Ik vond het wat geflatteerd die 5 'tegengoals'.quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:43 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Behalve die 5 tegengoals was het ook niet zo slecht, klopt.
3 jaar terug, was nog met Kuyt en Kalouquote:Op dinsdag 14 april 2009 11:47 schreef Damzkieee het volgende:
Jullie verdediging is ook niet alles, en vrijwel alles vloog er bij ons in.
Vorig jaar kregen we bij jullie nog met 7-1 op de bips geloof ik.
Maar toch, het gaat me om het gebrek aan strijd.
Verbeek en Boszquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:13 schreef Elwood1802 het volgende:
Tijd om van het systeem af te stappen
Zal helaas niet gebeuren omdat Kruzen de touwtjes in handen heeft. Misschien een idee om Hendrie te ontslaan en Heerkes alle ruimte te geven? Ik zou het wel weten als ik moest kiezen tussen die 2.
In Almelo zijn beiden wel zeer geliefd. Ik haat Feyenoord nog altijd vanwege het weghalen van Bosz, die man was het beste dat Heracles is overkomen de laatste jaren. Daardoor kregen we flapdrollen als Brood en Heerkes, en Krüzen is geen haar beter. Ik zou bijna bidden om Bosz, wat een geweldige man was dat hierquote:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij was Hendrie er al toen Bosz onze trainer was.quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:38 schreef Zapper het volgende:
[..]
In Almelo zijn beiden wel zeer geliefd. Ik haat Feyenoord nog altijd vanwege het weghalen van Bosz, die man was het beste dat Heracles is overkomen de laatste jaren. Daardoor kregen we flapdrollen als Brood en Heerkes, en Krüzen is geen haar beter. Ik zou bijna bidden om Bosz, wat een geweldige man was dat hier
Nog 4 wedstrijden Eredivisie
Maar toen had ie niet zoveel te vertellen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:14 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij was Hendrie er al toen Bosz onze trainer was.
Waarop basseer je dat hij toen minder te vertellen had dan nu?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:30 schreef Zapper het volgende:
[..]
Maar toen had ie niet zoveel te vertellen.
Die twee moeten er gewoon uit. Het complete stadion zou een speler als Douglas nog geen 3 wedstrijden op hebben gesteld, maar dit komische duo laat die miskoop iedere wedstrijd weer starten. Om er maar één te noemen. Aftaaien, opbokken, maar het is al te laat.
Dat is ook niet waar natuurlijk. Bosz heeft Hendrie vaak genoeg veren in de reet gestopt, bijvoorbeeld toen Krüzen hem had overgehaald om 1 op 1 te spelen tegen Vitesse in de wedstrijd die we bij rust met 3-0 voorstonden. Verbeek had hem ook niet voor niets bovenaan zijn lijstje staan als assistent bij Feyenoord.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:30 schreef Zapper het volgende:
Maar toen had ie niet zoveel te vertellen.
Volgens mij zijn we hier redelijk realistisch. Een groot probleem vind ik gewoon de strijd, de Graafschap en Volendam zijn kwalitatief echt niet beter, vooral laatsgenoemd weet wel punten te pakken laatste tijd op basis van strijd. Dat zal bij ons nooit gebeuren, wij dwingen niets af op basis van inzet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:35 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Misschien moet de Heraclied de realiteit eens onder ogen zien, we zijn de club met de een-na-laagste begroting. Met een selectie die niet overloopt van de kwaliteit.
Inzet heeft ook met kwaliteit te maken, als je overal te laat komt en daardoor de duels niet kunt aangaan lijkt het net alsof er geen inzet is. Het is te gemakkelijk om alles op inzet te gooien.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:40 schreef Blawh het volgende:
Volgens mij zijn we hier redelijk realistisch. Een groot probleem vind ik gewoon de strijd, de Graafschap en Volendam zijn kwalitatief echt niet beter, vooral laatsgenoemd weet wel punten te pakken laatste tijd op basis van strijd. Dat zal bij ons nooit gebeuren, wij dwingen niets af op basis van inzet.
En het systeem, met een speler als Willie of Douglas kom je er niet. Je denkt dat Bajer het niet beter zal doen dan Douglas, maar als je het niet probeert dan zul je het nooit weten. Ik wordt liever laatste met het idee alles geprobeerd te hebben dan laatste worden door steeds op de manier door te gaan die niet werkt.
Geloof mij maar, ik spreek Hakola vrijwel elke dag, en je wilt niet weten hoe hij er van baalt. En ze willen er echt voor gaan, maar het ligt aan kwaliteit. En kwaliteit kan je kopen. En aangezien Heracles een 17e budget heeft...quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:10 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Inzet heeft ook met kwaliteit te maken, als je overal te laat komt en daardoor de duels niet kunt aangaan lijkt het net alsof er geen inzet is. Het is te gemakkelijk om alles op inzet te gooien.
Bajer mag van mij ook wel wat meer speelminuten krijgen, maar dat betekent niet dat het dan ineens beter zou gaan.
Met 11 slechte voetballers kun je het veld compact maken zonder da je een bal hoeft te raken. Als de linksbuten bijvoorbeeld druk gaat zetten en de anderen aansluiten kun je het veld klein maken en juist wel de duels aangaan. Dat zijn trainbare zaken die helemaal niets met kwaliteit te maken hebben, puur de afspraken nakomen en allemaal 100% ervoor gaan. Zelfs 11 strijders die geen bal kunnen aannemen kunnen dit leren.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:10 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Inzet heeft ook met kwaliteit te maken, als je overal te laat komt en daardoor de duels niet kunt aangaan lijkt het net alsof er geen inzet is. Het is te gemakkelijk om alles op inzet te gooien.
Eerste jaar hadden we ook enorm veel kwaliteit. Höcher, Tamerus, Sluijter, Hellings, Reekers, Jansen, etc. hebben zich dat jaar inderdaad opgewerkt richting basisplaats bij een subtopperquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Geloof mij maar, ik spreek Hakola vrijwel elke dag, en je wilt niet weten hoe hij er van baalt. En ze willen er echt voor gaan, maar het ligt aan kwaliteit. En kwaliteit kan je kopen. En aangezien Heracles een 17e budget heeft...
Dat heeft meer met tacktiek en afspraken te maken dan met kwaliteit. Druk zetten moet met een heel team gebeuren, er moeten spelers zijn die dat aansturen. Zo'n speler missen we op dit moment, met name in het aanvallende gedeelte.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:22 schreef Blawh het volgende:
[..]
Met 11 slechte voetballers kun je het veld compact maken zonder da je een bal hoeft te raken. Als de linksbuten bijvoorbeeld druk gaat zetten en de anderen aansluiten kun je het veld klein maken en juist wel de duels aangaan. Dat zijn trainbare zaken die helemaal niets met kwaliteit te maken hebben, puur de afspraken nakomen en allemaal 100% ervoor gaan. Zelfs 11 strijders die geen bal kunnen aannemen kunnen dit leren.
Rotte appels als Willie kun je dan alleen niet gebruiken, die zal nooit eens (op het juiste moment) volop druk zetten waardoor juist de spelers achter hem in de problemen komen. Nee, Willie gaat op de grond liggen als hij een aai over zijn bol krijgt bij een 0-1 achterstand tegen Volendam.
Tja, dat was het eerste seizoen. Toen was het verassingseffect nog aanwezig, zoals Volendam dat nu ook heeft.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:26 schreef Blawh het volgende:
[..]
Eerste jaar hadden we ook enorm veel kwaliteit. Höcher, Tamerus, Sluijter, Hellings, Reekers, Jansen, etc. hebben zich dat jaar inderdaad opgewerkt richting basisplaats bij een subtopper
Het is dat Ricky zich dit seizoen heeft verbeterd tov vorig jaar, anders hadden we helemaal niemand die iets creatiefs bedenkt. Ik vind zeker dat we zwakker zijn tov eind vorig seizoen, de echte klasse voorin missen we met name. Iemand die met de ideeën komt, Ricky is nog altijd te wisselvallig. Zeker de laatste wedstrijden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:43 schreef Damzkieee het volgende:
Ik weet t niet hoor. Vorige jaren hadden we hetzelfde budget als nu, en ik vind onze selectie niet dusdanig zwakker of sterker dan de voorgaande jaren. Je merkt alleen wel erg goed dat je spelers als Garcia-Garcia en Lakic mist. Geen aflegger en geen afmaker. Wie heeft de meeste assists bij ons? Ik durf het niet te zeggen. Meeste goals Ricky met 6 (?). Das toch echt zwaar te weinig.
Door er juist duidelijke afspraken over te maken kun je er automatismen van maken, dan heb je niet per definitie een speler nodig die dat aanstuurt. En je eerste zin klopt, dat heeft niet veel tot niets met kwaliteit te maken. Maar jij zei een paar posts terug dat het wel met kwaliteit te maken heeft.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:35 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Dat heeft meer met tacktiek en afspraken te maken dan met kwaliteit. Druk zetten moet met een heel team gebeuren, er moeten spelers zijn die dat aansturen. Zo'n speler missen we op dit moment, met name in het aanvallende gedeelte.
Verassingseffect vind ik een makkelijk woord, met alleen het 'verrassingseffect' pak je niet 38 punten. Waarom haalde Volendam de eerste maanden dan amper punten? Volgens een verrassingsprincipe zou het juist zo moeten zijn dat Volendam in het begin de punten had gepakt, niet na de winterstop. Ik denk juist dat we het eerste jaar op de been zijn gebleven op basis van teamgeist en strijd.quote:Tja, dat was het eerste seizoen. Toen was het verassingseffect nog aanwezig, zoals Volendam dat nu ook heeft.
Inzicht is een kwaliteit, de afspraken die gemaakt zijn moeten worden toegepast op het veld in situaties die niet vooraf besproken zijn. Dat is toch een kwaliteit? Eerst is er de tacktiek, dan moet het uitgevoerd gaan worden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:58 schreef Blawh het volgende:
[..]
Door er juist duidelijke afspraken over te maken kun je er automatismen van maken, dan heb je niet per definitie een speler nodig die dat aanstuurt. En je eerste zin klopt, dat heeft niet veel tot niets met kwaliteit te maken. Maar jij zei een paar posts terug dat het wel met kwaliteit te maken heeft.
Volendam is natuurlijk wel een klasse minder dan Heracles in het eerste seizoen, die werden na een halfjaar onder te hebben gestaan nogal onderschat. Ik ben het verder wel met je eens dat we toen op de been zijn gebleven door teamgeest en strijd, het was een combinatie van verschillende factoren. Dat was er zeker een van.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:58 schreef Blawh het volgende:
Verassingseffect vind ik een makkelijk woord, met alleen het 'verrassingseffect' pak je niet 38 punten. Waarom haalde Volendam de eerste maanden dan amper punten? Volgens een verrassingsprincipe zou het juist zo moeten zijn dat Volendam in het begin de punten had gepakt, niet na de winterstop. Ik denk juist dat we het eerste jaar op de been zijn gebleven op basis van teamgeist en strijd.
Misschien zit die halve finale ook al teveel in de hoofden van de spelers, en kunnen we ze door volle bak te geven pakken.quote:Aankomende vrijdag wacht ook nog het duel met Heracles Almelo. Mogelijk gunt Maaskant enkele van zijn belangrijke krachten dan rust om krachten te sparen voor de confrontatie van dinsdagavond in Enschede. “Maar het is allerminst zo dat we dát duel laten lopen. We hebben niet alleen de punten nodig voor de play-offs, maar willen bovenal met een goed gevoel naar Enschede gaan.”
Waarom wil niemand toch 2e keeper zijn bij ons!?quote:Zondag startte hij nog in de basisopstelling tegen Feyenoord, maar Jörg van Nieuwenhuijzen heeft besloten dat hij na dit seizoen wil vertrekken bij Heracles Almelo. TC/Tubantia schrijft woensdag dat de reservedoelman van de Almeloërs zijn reserverol beu is.
Van Nieuwenhuijzen (30) kwam bijna een jaar geleden over van Excelsior. Het lijkt erop dat de sluitpost in de herfst van zijn profloopbaan nog ergens vaste keus wenst te worden, want ook in Rotterdam moest hij zich zes seizoenen lang tevreden stellen met een sporadische basisplaats; tussen 2002/03 en 2007/08 verscheen hij twaalf keer tussen de palen.
Dit seizoen is het al niet veel beter voor de keeper uit Bergen op Zoom. De zeven jaar oudere Martin Pieckenhagen is eerste keus in de ploeg van Gert Heerkes en wordt slechts bij een blessure of schorsing vervangen door Van Nieuwenhuijzen. Die had volgens het regionale medium verwacht dit jaar eerste keeper te worden bij de huidige nummer veertien van de Eredivisie.
Zijn optreden tegen Feyenoord (5-1 nederlaag) betekende echter pas het eerste wapenfeit in dienst van de ploeg. Van Nieuwenhuijzen heeft in Almelo nog een contract tot en met het einde van volgend seizoen. Eerder kwam hij, naast Excelsior, uit voor RBC Roosendaal.
quote:Die had volgens het regionale medium verwacht dit jaar eerste keeper te worden bij de huidige nummer veertien van de Eredivisie.
Hij wist dat hij als stand-in gehaald werd.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ook wel begrijpelijk toch? Hij is 30 en hij wil spelen.
Geen idee hoe het met Pasveer zit, denk dat hij weinig trek heeft om wederom op de bank te zitten in Almelo.quote:,,Jörg is een goede keeper die als volwaardige stand-in kan fungeren voor Martin Pieckenhagen'', zei algemeen directeur van Heracles Nico-Jan Hoogma dinsdag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |