Ja maar Mario verbetert zich en blijft opzich hetzelfde terwijl ze bij Sonic allemaal stomme dingen uithalen.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:56 schreef Seneca het volgende:
Het probleem van dit soort games is dat alles tegenwoordig maar in 3D moet, of dat de gameplay nu wel of niet ten goede komt. Worms had datzelfde probleem, Mario imho ook.
Nee, dan Mario die in een vliegende bever verandertquote:Op woensdag 1 april 2009 22:58 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ja maar Mario verbetert zich en blijft opzich hetzelfde terwijl ze bij Sonic allemaal stomme dingen uithalen.
Een nieuwe speelbaar personage hier.. Sonic die in een weerwolf veranderd daar. Waarom toch
Het zou helaas ook niks opbrengen. Dat doen die 3D games al niet tot nauwelijks, dus waarom zou je als game co dan nog?quote:Op woensdag 1 april 2009 23:00 schreef Metal_Mart het volgende:
Juist. Stel je nou toch eens voor dat er met de mogelijkheden van nu een platformgame in 2d gemaakt zou worden, zonder die onnodige 3d. Dat zou zo veel geheugen schelen en zou het ongelooflijk oogstrelend maken. Maar helaas, het moet allemaal 3d.
Mario paper op de wii is toch 2D?quote:Op woensdag 1 april 2009 23:00 schreef Metal_Mart het volgende:
Juist. Stel je nou toch eens voor dat er met de mogelijkheden van nu een platformgame in 2d gemaakt zou worden, zonder die onnodige 3d. Dat zou zo veel geheugen schelen en zou het ongelooflijk oogstrelend maken. Maar helaas, het moet allemaal 3d.
Nee, inderdaad. Mario 64 was een commercieel dieptepunt, Mario Galaxy was een misbaksel en dan beginnen we niet eens over de driehonderd zijpaden van die besnorde dikzak, die Nintendo níets hebben opgeleverd.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:01 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het zou helaas ook niks opbrengen. Dat doen die 3D games al niet tot nauwelijks, dus waarom zou je als game co dan nog?
Akkoord, maar Nintendo is wat mij betreft al jaren de uitzondering op de regel. Ook met de Wii zie je nu dat ze een briljante marketingtactiek hebben gebruikt door zich meer te richten op gameplay, en tov de andere consoles, veel minder op graphics.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:08 schreef Nosh het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Mario 64 was een commercieel dieptepunt, Mario Galaxy was een misbaksel en dan beginnen we niet eens over de driehonderd zijpaden van die besnorde dikzak, die Nintendo níets hebben opgeleverd..
quote:Fable was a commercial success upon release, selling 375,000 copies in North America during its first week,[35] and 600,000 copies in the first month.[36] The game sold more than two million units by late 2006
En wat waren de ontwikkelkosten?quote:
Ik heb hier wat boeken over game development. Er zijn hele hoofdstukken gewijd aan het creeren van realistische atmosferische effecten dmv particle systems. Nu vraag ik je: who the fuck cares about dat soort dingen? Je kijkt er hoogstens 5 minuten naar, maar er gaat wel weken, zo niet maanden ontwikkeltijd in zitten.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:15 schreef Nosh het volgende:
3D is het probleem niet, ontwikkelaars die denken dat mensen zitten te wachten op afleidende shit wel.
Geen neger-egels, zwaarden, weerwolven of pistolen, maar gewoon een Sonic die z'n muil houdt en als een halve tamme door een level rent. Een level dat bestaat uit groene heuvels, loopings en bizarre sprongen. Dát is wat mensen willen. 3D of 2D.
Hoog, uiteraard. Zoals bij de meeste triple-A spellen momenteel. Productieteam van 70 man, en alles.quote:
Een van de vetste games in dat genre dat ik heb gespeeld was Golden Sun. Volledig 2Dquote:Op woensdag 1 april 2009 23:18 schreef Nosh het volgende:
[..]
Hoog, uiteraard. Zoals bij de meeste triple-A spellen momenteel. Productieteam van 70 man, en alles.
Een spel dat verkooprecords breekt geen 'blockbuster' noemen is echter een beetje misplaatst. Neemt niet weg dat het spel zelf imo niet veel meer deed dan zat andere spellen toen al gedaan hadden, maar dat terzijde. Ook in dit soort spellen is 3D niet misplaatst, anders moeten we het hiermee doen:
[ afbeelding ]
Mijn punt is dat ontwikkelkosten zo hoog zijn dat je zelfs bij deze verkoopaantallen nog maar net boven je kosten uitkomt. Vanuit een commercieel perspectief is dat dus niet erg interessant.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:18 schreef Nosh het volgende:
[..]
Hoog, uiteraard. Zoals bij de meeste triple-A spellen momenteel. Productieteam van 70 man, en alles.
Een spel dat verkooprecords breekt geen 'blockbuster' noemen is echter een beetje misplaatst. Neemt niet weg dat het spel zelf imo niet veel meer deed dan zat andere spellen toen al gedaan hadden, maar dat terzijde. Ook in dit soort spellen is 3D niet misplaatst, anders moeten we het hiermee doen:
Ben zelf ook afgehaakt bij deze generatie, omdat ik simpelweg niet zit te wachten op de zoveelste shooter in een bruin-grijze omgeving, met stereotype anabolensoldaten als 'helden'. Dat je dan toevallig de zweetdruppels kan tellen doet daar weinig aan af.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik heb hier wat boeken over game development. Er zijn hele hoofdstukken gewijd aan het creeren van realistische atmosferische effecten dmv particle systems. Nu vraag ik je: who the fuck cares about dat soort dingen? Je kijkt er hoogstens 5 minuten naar, maar er gaat wel weken, zo niet maanden ontwikkeltijd in zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |