Mijn eerste aankoop ooit in de VS was een stuk chocoladetaart, in een pretpark. Ik had nog niet gepind, dus rekende af met creditcard: drie dollar geloof ik, heel normaal daar.quote:Op maandag 6 april 2009 10:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Veel Europeanen doen het ook.
Maar bij Amerikanen is het nog een tandje erger, die betalen alles op krediet (lees, met CC).
Of ze nu naar de Pedicure gaan of op een mooie doordeweekse dag bedenken dat een Mustang Convertible toch wel leuk is.
Dan omring jij je met enigszins capabele mensenquote:Op maandag 6 april 2009 10:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ken weinig mensen die op krediet kopen, of uberhaupt een creditcard hebben. Amerikanen hebben gemiddeld wel 5 creditcards geloof ik.
Tja, die Dirk Scheringa mogen ze van mij ook ophangen, en leenreclames moeten ze sowieso verbieden.
Wat ik absurd vind is dat Amerikanen de afgelopen 3 maanden meer zijn gaan uitgeven, terwijl ze bij bosjes werkeloos worden. Dit is voor mij het signaal dat de crisis nog lang niet over is.
Hypotheken is weer een ander verhaal inderdaad. Door de hypotheekrenteaftrek denk iedereen hier dat je je hypotheek never nooit hoeft af te betalen, wat ik een absurde mentaliteit vind.quote:Op maandag 6 april 2009 10:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan omring jij je met enigszins capabele mensen.
Een vriend van mij isHypotheekadviseur
en die vertelde een jaar of 3 geleden al dat hij zich verbaasde over het aantal mensen met flinke leningen en geen enkel besef dat je door rente te betalen, niet je schuld aflost waardoor je niet zo maar ff een hypotheek kan krijgen als er nog een doorlopende lening van 60K op je naam staat.
Het is niet erg om een creditcard als betaalmiddel te gebruiken. Internationaal gezien is dat heel handig. Ik heb zelf ook een creditcard.quote:Op maandag 6 april 2009 10:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Mijn eerste aankoop ooit in de VS was een stuk chocoladetaart, in een pretpark. Ik had nog niet gepind, dus rekende af met creditcard: drie dollar geloof ik, heel normaal daar.
Overigens vind ik een creditcard een vrij essentieel betaalmiddel voor 'er bij' en voor internet. Heb er al tien jaar één. Maar ik koop er nooit mee op krediet.
Ben benieuwd wat er gebeurd als het gros van de rentevast periodes afloopt. Iemand enig idee wanneer dit is?quote:Op maandag 6 april 2009 10:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Hypotheken is weer een ander verhaal inderdaad. Door de hypotheekrenteaftrek denk iedereen hier dat je je hypotheek never nooit hoeft af te betalen, wat ik een absurde mentaliteit vind.
Klopt, in de US is CC een heel normaal betaalmiddel. Maar je koopt nog steeds op krediet met zo een ding.quote:Op maandag 6 april 2009 10:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Mijn eerste aankoop ooit in de VS was een stuk chocoladetaart, in een pretpark. Ik had nog niet gepind, dus rekende af met creditcard: drie dollar geloof ik, heel normaal daar.
Overigens vind ik een creditcard een vrij essentieel betaalmiddel voor 'er bij' en voor internet. Heb er al tien jaar één. Maar ik koop er nooit mee op krediet.
De rente is nu laag, dus nu is dat geen probleemquote:Op maandag 6 april 2009 11:01 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er gebeurd als het gros van de rentevast periodes afloopt. Iemand enig idee wanneer dit is?
Lekkere binnenkomer voor het earningsseason.quote:06-04-2009 11:00:00 Eurozone producentenprijzenindex (PPI) feb -1,8% (jaar)
06-04-2009 11:00:00 Eurozone PPI ex-energie feb -0,4% (maand); -1,0% (jaar)
06-04-2009 11:00:00 Eurozone PPI feb verwachting was -0,4% (maand); -1,6% (jaar)
06-04-2009 11:00:00 Eurozone producentenprijzenindex (PPI) feb -0,5% (maand)
06-04-2009 11:00:00 Eurozone retailverkopen feb verwachting -2,5% (jaar)
06-04-2009 11:00:00 Eurozone retailverkopen feb verwachting -0,4% (maand)
06-04-2009 11:00:00 Eurozone retailverkopen feb -0,6% (maand); -4,0% (jaar)
Dus begin juni kopen en in juli weer verkopen?quote:Op maandag 6 april 2009 10:53 schreef pberends het volgende:
[..]
http://online.wsj.com/article/SB123896411461990545.html
Gratis geld: koop de laatste dag van het earningsseizoen aandelen, en verkoop ze vlak voor earningsseizoen.
Ook al zou de rente stijgen, dan nog stijgt ie maar de helft omdat de andere helft door de HRA betaald wordt...quote:Op maandag 6 april 2009 11:01 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er gebeurd als het gros van de rentevast periodes afloopt. Iemand enig idee wanneer dit is?
quote:Op maandag 6 april 2009 11:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klopt, in de US is CC een heel normaal betaalmiddel. Maar je koopt nog steeds op krediet met zo een ding.
En de min van een CC is een heel stuk groter dan de min van mijn pinpas.
Nee, ik ga long met een kleine positie na de correctie de komende weken, en verkoop m'n shorts. Daarna kunnen we weer even up tot eind april, mogelijk mei.quote:Op maandag 6 april 2009 11:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dus begin juni kopen en in juli weer verkopen?
In het geval van hypotheken wordt er altijd geroepen dat als je aflost je minder HRA krijgt en dat de markt toch wel gaat stijgen waardoor aflossingsvrij interessant is. Naja goed. Is een risico die je paktquote:Op maandag 6 april 2009 10:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Hypotheken is weer een ander verhaal inderdaad. Door de hypotheekrenteaftrek denk iedereen hier dat je je hypotheek never nooit hoeft af te betalen, wat ik een absurde mentaliteit vind.
Hehequote:Op maandag 6 april 2009 11:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
In het geval van hypotheken wordt er altijd geroepen dat als je aflost je minder HRA krijgt en dat de markt toch wel gaat stijgen waardoor aflossingsvrij interessant is. Naja goed. Is een risico die je pakt.
Maar waar ik op doelde was mensen met een gewone doorlopende lening waar ze maandelijks paar 100 euro rente over betalen die denken dat ze met die paar 100 euro hun lening af aan het lossen zijn.
Ze zullen wel denken: De zon schijnt, beurzen zijn positief, we mogen weer grappig zijnquote:Op maandag 6 april 2009 11:18 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)roland.avi_plain.xml
Wat een grappenmakers, volatiliteit van de volatiliteit.
ik denk niet dat je er vanuit kan gaan dat de HRA voor altijd behouden blijft.... even los van het feit dat HRA maximaal 30 jaar loopt vanaf 2001 (en dat realiseert zich nog slechts een enkeling). In mijn opinie: als je het niet kunt opbrengen zonder HRA, moet je wellicht heroverwegen.quote:Op maandag 6 april 2009 11:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook al zou de rente stijgen, dan nog stijgt ie maar de helft omdat de andere helft door de HRA betaald wordt...
quote:De detailhandelsverkopen in de eurozone zijn in februari sterker teruggelopen dan verwacht. Dat blijkt maandag uit cijfers van Eurostat. De daling op jaarbasis was de sterkste sinds de metingen begonnen in 2000.
Ten opzichte van februari vorig jaar daalden de detailhandelsverkopen 4,0%. Door Dow Jones geraadpleegde economen hielden rekening met een verkoopdaling van 2,5%.
Op maandbasis zakten de detailhandelsverkopen in februari met 0,6%. Een afname van 0,4% was verwacht.
In januari stegen de verkopen nog 0,1% op maandbasis. Het cijfer op jaarbasis werd herzien naar een daling van 1,7%, tegenover de afname 2,2% die eerder werd gemeld.
De data laten zien dat consumenten in de eurozone voorzichtig blijven. Het vertrouwen staat onder druk door de dreiging van oplopende werkloosheid door de aanhoudende economische teruggang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |