Hoe kunnen wij dan helpen?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
De vraag:
- Geef een voorbeeld uit je eigen lespraktijk waarbij je met het fenomeen ‘systeemscheiding’ geconfronteerd werd. Verklaar waarom dat het geval was volgens jou.
Dat parate kennis niet altijd functionele kennis is kan verklaard worden door middel van het begrip systeemscheiding. Tijdens het verwerven van vakkennis is het bijbehorende sporensysteem het actiefst. Als bij het aanleren van kennis meerdere sporensystemen aangesproken worden dan zal de kennis in meerder situaties toepasbaar zijn. De leraar kan hierbij behulpzaam zijn door aan de kennis meerdere attributen toe te voegen. Dit kan door middel door verwijzigen als "weet je nog", "denk eens aan", " wat zegt het woord… over", "bij rekenen hebben jullie het vast wel gehad over…" enz. enz.
Soms is het echter van belang om de systeemscheiding intact te houden. Dit kan nodig zijn om interferentie te voorkomen.
Een tussenvorm kan zijn om geschieden te beginnen en later linken te leggen met al bekende informatie door middel van voorbeelden enz.
NOU WIE HELPT ME.
Ach iets met duim en zuigen.quote:
Okéquote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:31 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Verkapte kijk-mij-slim-zijn-post
En ik heb mijn passer gekocht
Props voor jou.quote:
Je snapt het niet, zeg maar eerlijkquote:
Ik heb niet eens de moeite gelezen om verder te lezen dan de vraagquote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Je snapt het niet, zeg maar eerlijk
Kun je nagaan hoe dom je bent.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:35 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik heb niet eens de moeite gelezen om verder te lezen dan de vraag
Ik las Piraten, misschien moet dat anders.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
De vraag:
- Geef een voorbeeld uit je eigen lespraktijk waarbij je met het fenomeen ‘systeemscheiding’ geconfronteerd werd. Verklaar waarom dat het geval was volgens jou.
Dat parate kennis niet altijd functionele kennis is kan verklaard worden door middel van het begrip systeemscheiding. Tijdens het verwerven van vakkennis is het bijbehorende sporensysteem het actiefst. Als bij het aanleren van kennis meerdere sporensystemen aangesproken worden dan zal de kennis in meerder situaties toepasbaar zijn. De leraar kan hierbij behulpzaam zijn door aan de kennis meerdere attributen toe te voegen. Dit kan door middel door verwijzigen als "weet je nog", "denk eens aan", " wat zegt het woord… over", "bij rekenen hebben jullie het vast wel gehad over…" enz. enz.
Soms is het echter van belang om de systeemscheiding intact te houden. Dit kan nodig zijn om interferentie te voorkomen.
Een tussenvorm kan zijn om geschieden te beginnen en later linken te leggen met al bekende informatie door middel van voorbeelden enz.
NOU WIE HELPT ME.
Zoiets heet luiheid.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe dom je bent.
Is actiefst een woord?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
De vraag:
NOU WIE HELPT ME.
En je eigen lespraktijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:35 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik las Piraten, misschien moet dat anders.
Maar je moet dus hulp hebben met voorbeelden bedenken?
Meest actief klinkt beter.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:38 schreef mstr het volgende:
[..]
actief, actiever, actiefst?
/edit/
http://woordenlijst.org/zoek/?id=3730
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |