abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:04:58 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_67568181
'Wilders burgemeester Den Helder'

Door: Sjoerd de Vries
Gepubliceerd: vandaag 02:22
Update: vandaag 07:08

PVV-leider Geert Wilders is de meest waarschijnlijke opvolger van VVD’er Stefan Hulman als burgemeester van Den Helder.

‘Wilders is er geknipt voor om eindelijk schoon schip te maken.’ Kringen rond het kabinet bevestigen dat premier Balkenende persoonlijk grote druk uitoefent op de Helderse gemeenteraad om Wilders voor te dragen.

Den Haag wil af van de electoraal levensgevaarlijke leider van de PVV (in sommige peilingen inmiddels de grootste partij), Wilders zelf zou schoon genoeg hebben van de beveiliging waarmee hij moet leven en op zoek zijn naar een betrekkelijk rustige publieke functie. Op het Binnenhof wordt gesproken van een ‘herenakkoord’ tussen de twee.

VVD’er Hulman vertrok een maand geleden uit Den Helder na een fraude-affaire. Sindsdien is de gemeenteraad op zoek naar een opvolger die de stad uit het slop moet trekken. De havenstad heeft veel te stellen met een grote groep Antillianen die voor aanhoudende problemen zorgt. Wilders, wiens PVV als enige een harde lijn tegen de corruptie op de Antillen aandurfde, wordt daarom als een goede kandidaat voor de stad gezien. ‘We hebben iemand nodig die in klare taal de belangen van de autochtone meerderheid durft te verdedigen. Het is tijd om schoon schip te maken. Wilders, wat je verder ook van hem mag denken, is daar geknipt voor’, zegt een CDA-raadslid dat anoniem wil blijven.

Bijkomend voordeel van de kandidatuur van de PVV-leider, die ooit met knallende ruzie de VVD verliet, is dat zijn benoeming als een straf voor de liberalen zou gelden. Die hielden de frauderende Hulman te lang de hand boven het hoofd. Pas na zijn ontslag nam VVD-voorzitter Ivo Opstelten, voormalig burgemeester van Rotterdam, openlijk afstand van zijn ex-collega uit de Maasstad. ‘Meer anti-VVD dan Wilders heb je in Nederland niet’, zegt genoemd raadslid.

Genoeg van bodyguard

Ook andere gemeenteraadsleden laten weten enthousiast te zijn over Wilders’ kandidatuur. Balkenendes druk lijkt dan ook effect te hebben. Verrassend is wel dat de PVV-leider interesse in de functie heeft. Zijn partij maakt immers een stormachtige opmars door die verstoord zou kunnen raken door het voortijdige vertrek van de voorman.

Vanuit de PVV klinkt echter dat Wilders genoeg heeft van zijn leven met bodyguards en op zoek is naar een ‘wat rustiger bestuurlijke functie. Hij is bang dat bij voortgaande groei van de PVV uiteindelijk Fortuyn-achtige toestanden gaan ontstaan, inclusief de bekende fatale afloop’.

Den Helder, een politiek perifere stad, voldoet aan zijn wensen; de stad heeft bovendien met de hermetisch afgesloten marinehavens een locatie waar de nieuwe burgemeester makkelijk naar zou kunnen uitwijken als er problemen rond zijn veiligheid blijven bestaan. Daar komt volgens bronnen binnen de PVV nog bij dat Wilders, die na het begin van zijn carrière nooit meer buiten de politiek heeft gewerkt, toe zou zijn aan een bestuurlijke baan. ‘Geert blinkt uit in krachtige meningen, maar heeft weinig ervaring met het omzetten van zijn politieke ideeën in beleid. Hij denkt dat het de geloofwaardigheid van de PVV zou vergroten als het boegbeeld bewijst ook bestuurlijk uit de voeten te kunnen.’

Onvervangbaar is hij inmiddels niet meer, denken dezelfde PVV-bronnen. Fleur Agema en Hero Brinkman zijn mogelijke opvolgers met voldoende profiel om de fakkel over te kunnen nemen.

bron
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67568202
Goede oplossing.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:08:15 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67568237
zou een mooie oplossing zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat Wilders dit gaat doen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_67568262
Het zou mij verbazen als dit daadwerkelijk gaat gebeuren.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:09:28 #5
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_67568267
1 april 31 maart!
pi_67568272
NEE NEE NEE NEE !
Wilders er in Rensjebree er uit!

en zoizo wilders zal dit echt niet doen !
JA!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:10:04 #7
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67568275
Het is zeker weer bijna 1 april?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:10:52 #8
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_67568289
Klinkt niet geloofwaardig.
WOS'ser for life.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:11:28 #9
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_67568299
Zal wel iets met de datum van morgen te maken hebben, de teksten zijn te onwaarschijnlijk. Allemaal veel te positief, met deze als dieptepunt:
quote:
‘We hebben iemand nodig die in klare taal de belangen van de autochtone meerderheid durft te verdedigen. Het is tijd om schoon schip te maken. Wilders, wat je verder ook van hem mag denken, is daar geknipt voor’, zegt een CDA-raadslid dat anoniem wil blijven.
pi_67568322
is het alweer bijna 1 april dan
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:14:16 #11
85962 ioko
I Appear Missing
pi_67568353
Duidelijk 1 april. Dat gaat ie echt niet doen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_67568421
Het is wel zo dat de pvv, zijn eerste stadsparty in den helder start.
maar dat wilders die blauwe zetel zal verlaten dat doet hij echt te never en te nooit !

En wel 1 voordeel is, Den helder heeft genoeg bunkers en stellingen om hem in op te sluiten !
JA!
pi_67568708
Wilders als Burgermeester gaat hij zelf nooit accepteren. Dan moet hij plotseling iets gaan uitvoeren in plaats van te schreeuwen en huilen en dat valt niet binnen zijn capaciteiten.

Ik hoop persoonlijk dat het wel gaat gebeuren. Er moet in Den Helder inderdaad schoon schip gemaakt worden en op deze manier kan iedereen zien of Wilders daar toe in staat is of niet. Als hij daar af gaat is zijn politieke macht verdwenen, krijgt hij het wel voor elkaar dan kan hij het ook op grotere schaal doen. Een hele goede test voor eventuele landelijke macht.
pi_67569210
Wilders in een serieuze bestuursfunctie, onzichtbaar voor de landelijke media. Wilders die veel compromissen moet sluiten. Wilders die dan met een vrolijk gezicht werkbezoekjes aan moskeeën moet afleggen.

HAHAHAHAHHAahahaAHAAHAHAahahAHaAHAHAHaAHAHAAAA!!!!!111~` ~!1```
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:48:45 #15
170337 Shayndel
The Queen Of The Night Aria
pi_67569268
Wilders was laats nog verheugd op de nieuwe verkiezingen toen hij hoorde dat hij vele zetels had verzameld onder de kiezers/peilers. Er is no way dat hij gaat stoppen. Hij gaat voor de winst.
En laten we vooral zijn ego niet vergeten...........

Leuke 1 april grap alvast. Morgen horen natuurlijk dat het een grap was.

[ Bericht 3% gewijzigd door Shayndel op 31-03-2009 10:01:32 ]
~* Shema Yisrael Adonai Eloheinu Adonai Ehad - Yeshua HaMashiach *~
pi_67569540
Als incompetente niksnutten zoals Jorritsma burgemeester kunnen worden, dan kan Wilders het ook.
pi_67572285
Ik geloof er niets van, waarom zou Den Helder dat willen? En waarom zou Wilders dat willen?
pi_67572850
kan die daar gelijk Den Helder in zee werpen
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:58:30 #19
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_67573603
wilders
strax komt ie nog naast me wonen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_67573680
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:58 schreef Dagoduck het volgende:
wilders
strax komt ie nog naast me wonen
komt er een aanslag en dan zit jij er mee!
pi_67575249
quote:
Grap
Goed, moeten we dit bericht nu serieus nemen of is het inderdaad een te vroeg geplaatste 1 april grap? PVV-persvoorlichter Matthijs Weststrate meldt het bericht gelezen te hebben, maar verder van niets te weten. “Dit lijkt inderdaad op een grap, maar verder kan ik er nog niets over zeggen.” Wiltrude Turnhout-Van den Bosch, fractievoorzitter van de lokale CDA, reageert vol verbazing. “Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat niemand van de CDA-fractie dit gezegd heeft. Als het een grap is, kan ik het overigens wel waarderen. Ik denk dat we morgen meer weten.”

Ook VVD-raadslid Ben Reiff kan zich moeilijk voorstellen dat dit bericht serieus genomen moet worden. “Voor 99,9 procent ga ik er vanuit dat dit een grap is”, meldt Reiff. “En als het wel waar is, dan zou ik het overigens een slecht plan vinden. In de plannen van de PVV voor Den Helder heb ik tot nu toe niets nieuws vernomen. Ook wij zijn natuurlijk voor meer veiligheid en een betere ontsluiting van de stad, maar daar zijn we dan ook al jaren mee bezig.”

Update
De PVV heeft inmiddels laten weten dat het absoluut een 1 april grap is. De partij hecht er aan nadrukkelijk te vermelden dat er “niets van waar is. Wij ontkennen elk gerucht hierover”, aldus Weststrate.
Bron
JA!
pi_67575309
nou, ze waren hier wel flink aan het lobby'en afgelopen weekeind, weliswaar in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen .. misschien dat Fleurtje de lucht hier zo schoon vond ?

Maar ja, ik hoop iig wel dat het een grap is, nog zo'n burgemeester op een rij .. deze keer dan eentje die hier mag komen uitproberen of hij zijn praatjes kan omzetten in beleid .. alsjeblieft niet !!
pleased to meet you
pi_67577112
leuke grap wel, bijna geloofwaardig.
pi_67578448
Net vóór 1 april... wilders je veters zitten los!!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_67581153
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:46 schreef Pony-Lover het volgende:
leuke grap wel, bijna geloofwaardig.
Dat uitlvluchten naar de marinehavens lag er net iets te dik bovenop
pi_67584778
Of het nieuwe hoofd van de NAVO, het zo zomaar kunnen...
pi_67585032
Goeie pre-één april-grap.
pi_67585041
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Of het nieuwe hoofd van de NAVO, het zo zomaar kunnen...
Of hoofd van de Taliban, net zo waarschijnlijk.
pi_67585063
31 maart, kikker in je aars.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_67585683
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 18:15:39 #31
236264 crew  capricia
pi_67585947
Krijgt Wilders nou ook een vette afscheidsbonus mee?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67586072
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:15 schreef capricia het volgende:
Krijgt Wilders nou ook een vette afscheidsbonus mee?
Een weekend met de Meiden van Halal in de presidentiele suite van het Vandervalk hotel
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 18:40:29 #33
236264 crew  capricia
pi_67586546
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:20 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Een weekend met de Meiden van Halal in de presidentiele suite van het Vandervalk hotel
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67602998
Geen toelichting in De Pers vandaag, matig .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 1 april 2009 @ 09:42:58 #35
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_67603327
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_67605083
er zijn ook slechte 1 april grappen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')