HIGH-FIVEquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:06 schreef Salsaneck het volgende:
Leer mijn hele leven lang één dag van te voren.
Dat is ook weer onzin. Sommige vakken gebruiken veel termen en hele specifieke dingen die je wel degelijk even in je kop moet stampen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:09 schreef Oproerkraaier het volgende:
Als je voor een tentamen moet leren, wil het eigenlijk al zeggen dat je niet geschikt bent voor die opleiding...
Dat deed ik op de middelbare school altijdquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:14 schreef Rosbief het volgende:
Ik volg vrijwel geen colleges en leer meestal alleen oude tentamenopgaves van buiten, nieuwe komen altijd op hetzelfde neer alleen met iets andere uitkomsten/getallen, meestal moet je het dan wel 2 of 3x herkansen maar dat heb ik wel voor overDe tijd die ik hiermee win besteed ik aan nuttigere zaken, zoals fokken bv.
Pijn aan mijn ogen, wat doe je?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:09 schreef Merkie het volgende:
differentiaalvergelijkingen
Idem hier, tot nu toe is het best te doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:06 schreef Salsaneck het volgende:
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:06 schreef Salsaneck het volgende:
Zeker een MBO-studie, gewoon domweg alle termen uit je hoofd leren?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:03 schreef Supersoep het volgende:
Zwakke klacht. Vriendin van me moest het voor elkaar krijgen om elk bot in het menselijk lichaam te noemen, probeer dat maar eens met een dagje studeren. Er is maar een beperkte hoeveelheid informatie wat je per dag op kan slaan.
Leer teveel en een dag later ben je de helft weer vergeten.
Dat moest ik in de tweede klas van het VWO lerenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:08 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Zeker een MBO-studie, gewoon domweg alle termen uit je hoofd leren?
Lekker nutteloos.
2de klas is brugklas, geen VWOquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:14 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat moest ik in de tweede klas van het VWO leren. Weet niet hoe oud de vriendin van Supersoep is. Is overigens makkelijk te doen in een dag
.
Alleen de 1e klas wordt brugklas genoemd en kan ook al VWO zijn, dus 2e klas ookquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:22 schreef Rosbief het volgende:
[..]
2de klas is brugklas, geen VWO![]()
En op de middelbare school is 'van buiten leren' wel nuttig om je brein daarop te trainen, maar bij vervolgstudies is het echt nutteloos
Ja, ik ben een faler. En wederom deze periode weer te druk bezig geweest met andere kutvakken dat ik gewoon aanwezig ga zijn in de hoop op een simpel tentamen.quote:
Moet je maar naar een fatsoenlijke school gaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:33 schreef Rosbief het volgende:
[..]
De eerste 2 jaar zijn Havo/VWO, zo was het bij mij iig.
Herkenbaar. Maar ik moet een 5 pwnen omdat ik stromingsleer nog niet heb en ik BSc-eindproject wil doen in september. Heb dan namelijk helemaal geen vakken, dus als ik geen 5 haal ben ik straks een half jaar verplicht vrijquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:26 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ja, ik ben een faler. En wederom deze periode weer te druk bezig geweest met andere kutvakken dat ik gewoon aanwezig ga zijn in de hoop op een simpel tentamen.
x2quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:26 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ja, ik ben een faler. En wederom deze periode weer te druk bezig geweest met andere kutvakken dat ik gewoon aanwezig ga zijn in de hoop op een simpel tentamen.
Niet alles wat je op de universiteit leert is per definitie nuttig, het is nu eenmaal zo dat je kennis optimaal moet zijn. Maar okay, ik weet dat het stoer is om te roepen dat je totaal niet leert voor examens omdat het allemaal zo makkelijk is.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:08 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Zeker een MBO-studie, gewoon domweg alle termen uit je hoofd leren?
Lekker nutteloos.
Dat zijn ongeveer 206 botten om even door te gaan op dat onderwerp. Je zal ze aan het eind van de dag vast wel weten te benoemen, maar je houdt ze langer in je hoofd als je dat over een paar dagen verspreidt. Dat is nu eenmaal zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:14 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat moest ik in de tweede klas van het VWO leren. Weet niet hoe oud de vriendin van Supersoep is. Is overigens makkelijk te doen in een dag
.
Meldquote:
En dat is dus precies de keuze die je maakt. Ik heb blijkbaar liever zes weken vakantie en dan twee weken blokken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:04 schreef Ritmo het volgende:
WtfIk merk vaak van die mensen die wanneer ze een tentamenweek met 2(!) tentamens hebben, dat ze hele weekenden en volle dagen gaan zitten leren. "Nee ik ga dit weekend niet uit en ik heb vanmiddag geen tijd om een terrasje te pakken, want ik moet leren" zeggen ze dan 3 dagen voor een tentamen. Alsof je dan echt hele volle dagen gaat zitten leren.
En dan ook zo klagen: "drukdrukdruk tentamenweek!!!".
![]()
Als je gewoon naar je colleges gaat en het een klein beetje bijhoudt ben je in een paar uurtjes klaar voor een tentamen. Het is lekker weer, ga met je neus uit die boeken.
Klacht: mensen die de hele dag zuchtend en steunend leren voor 1 of 2 tentamens.
Je mist het punt, jij doet net alsof leren gelijk staat aan dingen uit je hoofd leren, terwijl dat vaak über nutteloos is. Hij zegt niet dat hij niet leert voor tentamens.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:31 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Niet alles wat je op de universiteit leert is per definitie nuttig, het is nu eenmaal zo dat je kennis optimaal moet zijn. Maar okay, ik weet dat het stoer is om te roepen dat je totaal niet leert voor examens omdat het allemaal zo makkelijk is.
Brrrr.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:09 schreef Merkie het volgende:
Vak in kwestie is differentiaalvergelijkingen overigens.
Is dat een vak daar?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:09 schreef Merkie het volgende:
Vak in kwestie is differentiaalvergelijkingen overigens.
Maar begrijp je het ook, dat is dus de vraag voor een tentamen.quote:Op woensdag 1 april 2009 01:05 schreef Klussert_ het volgende:
[..]
Is dat een vak daar?hier is het een subsectie
Differentiaalvergelijkingen echt begrijpen is net zoiets als global warming oplossenquote:Op woensdag 1 april 2009 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar begrijp je het ook, dat is dus de vraag voor een tentamen.
of je gaat 2.5 maand lang niet naar college, maar lekker de hele dag doen waar je zin in hebt, om vervolgens in de tentamenperiode ff 3 weekjes hard te werken. veel efficienter.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:04 schreef Ritmo het volgende:
WtfIk merk vaak van die mensen die wanneer ze een tentamenweek met 2(!) tentamens hebben, dat ze hele weekenden en volle dagen gaan zitten leren. "Nee ik ga dit weekend niet uit en ik heb vanmiddag geen tijd om een terrasje te pakken, want ik moet leren" zeggen ze dan 3 dagen voor een tentamen. Alsof je dan echt hele volle dagen gaat zitten leren.
En dan ook zo klagen: "drukdrukdruk tentamenweek!!!".
![]()
Als je gewoon naar je colleges gaat en het een klein beetje bijhoudt ben je in een paar uurtjes klaar voor een tentamen. Het is lekker weer, ga met je neus uit die boeken.
Klacht: mensen die de hele dag zuchtend en steunend leren voor 1 of 2 tentamens.
Idd, lekker uitslapen, werkgroepen bijwonen en hoorcolleges skippen. Ik hou het me altijd voor om dan toch zelfstandig alles bij te houden, maar dat doe ik toch nietquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
En dat is dus precies de keuze die je maakt. Ik heb blijkbaar liever zes weken vakantie en dan twee weken blokken.
En dan alleen voor dat laatste krijg je een nobelprijs.quote:Op woensdag 1 april 2009 01:10 schreef Merkie het volgende:
Differentiaalvergelijkingen echt begrijpen is net zoiets als global warming oplossen.
oh? dan moet ik dat laatste maar eens even doen, aangezien dat eerste geen probleem is.quote:Op woensdag 1 april 2009 01:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Differentiaalvergelijkingen echt begrijpen is net zoiets als global warming oplossen.
Er is geen global warming? Ik twijfel daar soms ook aan hoor, en zelfs al zou het er zijn is het de vraag of het als probleem betiteld moet worden.quote:Op woensdag 1 april 2009 01:27 schreef Byte_Me het volgende:oh? dan moet ik dat laatste maar eens even doen, aangezien dat eerste geen probleem is.
ach, zonder broeikas effect leefden we niet, en er is nog steeds niet eenduidig aangetoond dat de mens een noemenswaardig effect heeft op een versterkt broeikas effect. de temperaqtuur op aarde heeft altijd al heen en weer geslingerd en het hoort warmer te worden aangezien we net uit een kleine ijstijd komen. alleen lullig dat we hier in nederland onder de zeespiegel wonen, maar ach...quote:Op woensdag 1 april 2009 01:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er is geen global warming? Ik twijfel daar soms ook aan hoor, en zelfs al zou het er zijn is het de vraag of het als probleem betiteld moet worden.
Erg vind ik leren niet, maar het leuk vinden.quote:Op woensdag 1 april 2009 01:28 schreef DrPwn het volgende:
het is gewoon leuk om te leren dikke neanderthaler
Stop dan met studeren als je het tegen je zin in doet en ga werken ofzo.quote:Op woensdag 1 april 2009 07:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Erg vind ik leren niet, maar het leuk vinden.Er zijn wel 100 dingen die leuker zijn, dikke nerd.
herkenbaarquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:13 schreef alors het volgende:
Ik reserveer er wel hele dagen voor. Kwalitatief heb ik vandaag bijvoorbeeld zo'n 5 hele minuten geleerd
Zo herkenbaar ditquote:Op woensdag 1 april 2009 10:41 schreef hoerezooi het volgende:
[..]
herkenbaarhele dag reserveren en dan verspreid over de dag ong 1 uur geleerd hebben
omdat je na elke 10 minuten leren weer wat leukers gaat doen
Wie heeft er geen last van?quote:Op woensdag 1 april 2009 10:41 schreef hoerezooi het volgende:
[..]
herkenbaarhele dag reserveren en dan verspreid over de dag ong 1 uur geleerd hebben
omdat je na elke 10 minuten leren weer wat leukers gaat doen
Ben er op het moment mee bezig.quote:
7 jaarquote:Op donderdag 2 april 2009 15:33 schreef Strangler het volgende:
Cliche kutstudent-topic.
Jij doet zeker ook 7 jaar over je studie?
Je mag blij zijn als je binnen 7 jaar je Master binnenhebt bij sommige studies hoorquote:Op donderdag 2 april 2009 15:33 schreef Strangler het volgende:
Cliche kutstudent-topic.
Jij doet zeker ook 7 jaar over je studie?
Dit.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:10 schreef Florian_ het volgende:
Ik blok meestal een hele dag uit om te leren, waarvan ik ongeveer 2 uur daadwerkelijk bezig ben.
Mijn concentratievermogen -->
Heb lakitu.gif hier toegepast. Bedankt voor deze fijne emoticonquote:Op donderdag 2 april 2009 16:13 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Dit.
Ik leer effectief gezien een uurtje of 2 voor een tentamen [ afbeelding ]
ha een typische reactie die ik van iemand zoals jouw zou verwachten hier hahaquote:Op woensdag 1 april 2009 01:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is wel fietsenmakers united hier.
Fietsenmakers is best een algemeen gebruikte term om werktuigbouwkundestudenten aan te duiden. Ik noem het zelf ook altijd zo als er gevraagd wordt wat ik studeer.quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:07 schreef sitting_elfling het volgende:
ha een typische reactie die ik van iemand zoals jouw zou verwachten hier haha
Eensch, ik vraag me regelmatig af wie sommige oplossingen ooit heeft verzonnen.quote:Op woensdag 1 april 2009 01:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Proefwerkjes op de middelbare school tellen niet mee natuurlijk.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:13 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Dit.
Ik leer effectief gezien een uurtje of 2 voor een tentamen [ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |