Australie en Alaska liggen een godsgruwelijk eind uit elkaar maar dit terzijde.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:08 schreef frame-saw het volgende:
Ik begrijp de tijdzone nog steeds niet![]()
Het is nu in Australië 9 uur later dan hier, dus het is de zestiende. Maar als we nou een paar uur terugrekenen en we denken aan Alaska, waar het 13 uur eerder is, is het de vijftiende. Terwijl het in principe vlak bij elkaar ligt. Dat kan toch niet? Of zeg ik nu iets heel doms
Nouja dat weet ik wel haha, maar ik had geen zin om iets te zoeken wat wel vlakbij ligt.quote:Op donderdag 16 april 2009 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Australie en Alaska liggen een godsgruwelijk eind uit elkaar maar dit terzijde.
Maar hier een goede uitleg over de datumgrens en het verschil in tijd/datum waar je mee zit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Internationale_datumgrens
Het punt is dat de datumgrens gewoon getrokken isquote:Op donderdag 16 april 2009 17:50 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Nouja dat weet ik wel haha, maar ik had geen zin om iets te zoeken wat wel vlakbij ligt.
Handige manier om je deadline nog nét te halen dus.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het punt is dat de datumgrens gewoon getrokken is
Als je dus van Samoa naar Tuvalu vliegt en terug spring je heen en weer tussen vandaag, morgen en weer naar vandaag
[ afbeelding ]
Zoals je zelf ziet heeft toch geen kind het door.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:03 schreef MissTheodora het volgende:
Hahahahah....dat Dolf in AJ Kwak eigenlijk Hitler moest voorstellen lees ik in de TopicStart. Grappig, daar kwam ik inderdaad pas ongeveer een jaar geleden achter, nadat ik wat AJ Kwak-videobanden op de rommelmarkt kocht. (Ik ben nu 25) Is toch raar dat ze Hitler een rol geven in een tekenfilm voor kindjes?
Is dan ook bedoeld om de papas en de mamas mee te laten genieten.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:03 schreef MissTheodora het volgende:
Hahahahah....dat Dolf in AJ Kwak eigenlijk Hitler moest voorstellen lees ik in de TopicStart. Grappig, daar kwam ik inderdaad pas ongeveer een jaar geleden achter, nadat ik wat AJ Kwak-videobanden op de rommelmarkt kocht. (Ik ben nu 25) Is toch raar dat ze Hitler een rol geven in een tekenfilm voor kindjes?
Nee, het is pure indoctrinatie van kleine kinderen door de VARA. Denk hierbij ook aan het politiek correcte gekleurde vriendinnetje en het belerende toontje in de gehele serie. Gezien de sterke banden tussen de vara en de PvdA is het niet eens zo gek.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is dan ook bedoeld om de papas en de mamas mee te laten genieten.
quote:Op donderdag 16 april 2009 22:25 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Nee, het is pure indoctrinatie van kleine kinderen door de VARA. Denk hierbij ook aan het politiek correcte gekleurde vriendinnetje en het belerende toontje in de gehele serie. Gezien de sterke banden tussen de vara en de PvdA is het niet eens zo gek.
Ik weet wat Greenwich is, ben er zelf geweest. Maar ik had er gewoon nooit van gehoord/over nagedacht dat je floeps, terug in de tijd kan.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:33 schreef DrDurden het volgende:
De tijdszones zijn ingesteld met Greenwich als middelpunt. Er moeten uiteraard ergens grenzen worden vastgesteld, anders zou er niets meer van kloppen. De wereldkaart die je in iedere atlas kan vinden geeft die grenzen weer, Europa in het midden, met in het Westen Amerika (en dus ook Alaska) en in het Oosten Australië:
[ afbeelding ]
dat kan dan ook niet, want die tijdslijn is maar een gemaakt iets.quote:Op vrijdag 17 april 2009 01:27 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik weet wat Greenwich is, ben er zelf geweest. Maar ik had er gewoon nooit van gehoord/over nagedacht dat je floeps, terug in de tijd kan.
Dat sterk politiek correcte karakter van die tekenfilm stoorde me vroeger inderdaad al... Vond dat als kind al een vreselijke serie.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:25 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Nee, het is pure indoctrinatie van kleine kinderen door de VARA. Denk hierbij ook aan het politiek correcte gekleurde vriendinnetje en het belerende toontje in de gehele serie. Gezien de sterke banden tussen de vara en de PvdA is het niet eens zo gek.
Lijkt me niet...quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:08 schreef Marble het volgende:
Dat de naam van advocaat (het drankje) is afgeleid van avocado, omdat het daar oorspronkelijk van gemaakt werd.
Bij wijze van sprekenquote:Op vrijdag 17 april 2009 04:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat kan dan ook niet, want die tijdslijn is maar een gemaakt iets.
lijkt mij wel, innovatie geweest van Eugen Verpoorten (nog steeds een bekend merk) die een gebrek had aan goedkope avocado´s er eidooiers in gebruikte.quote:
Ok, post intrekt! Weer iets geleerdquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
lijkt mij wel, innovatie geweest van Eugen Verpoorten (nog steeds een bekend merk) die een gebrek had aan goedkope avocado´s er eidooiers in gebruikte.
De oorsprong was een mengsel van Rum, Avocado en rietsuiker waar de eierlikeur naar genoemd is. Het recept van de eierlikeur lijkt echter meer op Rompope, een mexicaans drankje uit eieren, suiker, rum, melk en vanille
quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:54 schreef Liebe het volgende:
Ik dacht altijd dat het Nijmwegen was ipv Nijmegen. Op de een of andere manier schreef ik het wel altijd goed, maar als je mij zou vragen of er een W in zat, dan zou ik echt toegeven.
Maar serieus, iedereen zegt ook Nijmwegen.
In Duitsland wel, daar heet het 'Nimwegen'.quote:
Wikipedia is your friend.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok, post intrekt! Weer iets geleerdVond het wel heel onwaarschijnlijk klinken, eidooier versus avocado... Alhoewel het natuurlijk allebei een behoorlijk vetgehalte heeft.
Sjaarloos?????quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:38 schreef AltTab het volgende:
Eerste keer met de bus naar Rotterdam Zuid. Ik vroeg naar de bus richting Charlois, maar ik zei Charlwah in plaats van Sjaarloos.Werd toch wel vreemd aangekeken...
Het duurde bij mij ook jaren voor ik de juiste uitspraak van "Calamity Jane" kende.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:41 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik kwam er een tijdje geleden achter hoe je accuracy goed uit moet spreken.
Het zijn drie meisjes.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:39 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
De serie full-house heet zo omdat 2 meisjes met 3 'vaderfiguren' één huis delen.
quote:
quote:Charlois (uitspraak sjaarloos (klemtoon op eerste lettergreep) ) is een deelgemeente en wijk gelegen op de zuidelijke Maasoever in de gemeente Rotterdam.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:15 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ik heb een tijdje gedacht dat full-house zo heette omdat het ging om 2 meisjes en drie 'vaderfiguren'. Inmiddels weet ik wel beter.
kor-net-bief versus kornd biefquote:Op zaterdag 18 april 2009 10:03 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Maar over Charlois, werd het dan eerst wel in het Frans uitgesproken, en later verbasterd?
Ik heb overigens hetzelfde met corned beef, waarom zou je dat in het Nederlands uitspreken, en niet op de Engelse manier.
4 toch? de tweeling, die dikkere en die magere.. of woonde die daar niet? Het is alweer lang geleden..quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:39 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
De serie full-house heet zo omdat 2 meisjes met 3 'vaderfiguren' één huis delen.
heeft me jaren gekost om "police academy" goed uit te sprekenquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:41 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik kwam er een tijdje geleden achter hoe je accuracy goed uit moet spreken.
op z'n NL??? kornet beef? ik zou zeggen: kornt bief?quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:03 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Maar over Charlois, werd het dan eerst wel in het Frans uitgesproken, en later verbasterd?
Ik heb overigens hetzelfde met corned beef, waarom zou je dat in het Nederlands uitspreken, en niet op de Engelse manier.
1 spookrijder? zie er wel 100quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:01 schreef Spiegelei het volgende:
Tot ongeveer een jaar geleden begreep ik het nooit als er op de radio bij de waarschuwing van een spookrijder werd gezegd: "haal niet in ,...."
Ik dacht dan altijd: "je gaat toch niet op de snelweg keren, ook spookrijden en dan de spoorijder inhalen!"![]()
Maar ze bedoelen natuurlijk dat de spookrijder wel "rechts"zal rijden en dat is dus links/het inhaalgedeelte voor jou en de medeweggebruikers!
![]()
Zooo stom.
sooooowwww...hier open je ook even mijn ogen. Ik lette er eigenlijk nooit op. Op een gegeven moment kan je het hele riedeltje wel meepraten, maar echt goed luisteren deed ik blijkbaar niet....quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:01 schreef Spiegelei het volgende:
Tot ongeveer een jaar geleden begreep ik het nooit als er op de radio bij de waarschuwing van een spookrijder werd gezegd: "haal niet in ,...."
Ik dacht dan altijd: "je gaat toch niet op de snelweg keren, ook spookrijden en dan de spoorijder inhalen!"![]()
Maar ze bedoelen natuurlijk dat de spookrijder wel "rechts"zal rijden en dat is dus links/het inhaalgedeelte voor jou en de medeweggebruikers!
![]()
Zooo stom.
hehe ik weet t nu pasquote:Op zondag 19 april 2009 11:27 schreef Chooselife het volgende:
Melk de witte motor.
[ afbeelding ]
Ik heb me minimaal 5 jaar afgevraagd waar ze dat merk te koop hadden.
Dat is dus geen melkmerk?quote:Op zondag 19 april 2009 11:27 schreef Chooselife het volgende:
Melk de witte motor.
[ afbeelding ]
Ik heb me minimaal 5 jaar afgevraagd waar ze dat merk te koop hadden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |