abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67663123
Toch blijft het een raar verhaal.
SL heeft gewoon niet meer bestaansrecht dan dat RJC dat alleen heeft. De zgn 'concurrentie' van Fortuna valt verwaarlozen.
Daar hoef je geen 30 pagina's voor te vullen als Stuurgroep omdat te weerleggen. Dit wordt de zoveelste fusie waar wordt uit gegaan van een 1+1=3 verhaal terwijl er nergens een fatsoenlijke onderbouwing voor te vinden is. Alle voorstanders van de fusie wonen buiten de streek

Het enige voordeel wat SL heeft, is dat er overheidsgeld in wordt gepomp maar of dat nou gezonde basis is..
"..and in my brain it's going wrong.."
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:35:05 #182
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67663880
omfg die mongool van een chris van nijnatten denkt het ook weer te weten
quote:
Niks nieuws onder de zon in Limburg
In een kasteel te Valkenburg werd gisteren bekendgemaakt dat Zuid-Limburg een nieuwe fusieclub heeft.

Sporting Limburg, ontstaan uit twee andere fusieclubs: Roda JC en Fortuna Sittard. Geen nieuws onder de zon, eigenlijk.

Er wordt hier en daar geweend om het verdwijnen van beide clubs, maar de emotie wordt zéker niet door de grote massa gedeeld. Om de sentimenten toch enigszins in de gewenste richting te buigen, zei een spreker: 'Kom maar op Hollanders, we lusten jullie rauw.'

Hier werd een appèl gedaan op een Limburg-gevoel dat nog moet ontstaan. Buiten zoomden camera's in op die paar individuen die Fortuna of Roda overeind hadden willen houden. Het is een kleine minderheid. Maar door de camera's krijgt die groep een grotere stem dan de werkelijkheid vraagt.

Ik moet denken aan de bestseller (250.000 ex.) van Joris Luyendijk: 'Het zijn net mensen'. In het boekje beschrijft de auteur zijn tijd als correspondent in onder meer Egypte. Hij leert ons hoe het Midden Oosten-conflict dagelijks opgediend wordt op een wijze zoals de media het willen. Willen wij stenengooiende jonge Palestijnen, moedige joodse kolonisten en huilende moeders, dan krijgen we die, elke dag als het moet. Het is het invullen van de werkelijkheid zoals we denken dat die is.

Rond die fusie in Limburg treden dezelfde mediareflexen op, waarbij elke andere vergelijking uiteraard mank gaat. Fusie? Dan zijn er twee kwaaie achterbannen. En die moeten in beeld. En elke steen die ze gooien, krijgt de aandacht alsof het een napalmoffensief betreft.

De werkelijkheid is te saai voor bewegende beelden. Twee clubs trekken te weinig publiek en te weinig geldschieters om overeind te blijven. Daarom gaan ze samen en willen ze één stabiele eredivisieclub worden. De meerderheid van de Limburgse belastingbetalers is er blij mee. Laat u verder niks wijs maken.

chris@ad.nl
die man weet écht niet waar die over praat. Hoevaak per eeuw komt ie naar limburg? Punt is dat hij eigenlijk een goede rede opvoert: laat u niks wijsmaken door de media. Dat doen we in deze kwestie dan ook absoluut niet!
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:38:17 #183
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67663935
Nijnatten .

Wat heb ik een hekel aan die vent zeg, met zijn bloedkop.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:40:51 #184
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67663974
idd, derksen is altijd wel geinig over 'm
maar hij heeft ook altijd van zo een zouteloze stukjes en als ie dan eens probeert met iets prikkelends te komen zit ie er compleet naast
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:41:31 #185
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67663983
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:40 schreef planethugo het volgende:
idd, derksen is altijd wel geinig over 'm
maar hij heeft ook altijd van zo een zouteloze stukjes en als ie dan eens probeert met iets prikkelends te komen zit ie er compleet naast
Verschrikkelijk inderdaad. Zijn schrijfstijl trek ik echt niet.

Aan de andere kant schrijft hij wel dagelijks, dan is het ook lastig om creatief te blijven.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:47:59 #186
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67664050
Hij zit soms ook wel eens bij Sport1 United.. Dan komt er ook geen zinnig woord uit die man.
Een beetje open deuren intrappen, verder komt hij dan niet.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_67664098
Ik heb het niet echt gevolgd maar wat ik gehoord gaan ze spelen in Kerkrade en lopen alle Fortuna contracten (op 1 na) af. Wat is er dan nog Fortuna aan die nieuwe club? Gewoon Roda met een andere naam toch?
pi_67664669
quote:
Fortunahome.com heeft de laatste weken menig “List & Bedrog” trucje van de stuurgroep weten te traceren. Toch konden ook wij niet voorkomen dat we een paar uur voor het verstrijken van de deadline werden geconfronteerd met het overduidelijke verraad van het trio Hans Erkens, Jo Abelshausen en Sjra Phillipen. Daar waar de eerste tweeweinig emotionele binding met Fortuna Sittard hebben, kan dat toch eigenlijk niet van Sjra Phillipen worden gezegd. Desalniettemin heeft ook hij moedwillig en doelbewust een handtekening onder het kapot maken van Fortuna Sittard gezet. Fortunahome.com was geïnteresseerd in de motivatie van het drietal. Als we de motivatie zouden vinden zouden we waarschijnlijk ook de bron vinden die alles heeft geregeld.

We begonnen maar eens met Hans Erkens. Deze man heeft zijn levensdoel afgestemd op alles wat met Limburg te maken heeft. Zijn “Events”, zijn eigen netwerkringen en zijn ad interim jobs zitten vol met Limburg activiteiten. Gegeven het feit dat we weinig onderzoekstijd hadden pakten we de meest waarschijnlijke weg: Sporting Limburg en… de provincie Limburg. Na het raadplegen van enkele bronnen die wij uiteraard niet bekend zullen maken werd het Fortunahome.com duidelijk waar Hans Erkens zijn volgende baan heef: De provincie Limburg! Leon Frissen persoonlij heeft Hans Erkens een hooggeplaatste functie toegezegd binnen het provinciehuis. In ruil daarvoor moest hij de fusie erdoor heen duwen binnen de Gemeente Sittard-Geleen en moest die Jo Abelshausen en Sjra Phillipen overtuigen dat ze voor Sporting Limburg moesten zijn.

Maar het verhaal wordt nog gruwelijker. Het duo Jo Abelshausen en Sjra Phillipen krijgen samen ook nog een kleine drie miljoen euro van Fortuna Sittard. Daar waar Sjra Phillippen dit nog mede heeft gedaan uit clubliefde (We zijn bereid dat deels te geloven), daar heeft Jo Abelshausen het met name gedaan om zijn investeringen in vastgoed en old-boys networking zo lang en zo goed mogelijk te beschermen. Dat zijn oude zakenpartner uit Nuenen het stadion tegen een prikkie kon kopen is slecht één van de bewijzen daarvan. Nu hebben Jo Abelshausen en Sjra Philippen een ICT bedrijfje in Luxenburg. Dit ICT bedrijf werkt voornamelijk voor grotere overheden en ja hoor, u voelt hem al aankomen. Dit bedrijf heeft de kans op een opdracht van de provincie voor 800.000 euro te krijgen. Volgens onze bronnen schijnt Leon Frissen persoonlijk tegen Jo Abelshausen te hebben gezegd dat hij Fortuna Sittard failliet moet laten gaan anders krijgt hij de opdracht van 800.000 euro niet! Sjra Phillippen en Jo Abelshausen hebben zich laten vermurwen, waarna Hans Erkens de “ ik–spreek-namens-de-directie-rol” heeft gespeeld tegen de media en de stuurgroep. Het tweede onorthodoxe middel dat de provincie heeft ingezet om de fusie tegen beter weten in erdoor heen te krijgen.

Denkt u dat het hier bij blijft? Neen. Wij doken ook maar eens in het politieke goedkeuringsproces achter de 6 a 8 miljoen euro ( 40 euro per limburgs gezin!) die Leon Frissen aan de club in Kerkrade heeft aangeboden. Een 'loopplank' noemde hij het die hij namens het provinciebestuur kon aanbieden. Als normale burger waren wij zeer verbaasd. Wij dachten dat een provincie een initiërende en faciliterende rol kon spelen, maar toch geen inhoudelijk financiële? Hoe kan de Provincie dit maken terwijl bijvoorbeeld de gezondheidszorg (Orbis) in Sittard op kiepen staat! De gezondheid van duizenden burgers gaat toch voor het prestigeproject van een enkeling? Hoe werkt eigenlijk zo’n besluitvormingstraject rondom miljoenen euro’s van ons belastinggeld? Kan dat zomaar verkwist worden?

De oppositie, met als voortrekkers de SP en Groen Links zijn dan ook ziedend. En terecht! Daar waar andere partijen alle objectieve informatie omtrent de fusieperikelen met de Oppositie hebben gedeeld, daar heeft Fortunahome.com meer naar de zittende en heersende partij gekeken: het CDA. Geert Frische verklaarde donderdagochtend in de Limburger: “Dit plan bestaat pas sinds het afgelopen weekend, duidelijk is dat we niet gaan sponsoren of dat we exploitatietekorten gaan dichten. Slechts onder strikte voorwaarden kan de club incidenteel subsidie krijgen voor maatschappelijke trajecten… zoals het bestrijden van hooliganisme”. Wij zijn ervan overtuigd dat je voor 8 miljoen het hooligan probleem kunt oplossen, al was het maar omdat je met dat geld elke potentiële hooligan een vakantiehuis en een Ferrari kunt geven in ruil voor “ het rustig houden”. Neen, in de afgelopen maanden hebben wij een neusje voor fraude ontwikkelt en dit zaakje stinkt. Hoog tijd dus om de rol van het CDA eens door te lichten. De partij van de waarden en de normen. De partij die gezondheidszorg en de ontwikkeling van jeugd zo’n warm hart toedraagt. Na wat speurwerk blijkt de coalitiepartij CDA helemaal niet zo eensgezind achter de miljoenen verslindende voetbalsubsidiëring te staan. Niet alleen zijn er vele ontzet door de hoogte van het bedrag (40 euro per gezin) en/of vinden anderen het niet verantwoord dat dit voetbalgeld niet naar de in moeilijkheden verkerende gezondheidszorg of betere scholing gaat, maar ook is iedereen er eigenlijk wel mee eens dat het totaal ongepast is dat men niet geïnformeerd wordt. Niet alleen de oppositie, maar ook de coalitie is niet geïnformeerd. Als toetje wordt ons nog medegedeeld dat het CDA altijd heeft gezegd dat het lokale bestuur van Sittard-Geleen de schulden dient af te lossen voordat er subsidie van de provincie naar de fusieclub mag. Ach, laat dit nu niet het geval zijn beste parlementariërs. Onze gouverneur heeft het over “ Het Heerenveen van het Zuiden”.. U bedoelt zeker “ het Sicilië van het Zuiden!”

Hoe de provincie dit de Limburgse Burger gaat uit leggen is ons een raadsel. Stel u woont in Mook en uw gezin dient 40 euro af te geven aan een voetbalclub in Kerkrade? Stel U hebt een trotse betaald voetbal vereniging in Venlo (voor de zuid-limburgers onder ons..dat is ook Limburg beste mensen) en u ziet dat uw concurrent die volgend jaar zeer waarschijnlijk in dezelfde voetbalklasse gaat spelen 8 miljoen euro van uw eigen Provincie gaat krijgen. Hoe zou U zich voelen als deze club vervolgens uw beste spelers (zoals de afgelopen jaren regelmatig is gebeurt) van het Provinciegeld gaan kopen?

Natuurlijk gaan we prachtige verhalen krijgen over nog mooiere maatschappelijke projecten. Wij zien Leon Frissen en de stuurgroep er nog voor aan om projecten met 'kinderen met ziektes' te gebruiken om maar de fusie erdoor heen te krijgen. Ze zullen vast een keer dakloze kinderen uit de drie Prachtwijken die Limburg rijk is uitnodigen om naar het stadion te komen (plaats zat) of men zal best eens een partijtje pleinvoetbal met de Kerkraadse jeugd gaan doen om dit dan Johan Cruijf Court te gaan noemen. Vergeef ons ons cynisme beste lezers, maar de werkelijkheid doet helaas niet onder voor dit cynisme. Iedereen in Limburg weet dat de fusieclub de 8 miljoen euro keihard nodig heeft om de begroting rond te krijgen. Zonder dit geld is de begroting van de fusieclub namelijk onder die van Roda JC. Zonder dit geld kan de fusieclub helemaal niet bestaan. Indien het Limburgs parlement zich voor het karretje laat spannen om met “ mooi maatschappelijk weer verhalen” er zich van af te kunnen maken dan heeft men het mis. Dit project is te groot om in de doofpot te kunnen stoppen. De landelijke politiek is inmiddels ingeschakeld en gaat mee kijken. Een tweede Sinterklaas affaire hangt de provincie Limburg namelijk als een “zwaard van Damocles” boven het hoofd.

De politiek kan dan ook maar één ding doen om de integriteit en de politieke betrouwbaarheid van de provincie en..de eigen zetel te redden: Tegen stemmen tegen de miljoensubsidie en om een gedegen onderzoek vragen naar de rol van Gouverneur Frissen inzake het ICT bedrijf van Abelshausen, het in het vooruitzicht stellen van een toppositie aan Hans Erkens en het bewust belemmeren van de werking van het democratisch bestel in Limburg!
Bron: fortunahome.com
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
  vrijdag 3 april 2009 @ 02:04:24 #189
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_67664878
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:46 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ik wil geen 'top'voetbal, ik wil Roda JC zien spelen!
Voor figuren zoals jij bestaat er dan gelukkig nog:

En voor het sentiment uit een grijzer verleden:

Succes met kijken

Terug naar de orde van de dag:

Sporting Limburg For Ever
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
pi_67664942
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:41 schreef TC03 het volgende:
Verschrikkelijk inderdaad. Zijn schrijfstijl trek ik echt niet.

Aan de andere kant schrijft hij wel dagelijks, dan is het ook lastig om creatief te blijven.
Een klapmongool pur sang inderdaad, die van Nijnatten.
pi_67664956
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 02:04 schreef blonchi het volgende:

[..]

Voor figuren zoals jij bestaat er dan gelukkig nog:

[ afbeelding ]

En voor het sentiment uit een grijzer verleden:

[ afbeelding ]

Succes met kijken

Terug naar de orde van de dag:

Sporting Limburg For Ever
Je doet je avatar echt eer aan.
Wat een muppet show.....

Lees het stuk van Fortunahome maar eens en bekijk je dan maar de belastingbetaler dit zou moeten betalen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 02:22:18 #192
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_67664971
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 02:19 schreef Evertje het volgende:

[..]

Je doet je avatar echt eer aan.
Wat een muppet show.....

Lees het stuk van Fortunahome maar eens en bekijk je dan maar de belastingbetaler dit zou moeten betalen.
Reageer nou niet op hem, meneer zat een paar maanden geleden ook constant te trollen in het roda topic.
  vrijdag 3 april 2009 @ 04:11:02 #193
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_67665419
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 02:22 schreef Schimpie het volgende:

[..]

Reageer nou niet op hem, meneer zat een paar maanden geleden ook constant te trollen in het roda topic.
Nou, nou, ik juich alleen een fusie toe.
Maar om dat nou meteen 'trollen' te noemen. Mwa...
Bovendien vragen sommige users er soms om om even 'gekieteld' te worden.

Voor Fortuna vind ik het nog het meest trieste. Dat was in de Baandert-tijd een geweldige club met superaardige mensen en een geweldige sfeer. Na de Baandert-periode ben ik nauwelijks nog geweest. Fortuna was stervende, zonder het destijds zelf te beseffen...
Sportpark Kaalheide was altijd al een draak van een stadion, veel te ver van het veld.
Het huidige Parkstadstadion is wel gezellig, maar Roda heeft me nooit echt geraakt.

Heel erg vervelend dat Sittard niks meer heeft. Ik hoop derhalve dat er ooit een stadion gaat komen op neutraal terrein tussen beide gemeenten.
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:45:02 #194
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_67666533
Ik snap niet wat die Roda JC lui moeilijk doen over een fusie. Alsof Roda JC zelf geen fusieclub is . Maar daar hoor je ze weer niet over .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_67666620
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:45 schreef fathank het volgende:
Ik snap niet wat die Roda JC lui moeilijk doen over een fusie. Alsof Roda JC zelf geen fusieclub is . Maar daar hoor je ze weer niet over .
Ik begrijp die supporters wel, het is toch de club waar de meesten mee zijn opgegroeid. Maar de generatie die nu geboren wordt zal wel weer hardcore Sporting Limburg supporter worden.
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:52:56 #196
157922 fathank
pi_67666676
Ik las hierboven dat ze bang waren om een grijze muizen clubje voor plek 7 t/m 12 te worden. Dat is nog altijd beter dan een grijze muizenclubje in degradatienood.
pi_67666766
triest verhaal, maar voor de neutrale meelezer interessant.
pi_67666773
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:52 schreef fathank het volgende:
Ik las hierboven dat ze bang waren om een grijze muizen clubje voor plek 7 t/m 12 te worden. Dat is nog altijd beter dan een grijze muizenclubje in degradatienood.
Inderdaad, en voor Fortuna was het geloof ik toch al helemaal een probleem, die waren niet eens zeker van hun voorbestaan. Dan is zo'n fusie toch een mooie oplossing voor de Fortuna supporter, blijft er toch nog een soortje van Fortuna bestaan.
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
pi_67666806
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:18 schreef DarkShine het volgende:
Er zijn zelfs al sponsoren afgehaakt, hoe achterlijk moet je dan nog zijn om dat even klakkeloos over te nemen
Nou ja, kan me zo voorstellen dat er sponsors zijn die zowel Fortuna als Roda JC sponsoren, dus denken van....1 keer is wel voldoende.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67666972
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:52 schreef fathank het volgende:
Dit is de eerste keer in vijftien jaar dat we weer degradatievoetbal spelen. En dat is vooral te wijten aan het feit dat de heren bobo's al sinds oktober met heel andere dingen bezig zijn dan met voetbal.

Ik snap niet dat mensen zo een kort termijn geheugen hebben. De afgelopen tien jaar zijn we 8 van de 10 keer tussen plaats vier en negen geeindigd bron. En nu moeten we gaan fuseren zodat we opeens lager gaan spelen.

Dat fortuna failliet gaat kan me werkelijk mijn reet roesten.
pi_67667293
Ach ja, failliet of gefuseerd, het maakt eigenlijk geen zak uit he.
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:28:07 #202
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67667396
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:23 schreef Scorpie het volgende:
Ach ja, failliet of gefuseerd, het maakt eigenlijk geen zak uit he.
Je snapt het niet: Roda stond niet op het punt om failliet te gaan, daar was absoluut geen sprake van.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:31:23 #203
234795 sezten
El genius
pi_67667469
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:28 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Je snapt het niet: Roda stond niet op het punt om failliet te gaan, daar was absoluut geen sprake van.
Wel.
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_67667599
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:56 schreef MaxPower het volgende:
triest verhaal, maar voor de neutrale meelezer interessant.
Yup.
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:41:44 #205
157922 fathank
pi_67667712
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:28 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Daarom konden ze de salarissen zeker ook niet meer betalen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:50:46 #206
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67667963
Vaag trouwens dat de officiele website van Roda totaal niets over de fusie meldt.
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:53:50 #207
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_67668049
Vind het echt triest voor de supporters van beiden clubs, zou ook liever hebben dat m'n club degradeert dan dat ze gaan fuseren met een regiogenoot.
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:05:32 #208
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67668328
Het gaat dus toch gebeuren, mooi zo'n Sporting Limburg
AFC AJAX
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:10:17 #209
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67668452
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:41 schreef fathank het volgende:

[..]

Nogmaals, verdiep je in de materie en dan zie je dat het niet zo eenduidig ligt.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:28:37 #210
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_67668986
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:41 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je je erin verdiept had had je kunnen weten dat onder het bewind van Kuijer bewust naar deze positie is toegewerkt omdat hij dacht dat de fusie dan zonder weerstand erdoorheen te duwen was.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')