uploaden, Endoria doet alleen plaatjes. (2x2.5MB)

P.

Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  donderdag 18 april 2002 @ 13:20:14 #51
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_3876132
Mijn moeder heeft zo een I-mode toestel al 2 weken ofzow (werkt bij KPN mobile )is best een leuk ding leuke, ik ga ook maar eens kijken voor zo een ding (hopen dat ik korting kan krijgen
  donderdag 18 april 2002 @ 13:28:18 #52
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_3876221
quote:
Op donderdag 18 april 2002 12:04 schreef DennisMoore het volgende:
Van de site De Digitale Revolutie:
[..]

Het lijkt mij dat i-mode alleen maar nadelen heeft t.o.v. 'normaal' GPRS. Misschien is het inderdaad op dit moment alleen mogelijk om te GPRS'en met een laptop/PDA, maar er zullen binnenkort dan ook wel i-mode-achtige telefoons komen die met 'gewoon' GPRS werken. En wél de voordelen hebben (groot kleurenscherm, geluid), maar niet de nadelen (alléén speciale i-mode pagina's, en maar één aanbieder (KPN)).

Als ik al de behoefte zou krijgen om mobiel te 'internetten', dan zal ik eerst wel 's wat gaan experimenteren met m'n Palm + GPRS-foon.


Hoezo "normaal GPRS" ?
Er is maar 1 soort GPRS hoor.

I-Mode is een set telefoonfeatures en wat technologie die gebundeld gemarket wordt onder de naam I-Mode.
Het maakt gebruik van GPRS voor de data transfer.
Ter illustratie: in Japan hebben ze nooit GPRS gehad maar
alleen GSM en nu UMTS. I-Mode is in japan begonnen met gewoon GSM als transportlayer.
Er komen dus geen I-Mode toestellen die werken met "gewoon GPRS" omdat dat al lang zo is.

Verder: het Nec toestel support niet "alleen I-Mode" maar ook gewoon WAP sites.

Ik krijg zo langzamerhand de indruk dat het grootste probleem voor KPN nog de mensen zijn die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt en met die halve informatie allerlei lulkoek de wereld in brengen. Zelfs in de pers zie je dat steeds gebeuren.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_3876233
KEIHARD NEE !!!!
[url]http://www.sukkels.com[/url]
pi_3885568
Ik heb em gister gehaald, en het wekt allemaal prima. Het is snel, handig en errug leuk. Ik zie echt grote mogelijkheden met i-mode, zeker geen miskoop!!
  vrijdag 19 april 2002 @ 09:59:24 #55
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_3885979
Nee, ik ga hem niet kopen. Zowiezo de constructie dat je voor elke kB moet betalen, vind ik erg nadelig. Ik ken mezelf veelste goed wat dit betreft, de kosten lopen dan gewoon uit de klauw. Verder vind ik de diensten die worden aangeboden via i-mode nogal aan de magere kant, behalve je e-mail kunnen bekijken, lezen en versturen zie ik nog geen echte dingen waarvan ik zeg; "goh, dat is nou echt handig".

En een andere ethische kwestie omtrent de i-mode; ik vind dat je vandaag de dag al helemaal gek gemaakt wordt met alle informatie die op je afkomt in wat voor vorm dan ook. Je hebt nu zoveel bronnen van informatie (lees: media-vormen als televisie, internet, gedrukte media) dat je onderhand al die informatie aan 't 'filteren' bent. Nu krijg je ook nog eens een stortvloed van informatie op je mobiele telefoon. De keuze is natuurlijk aan de consument zelf of die beslist om al die informatie tot zich te nemen, maar daarmee wil ik aantonen dat ik nogal wat reserveringen heb bij het slagen van i-mode-telefoons. Voorlopig zie ik het slechts ook nog als een gadget, temeer door de gelimiteerde toepassingen en dito onkosten die het met zich mee brengt.

*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
  vrijdag 19 april 2002 @ 13:37:53 #56
3415 Webby
1 omhoog!
pi_3888668
Ikzelf zou hem nooit kopen, maar ik heb er net wel even mee gespeeld. De test telefoon is binnen waarmee we de i-mode sites kunnen testen die we eventueel gaan ontwikkelen

Mijn eerste indruk dichtgeklapt erg trendy telefoon. Opengeklapt iets groot. Het surfen is best leuk, maar heb nog niet echt veel bekeken. Wou een routeplanner wel eens bekijken, maar dat kost dan weer 2 euro extra

Als ik mijn digicam mee heb volgende week maak ik misschien wel even wat shots ervan naast andere mobieltjes en wat surf action shots.

Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_3888748
Vooralsnog niet. Het is mij allemaal nog te duur
Ali G: "Me got a A+ poonani, but failed me exams!" [br] [url=http://www.giesing.nl] giesing.nl online at last [/url]
  vrijdag 19 april 2002 @ 14:27:44 #58
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_3889577
Ik zou zoiets wel willen als aan de volgende voorwaarden voldaan werd:
  • Vast bedrag per maand, geen verassingen door veriabele kosten.
  • groter scherm
  • Normale internet sites kunnen bezoeken en niet alleen speciaal ontworpen sites
  • De mogelijkheid 't ding te koppelen aan b.v. een laptop (bij voorkeur mbv. bluetooth oid) en dan met de laptop kunnen surfen (misschien kan dit nu al ?)
  • It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
    pi_3889642
    quote:
    Op vrijdag 19 april 2002 14:27 schreef Aaargh! het volgende:
    Ik zou zoiets wel willen als aan de volgende voorwaarden voldaan werd:
  • Vast bedrag per maand, geen verassingen door veriabele kosten.
  • groter scherm
  • Normale internet sites kunnen bezoeken en niet alleen speciaal ontworpen sites
  • De mogelijkheid 't ding te koppelen aan b.v. een laptop (bij voorkeur mbv. bluetooth oid) en dan met de laptop kunnen surfen (misschien kan dit nu al ?)

  • Gewoon een normale GPRS telefoon kopen dus, combineren met laptop of PDA.
    Zit je alleen nog met de kosten. Hopen dat de prijzen per MB gaan dalen...
      vrijdag 19 april 2002 @ 15:07:04 #60
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_3890373
    quote:
    Op vrijdag 19 april 2002 14:27 schreef Aaargh! het volgende:
    Ik zou zoiets wel willen als aan de volgende voorwaarden voldaan werd:
  • Vast bedrag per maand, geen verassingen door veriabele kosten.
  • groter scherm
  • Normale internet sites kunnen bezoeken en niet alleen speciaal ontworpen sites
  • De mogelijkheid 't ding te koppelen aan b.v. een laptop (bij voorkeur mbv. bluetooth oid) en dan met de laptop kunnen surfen (misschien kan dit nu al ?)

  • Kortom, je wilt een iPAQ 3870 met een BT telefoon (any type)

    Dan kun je die laptop meteen thuislaten.

    I'm definitely caught up in the wrong universe.
    Oh, and The Net is Dead too...
      vrijdag 19 april 2002 @ 15:12:54 #61
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_3890470
    quote:
    Op vrijdag 19 april 2002 15:07 schreef TheMarco het volgende:

    [..]

    Kortom, je wilt een iPAQ 3870 met een BT telefoon (any type)


    Zat meer te denken aan een Sharp Zaurus SL-5500D of nog beter: een Handspring Treo 270
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
      vrijdag 19 april 2002 @ 16:23:39 #62
    21258 Amigo
    Gewoon aanwezig...
    pi_3891686
    Heren! Ik weet nu zo ongeveer wat alles kost met die kb's en zo, maar wat kost nu een echt gesprek. Duzz niet mailen, sms'sen of i-moden. Nee gewoon bellen!
    quote:
    Op vrijdag 19 april 2002 09:59 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
    Nee, ik ga hem niet kopen. Zowiezo de constructie dat je voor elke kB moet betalen, vind ik erg nadelig.
    Met normaal internet is het ook zo...alleen merk je het niet. Jij betaalt om een mailtje naar me te versturen en ik betaal om het op te halen :p
    .:: Amigo.log::.
    pi_3892134
    Imode het 2de wap !!!!
    [url]http://www.sukkels.com[/url]
      vrijdag 19 april 2002 @ 17:48:50 #64
    11119 IHOAKSISnoet
    - Vet in je bek -
    pi_3892727
    quote:
    Op vrijdag 19 april 2002 16:23 schreef Amigo het volgende:
    Heren! Ik weet nu zo ongeveer wat alles kost met die kb's en zo, maar wat kost nu een echt gesprek. Duzz niet mailen, sms'sen of i-moden. Nee gewoon bellen!
    [..]

    Met normaal internet is het ook zo...alleen merk je het niet. Jij betaalt om een mailtje naar me te versturen en ik betaal om het op te halen :p


    Nou eh, ik betaal per minuut dat ik online ben. Ben nog geen enkel abonnement van een provider tegengekomen waar je per kB betaald.
    *splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
    pi_3892892
    nee, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om i-mode te kopen.

    redenen?:
    1. Te duur
    2. Gefilterd content
    3. Te duur
    4. Te weinig content
    5. Te slecht content
    6. voorloper van iets beters wat al heel snel komt.

    vandaag was het nog op het nieuws, vodafoon heeft vandaag de eerste UTMS mast neergezet en is daarme de eerste telecom aanbieder die is begonnen met het instaleren van deze masten(wordt overigens door Imtech gedaan).

    Ik laat i-mode het gras voor mijn voeten weg maaien en dan stap ik wel op de volwassen variant UTMS over.

      vrijdag 19 april 2002 @ 20:17:44 #66
    12647 trance40
    It's just a freakin name
    pi_3894300
    Nope
    Ga ik zekker niet halen
    ik blijf bezig
      † In Memoriam † zaterdag 20 april 2002 @ 09:40:32 #67
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_3897928
    Gebruik inmiddels al mijn vierde toestel, eentje heb ik gelukkig kunnen verkopen en twee liggen stof te vangen..

    Het is net als met pc's, zodra je er de winkel mee uitloopt is het alweer verouderd, alleen kun je een tel niet uitbreiden.

    Conclusie, ik wacht wel tot het UMTS ingeburgerd is en er voldoende concurentie is. Tot die tijd heb ik meer dan genoeg aan mn motorolaatje.

    pi_3899448
    quote:
    Op maandag 08 april 2002 09:46 schreef TheMarco het volgende:

    ik denk
    Ik denk
    denk ik.

    vind ik
    denk ik.


    Ik denk dat het niets wordt omdat Vodafone nu al begonnen is met UTMS en voordat de iMode een beetje goed draaid (als het zo snel ingeburgert raakt als ze willen) UMTS er al is.

    "Het telefoontje met het grote kleurenscherm". Het is gewoon een klein kutscherm. En voor e-mail via de telefoon heb je geeneens gprs nodig. Dat zou nu al kunnen. Alleen wat meer scrollen op je schermke zoals sms.

    [b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
    pi_3900482
    Nee.. Niet aan mij besteed. Ik bel met mijn mobiele telefoon, maak heel af en toe gebruik van SMS en ook WAP.

    Vanwege de nu nog hoge kosten is het geen optie voor mij.

    "I wake up around noon, light a cigarette, get a cup of coffee, sit in the bathtub for an hour and daydream, and I usually come up with some ideas... It's a very irresponsible life. The only decisions I make are about the notes I'm writing." -Hans Zimmer
    pi_3900856
    Voor dat geld?

    Absolutely NO WAY!

    Afzetters zijn het... voordat je zo'n i-ding hebt, ben je €450 lichter, en dan heb je nog niet één telefoongesprek gehad.

    + ik verwacht dat i-mode hier zowiezo niet zo aan gaat slaan, omdat iedereen internet heeft. En dat is nou eenmaal even wat handiger (en goedkoper) dan zo'n duur, traag, lomp-groot en veel te beperkte telefoon.

    Als je een add-on voor je pda koopt, heb je ongeveer hetzelfde... en dan kun je gewoon je normale abonnement en je gewone mobieltje houden.

    now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
      maandag 22 april 2002 @ 22:37:57 #71
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_3927160
    quote:
    Op vrijdag 19 april 2002 15:12 schreef Aaargh! het volgende:

    [..]

    Zat meer te denken aan een Sharp Zaurus SL-5500D of nog beter: een Handspring Treo 270


    Die hebben geen bluetooth :|
    I'm definitely caught up in the wrong universe.
    Oh, and The Net is Dead too...
      maandag 22 april 2002 @ 22:44:52 #72
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_3927315
    quote:
    Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:
    Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor! Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor! Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor! Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor! Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor! Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor! Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor! Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor! Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor!
    Het duurt nog minstens 2 jaar voordat UMTS draait.

    Als je een groter scherm dan dat "kleine kutscherm" van I-Mode (en trouwens ook alle andere color GSM's) wilt moet je gewoon een PDA kopen.

    En... internetten kan je ook met een 28k8 modem. Waarom zou je kabel nemen? Je kunt met allebei emailen, toch?

    I'm definitely caught up in the wrong universe.
    Oh, and The Net is Dead too...
      dinsdag 23 april 2002 @ 21:16:02 #73
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_3939653
    quote:
    Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:

    [..]

    Ik denk dat het niets wordt omdat Vodafone nu al begonnen is met UTMS en voordat de iMode een beetje goed draaid (als het zo snel ingeburgert raakt als ze willen) UMTS er al is.

    "Het telefoontje met het grote kleurenscherm". Het is gewoon een klein kutscherm. En voor e-mail via de telefoon heb je geeneens gprs nodig. Dat zou nu al kunnen. Alleen wat meer scrollen op je schermke zoals sms.


    I-mode is dat niet gewoon de site en de content, oftewel het heeft geen ruk te maken met gprs of umts, het draait op allebei, met het verschil dat umts sneller is.

    Ovrigens mocht imode aanslaan dan hebben vodafone en telford hun versie ervan al klaar. En das de fout van kpn, ze hadden een standaard moeten nemen, iedereen helpt mee iedereen investeert, iedereen maakt winst. Zo ging het in japan.

    Dus nog 1 keer wap en i-mode zijn niet hetzelfde als gprs en umts. Net zoals internet niet het kabel- of telefoonnetwerk is.

      dinsdag 23 april 2002 @ 22:29:52 #74
    17637 spooky1234
    Whaazzuuuuup!!
    pi_3940472
    quote:
    Op donderdag 18 april 2002 10:14 schreef TheMarco het volgende:
    En, wie is er al naar de Primafoon gerend om een toestelletje te kopen?
    Imode zuigt en ik zal je vertellen waarom:
    Vergelijk het eens met gewoon GPRS databundel van Vodafone of desnoods Ben ofzo. Kan je voor veel goedkoper gprs MBs inkopen en je ben ook nog eens vrij in je doen, je kan overal op inloggen (www, ftp, alles) en niet allen van die jammere imode sites (er zijn er al 50 ofzo?) En bij een normaal gprs abo bij vodafone ofzo kan je zelf kiezen waarop je je internet vieuwt, je pda, je laptop je smartphone (soort pda achtige telefoon). Ik heb zelf een GPRS abo bij vodafone, veel goedkoper en kan als ik het nodig heb met mn pda en infrarood mn mail checken of surfen.. of whatever en hoef niet bijvoorbeeld overal zo een lompe grote koelkast mee te nemen. Alleen als ik het nodig heb, anders neem ik alleen mn telefoon mee. En ringtones.. whoo hoo.. wat een crapshit.. ik KOTS op ringtones.. sure leuk zo een melodietje enzo maar dat is geen reden om een toestel uit te kiezen. En bovendien een hoop oude gewone gsms heeft hele speciale ringtones en voiceringers etc.

    Kern van the zaak: KPN is een arrogant en tegelijk achterlijk bedrijf dat met invincibility attitude miljarden vergokte en nu moeten ze met i-mode onzin domme mensen melken om hun enorme schulden mee af te betalen.

    I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
      dinsdag 23 april 2002 @ 22:40:07 #75
    17637 spooky1234
    Whaazzuuuuup!!
    pi_3940595
    Oh enne.. waar het eigenlijk wel een beetje mee te vergelijken is .. HET NET van KPN.. Niet zo een gratis internetprovider maar zoals het in het begin was.. gefilterd content.. alleen speciale sites waren bereikbaar.. en dat moest concurentie worden voor internet? En wie heeft er gewonnen? nou?

    I-mode is net zoiets... waarom kan KPN niet gewoon een goed product verkopen en niet proberen een soort eigen versie van alles te maken.. KPN introduceert KPN-auto... speciale nieuwe KPN auto wat alleen op KPN tankstations bijgetankt kan worden voor slechts 100 euro per liter. Slaat toch nergens op? Dunbshitfuks.. Je zou zeggen dat er alleen laaggeschoolden bij KPN werken...

    I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
      woensdag 24 april 2002 @ 00:20:46 #76
    11119 IHOAKSISnoet
    - Vet in je bek -
    pi_3941752
    quote:
    Op dinsdag 23 april 2002 22:40 schreef spooky1234 het volgende:
    Je zou zeggen dat er alleen laaggeschoolden bij KPN werken...
    Ik denk eerder dat de marketingafdeling van KPN daar teveel te zeggen heeft.
    *splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
      woensdag 24 april 2002 @ 00:54:27 #77
    18335 djdano
    Eet meer shoarma!!!
    pi_3942056
    KPN heeft tot nu toe een heel erg grote fout gemaakt. Deze fout heeft Philips een aantal jaren geleden ook gemaakt met de videorecorder.

    KPN is dus een aantal samenwerkingsverbanden aangegaan met bedrijven die moeten zorgen voor de functies (stuk of 50 volgens mij) daar zitten dus wel de meeste mogelijkheden bij die je wilt kunne met i-mode. Maar een heel erg belangrijke zit er niet bij en dat is SEX. Sex sells, dat is algemeen bekent. Wat is er nu leuker voor een early adopter (zijn toch allemaal mensen die een beetje op willen vallen) om een blote vrouw als achtergrond te hebben.

    Philips heeft deze fout dus ook enkele jaren geleden gemaakt met de introductie van de videorecorder. Daarvoor moesten ze zorgen voor videobanden. Maar Philips gaf geen sexfilms uit. Voor VCR kon je wel sexfilms kopen. Terwijl het systeem van Philips gewoon veel beter was is VCR het eigenlijk geworden. Puur door die sexfilms.

    KPN maakt eigenlijk nu bij i-mode eigenlijk precies dezelfde fout. Maar i-mode is trouwens maar gewoon de Japanse versie van wap dus zo spectaculair is dit niet. Het is eigenlijk gewoon een testje voor KPN of het wel nut heeft om super veel geld uit te gaan geven aan een nieuw netwerk terwijl de consument misschine toch helemaal geen interesse heeft in mobiel internet.

      woensdag 24 april 2002 @ 21:33:10 #78
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_3952825
    quote:
    Op dinsdag 23 april 2002 22:40 schreef spooky1234 het volgende:
    Oh enne.. waar het eigenlijk wel een beetje mee te vergelijken is .. HET NET van KPN.. Niet zo een gratis internetprovider maar zoals het in het begin was.. gefilterd content.. alleen speciale sites waren bereikbaar.. en dat moest concurentie worden voor internet? En wie heeft er gewonnen? nou?

    I-mode is net zoiets... waarom kan KPN niet gewoon een goed product verkopen en niet proberen een soort eigen versie van alles te maken.. KPN introduceert KPN-auto... speciale nieuwe KPN auto wat alleen op KPN tankstations bijgetankt kan worden voor slechts 100 euro per liter. Slaat toch nergens op? Dunbshitfuks.. Je zou zeggen dat er alleen laaggeschoolden bij KPN werken...


    Vreemd dat je die geweldige Greenpoint telefoons van KPN niet noemt die net uitkwamen om het moment dat de mobiele telefoon een beetje doorbrak.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      woensdag 24 april 2002 @ 23:03:26 #79
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_3954122
    quote:
    Op woensdag 24 april 2002 00:54 schreef djdano het volgende:
    SEX
    Die sites komen er vanzelf. Sterker nog ze zijn er al.
    KPN hoeft dat niet zelf te doen hoor. In de "underground" zal het in no time stikken van de sex-sites.
    I'm definitely caught up in the wrong universe.
    Oh, and The Net is Dead too...
      zondag 28 april 2002 @ 13:49:43 #80
    15621 Nuke
    Kaboom.... :)
    pi_3990452
    quote:
    Op dinsdag 23 april 2002 22:29 schreef spooky1234 het volgende:
    Imode zuigt en ik zal je vertellen waarom:
    blaadieblaat
    Wat een bullshit, ik heb zo'n telefoontje... en ik kan op iedere site inloggen die gebruik van cHTML maakt.

    Qua prijs zijn de kosten niet veel hoger dan de gemiddelde phone met kleurenscherm en GPRS.

    Het is een kwestie van tijd voordat KPN zich realiseert dat ze met hun prijzen voor dataverkeer omlaag moeten.

    Naast de prijzen is het enige minpuntje de accu, die met zo'n backlit lcd scherm vrij rap leeg is

    Maargoed, al met al een héél leuk systeem wat zeker niet met wap te vergelijken is! Of het doorbreekt weet ik niet, we leven tenslotte in Nederland en niet in Japen, maar persoonlijk vind ik het een erg leuk communicatie middel!

    Insert lame signature here.....
      donderdag 2 mei 2002 @ 01:48:14 #81
    17637 spooky1234
    Whaazzuuuuup!!
    pi_4034622
    quote:
    Op zondag 28 april 2002 13:49 schreef Nuke het volgende:

    [..]

    Wat een bullshit, ik heb zo'n telefoontje... en ik kan op iedere site inloggen die gebruik van cHTML maakt.

    blaatdieblaat


    Je zegt dat mijn argumenten bullshit zijn en tegelijk geef je zelf al een paar nadelen aan.. dat accu vrij snel leeg is.. en dat het eigenlijk wel duur is en dat je HOOPT dat KPN binnenkort de prijzen omlaag zal gooien etc.. Oh en tofste is: Je kan alleen op speciale sites inloggen? - Nee joh je kan op alle sites inloggen (die cHTML supporten) DUH dat zegik dus.. mijn SITE support niet cHTML.. en MEESTE andere sites ook niet..

    Je kraakt jezelf af man! Oh en trouwens naast mijn studie werk ik parttime bij Vodafone en Vodafone komt binnen een paar weken met een betere variant van I-mode waarvan ik de naam nog niet mag verklappen van mn baas maar ik heb met zo een toestel mogen spelen en het is strak ja... JA, het is nog steeds duur en al die nadelen maar wel allemaal net iets beter dan wat kpn op de markt heeft.

    Oh en I-Mode is in principe gewoon wap 2.0 en het heet niet zo omdat WAP niet zo een sexy uitstraling heeft dus daarom kiest men voor een nieuwe naam. Pentium was wel su6 dus vandaar ook pentium 2 en 3 etc... wap niet.. Dus AUB blaat niet over dat imode niet te vergelijken is met wap.

    I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
      donderdag 2 mei 2002 @ 19:27:28 #82
    5590 Robino
    Has left the Fok!-building
    pi_4044023
    quote:
    Op donderdag 02 mei 2002 01:48 schreef spooky1234 het volgende:

    [..]

    Je zegt dat mijn argumenten bullshit zijn en tegelijk geef je zelf al een paar nadelen aan.. dat accu vrij snel leeg is.. en dat het eigenlijk wel duur is en dat je HOOPT dat KPN binnenkort de prijzen omlaag zal gooien etc.. Oh en tofste is: Je kan alleen op speciale sites inloggen? - Nee joh je kan op alle sites inloggen (die cHTML supporten) DUH dat zegik dus.. mijn SITE support niet cHTML.. en MEESTE andere sites ook niet..


    Je kan ook gewoon op HTML-sites inloggen hoor, maar die zijn te groot. Met I-mode zit je wel constant op internet, net als een PC. Geen afgeslankte subtak van internet o.i.d.
    Als er bijv. een MSN messenger zou zijn voor de telefoon, werkt ie probleemloos.

    quote:
    Oh en I-Mode is in principe gewoon wap 2.0 en het heet niet zo omdat WAP niet zo een sexy uitstraling heeft dus daarom kiest men voor een nieuwe naam. Pentium was wel su6 dus vandaar ook pentium 2 en 3 etc... wap niet.. Dus AUB blaat niet over dat imode niet te vergelijken is met wap.
    En jij werkt in de telecomsector? Wap 2.0 is al geweest op GSM-telefoons. En de naam 'I-mode' is rechtstreeks overgenomen uit Japan. KPN moet deze naam voeren vanwege copyright-rechten van DoCoMo e.d. Dus lul niet over een trendy naamsverandering.

    En nee, ik werk niet voor KPN en heb ook geen I-mode

      donderdag 2 mei 2002 @ 20:24:52 #83
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_4044804
    Een telefoon is om te bellen, niet om mee te internetten. Ik ga dus niet aan de I-Mode.
      donderdag 2 mei 2002 @ 23:29:30 #84
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_4047303
    quote:
    Op donderdag 02 mei 2002 20:24 schreef twi het volgende:
    Een telefoon is om te bellen, niet om mee te internetten. Ik ga dus niet aan de I-Mode.
    Als ik iemand wat te zeggen heb dan ga ik wel naar hem toe en dan zeg ik het wel! Ik ga me daar een beetje raar in een ding staan roepen en door een draad met iemand praten!
    I'm definitely caught up in the wrong universe.
    Oh, and The Net is Dead too...
    pi_4053714
    Ik zou eerst even afwachten of het wel een succes wordt.
      zaterdag 4 mei 2002 @ 05:37:27 #86
    15621 Nuke
    Kaboom.... :)
    pi_4058965
    Hmmm... ik vind het voor "nieuws", "ov info", en "weer" wel handig... maar ik begin me steeds meer aan de levensduur van die batterij te ergeren!

    Die beltonen zijn wel super, ik had zo'n ouderwets telefoon geluid er in staan.... stond in een winkel, en vroeg me af waarom niemand de telefoon op nam (totdat ik merkt dat het geluid uit m'n jaszak kwam )

    Insert lame signature here.....
      zaterdag 4 mei 2002 @ 10:23:35 #87
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_4059221
    quote:
    Op donderdag 02 mei 2002 23:29 schreef TheMarco het volgende:

    [..]

    Als ik iemand wat te zeggen heb dan ga ik wel naar hem toe en dan zeg ik het wel! Ik ga me daar een beetje raar in een ding staan roepen en door een draad met iemand praten!


    I get your point, maar zeg nu zelf, ze proberen nu met telefoons te doen waar die dingen totaal niet op zijn gemaakt. In een aantal bovengenoemde situaties is het handig (weer, OV), maar het schiet gewoon niet op om voor een telefoon de meest ingenieuze 'internet'-toepassingen te maken zolang je moet pielen met een beperkt aantal knopjes.

    Er zal heus wel een markt voor zijn, maar voor de prijs die je ervoor moet betalen laat ik het liever voor wat het is totdat er echt iets nuttigs uit komt met een bruikbaar en betaalbaar apparaat dat er goed mee overweg kan. Een PDA en telefoon in 1 ten tijde van UMTS ofzo. Voorlopig laat ik I-mode dus gewoon links liggen zonder het gevoel te hebben dat ik wat mis.

      zaterdag 4 mei 2002 @ 10:26:47 #88
    12221 Tijn
    Powered by MS Paint
    pi_4059239
    quote:
    Op zaterdag 04 mei 2002 10:23 schreef twi het volgende:

    [..]

    I get your point, maar zeg nu zelf, ze proberen nu met telefoons te doen waar die dingen totaal niet op zijn gemaakt. In een aantal bovengenoemde situaties is het handig (weer, OV), maar het schiet gewoon niet op om voor een telefoon de meest ingenieuze 'internet'-toepassingen te maken zolang je moet pielen met een beperkt aantal knopjes.

    Er zal heus wel een markt voor zijn, maar voor de prijs die je ervoor moet betalen laat ik het liever voor wat het is totdat er echt iets nuttigs uit komt met een bruikbaar en betaalbaar apparaat dat er goed mee overweg kan. Een PDA en telefoon in 1 ten tijde van UMTS ofzo. Voorlopig laat ik I-mode dus gewoon links liggen zonder het gevoel te hebben dat ik wat mis.


    Idd, voor zoveel geld wil je niet een leuk beltoontje en een klein kutscherm waarop je amper iets kan zien.
      zaterdag 4 mei 2002 @ 18:30:01 #89
    5590 Robino
    Has left the Fok!-building
    pi_4062318
    Volgens mij is het aan het floppen, je hoort er niks meer over

    Maar dat scherm is nog best scherp en groot eigenlijk

      zaterdag 4 mei 2002 @ 18:43:17 #90
    17702 DaMSWer
    Stuiterend Door Het Leven
    pi_4062439
    Laat die Imode maar zitten... wacht ook nog wel ffies.
    PoGo uitgespeeld LVL 40
    Volgens sommige foksters een lieverd :)
    Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
      zaterdag 4 mei 2002 @ 18:44:03 #91
    22309 goflow
    all alone.
    pi_4062444
    mn pa zou er een kopen, en als dat wat is ga ik er ook een halen doe zelf veel met web-development dus lijkt me wel cool om wat apps te gaan bouwen voor dat ding.
      zaterdag 4 mei 2002 @ 19:14:34 #92
    12221 Tijn
    Powered by MS Paint
    pi_4062657
    quote:
    Op zaterdag 04 mei 2002 18:30 schreef Robino het volgende:

    Maar dat scherm is nog best scherp en groot eigenlijk


    Zolang Fok! er niet oppast, is het gewoon klein en kut
    pi_4062789
    Maar wat is nu het grootse voordeel van I-mode, ten opzicht van WAP? En waarom wou KPN dit zo graag hebben? Is dit dan zo iets unieks?
      zaterdag 4 mei 2002 @ 19:42:38 #94
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_4062891
    quote:
    Op zaterdag 04 mei 2002 19:30 schreef KillerDream het volgende:
    Maar wat is nu het grootse voordeel van I-mode, ten opzicht van WAP? En waarom wou KPN dit zo graag hebben? Is dit dan zo iets unieks?
    KPN dochter NTT-DOKOMO heeft de I-mode al jaren lopen in japan met groot succes en daarom is het voor KPN relatief goedkoop in te voeren.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_4063043
    Voor mij hoeft een telefoon maar 3 functies te hebben:

    - Bellen
    - SMSen
    - Snake (je moet toch wat als je je verveelt )

    Geen I-Mode voor mij dus

    ik denk eerst goed na voordat ik iets doms zeg
      zondag 5 mei 2002 @ 03:59:30 #96
    22309 goflow
    all alone.
    pi_4067533
    Wat mij nu leuk lijkt is om er zelf mee te gaan bouwen, dat is zo mooi aan het internet, denk bv aan als je thuiskomt de muziek aan te zetten met je imode, een film aanzetten op je tv via je mobiel... met wat creativiteit kunnen dit soort dingen heel mooi met i-mode. kon ook al met wap, maar wap was gewoon scheit eigenlijk, dit is veel en veel leuker.
    een film opzetten of muziek in je huid regelen via imode (en dat kost dus $$) lijkt voor veel mensen volstrekt achterlijk, maar ik denk dat het over een paar jaar wel allemaal zo zal gaan. je hebt een mobiel ding, daarmee kan je gewoon alles doen, van tv tot muziek tot bellen, etc.

    dus: imode rocks!

    (nu alleen zelf nog een kopen)

      dinsdag 23 juli 2002 @ 16:25:21 #97
    27617 Jweetje
    Jweetje.nl
    pi_5123040
    quote:
    Op maandag 08 april 2002 10:09 schreef Fliepke het volgende:
    Haal me dr wel een in 2004/2005 dan zal het wel betaalbaar zijn...
    haha wat is betaalbaar ??

    Aanbod :

    *verlengen contract met 2 jaar
    * Toestel ¤ 49
    * 3mnd gratis abbo
    * 3mnd gratis i-mode abbo (10 MB verplaatsen)

    Imail kost 0,038 op zn duurst ! en daar kan je heel veel voor typen !
    SMS blijft echter wel ¤ 0,23

    Ach het is vooral rekenen geblazen !

    {Jweetje schaft hem aan !!!!!!}

    pi_5123350
    quote:
    haha wat is betaalbaar ??

    Aanbod :

    *verlengen contract met 2 jaar
    * Toestel ¤ 49
    * 3mnd gratis abbo
    * 3mnd gratis i-mode abbo (10 MB verplaatsen)


    Maar wat kosten de twee abbo's na de drie maanden? Je zit er immers (volgens jouw aanbod) minimaal 2 jaar aan vast en zonder die twee abbo's heb je NIETS aan i-mode.
    In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier
    pi_5123387
    Nee. Misschien over een paar jaar als het alles wat cheaper is geworden en wat meer mogelijkheden kent. Ik snap eigenlijk ook niet wat je aan internet hebt op een telefoon. Het is toch beter om achter een monitor, muis en toetsenbord te zitten wil je internetten?
    Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
      dinsdag 23 juli 2002 @ 21:29:32 #100
    7749 Puc-conDoin
    Pisbunker Webmaster
    pi_5126836
    Nee, ik hoef zo'n kreng niet. WAP heb ik toendertijd ook geweigerd. Het flopt toch wel... Dat het in Japan een succes is zal allemaal wel, maar hier mislukt het toch wel. Zolang er nog geen goede diensten zijn om snel beelden en dynamische bende te versturen naar "mobiele telefoons" hoef je er nog niet aan te beginnen. UMTS: Weggegooid geld. Hadden ze beter in R&D kunnen stoppen voor de echt goede techniek.

    Ik wacht rustig af, want zo'n mini-website men minimale info heb ik mobiel nog niet nodig, en anders hang ik m'n laptop wel aan een draadloos netwerk. Voorlopig wil ik met mijn mobiel alleen maar kunnen bellen en sms'en. Ergens anders zijn die dingen niet voor, duus voor mij geen WAP, I-Mode, Games, Ringtones en Logo's en wat voor zooi nog meer. Allemaal overbodige tierlantijntjes.

    De komende jaren zal ik nog heel tevreden zijn met mijn Panasonic GD90.....

    http://www.forzona.nl http://www.mirrorman.cjb.net
    pi_5126902
    'k hoef 'm niet.

    't ding is onwijs groot, maar heeft wel 'n vrij klein schermpje (wat ook nog 'ns tegen je oor aanzit als je 'm gebruikt om te bellen (schijnt 'ie ook te kunnen) en dus ontzettend snel smerig wordt.). Bellen is duur, de extra diensten waarvoor je 't ding hebt gekocht zijn nog véél duurder... En de prijs van 't ding zelf liegt er ook niet om.

    'k denk dat dit geen succes wordt. vooral door de prijs.

    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      dinsdag 23 juli 2002 @ 21:54:31 #102
    11981 Zimmer
    Composer
    pi_5127271
    Nee, niet nodig.. WAP heb ik ook op mijn telefoon zitten (Nokia 7110) maar ik gebruik het niet.

    Cheers,

    Zimmer

    "I wake up around noon, light a cigarette, get a cup of coffee, sit in the bathtub for an hour and daydream, and I usually come up with some ideas... It's a very irresponsible life. The only decisions I make are about the notes I'm writing." -Hans Zimmer
    pi_5129109
    maar da's toch leuk zo'n i-mode toestelletje?

    lekker onnodig veel geld uitgeven waar je toch helemaal niks aan hebt

    ik ken ook iemand die heeft ook zo'n ding,maar omdat hij zoveel geld ook weer niet hebt i-modut hij er zeeeeer zelden mee

    nu in de aanbieding:i-mode toestel,slechts 2 ribben uit u lijf.

    niks nuttig aan dat geldtrekkerij van kpn

    ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
      donderdag 25 juli 2002 @ 15:14:03 #104
    27617 Jweetje
    Jweetje.nl
    pi_5146546
    quote:
    Op dinsdag 23 juli 2002 16:48 schreef Tarantino het volgende:

    [..]

    Maar wat kosten de twee abbo's na de drie maanden? Je zit er immers (volgens jouw aanbod) minimaal 2 jaar aan vast en zonder die twee abbo's heb je NIETS aan i-mode.


    ¤ 8,95 + ¤ 5/10/15/20/25 (afhankelijk van je databundel)
    quote:
    Op woensdag 24 juli 2002 00:09 schreef the_contract_killer het volgende:
    maar da's toch leuk zo'n i-mode toestelletje?

    [...]

    nu in de aanbieding:i-mode toestel,slechts 2 ribben uit u lijf.

    niks nuttig aan dat geldtrekkerij van kpn


    Is misschien ook wel een beetje waar, maar in geval van tevredenheid over je abbo dan is er toch niets mis aan !

    ach en als het straks ineens aanslaat/mocht slaan, heb je m nog niet... ;-) OK je loopt ook geen risico door voorop te willen lopen

    pi_5146705
    Ik heb een i-mode toestel voor mijn werk en ik vind i-mode niet veel bijzonders.
    Een klein kutschermpje, accu is om de haverklap leeg, dataverkeer traaaaag, voor veel diensten moet je nog eens extra dokken... nee, privé zou ik zeker geen i-mode nemen.
    Ik vind de technologie nog veel te onvolwassen en te duur. De opvolger van i-mode zou misschien interessant kunnen zijn, de prijs/kwaliteit verhouding is nu bijzonder ongunstig.
      dinsdag 6 augustus 2002 @ 19:57:48 #106
    25777 Dauntless
    Een hyperoniem hyponiem
    pi_5283851
    Ik heb dus ook zón I-mode toestel, leuk ding hoor, erg mooi scherm (wel klein maarja voor een mobieltje nog heel groot)
    I-modden is ook best wel lachen hoor je kunt verbazend veel leuke info vinden. en I-mode werkt beter dan je zou denken en heeft zeker een groot potentieel maar 15 minuten intensief i-moden is 2 a 3mb dataverkeer en veel sites zijn betaald

    HEEEEL DUUR DUS !!!!!

    (e-mailen is wel weer leuk en goedkoop )

    -Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
    -Gebruikte webruimte: 880mb
    pi_5284114
    Ik heb sinds een weekje i-mode en ik moet zeggen: ik vind het erg leuk

    I-mode is inderdaad best duur misschien (en 200kB van het goedkoopste abbonnement stelt echt geen r*k voor volgens mij...), maar nu ik zelf een eigen i-mode site aan het ontwikkelen ben die erg weinig dataverkeer verbruikt (en gratis is ), voor file-informatie, externe email lezen, en nog meer dingen die ik zelf wel handig vind... tsja uiteindelijk is het best te doen.

    Niet teveel i-moden, en als telefoon is die Nec qua opties gewoon erg gaaf, kleuren scherm, afbeeldingen en 16 toons ringtones... er zijn maar weinig telefoons die zoveel features hebben.

    En dat e-mail is wel leuk, maar als de andere kant geen i-mode heeft (en dat is momenteel nog 99.9999% van de mobiele gebruikers), dan kun je wel leuk 1000 tekens emailen, maar smssen heb je dan meer aan...

      dinsdag 6 augustus 2002 @ 22:50:42 #108
    3771 lzandman
    The Man NOR the Myth
    pi_5285578
    Ik wil op zich geen reclame maken, maar bij mijn werkgever (Studenten.net) kun je zo'n ding al krijgen voor 69 Euro. Da's toch niet echt duur... KPN wil wel heel erg graag dat we allemaal gaan I-Moden
    What's the speed of Dark?
      dinsdag 13 augustus 2002 @ 21:17:42 #109
    32295 Q-Edge
    Marsmannetjes!! Wwwheeelpp!!!!
    pi_5370872
    Ik dacht het niet..
    Dat I-Mode is zo beperkt...
    Zelfde als WAP... Ook al zo klote..
    Veel te duur...


    Zo kan je nog wel ff. doorgaan.

    I-Mode is gewoon zonde van je geld.

    Papa van een prachtige dochter en zoon
      dinsdag 13 augustus 2002 @ 21:23:01 #110
    13211 MSXUser
    Irritant figuur...
    pi_5370968
    Voor mij geen I-Mode of wat dan ook. Misschien is het voor sommigen een uitkomst als ze op hun mobiel kunnen internetten ed., maar ik zie er het nut niet van in. Als ik kan bellen en SMS'en en het toestel is ook nog lekker klein en handig te bedienen is, dan vind ik het best.

    (ja, noem me maar ouderwets...)

    If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
    pi_5371312
    We kunnen thuis internetten en we kunnen internetten op het werk. Ik zie het nut niet om ook nog eens onderweg op het internet te zitten met een klein beeldscherm voor een @()!$ bedrag aan Euro's. Ok, in Japan is het aangeslagen.. maar daar is het PC bezit onder burgers dan ook lang niet zo hoog als hier.
      dinsdag 13 augustus 2002 @ 22:57:21 #112
    15929 DiRadical
    Everything's ruined
    pi_5372509
    Ik weet het nog niet. Ik vermoed dat er, na deze aanbieding, er nieuwe toestellen op de markt komen.
    Dan is er iets meer keus.
    Mij huidige mobiel is al weer bijna 4 jaar ( ja 4 jaar) oud.
    Hij doet het nog goed, maar is wel aan vervanging toe .
    Ik denk dat eerst een eigen i mode server ga opzetten voordat ik met i mode ga beginnen.
    Dan kan ik tenminste mijn eigen (gratis ) content opvragen met het toestel.
    Helaas zal UMTS er wel al zijn als ik mij i mode site klaar heb, dus denk ik dat ik nog even wacht met het kopen van een nieuw toestel.
    Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
    -Catbert: Evil director of HR
    pi_7796720
    Dan maar deze topic
    Ik was dus namelijk te snel met mijn imode, en nu is er een nieuwe foon met met meer kleuren etc. heel leuk.
    Weet alleen iemand of die ook te krijgen is als je al een abo hebt ?
    Dan probeer ik die andere wel te verkopen mocht je m los kunnen kopen voor niet al te veel geld..
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')