abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70086536
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:59 schreef Ticootje het volgende:
freecell, ik dacht vanaf 10 maanden.. Zeg maar dat ze aan de nummer 3 zouden mogen, mogen ze ook gewone melk.
Prima
Dankje!
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:03:08 #277
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70086568
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Prima
Dankje!
Nee, je had gelijk toch 9 maanden. Maar als je borstvoeding geeft, waarom zou je dan nog koemelk geven, persoonlijk zou ik dat dus lekker laten, dat kan ie zn hele leven nog drinken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_70086628
Even nagezocht stap 3 is ergens tussen de 8 maanden en een jaar gemiddeld 10 maanden inderdaad.
En de nutricia site zegt dat pindakaas al best kan bij 10 maanden? Hmmm.
pi_70086651
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, je had gelijk toch 9 maanden. Maar als je borstvoeding geeft, waarom zou je dan nog koemelk geven, persoonlijk zou ik dat dus lekker laten, dat kan ie zn hele leven nog drinken.
Doe ik ook niet hoor, maar handig om te weten dat het al wel kán voor geval van nood of iets dergelijks.
pi_70089610
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:05 schreef freecell het volgende:
Even nagezocht stap 3 is ergens tussen de 8 maanden en een jaar gemiddeld 10 maanden inderdaad.
En de nutricia site zegt dat pindakaas al best kan bij 10 maanden? Hmmm.
Het zogeheten allergievriendelijke schema van Kleintjes zegt zelfs dat het met 9 maanden al kan. Vind ik maar gek, aangezien pindanoten net bekend staan als iets waar sommige mensen al bij het minste beetje een ernstige reactie op krijgen?

Anyway, normaal komt Leander wel aan z'n dagelijkse portie melk als 'ie bij jouw drinkt denk ik.

Enne... alvast één linkje in de openingspost werkt niet meer, dat van medicijnen en borstvoeding. De link is nu:
http://www.borstvoeding.c(...)edicijnlijst-nl.html

ET! Knap gedaan met de borstvoeding! Ik hoop dat je genoten hebt van je verjaardagsdrink!

[ Bericht 12% gewijzigd door Iksje op 17-06-2009 11:38:47 ]
pi_70091577
Mja, pinda's met negen maanden vind ik echt heel vreemd, zeker gezien de aard van de reactie áls je er op reageert!
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:50:32 #282
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70092496
pinda's laat ik echt nog achterwege, niet vanwege allergie, mar puur omdat ik die dingen gevaarlijk vind voor kleintjes.
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:08:40 #283
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70093122
E.T., wat een prestatie zeg

Oeke, heb je een lactatiekundige gebeld? Hoe gaat het nu?

Tico, je hebt ook pindakaas zonder stukjes. Pindakaas schijnt juist heel gezond te zijn voor opgroeiende kinderen (behalve voor degenen die allergisch zijn natuurlijk .)
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:09:23 #284
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70093152
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:08 schreef Kersjes het volgende:
E.T., wat een prestatie zeg

Oeke, heb je een lactatiekundige gebeld? Hoe gaat het nu?

Tico, je hebt ook pindakaas zonder stukjes. Pindakaas schijnt juist heel gezond te zijn voor opgroeiende kinderen (behalve voor degenen die allergisch zijn natuurlijk .)
Jen kijkt heel vies bij pindakaas.... maar zo af en toe mag ze dat best van me hoor.
pi_70094627
Ik vind Pindakaas ook echt ideaal voedsel voor opgroeiende kinderen. Ronja eet het dagelijks, maar pas vanaf dat ze een jaar was en we zagen dat ze eigenlijk nergens op reageerde. Toen durfden we de pindakaas ook wel aan
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:32:02 #286
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70096322
Ik had ook altijd begrepen pindakaas vanaf een jaar. Noah kreeg het als baby al op de crèche vertelden ze even heel blij dat ie dat zo lekker vond...

Pinda's mogen ze als ze met hun arm over hun hoofd heen hun oor kunnen raken, heb ik eens gelezen. Noah kan dat nog niet (zonder valsspelen), dus dat duurt wel een jaar of 6 denk ik.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_70098421
Kobus is bijna op zijn geboortegewicht, nog 15 gram!
We mogen van het consultatieburo iets rustiger aan doen met voeden, nu drinkt hij soms tot ie geen pap meer kan zeggen!

Daarna ben ik even in de borstvoedingswinkel binnen gelopen die daar op de hoek zit en de lactatiekundige die daar werkt is heel aardig
Ze heeft me een flesje geadviseerd, want ze vond het gekkenwerk om nu nog met een spuitje te voeden (80cc). Het is een flesje met 2 spenen over elkaar waardoor de moederborst goed nagedaan wordt.

Als Kobus op zijn geboortegewicht is kan ik een afspraak met haar maken, omdat kindjes dan meestal wat sterker zijn.

En vanochtend heeft hij ook echt een beetje gedronken, er zat melk in zijn mondje en op zijn wang.

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 17-06-2009 18:34:11 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:38:49 #288
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70098464
Doorzetter!
pi_70098497
Fijn joh!
pi_70098550
Pindakaas gaven we al vanaf een maand of 9-10. Maar dan wel een variant van de natuurwinkel, zonder toevoegingen..

Losse pinda's is heel wat anders.. Dat raden ze vooral af, omdat als die klem komen te zitten in de keel, dat ze speeksel opnemen en uitzetten .. Ik wil niet eens weten wat er dan gebeurd
pi_70098707
gewone pinda's mogen ze pas als ze met hun ene arm hun andere oor aan kunnen raken. Dus over hun hoofd heen. Heeft inderdaad te maken met de luchtpijp die dan breed genoeg is dat pinda's niet meer bovenin vast komen te zitten.

Hoe herken je een echt bv kindje??

Als je op de geitenboerderij staat bij het flesjes geven en pepijn met een bedenkelijk gezicht vraagt:
"kindje geit niet mama geit drinken?"
pi_70098824
Awwww Pepijn

Avalon heeft vandaag eindelijk weer eens lekker op haar gemak uitgebreid spelend liggen drinken op bed. Na m'n operatie ging het niet zo goed met me en ik ging toch wel rap richting uitdroging. Toen heeft ze dus alleen maar wat kleine slokjes tussendoor gehad om alles op gang te houden en haar toch wat BV te bieden en voor de rest heeft ze Nutrilon gekregen.
Maar vandaag mochten we weer los, ze maakte er meteen een hele show van
pi_70099008
Pepijn

Wat fijn Owlet! Fijn dat ze er helemaal van genoot!
En beterschap of herstel goed.
pi_70099506
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:57 schreef Linda2205 het volgende:
Ik wil hier even een grote doen voor Oeke en Kobus. Als mama-to-be maak ik me regelmatig erge zorgen over het geven van bv. Hoe graag ik ook wil, ik ben er echt een beetje bang voor, dathet niet goed gaat. Ik hoop tegen de tijd dat het zover is en als het nodig blijkt te zijn, ik er net zo geduldig en positief mee om kan gaan als jij Oek. Echt, top!
Dankjewel!
Ik denk trouwens dat het me al wat makkelijker zou zijn afgegaan als ik van te voren wist dat het niet altijd 123 zou gaan. Dat ik misschien niet genoeg melk zou hebben had ik ingeprogrammeerd maar dat mijn kindje wel eens moeite met drinken zou hebben....
Die voorlichtingfilms geven dan toch best een rooskleurig plaatje.
Gewoon doen en vertrouwen op je zelf en je kindje. Komt goed!
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:13:20 #295
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70099838
Hoera voor Kobus en Oeke, dat gaat al goed

Avalon had het vast erg gemist om lekker lang bij mam te kunnen drinken!
Owlet, ben je geopereerd joh??

Pepijn, kleine slimmerik
"vroeger" deed Devin nog weleens een knuffel aan mijn of zijn borst om te drinken, tegenwoordig is hij dat vergeten en krijgen de knuffels de fles. Uit het oog...

Ik heb mijn oog laten vallen op een Medela Pump in Style.
Bij Devin altijd de Avent handkolf gebruikt, maar nu wil ik toch echt elektrisch gaan!
.... met gevoel voor drama....
pi_70102815
Oeke, ik vind je zo stoer joh! Dit lijken misschien een paar stomme woorden op een scherm maar ik vind het echt. Dikke doorzetter. Het gaat jullie vást lukken!

Owlet, fijn dat Avalon weer lekker heeft kunnen drinken, en vooral ook fijn dat het met jou weer wat beter gaat.
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:30:30 #297
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_70104641
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:37 schreef oeke het volgende:
Kobus is bijna op zijn geboortegewicht, nog 15 gram!
We mogen iets rustiger aan doen met voeden, nu drinkt hij soms tot ie geen pap meer kan zeggen!

Daarna ben ik even in de borstvoedingswinkel binnen gelopen die daar op de hoek zit en de lactatiekundige die daar werkt is heel aardig
Ze heeft me een flesje geadviseerd, want ze vond het gekkenwerk om nu nog met een spuitje te voeden (80cc). Het is een flesje met 2 spenen over elkaar waardoor de moederborst goed nagedaan wordt.

Als Kobus op zijn geboortegewicht is kan ik een afspraak met haar maken, omdat kindjes dan meestal wat sterker zijn.

En vanochtend heeft hij ook echt een beetje gedronken, er zat melk in zijn mondje en op zijn wang.
Ik heb een maand gevingervoed omdat het niet lekker liep, vanaf 15 februari tot 15 maart ofzo. Ben ik nu een gek?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_70104884
Blijkbaar wel volgens veel mensen.
Ik ben/was ook bereid om te vingervoeden zolang als nodig was/ik kon. En ik wilde absoluut niet aan het flesje nadat ik zo vaak gehoord had dat het slecht was voor zijn zuigtechniek, maar ze was de eerste die mij het vertrouwen gaf in dat het met dit flesje ook goed zo komen.
En we hebben het net gebruikt en het geeft toch wel wat meer rust in de tent.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:50:10 #299
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_70107405
Ondanks dat we dezelfde verzekering van onze lactatiekundige kregen dat de kans op tepel/speenverwarring heel klein was doordat ik al eerder met een tepelhoedje had gevoed, durfde ik het niet aan om de fles te pakken.

Ik zie trouwens dat ik zo rond 21 januari begonnen ben, en ik ben op 15 februari weer overgestapt op live voeden. Ik heb alle voedingen bijgehouden van 21-1 tot 1-2 en haar grootste voeding was 140 cc, wat neerkwam op, op 7 spuitjes van 20 cc. Het grootste aantal voedingen op een dag was 9. Ik heb ook bijgehouden hoeveel ik kolfde, van 22-1 tot 15-2 en mijn grootste opbrengst in één etmaal was 1140 cc. Ik had een heleboel melk in de koelkast staan...

I have a nack for numbers...

[ Bericht 0% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 17-06-2009 20:09:12 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:52:28 #300
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_70107494
Oeke, wat een worsteling lijkt me dat zeg als je kind niet zomaar makkelijk kan drinken bij je, terwijl je het zo graag wel wilt. Heel veel respect voor je doorzettingsvermogen . Hoe gaat het verder met jou/ jullie en Kobus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')