abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:00:21 #101
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67686345
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ze Sonck met pensioen sturen, gaan ze toch iemand moeten zoeken die de goals maakt, want de sporadische goaltjes van Dembele, Mirallas en De Sutter gaan niet volstaan.
Naar aanleiding van jouw post heb ik even opgezocht op Wikipedia hoeveel interlandgoals hij dan wel niet gemaakt heeft, blijken het er 22 uit 45 wedstrijden te zijn. Dat zijn van Nistelrooy achtige gemiddeldes. Onbegrijpelijk dat zo'n matige spits dat voor elkaar gekregen heeft.
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:06:19 #102
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_67686546
Het zijn ook bijna allemaal erg belangrijke doelpunten. In de huidige campagne de openingsgoal tegen Estland, Armenie, Spanje en Turkije.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_67687140
Sonck is gewoon een echte goalgetter die totaal niet paste in de systemen van Ajax.
Maar toch vind ik, als het de anciens niet aanstaat, dat ze dan oprotten hé. Het is wel met de younsters dat het moet gebeuren en als er echt twee kampen zijn, dan is het wel onze toekomst die telt.
Zoveel anciens zijn er overigens niet : Simons en Sonck hebben hun beste tijd nu stilaan wel gehad en Stijnen is sowieso overrated.
Dembele en De Sutter zijn overigens allebei nog jong, ik zie ze id toekomst ook wel geregeld scoren.
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:27:28 #104
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67687182
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:26 schreef BramKVO het volgende:
Sonck is gewoon een echte goalgetter die totaal niet paste in de systemen van Ajax.
Maar toch vind ik, als het de anciens niet aanstaat, dat ze dan oprotten hé. Het is wel met de younsters dat het moet gebeuren en als er echt twee kampen zijn, dan is het wel onze toekomst die telt.
Zoveel anciens zijn er overigens niet : Simons en Sonck hebben hun beste tijd nu stilaan wel gehad en Stijnen is sowieso overrated.
Sonck paste alleen in de systemen bij Belgische clubs, dus het lag echt niet alleen aan Ajax. In Duitsland presteerde hij helemaal niets. Het lijkt me overigens niet handig om Simons en Stijnen te gaan afdanken, een elftal heeft wel ervaring nodig.
pi_67687416
Ik ben benieuwd welke plaats Bosnie inneemt van alle tweede plaats elftallen. Heeft iemand de tabellen of de link waaruit we kunnen concluderen op welke plaats Bosnie staat? Dit vraag ik omdat ik weet dat de beste "tweede" direct doorgaat naar Zuid -Afrika. Ik denk dat Bosnie de kans heeft om de beste tweede te zijn omdat ze Belgie echt kapot hebben gespeeld en dat zonder spelers als Ibisevic, Salihovic want die waren geb;esseerd.

Kan iemand me helpen?

By voorbat dank
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:34:56 #106
67640 SaintOfKillers
pi_67687474
Stijnen mag wel opzij worden geschoven, die is gewoon geen meerwaarde. Stelt bijna nooit teleur, maar stijgt ook zelden boven zichzelf uit. Een degelijke reservekeeper is dat (internationaal gezien).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_67687661
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    France                   5   3   1   1   7   6      10   
    Bosnia and Herzegovina   5   3   0   2   14  6      9   
    Russia                   4   3   0   1   8   3      9   
    Slovakia                 4   3   0   1   7   5      9   
    Hungary                  4   2   1   1   4   2      7   
    Switzerland              4   2   1   1   7   6      7   
    Scotland                 5   2   1   2   4   6      7   
    Republic of Ireland      4   1   3   0   3   2      6   
    Croatia                  3   1   1   1   4   4      4   

Laatste kolom zijn de punten. Je moet er wel nog rekening mee houden dat de resultaten tegen de nummer laatst van de poule(behalve die van Nederland) worden geschrapt voor deze tabel.

En het is niet zo dat de beste nr. 2 doorgaat. De slechtse nr. 2 valt af voor de play-offs.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_67687878
Iemand zei al dat Bosnie geluk had en dat die goals te danken waren aan de slechte verdediging. Maar dat vindt ik dus klinklare onzin. Vergeet niet dat Ibisevic en Salihovic niet eens meededen. En die twee jongens staan aan de top van de Duitse Bundesliga. Bosnie heeft een prachtig elftal dat het gewoon verdient om op het WK te spelen. En Bosnie is altijd al een voetbal natie geweest. Kijk maar naar de talenten die uit Bosnie komen. Te beginnen met Ibrahimovic, Salihamidzic, Barbarez.

Kijk fie eerste goal nou. Dat is echt geen geluk. Die Dzeke en Misimovic zijn net tweelingbroers, alsof ze weten wat de andere denkt en die spelen in duitsland ook samen.:

pi_67687935
Ik heb echt gehoord dat de beste nr 2 doorgaat! Dat zeiden ze zelfs op de Bosnische televisie...

En dank je wel voor de tabel
pi_67688162
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:45 schreef Kompasje-- het volgende:
Iemand zei al dat Bosnie geluk had en dat die goals te danken waren aan de slechte verdediging. Maar dat vindt ik dus klinklare onzin. Vergeet niet dat Ibisevic en Salihovic niet eens meededen. En die twee jongens staan aan de top van de Duitse Bundesliga. Bosnie heeft een prachtig elftal dat het gewoon verdient om op het WK te spelen. En Bosnie is altijd al een voetbal natie geweest. Kijk maar naar de talenten die uit Bosnie komen. Te beginnen met Ibrahimovic, Salihamidzic, Barbarez.

Kijk fie eerste goal nou. Dat is echt geen geluk. Die Dzeke en Misimovic zijn net tweelingbroers, alsof ze weten wat de andere denkt en die spelen in duitsland ook samen.:

Geluk is uiteraard sterk overdreven (tenzij je het hebt over het stilleggen van de match), maar je kan er toch niet omheen dat die goals op een schoteltje worden aangeboden door de Belgische verdediging. Ongelooflijk hoe daar geblunderd werd, terwijl die net zo ongelooflijk sterk was in Turkije.
pi_67688181
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:46 schreef Kompasje-- het volgende:
Ik heb echt gehoord dat de beste nr 2 doorgaat! Dat zeiden ze zelfs op de Bosnische televisie...

En dank je wel voor de tabel
Misschien dachten ze dat omdat bij het vorige WK de beste nummers 2 wel direct doorgingen. Maar toen hadden ze minder groepen.

Van de FIFA:
quote:
When the group phase of European Zone qualifying reaches its conclusion on 14 October 2009, the nine section winners will be guaranteed a place at the 2010 FIFA World Cup South Africa™. Thereafter, the eight best runners-up will compete in two-legged play-offs, with the continent's four remaining tickets to the world finals at stake.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_67688242
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:26 schreef BramKVO het volgende:
Dembele en De Sutter zijn overigens allebei nog jong, ik zie ze id toekomst ook wel geregeld scoren.
Uiteraard moet je de voorkeur geven aan jong talent, maar daarom moet je hen niet zomaar alles toestaan. De reputatie van De Sart is wat dat betreft rampzalig. Onder hem zaten de beloften tot een gat in de nacht aan de bar in het spelershotel. Dat kan misschien bij de beloften, maar niet op dit niveau...
pi_67688303
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:53 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Geluk is uiteraard sterk overdreven (tenzij je het hebt over het stilleggen van de match), maar je kan er toch niet omheen dat die goals op een schoteltje worden aangeboden door de Belgische verdediging. Ongelooflijk hoe daar geblunderd werd, terwijl die net zo ongelooflijk sterk was in Turkije.
Nou Bosnie won bijv. van Armeni met 7-0. Van Turkije won Bosnie niet lang geleden met 3-1. Maar vergeet niet dat de twee beste spelers van Bosnie geblesseerd waren. Ibisevic en Salihovic waren geblesseerd. En de keeper van Bosnie Kenan, was ook gebleceerd en die is ook 10 milieon waard, gaat binnenkort keepen bij Venerbache. Ik denk dat Bosnie het land zal zijn dat Spanje zal onderbreken. Bosnie- Spanje 2-1 in Sarajevo. Let maar op.
pi_67688454
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:54 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Misschien dachten ze dat omdat bij het vorige WK de beste nummers 2 wel direct doorgingen. Maar toen hadden ze minder groepen.

Van de FIFA:
[..]

Dat was misschien de reden dat de Bosnische bondscoach niet inging op die vraag can de sportpresentator.
pi_67690348
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ze Sonck met pensioen sturen, gaan ze toch iemand moeten zoeken die de goals maakt, want de sporadische goaltjes van Dembele, Mirallas en De Sutter gaan niet volstaan.
Tchité mag niet uitkomen voor de Rode Duivels?
pi_67691907
Ik zie Edin Dzeko echt wel bij een grote europese klub spelen binnenkort. Barcelona, Real Madrid etc... Wat denken jullie? De Bosnische bondscoach zegt dat Edin Dzeko beter gaat zijn dan Ibrahimovic.

pi_67693653
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:55 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Uiteraard moet je de voorkeur geven aan jong talent, maar daarom moet je hen niet zomaar alles toestaan. De reputatie van De Sart is wat dat betreft rampzalig. Onder hem zaten de beloften tot een gat in de nacht aan de bar in het spelershotel. Dat kan misschien bij de beloften, maar niet op dit niveau...
dat was bij Guy Thys ook zo naar het schijnt. Bij een nationale ploeg is teamspirit veel belangrijker dan bij een clubteam lijkt me. Je ziet elkaar minder dus moet je er als coach in slagen om er één groep van te maken. En ik denk dat De Sart heus wel op z'n strepen staat als het nodig is.
Ik ben overigens voorstander van een buitenlander.
pi_67693737
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:56 schreef Kompasje-- het volgende:

[..]

Venerbache.
que ? ...

Trouwens, als Bailly z'n kop erbij houdt (en dat lijkt ie eindelijk te kunnen) is ie intrinsiek zoveel beter dan Stijnen. Zelfs jonge kerels als De Winter en Bossut zullen op (langere) termijn betere doelmannen worden, denk ik. Ik vind Stijnen sowieso zwaar overrated. Ok, hij heeft goede reflexen en in één tegen één situaties is hij sterk, maar in de lucht is ie gewoon zwak, om nog maar te zwijgen over zijn kamikazes.
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:04:52 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67694823
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:23 schreef BramKVO het volgende:

[..]

dat was bij Guy Thys ook zo naar het schijnt. Bij een nationale ploeg is teamspirit veel belangrijker dan bij een clubteam lijkt me. Je ziet elkaar minder dus moet je er als coach in slagen om er één groep van te maken. En ik denk dat De Sart heus wel op z'n strepen staat als het nodig is.
Dan moet die buitenlander wel eerst een hele studie gaan maken van de politieke verhoudingen in de bond want ik heb begrepen dat de communautaire blabla (en nog veel meer) ook binnen de bond van belang zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:13:27 #120
67640 SaintOfKillers
pi_67695004
Die buitenlander moet dat gewoon volledig negeren en zijn zin doen. Stel dat het iemand van het kaliber Advocaat wordt, dan denk ik dat de bond weinig te eisen heeft, ze mogen al blij zijn als hij het wil doen. Ik zou als coach zelfs dreigen dat ik meteen terug weg ben indien ze ook maar overwegen om met communautaire bullshit te beginnen.
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:19:48 #121
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_67695132
quote:
Venerbache.
quote:
grote europese klub
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_67695483
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:23 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Maar in '86 maakte dat deel uit van het voetbal. Toen pafte en dronk elke voetballer bij wijze van spreken tot een uur voor de match. Het voetbal is de afgelopen tien jaar toch een stuk professioneler en fysieker geworden, zoiets is nu onmogelijk geworden.

Doe mij ook maar gewoon een buitenlander, tenzij Gerets bereid is. De Sart vind ik een veel te grote gok, uiteindelijk heeft die op het hoogste niveau 0,0 ervaring. En zo'n gok kunnen we ons ondertussen toch niet meer permiteren.
pi_67707233
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:09 schreef BramKVO het volgende:
En het is hommeles ...

ANCIENS EN JEUGD STAAN NEUS AAN NEUS

Volgens Het Laatste Nieuws zit het er bovenarms op bij de Rode Duivels. De krant brengt een insideverhaal" na de nederlagen tegen Bosnië-Herzegovina.

De bom zou woensdagavond meteen na de nederlaag gebarsten zijn. Bij het binnenkomen in de kleedkamer doorbrak Sébastien Pocognoli de stilte, toen hij opzichtig begon te lachen. Een verontwaardigde Timmy Simons veerde recht en ging neus aan neus staan met Pocognoli.

De aanvoerder kreeg de steun van Stijn Stijnen, die Pocognoli op weg naar de kiné-ruimte nog agressief taalgebruik naar zijn hoofd zou hebben geslingerd.
­­­
WAAR HEEFT SONCK HET TOCH OVER?"

Wesley Sonck had meteen na de nederlaag flink wat kritiek geuit op de jongere generatie, vooral over hun mentaliteit.

"Waar heeft hij het over?", hoorde HLN uit de mond van Marouane Fellaini. "Dit heeft niks met onze mentaliteit te maken. Hij zegt zulke dingen tegen jullie, maar niet tegen ons. Als Sonck iets te zeggen heeft, moet hij dat in de kleedkamer doen en niet in de pers."

"Ik denk dat Sonck een beetje gefrustreerd is", zegt Axel Witsel. "Hij is 32 (hij is er 30, red) en dit was zijn
laatste kans op een WK. Waarom heeft hij hier intern nog niks over gezegd?"

HLN zag ook dat de frustratie donderdagmiddag, toen de Duivels in Zaventem arriveerden, nog niet weggeëbd was. Eén van de anciens sneerde aan de douane: "Allemaal omhooggevallen vedetjes, die
jonge gasten." En hij voegde eraan toe: "Als de bond voor De Sart als opvolger van Vandereycken kiest, zullen drie of vier oudere internationals afhaken. Met De Sart kunnen bepaalde jongeren hun mentaliteit van stappen voortzetten."

* Moussa Dembele, toch ook van de jonge generatie, begrijpt Sonck wel. "Ik geef hem gelijk als hij zegt dat de mentaliteit moet veranderen", zegt Dembele in HLN. "Ik ben er ook zeker van dat Sonck die dingen niet zegt om ons af te breken, maar wel om ons beter te maken."
Volgens Pocognoli in het Nieuwsblad is er iets anders aan de hand:
quote:
Pocognoli: 'Ik weet waarom Stijn Stijnen dit rondstrooit'
Rode Duivel Sébastien Pocognoli ontkent ruzie met Simons na nederlaag in Bosnië

Heibel bij de Rode Duivels. Volgens Stijn Stijnen zat Sébastien Pocognoli na de nederlaag in Bosnië te lachen en werd hij aangepakt door hemzelf en door Simons. Pocognoli ontkent met klem en beweert dat Stijnen het verhaal bewust lekte.
Een krant pakte gisteren uit met het bericht dat er 'oorlog' zou heersen bij de Rode Duivels. Sébastien Pocognoli zou na de nederlaag in Bosnië gelachen hebben in de kleedkamer en anciens Simons en Stijnen zouden daar fel op gereageerd hebben. Aanvoerder Simons en Pocognoli zouden zelfs neus aan neus hebben gestaan.

'Klopt, Pocognoli heeft gelachen en we hebben daar met een paar mensen op gereageerd', zei Stijnen gisterenochtend aan Sporza. 'Als je inzit met het Belgische voetbal, dan doe je dat niet.'

'Wat een onzin', reageerde Pocognoli gisterenmiddag ontstemd op de woorden van de doelman van Club Brugge. 'Ik zie ook dat Stijnen nu vertelt dat het verhaal over mij klopt. Hij is dan wellicht ook degene die het zelf naar buiten heeft gebracht. Ik weet waarom hij dit rondstrooit, maar dat ga ik niet zeggen.'

Vriend van Bailly

Pocognoli ontkent met klem dat hij zat te lachen in de kleedkamer.

'Wie me kent, weet dat ik dat nooit zou doen. Dit is wat er gebeurde: Stijnen ging bij de kiné en klapte die enthousiast in de hand. Om aan te geven dat hij zijn match had gespeeld. Ik keek verbaasd op en mompelde bij mezelf ongelooflijk . Ik was bijzonder kwaad. Omdat ik me 45 minuten had moeten opwarmen en omdat we verloren hadden. Lachen was het zeker niet. Ik snapte net de houding van Stijnen niet. Nu wordt het verhaal omgedraaid. Stijnen moet er al helemaal Timmy Simons niet bijhalen: ik heb met hem geen enkel probleem. Nooit gehad. Enkele andere Rode Duivels stuurden me al een sms om te vragen wat er gebeurd is. Zij hebben ook niets gezien. Ook Martens, Swerts en Dembele, mijn ploegmaats bij AZ, begrijpen er niets van.'

Timmy Simons wilde gisteren voor de training van PSV niet reageren.

Pocognoli is een ex-ploegmaat en goede vriend van Logan Bailly, concurrent van Stijnen bij de Rode Duivels. Stijnen krijgt de onvoorwaardelijke steun van Vandereycken, maar misschien verandert dat als er een nieuwe bondscoach komt. Speelt dat mee?

'Ik ga daar niets meer over zeggen', reageert Pocognoli. 'Voor mij is het geen probleem.'

Stijnen wenste niet meer te reageren op de uitspraken van Pocognoli. 'Ik ga me nu concentreren op de wedstrijd van Club Brugge tegen Charleroi', zei hij gisteravond.

Generatiekloof

De generatiekloof tussen oud en jong bij de Duivels wordt in elk geval nog eens blootgelegd. Het begon al nadat de jongeren het goed deden op de Olympische Spelen. Dat Sonck dat 'speeltijd' noemde, kwam bij sommigen verkeerd aan. Net zoals zijn uitspraak woensdag, dat de vroegere generatie meer maturiteit had en er nog veel moest veranderen bij de jonge spelers.

'Ik zie geen enkel probleem tussen oud en jong of tussen Vlamingen en Walen', zegt Pocognoli echter. Ook Stijnen zelf probeerde de problemen tussen jong en oud nog te verdoezelen: 'De jongeren hebben een andere geest dan de ouderen, maar dit was een alleenstaand geval. Er zijn geen twee groepen in de kern.'

Toch blijft het duidelijk dat de coach die straks René Vandereycken opvolgt flink wat werk zal hebben om alle plooien weer glad te strijken.
pi_69922545
quote:
1 Spanje 6 6 0 0 18 13-2
2 Bosnie-Herzegovina 6 4 0 2 12 18-7
3 Turkije 6 2 2 2 8 6-5
4 België 6 2 1 3 7 10-11
5 Estland 6 1 2 3 5 5-15
6 Armenië 6 0 1 5 1 3-15
Bijna net zo sneu als die poule van Nederland, Turkije moet er nog flink aan trekken .
pi_69946377
Ik zou Bosnië ook weleens leuk vinden. Lopen toch een paar prima voetballers bij natuurlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')