Ofwel einde-van-kwartaal-effect is nog sterker dan einde-van-de-maan-effect.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Nieuw geld van Q2 stroomt weer naar de markten, eerste dag van het kwartaal stijgen de beurzen bijna altijd.
En waarom eigenlijk? +10% is nooit realistisch imo. Commodity prijzen zijn immers nog alijd laag en AM heeft niet een heel erg grote afzetmarkt...quote:
Weinig cijfers vandaag en gisteravond een behoorlijke stijging op WS & Azië. Blijkbaar is de medicatie in Europa nog niet uitgewerkt...quote:Op donderdag 2 april 2009 09:14 schreef Gremen het volgende:
Wat een opening!
Je zou toch meteen wat winstnemingen verwachten, maar het lijkt nog gewoon stabiel te blijven en zelfs door te stijgen
2mrd lening is vandaag gerefinanced, wat natuurlijk positief is...quote:Op donderdag 2 april 2009 09:05 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En waarom eigenlijk? +10% is nooit realistisch imo. Commodity prijzen zijn immers nog alijd laag en AM heeft niet een heel erg grote afzetmarkt...
Of weet iemand hier meer van?
quote:Op donderdag 2 april 2009 09:37 schreef Dave7 het volgende:
Wow, en het stijgt maar door allemaal, uitgezonderd Lafarge...
Lafarge -10%
(Lafarge, één van de marktleiders wereldwijd op het gebied van de productie en verkoop van bouwmaterialen.)
Oce + 31,75%! (wat is hier aan de hand???????)
quote:Océ wint na bekendmaking winst
AMSTERDAM (ANP) - Het aandeel Océ schoot donderdag omhoog nadat het bedrijf beter dan verwachte resultaten over het eerste kwartaal had gepubliceerd. Petercam zag in de cijfers aanleiding zijn beleggingsadvies te verhogen.Oce 02-04-2009 (09:19)3,40 EUR +46,87% +1,
Océ maakte donderdag voorbeurs bekend dat het bedrijf in het eerste kwartaal een nettowinst heeft geboekt van 15,3 miljoen euro. Analisten hadden gerekend op een nettoverlies van 8 miljoen euro.
De winst was vooral te danken aan kostenbesparingen. “Met deze resultaten geeft Océ een duidelijke indicatie dat zijn kostenbesparingsplannen beginnen te werken”, schreef analist Eric de Graaf van Petercam. Hij verhoogde het beleggingsadvies van ’reduce’ naar ’hold’.
Donderdag om 9.15 uur noteerde het aandeel 37,5 procent hoger op 3,18 euro.
Het is de vraag wat het bedrijf de komende jaren nog aan vernieuwing kan laten zien. De domme fout is dat ze ook in R&D hebben gesneden. Dat kan op korte termijn, in deze tijd van economische tegenwind, wel winst (minder verlies) opleveren, maar als 't dadelijk weer beter gaat heb je weinig nieuwe producten om in de markt te zetten. En ik begrijp in het geheel niet dat Rokus van Iperen (voorzitter RvB) nog steeds daar zit. Die man heeft jaar na jaar slechte cijfers gepresenteerd. Zou es tijd worden voor een nieuwe wind door het bedrijf.quote:Op donderdag 2 april 2009 09:47 schreef Maanvis het volgende:
Océ heeft gewoon flink gesneden in hun personeelsbestand en in hun kosten. Erg succesvol zo blijkt!
12 wat?quote:Op donderdag 2 april 2009 10:10 schreef Lemans24 het volgende:
Ik weet nu wel dat ik mijn laatste aandelen er ook uit gooi vandaag. Dit vraagt om een forse correctie morgen.
nu al 12,00
Een beetje volatiliteit ok, maar dit gaat toch nergens meer over? Ik had niet verwacht dat we deze week 10 punten naar beneden zouden gaan en 17 punten weer omhoog. Krijgen we misschien nog eerst een stijging naar de 250 de komende weken?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:53 schreef OpenYourMind het volgende:
Ik verwacht dat we de komende week tot twee weken een beetje zijwaarts bewegen met hier en daar misschien wat uitschieters naar boven en beneden. AEX tussen de 215 en 235. Daarna een daling naar de 185.
Als ik ze nu verkoop heb ik 100e winstquote:Op donderdag 2 april 2009 10:16 schreef UncleSam het volgende:
Heb mijn KLM aandelen er net uitgegooid, na 150 euro verlies nu toch meer dan 30 euro winst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |