quote:Op maandag 4 mei 2009 23:07 schreef PhysicsRules het volgende:
was vandaag in het nieuws
startonderbreker
Voor mij wel, maar ik heb wel eens de indruk dat niet alle opgaven in dit topic zich aan die regel houden.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:05 schreef bixister het volgende:
dat is toch wel alom gebruikelijk, physics?
kwijlebal?
Ik snap wel wat je bedoeltquote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Voor mij wel, maar ik heb wel eens de indruk dat niet alle opgaven in dit topic zich aan die regel houden.
Kwijlebal is trouwens het juiste feest, maar valt niet op de juiste manier in het water.
Ik dacht natuurlijk eerst aan polobal, maar da's een letter te weinigquote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Voor mij wel, maar ik heb wel eens de indruk dat niet alle opgaven in dit topic zich aan die regel houden.
Kwijlebal is trouwens het juiste feest, maar valt niet op de juiste manier in het water.
En strandbal weer te lang . . .quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:53 schreef bixister het volgende:
die had ik ook al bedacht inderdaad, net zoals 'golfbal'. maar ja, te kort!!
Hutspot ?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:56 schreef Smurfin het volgende:
[..]
Dat gerecht wordt met sarcasme achter het huisje genuttigd (7)
quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:12 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
PR kan niet tot 9 tellen![]()
sorry daarvoor....
Ah je bent terugquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:54 schreef bixister het volgende:
keukentrap?
Of een vraagteken erachterquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:14 schreef bixister het volgende:
als dat 'm is (wat me wel waarschijnlijk lijkt) zou het dan niet leuker zijn om ook de werkelijke betekenis van 'gereed' in de omschrijving te verwerken?
Ja, ben ik met je eens.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:14 schreef bixister het volgende:
als dat 'm is (wat me wel waarschijnlijk lijkt) zou het dan niet leuker zijn om ook de werkelijke betekenis van 'gereed' in de omschrijving te verwerken?
je bent wel warmquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:43 schreef bixister het volgende:
blaastest? onee, 1 letter teveel...
Is goed.quote:
Hoeft dus niet. En bij elke crypto gebeurt het ook niet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:14 schreef bixister het volgende:
Dat vind ik niet nodig, maar zoals ik eerder schreef: gebruik een vraagteken als de volledige betekenis niet in de omschrijving staat.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:46 schreef bixister het volgende:
het is misschien een kwestie van smaak, maar naar mijn idee is een goede crypto zo, dat je zodra je de oplossing bedacht hebt meteen weet 'ja! dat moet 'm zijn!'. en om daaraan te voldoen is zo'n extra laag erin wel nodig.
het was ook meer als voorbeeld dat je ook met een cryptogram zonder letterlijke omschrijving een oh-ja gevoel kan hebben (dat had ik er althans bij).quote:
Hij is inderdaad erg goed . . .quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:29 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat vind ik niet nodig, maar zoals ik eerder schreef: gebruik een vraagteken als de volledige betekenis niet in de omschrijving staat.
Een van de mooiste crypto's die ik ooit gezien heb is nog altijd (en ik heb 'm hier eerder gepost)
Schaakklok? (11)
Deze is uiteraard ook goedquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:40 schreef Treinhomo het volgende:
Blaaspijp ?
eitje zo te lezenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:37 schreef Treinhomo het volgende:
Potgrond.
haha..weet het verder ook nietquote:
Goed hoor !.en slaap wel !quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:01 schreef bixister het volgende:
ah, ik denk dat ik 'm heb: schots!
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:01 schreef bixister het volgende:
ah, ik denk dat ik 'm heb: schots!
Buidelquote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:06 schreef bixister het volgende:
ok, ik weet er één. humeurige sloerie in the pocket! (6)
je kan meedoen aan de TV quiz ..daar kostte het meer moeitequote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:58 schreef Mark het volgende:
Bestelwagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |