=LEFT(A1,FIND(" ",A1)-1)quote:Op donderdag 2 april 2009 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
Ik krijg op dit moment uit een programma een rij cijfers, en letters. De cijfers moet ik bij elkaar optellen, en de letters niet. Hoe kan ik deze automatisch scheiden van elkaar?
Ze komen trouwens ook uit een cellenreeks, dus ik kan het niet doen door goed te selecteren.
voorbeeld:
21.25 in
98.9 in
etc
dus, in colom a vul je dit in:quote:Op donderdag 2 april 2009 15:15 schreef Dzy het volgende:
Als je het niet erg vindt om er een rij naast te maken (rij of kolom) dan kun je daar gemakkelijk een rij/kolom bij maken die het cijfer overneemt of er 0 van maakt indien er text in staat door middel van ISTEXT.
Stel je hebt zoiets van A1:A4:
4
5
Blaat
-2
Dan maak je bij B1:B4:
IF(ISTEXT(A1);0;A1)
Dan kun je bij B5 een SUM over B1:B4 doen. Misschien is dit heel omslachtig maar het werkt wel.
Ik wil gewoon van die tekst afkomen, zodat ik de cijfers kan optellen.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:22 schreef _Floddertje_ het volgende:
Wat je wilt is denk ik gewoon dat de cijfers in 1 kolom komen en de letters in een 2e kolom ernaast.
Dat doe je zo:
- klik op kolom A zodat de hele kolom blauw wordt
- klik in de menubalk op Data -> Tekst naar kolommen
- vinkje voor 'Gescheiden' -> klik op Volgende
- bij 'Scheidingstekens' haal je het vinkje weg dat bij 'Tab' staat en je zet een vinkje voor 'Spatie' (de cijfers en de letters worden immers gescheiden door een spatie in jouw document)
- klik op Volgende
- klik op Voltooien
Voilą.
Dan verwijder je daarna toch gewoon heel kolom B?quote:Op donderdag 2 april 2009 15:30 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wil gewoon van die tekst afkomen, zodat ik de cijfers kan optellen.
Als ik in cel A1 een combi intoets, en in cel B1 dat intoets zegt hij dat A1,FIND fout is.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:19 schreef Superher0 het volgende:
[..]
=LEFT(A1,FIND(" ",A1)-1)
Dit pakt alles links van de spatie, vanuitgaande dat de linkergedeelte altijd cijfers zijn.
_Floddertje_ heeft gelijk. Dat is de snelste oplossing.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
nog makkelijkerquote:Op donderdag 2 april 2009 15:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar ik probeer om een programma te schrijven waarbij je de tekst erin kan kopieren.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:34 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Dan verwijder je daarna toch gewoon heel kolom B?
Oké, als het over programmeren gaat, haak ik af.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:40 schreef kanovinnie het volgende:
Dat kan ja, maar ik probeer om een programma te schrijven waarbij je de tekst erin kan kopieren.
Ik kan het natuurlijk ook in cel CZ gooien.
hij geeft een fout in =VALUE(SUBSTITUTE(A1," in","")) Dat gedeelte.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:38 schreef Superher0 het volgende:
[..]
nog makkelijker
=VALUE(SUBSTITUTE(A1," in",""))
Value = converts a text string that represents a number to a number
Substitute = Replace existing text with new text in a text string
Heb engelse Excel (2007)
hmm.. zoek???quote:Op donderdag 2 april 2009 15:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik in cel A1 een combi intoets, en in cel B1 dat intoets zegt hij dat A1,FIND fout is.
Het is gewoon om snel pijplengtes uit te rekenen. Je gooit er een reeks getallen in, en het programma smijt eruit hoeveel meter je van welke soort nodig hebt. Dat tweede lukt wel, dat eerst is lastig.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:41 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Oké, als het over programmeren gaat, haak ik af.
okay, ik ga even zoeken.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:41 schreef Superher0 het volgende:
[..]
hmm.. zoek???
klik even op SHIFT +F3 en zoek een functie die erop lijkt.. hoeft niet moeilijk te zijn, gewoon keywords.
A1 is de cel.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
hij geeft een fout in =VALUE(SUBSTITUTE(A1," in","")) Dat gedeelte.
Even geprobeerd, maar hij herhaalt het helaas niet.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:22 schreef _Floddertje_ het volgende:
Wat je wilt is denk ik gewoon dat de cijfers in 1 kolom komen en de letters in een 2e kolom ernaast.
Dat doe je zo:
- klik op kolom A zodat de hele kolom blauw wordt
- klik in de menubalk op Data -> Tekst naar kolommen
- vinkje voor 'Gescheiden' -> klik op Volgende
- bij 'Scheidingstekens' haal je het vinkje weg dat bij 'Tab' staat en je zet een vinkje voor 'Spatie' (de cijfers en de letters worden immers gescheiden door een spatie in jouw document)
- klik op Volgende
- klik op Voltooien
Voilą.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |