quote:Op maandag 30 maart 2009 19:01 schreef qonmann het volgende:
Netjes SpiekerJozef ..
quote:en de opgave was ook top
Verdovend?quote:Op maandag 30 maart 2009 20:53 schreef Smurfin het volgende:
[..]
Zo te horen geen zachte manier om naar te luisteren (9)
Hier kom je in de buurtquote:Op maandag 30 maart 2009 21:37 schreef qonmann het volgende:
hardleers ?
En het resultaat is hetzelfde als voorheen..quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:55 schreef Smurfin het volgende:
![]()
Ik doe 'm anders;
Geen zachte Engelse manier om naar te luitseren (9)
Ik maak 'm nog makkelijkerquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:55 schreef Smurfin het volgende:![]()
Ik doe 'm anders;
Geen zachte Engelse manier om naar te luitseren (9)
quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:07 schreef PhysicsRules het volgende:
stopcontact
quote:
Jaaaquote:
quote:
tevredenquote:Op zondag 5 april 2009 22:24 schreef Smurfin het volgende:
In Deventer is iedereen ermee ingenomen (8)
moest steeds aan koek denken.quote:Op zondag 5 april 2009 22:24 schreef Smurfin het volgende:
In Deventer is iedereen ermee ingenomen (8)
imme ?quote:
Ook niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 06:03 schreef PhysicsRules het volgende:
mede(n)
quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:57 schreef Smurfin het volgende:
[..]
Ook niet.
Ehm, je had ook Willie, Flip en Max...
quote:
Weer goed.quote:
Adorage?quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:29 schreef Babbelegoegje het volgende:
De eerste toon ondermeer als de trend wordt gezet (7)
Helaas. Niet goed.quote:
En die is goed.quote:
quote:
Eerst maar even een gokje om te beginnen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 22:07 schreef Smurfin het volgende:
Hij heeft de ruimte nodig, anders knalt ie uit elkaar (9)
quote:Op zondag 12 april 2009 02:07 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Eerst maar even een gokje om te beginnen.
explosief
Dat is 'mquote:Op zondag 12 april 2009 22:50 schreef Babbelegoegje het volgende:
astronaut ?
Heb ik van een vriendin hoor.
quote:
quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:02 schreef tomtomaat het volgende:
wereldwijs
quote:Op donderdag 16 april 2009 22:43 schreef Babbelegoegje het volgende:
stemmig ?
Dat is 'mquote:Op donderdag 16 april 2009 23:02 schreef SpiekerJozef het volgende:
Kiespijn . . ?
Nou?quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:31 schreef Smurfin het volgende:
De staat van een populier (6)
.a...aquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:31 schreef Smurfin het volgende:
De staat van een populier (6)
quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:15 schreef PhysicsRules het volgende:
canada
Canada is zowel een staat, als een populieren soort.quote:
quote:Op zondag 19 april 2009 11:06 schreef Smurfin het volgende:
[..]
Canada is zowel een staat, als een populieren soort.
Je had de hint nodigquote:Op dinsdag 21 april 2009 01:35 schreef SpiekerJozef het volgende:
Telefoonhaak?
Yep eindelijk viel het kwartje . . .quote:
Geef maar een hint...quote:Op vrijdag 24 april 2009 01:48 schreef Babbelegoegje het volgende:![]()
Die schoft en het rund in de gevangenis en dat voor een klinker(9)
gevangenis...schoft (of penis.) ......rund en dat voor een klinker.quote:
Cellulose . . .quote:Op maandag 27 april 2009 23:49 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
gevangenis...schoft (of penis.) ......rund en dat voor een klinker.
Jaaa Jozef.quote:
quote:Op maandag 27 april 2009 23:55 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Jaaa Jozef.
En nu sliep Smurfinnetje net.![]()
Heel actueel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:06 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Sorry Smurfinnetje. Ik had hem al gesmurft . . .
![]()
Met varkensgriep in een steeds minder geld periode . . . (9 letters)
Was dat een hint?quote:
quote:
Worteltrekkenquote:Op dinsdag 28 april 2009 13:33 schreef PhysicsRules het volgende:
Onkruid wieden in de wiskundetuin (13)
Zijn niet mijn spreuken dus van mij mag 'ie. De eerste is van Herman Finkers en de rest weet ik zo gauw niet meer.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:40 schreef Babbelegoegje het volgende:
SpiekerJozef, ik had een vraagje aan jou.
Die spreuken van jou, mag een vriend die op zijn spreukenweblog zetten, met bronvermelding?
Het begin is goed, Smurfin.quote:
Die bedoelde ik.quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:44 schreef FritsVanEgters het volgende:
Het zit er niet in dat ik die gelegenheid overboord gooi (8)
Mijn eerste.
dat moet 'm zijnquote:Op zondag 3 mei 2009 15:42 schreef Treinhomo het volgende:
Kansloos.
quote:Op zondag 3 mei 2009 23:39 schreef bixister het volgende:
ik ga ook weer es meedoen!
Bixis!quote:Op zondag 3 mei 2009 23:39 schreef bixister het volgende:
Hoi Bixis . . .quote:Op zondag 3 mei 2009 23:39 schreef bixister het volgende:
kappersfruit voor op vakantie (8)
quote:Op maandag 4 mei 2009 23:07 schreef PhysicsRules het volgende:
was vandaag in het nieuws
startonderbreker
Voor mij wel, maar ik heb wel eens de indruk dat niet alle opgaven in dit topic zich aan die regel houden.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:05 schreef bixister het volgende:
dat is toch wel alom gebruikelijk, physics?
kwijlebal?
Ik snap wel wat je bedoeltquote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Voor mij wel, maar ik heb wel eens de indruk dat niet alle opgaven in dit topic zich aan die regel houden.
Kwijlebal is trouwens het juiste feest, maar valt niet op de juiste manier in het water.
Ik dacht natuurlijk eerst aan polobal, maar da's een letter te weinigquote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Voor mij wel, maar ik heb wel eens de indruk dat niet alle opgaven in dit topic zich aan die regel houden.
Kwijlebal is trouwens het juiste feest, maar valt niet op de juiste manier in het water.
En strandbal weer te lang . . .quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:53 schreef bixister het volgende:
die had ik ook al bedacht inderdaad, net zoals 'golfbal'. maar ja, te kort!!
Hutspot ?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:56 schreef Smurfin het volgende:
[..]
Dat gerecht wordt met sarcasme achter het huisje genuttigd (7)
quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:12 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
PR kan niet tot 9 tellen![]()
sorry daarvoor....
Ah je bent terugquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:54 schreef bixister het volgende:
keukentrap?
Of een vraagteken erachterquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:14 schreef bixister het volgende:
als dat 'm is (wat me wel waarschijnlijk lijkt) zou het dan niet leuker zijn om ook de werkelijke betekenis van 'gereed' in de omschrijving te verwerken?
Ja, ben ik met je eens.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:14 schreef bixister het volgende:
als dat 'm is (wat me wel waarschijnlijk lijkt) zou het dan niet leuker zijn om ook de werkelijke betekenis van 'gereed' in de omschrijving te verwerken?
je bent wel warmquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:43 schreef bixister het volgende:
blaastest? onee, 1 letter teveel...
Is goed.quote:
Hoeft dus niet. En bij elke crypto gebeurt het ook niet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:14 schreef bixister het volgende:
Dat vind ik niet nodig, maar zoals ik eerder schreef: gebruik een vraagteken als de volledige betekenis niet in de omschrijving staat.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:46 schreef bixister het volgende:
het is misschien een kwestie van smaak, maar naar mijn idee is een goede crypto zo, dat je zodra je de oplossing bedacht hebt meteen weet 'ja! dat moet 'm zijn!'. en om daaraan te voldoen is zo'n extra laag erin wel nodig.
het was ook meer als voorbeeld dat je ook met een cryptogram zonder letterlijke omschrijving een oh-ja gevoel kan hebben (dat had ik er althans bij).quote:
Hij is inderdaad erg goed . . .quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:29 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat vind ik niet nodig, maar zoals ik eerder schreef: gebruik een vraagteken als de volledige betekenis niet in de omschrijving staat.
Een van de mooiste crypto's die ik ooit gezien heb is nog altijd (en ik heb 'm hier eerder gepost)
Schaakklok? (11)
Deze is uiteraard ook goedquote:Op donderdag 7 mei 2009 22:40 schreef Treinhomo het volgende:
Blaaspijp ?
eitje zo te lezenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 21:37 schreef Treinhomo het volgende:
Potgrond.
haha..weet het verder ook nietquote:
Goed hoor !.en slaap wel !quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:01 schreef bixister het volgende:
ah, ik denk dat ik 'm heb: schots!
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:01 schreef bixister het volgende:
ah, ik denk dat ik 'm heb: schots!
Buidelquote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:06 schreef bixister het volgende:
ok, ik weet er één. humeurige sloerie in the pocket! (6)
je kan meedoen aan de TV quiz ..daar kostte het meer moeitequote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:58 schreef Mark het volgende:
Bestelwagen
quote:
een bommelding wordt dat wel genoemdquote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:07 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik kwam erop omdat ik dat woord steeds verkeerd lees
Jawelquote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:12 schreef Mark het volgende:
Estland?
normaal gaat dit topic heel langzaam...quote:
Dat lijkt er meer op . .quote:
Helaas. Nederlandse plaats.quote:
Dan denkt Mark verkeerd.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:39 schreef Mark het volgende:
* Mark zit vertwijfeld aan plaatsen met een A te denken
Yep Qon.quote:
quote:
Excellerenquote:Op woensdag 13 mei 2009 00:44 schreef bixister het volgende:
door deze computercursus blink je uit! (10)
Is niet goed.quote:
En let wel, er staat een vraagteken achter.quote:
Die is goed Smurfin.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 09:58 schreef Smurfin het volgende:
Aquaplanning?
@Babbelegoegje
Zou je de opgave vetgedrukt willen plaatsen? Dan is ie makkelijker terug te vinden.
´t is echt met één n hoor:quote:Op zaterdag 16 mei 2009 04:05 schreef Babbelegoegje het volgende:
[..]
Die is goed Smurfin.![]()
En ik zal ze in het vervolg ook dikgedrukt doen.![]()
Is wel met twee ennen, volgens google hoor.
Maar het voordeel van google is anders dan ook, dat er dan ook de juiste spelling onder staat. >bedoelt u ......? < omdat er ook nog mensen zijn, die het wel goed spellen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:56 schreef bixister het volgende:
google laat gewoon zien dat heel veel mensen het verkeerd doen. als je de variant met 1 n 'googlet', zie je wel meer treffers.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 04:08 schreef Babbelegoegje het volgende:
Een ongezond dikkerdje of een dikmakertje? (9)
quote:
quote:
quote:Op donderdag 21 mei 2009 08:24 schreef Treinhomo het volgende:
Kapitaalinjectie.
quote:
ik dacht al, dat kan beter..quote:
quote:Op donderdag 21 mei 2009 15:56 schreef Smurfin het volgende:
Heb ook geen idee, doe vast een schot voor de boeg;
Jager?
maar helemaal fout is het ook niet, denk ikquote:
Helemaal foutquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:31 schreef qonmann het volgende:
[..]
maar helemaal fout is het ook niet, denk ik
Ook nietquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:34 schreef tomtomaat het volgende:
vossenstreek?
dacht ook, dat dat wel goed zou zijn.quote:
Of iets van een roverseiland . . ?quote:
Maar een rover van een ei (een zeer jonge kip) op een land?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:23 schreef bixister het volgende:
maar een eiland, dat zijn toch geen landerijen... ik dacht meer iets met akkers of velden en omdat velden ook verleden tijd is van vellen, leek 't me vast iets kansrijks. maar ik kan er niks voor bedenken dat zinnig lijkt in dit opzicht. akkers kan met een p ervoor ook nog wel iets opleveren. maar wat vóór die p moet??? keine blasse ahnunk!
quote:
Er moet idd nog wat voorquote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:23 schreef bixister het volgende:
maar een eiland, dat zijn toch geen landerijen... ik dacht meer iets met akkers of velden en omdat velden ook verleden tijd is van vellen, leek 't me vast iets kansrijks. maar ik kan er niks voor bedenken dat zinnig lijkt in dit opzicht. akkers kan met een p ervoor ook nog wel iets opleveren. maar wat vóór die p moet??? keine blasse ahnunk!
hmm Hennepakkers ?quote:
Dat is 'mquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:10 schreef qonmann het volgende:
[..]
hmm Hennepakkers ?
Deze oplossing werd mede mogelijk gemaakt door
- Bixister
- SpekerJozef
- Babbelegoegje
- Smurfin
of een kruising tussen een heks en een krengquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:14 schreef Smurfin het volgende:
Dank je wel![]()
Om het wat makkelijker te maken![]()
----i------a--
Poeh hee...quote:Op zondag 24 mei 2009 21:20 schreef Smurfin het volgende:
[..]
of een kruising tussen een heks en een kreng
of een kruising tussen een serpent en een secreet
bij een kruising tussen hen allemaal is de oplossing in meervoud...
volgens mij maak ik het alleen maar ingewikkelder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |