Nee, niet die minderwaardig zijn, maar wel die onrein zijn. En elk dier heeft wat dat betreft zijn eigen functie in het gehele (eco)systeem. Je moet nog veel leren Yvonne!quote:Op woensdag 1 april 2009 08:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wi jij hiermee zeggen dat de Almachtige, in zijn onmetelijke wijsheid en goedheid, dieren gecreeërd heeft die minderwaardig zijn?
Dat is euh, bizar.
Je dicht Allah nu prutswerk toe..
Hoe denkt Allah dan over mestkevers of lintwormen? Die zijn pas onrein.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, niet die minderwaardig zijn, maar wel die onrein zijn. En elk dier heeft wat dat betreft zijn eigen functie in het gehele (eco)systeem. Je moet nog veel leren Yvonne!
Dus meneertje, heb je ALLES wat Allah gecreeërd heeft te respecteren.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, niet die minderwaardig zijn, maar wel die onrein zijn. En elk dier heeft wat dat betreft zijn eigen functie in het gehele (eco)systeem. Je moet nog veel leren Yvonne!
Ik ken mensen die nog smeriger zijn dan de gemiddelde hond. Feit is dat uit dit bericht blijkt dat honden gewoon vrij rond mogen lopen daar en de moskee onrechtmatig een ingang heeft gemaakt in dat gebied. Als ze de aanwezigheid van loslopende honden niet bevalt, moeten ze gewoon een andere ingang nemen.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de Moskee of in de musala? Er zijn sahieh ahadieth over dat waar een hond zich bevind in een huis de engelen niet komen, en een moskee is het huis van Allaah. Wat is dit voor een dwaling.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:37 schreef yvonne het volgende:
Wat een bullshit, in de Sultanachmet/Blauwe Moskee in istanbul hebben ze welgeteld 6! Moskee honden die in en uit mogen lopen en prima verzorgd worden.
Wat heb ik met mensen in Istanbul te maken. En ja, ik respecteer alles wat God gecreëerd heeft, ook onreine dieren. Dat betekent echter niet dat je onreine dieren in je buurt moet hebben om ze überhaupt te kunnen respecteren.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dus meneertje, heb je ALLES wat Allah gecreeërd heeft te respecteren.
Toch raar dat de moslims in Istanbul het wél begrepen..
De onrechtmatigheid van de ingang kunnen ze voor de civiele rechter bevechten. Zij zeggen nu wel dat het onrechtmatig is, maar dat kan iedereen roepen natuurlijk. Verder zijn er inderdaad mensen die nog smeriger zijn dan de gemiddelde hond, die zijn dan ook onrein. Of dacht je dat alleen dieren onrein konden zijn?quote:Op woensdag 1 april 2009 08:56 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Ik ken mensen die nog smeriger zijn dan de gemiddelde hond. Feit is dat uit dit bericht blijkt dat honden gewoon vrij rond mogen lopen daar en de moskee onrechtmatig een ingang heeft gemaakt in dat gebied. Als ze de aanwezigheid van loslopende honden niet bevalt, moeten ze gewoon een andere ingang nemen.
Soms snap je niet dat mensen hier uberhaupt nog tijd in steken. Er zou toch een ambtenaar moeten zijn die ze gewoon wijst op de feiten op het moment dat ze erover klagen.
Wat een onzin dat een hond onrein zou zijn. Volgens mij is het zo dat mensen met huisdieren (in het algemeen) gelukkiger en geestelijk gezonder zijn dan mensen zonder huisdieren hetgeen resulteert in een langere levensduur. Kinderen die opgroeien in een omgeving met huisdieren zijn op latere leeftijd minder vatbaar voor astma dan kinderen die in een "steriele" omgeving opgroeien. Wat praat je nou over onrein, een huiskamer zonder dieren en met van die witte tegeltjes op de grond dát is pas onrein.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:11 schreef Mutant01 het volgende:
Wat heb ik met mensen in Istanbul te maken. En ja, ik respecteer alles wat God gecreëerd heeft, ook onreine dieren. Dat betekent echter niet dat je onreine dieren in je buurt moet hebben om ze überhaupt te kunnen respecteren.
Wat een redenering weer. Er staat dat dat uitlaat gebied al ruim voor de bouw van die moskee bestond en de bewoners er al jaren hun hond uitlaten. Verdraagzaamheid dwing je niet af door naar een rechter te gaan hoorquote:Op woensdag 1 april 2009 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De onrechtmatigheid van de ingang kunnen ze voor de civiele rechter bevechten. Zij zeggen nu wel dat het onrechtmatig is, maar dat kan iedereen roepen natuurlijk. Verder zijn er inderdaad mensen die nog smeriger zijn dan de gemiddelde hond, die zijn dan ook onrein. Of dacht je dat alleen dieren onrein konden zijn?
Wie heeft het over mensen met huisdieren?quote:Op woensdag 1 april 2009 09:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat een onzin dat een hond onrein zou zijn. Volgens mij is het zo dat mensen met huisdieren (in het algemeen) gelukkiger en geestelijk gezonder zijn dan mensen zonder huisdieren hetgeen resulteert in een langere levensduur. Kinderen die opgroeien in een omgeving met huisdieren zijn op latere leeftijd minder vatbaar voor astma dan kinderen die in een "steriele" omgeving opgroeien. Wat praat je nou over onrein, een huiskamer zonder dieren en met van die witte tegeltjes op de grond dát is pas onrein.
Dat staat er ja. Heel leuk en aardig maar jij weet net zo goed als ik dat wat mensen roepen en wat de feitelijke situatie is doorgaans van elkaar verschillen. Dat geldt evengoed dus voor de moskee zelf wat ik hier zeg, en niet alleen de hondenuitlaters. Verdraagzaamheid creëer je ook niet door bij een krant te gaan lopen janken toch?quote:Op woensdag 1 april 2009 09:18 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Wat een redenering weer. Er staat dat dat uitlaat gebied al ruim voor de bouw van die moskee bestond en de bewoners er al jaren hun hond uitlaten. Verdraagzaamheid dwing je niet af door naar een rechter te gaan hoor
Als sommige mensen onreiner dan een hond kunnen zijn, mogen die dus ook niet in een moskee komen lijkt me?
Als jij mijn hond aanraakt dan ga ik mijn hond grondig wassenquote:Op woensdag 1 april 2009 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
Wie heeft het over mensen met huisdieren?Je verlegd hier het onderwerp door te praten over huisdieren in het algemeen. In tegenstelling tot honden, zijn katten bijvoorbeeld niet onrein. En als moslim kan je ook best een hond als huisdier houden hoor (gebeurd best veel nog), alleen moet je jezelf nadat je het beest hebt aangeraakt grondig wassen.
Dat mag ik wel hopen jaquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:22 schreef Pwoekie het volgende:
lijkt me een 1 april grap....anders is het te dom voor woorden
Klinkt bijzonder praktischquote:Op woensdag 1 april 2009 09:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie heeft het over mensen met huisdieren?Je verlegd hier het onderwerp door te praten over huisdieren in het algemeen. In tegenstelling tot honden, zijn katten bijvoorbeeld niet onrein. En als moslim kan je ook best een hond als huisdier houden hoor (gebeurd best veel nog), alleen moet je jezelf nadat je het beest hebt aangeraakt grondig wassen.
Niet perse direct erna, ligt aan de situatie waar je je in bevind he...quote:Op woensdag 1 april 2009 09:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Klinkt bijzonder praktisch
De enige moslims die ik zie met honden zijn aso-mocro's met zo een shitbull.
Maar die doen wel meer dingen die volgens de koran niet mogen.
Dan zou zo'n hond inderdaad alleen voor bewakingsdoeleinden in zijn eigen hok in de tuin mogen ofzo. Zo'n hond wordt niet direct als huisdier of als 'maatje' beschouwd, lijkt mij dan itt. westerlingen, bij wie een hond vaak bijna de status van familielid heeft.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet perse direct erna, ligt aan de situatie waar je je in bevind he...
Het lijkt mij onrein om een dergelijk dier in huis te hebben ja. In Islamitische landen houd men honden doorgaans buiten het huis in hun eigen hok inderdaad, maar wat andere moslims doen moeten ze zelf weten natuurlijk. Katten daarentegen zijn dieren die juist zeer welkom zijn, die zul je dan ook vaak genoeg thuis aantreffen bij een moslim.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dan zou zo'n hond inderdaad alleen voor bewakingsdoeleinden in zijn eigen hok in de tuin mogen ofzo. Zo'n hond wordt niet direct als huisdier of als 'maatje' beschouwd, lijkt mij dan itt. westerlingen, bij wie een hond vaak bijna de status van familielid heeft.
Ik neem aan dat moslims (in jouw ogen) geen hond in huis mogen houden? Want dan kan je net zo goed een 24/7 huishoudster in dienst nemen.
Een lokale politieke partij heeft het aangehaald bij de gemeente. Moskeebestuur is niet bereikbaar voor commentaar. You do the math met je gezeik alsof de hondenbezitters nu ineens onverdraagzaam zouden zijn. Misschien zou je eens je moslimpetje af kunnen doen en proberen om objectief dit verhaal te lezen.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat staat er ja. Heel leuk en aardig maar jij weet net zo goed als ik dat wat mensen roepen en wat de feitelijke situatie is doorgaans van elkaar verschillen. Dat geldt evengoed dus voor de moskee zelf wat ik hier zeg, en niet alleen de hondenuitlaters. Verdraagzaamheid creëer je ook niet door bij een krant te gaan lopen janken toch?
En ja, die mensen zouden ook de moskee niet in mogen komen, alleen is dat wat moeilijker te controleren he.
Misschien moet je wat minder jointjes roken kerel, je hersencellen lijken erdoor te worden aangetast. Het is namelijk nog geen reden om de krant erbij te gaan halen als een stel jankerds hun zin niet krijgen. Jij wil immers ook niet dat ze naar de rechter gaan, dan moet je zelf ook consequent zijn en dit ook afkeuren als het gaat om "verdraagzaamheid creëren". Laten we een hondenuitlaatstrook in je tuin aanleggen, even kijken of je dat zo leuk vindt. De hele discussie is niet nodig geweest als Pico, de blaffende hond die graag op mensen springt, aan de lijn hangt.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:33 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Een lokale politieke partij heeft het aangehaald bij de gemeente. Moskeebestuur is niet bereikbaar voor commentaar. You do the math met je gezeik alsof de hondenbezitters nu ineens onverdraagzaam zouden zijn. Misschien zou je eens je moslimpetje af kunnen doen en proberen om objectief dit verhaal te lezen.
Het klinkt niet erg plausibel inderdaad. Ik vermoed dat de hondenbezitters ineens vervelend wilden doen, demonstratief hun honden niet meer aangelijnd hielden en het zelf met terugwerkende kracht als honden uitlaat gebied hebben geconfisqueerd. Dat zal het zijn.
Oja, knoflook doet wonderen he.
Stem op een wolf in schaapskleren, dat is verre familie van de hond.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:20 schreef Provinciaal het volgende:
Ik heb iets tegen mensen die iets tegen honden hebben, moet ik nu op Wilders stemmen?
Gebruiken jullie daar niet jullie blote hand voor?quote:Op woensdag 1 april 2009 09:37 schreef Mutant01 het volgende:
Het is overigens niet voor niets dat honden gebruikt worden voor wc-papier reclame.
Nee, we heten geen Provinciaal.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:38 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Gebruiken jullie daar niet jullie blote hand voor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |