Richard D. Jamesquote:Op maandag 30 maart 2009 20:09 schreef Amokzaaier het volgende:
koning. Wat zijn nou de beste cd's, en wat is ook al weer de naam van de Aphex twin gast?
Chosen Lords vind ik ook wel erg tof trouwens!quote:
Tuurlijk, maar ambient works part 1 wordt in het algemeen het meest gewaardeerd.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:48 schreef vogelkooi het volgende:
Moet je zelf ervaren welke je goed vind er is veel verschil per album.
Mijne ookquote:Op maandag 30 maart 2009 22:44 schreef Faxie het volgende:
Tvp dan maar.
Richard D James album vind ik wel een van de betere. En Chosen Lords en SAW.
Ben ook benieuwd zaterdag, wordt m'n eerste keer.
*sluit aan in de rijquote:
*sluit achteraanquote:
Ik ben die ene met dat shirt ...quote:Op maandag 30 maart 2009 23:32 schreef FL_Freak het volgende:
weakling, hoe kan ik je zaterdga herkennen?
Welkom bij de Aphex nerd club!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:06 schreef tevr het volgende:
Nieuw hier op fokal een tijd fan van aphex twin alleen nog nooit live gezien. Door jullie topic strp gevonden en ben er ook bij zaterdag
![]()
Ok dat is een uitermate duidelijke bescrijvingquote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:18 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik ben die ene met dat shirt ...
[..]
Welkom bij de Aphex nerd club!
Wat ik me wel afvraag: twee zalen, bijna uitverkocht = als je pech hebt geen plaats in zaal 1 als Aphex begint? Moet er niet aan denken
Ik probeer gewoon eerder in zaal 1 te zijn en anders prop ik mezelf wel naar binnen ben toch niet zo groot.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:18 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik ben die ene met dat shirt ...
[..]
Welkom bij de Aphex nerd club!
Wat ik me wel afvraag: twee zalen, bijna uitverkocht = als je pech hebt geen plaats in zaal 1 als Aphex begint? Moet er niet aan denken
cewl, ik ben die andere in dat shirt en die en datquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:53 schreef tevr het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon eerder in zaal 1 te zijn en anders prop ik mezelf wel naar binnen ben toch niet zo groot.
Ik ben die andere met een shirt
Zou me persoonlijk niks verbazen. Die zaal is trouwens wel ruim hoor, alleen zie je er geen zak meer van als je redelijk achteraan staat.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:18 schreef Weakling het volgende:
[..]
Heerlijk nummer inderdaad. Luister nu ook sinds een paar dagen Selected Ambient Works 85-92.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:40 schreef Leatherneck het volgende:
Dit blijf ik één van z'n beste nummers vinden. Vandaag heel SAW1 geluisterd, lekker in het zonnetje.
Geweldig nummer inderdaad en echt een rare combinatie in dit filmpje, krijg er altijd zo'n dubbel gevoel van.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:40 schreef Leatherneck het volgende:
Dit blijf ik één van z'n beste nummers vinden. Vandaag heel SAW1 geluisterd, lekker in het zonnetje.
Het mooie aan Aphex Twin is dan ook dat zijn muziek op veel manieren te interpreteren is.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:52 schreef tevr het volgende:
[..]
Geweldig nummer inderdaad en echt een rare combinatie in dit filmpje, krijg er altijd zo'n dubbel gevoel van.
Volgens mij is gwarek2 samen met droqs echt een belevenisquote:Op donderdag 2 april 2009 20:02 schreef tevr het volgende:
Inderdaad, dat album van Mike and Rich vind ik net als Melodies from Mars echt supervrolijk. Gwarek2 is daarintegen echt zo'n wtf nummer.
Ghehe, hoe krijg je dat nou weer voorelkaar? Al je geld opgemaakt aan Orbital tickets en de reis naar de UK zeker? Zit je dan mooi met je kaartje voor STRP thuis. Is het ver lopen?quote:Op donderdag 2 april 2009 15:18 schreef timbob het volgende:
Ik sta zo rood dat ik niet eens een treinkaartje naar strp kan betalen! Help! M'n ticket heb ik wel al. Ik ga maar bedelen denk ik.
nee, ik heb de staatsloterij verloren. Dat geld moet toch ergens vandaan komen he.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:48 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ghehe, hoe krijg je dat nou weer voorelkaar? Al je geld opgemaakt aan Orbital tickets en de reis naar de UK zeker? Zit je dan mooi met je kaartje voor STRP thuis. Is het ver lopen?
geld lenen van het ouderlijk gezag?quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:16 schreef timbob het volgende:
[..]
nee, ik heb de staatsloterij verloren. Dat geld moet toch ergens vandaan komen he.
Hoeveel heb je nodigquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:16 schreef timbob het volgende:
[..]
nee, ik heb de staatsloterij verloren. Dat geld moet toch ergens vandaan komen he.
Wel een béétje fout om je exacte saldo te posten.quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:28 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Hoeveel heb je nodig?
[ afbeelding ]
ik niet hoor... Bleh, aphex twinquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:11 schreef BloodyLotte het volgende:
Zoooooo'n zin in vanavond!
Volgens mij was Aphex Twin vorig jaar een keer in Nijmegen of zoiets en heeft 'ie toen ook zoiets geflikt. Eerst allemaal bagger, totdat er wat mensen weglopen. Zodra die de deur dicht deden begon 'ie met echt goed spul.quote:Op zondag 5 april 2009 03:31 schreef seadarius het volgende:
De eerste drie kwatier van Aphex Twin en Hecker vond ik eigenlijk best wel tegenvallen. Het klonk allemaal iets te gewoontjes, maar daarna kwamen ze echt los (helaas met maar weinig klassiekers). Mooi waren de surround geluidseffecten, dit voegde zeker iets extra's toe.
Alleen het laatste kwartier![]()
![]()
Het enige nummer van hem dat ik herkende was fenix funk 5quote:Op zondag 5 april 2009 14:49 schreef overworld het volgende:
Niet echt veel van meegekregen i.v.m met de drukte maar ik vind 't toch wel tof even gezien te hebben. Opzich klonk de set wel hard, iets te hard voor mij om dik 2 uur te blijven plakken. Dus dat heb ik dan ook niet gedaan.
Hij draaide btw wel een ambient nummer van I Care Because You Do (ben ff de naam kwijt), dat was wel chill.
Hmm nee die heb ik niet herkend maar ik weet zeker dat 'ie een nummer van I Care Because You Do heeft gedraaid. Ik geloof 'Wet tip hen ax' of anders 'next heap with'. Kan iemand dit bevestigen ik heb de CD even niet bij de hand?quote:Op zondag 5 april 2009 15:01 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Het enige nummer van hem dat ik herkende was fenix funk 5
Hmm, zit nu even te luisteren, maar ik vind het nogal lastig om zijn nummers uit de set de destilleren. Next Heap With zat er sowieso niet in, Wet Tip Hen Ax herken ik ook niet direct. Wax The Nip van datzelfde album zou best nog kunnen, ze hadden namelijk wel van die IDM-momenten waarbij je de breaks hoorde knallen over de ambient-like synths.quote:Op zondag 5 april 2009 15:11 schreef overworld het volgende:
[..]
Hmm nee die heb ik niet herkend maar ik weet zeker dat 'ie een nummer van I Care Because You Do heeft gedraaid. Ik geloof 'Wet tip hen ax' of anders 'next heap with'. Kan iemand dit bevestigen ik heb de CD even niet bij de hand?
Ik had meer het idee dat ze ons op de proef stelde met dat einde. Daar is James sowieso niet vies van volgens mij, zijn publiek fokken. Ik deed mn ogen gewoon dicht en ging loos op de muziekquote:Op zondag 5 april 2009 17:46 schreef ProdigalSon het volgende:
Ik vond Aphex Twin tegenvallen. Zeker in vergelijking met State X New Forms anderhalf jaar geleden. Het laatste kwartier vond ik ziekmakend
Het was trouwens Mookid hoor...quote:Op zondag 5 april 2009 17:46 schreef ProdigalSon het volgende:
Het was Wet Tip Hen Ax.
Verder speelde hij nog een track van de Classics CD (We have arrived (Aphex Twin QQT Mix) geloof ik) en Fenix Funk 5.
Ik vond Aphex Twin tegenvallen. Zeker in vergelijking met State X New Forms anderhalf jaar geleden. Het laatste kwartier vond ik ziekmakend
Ja volgens mij was Hecker achterin beter te horen. Ik stond gelukkig in het midden, dus ik kreeg een mooie mixquote:Op zondag 5 april 2009 19:58 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Was het nou zo dat achterin Hecker beter te horen was, en voorin Aphex? Ik hoorde af en toe wat vage noisegeluiden achterin en mensen boe roepen. Wel een enorm gave nacht gehad.
Ik had meer geluk dat ik afgeschermd werd door ruggen van mensen waardoor ik het niet de hele tijd zag.quote:Op zondag 5 april 2009 18:39 schreef LennartCM het volgende:
[..]
Ik had meer het idee dat ze ons op de proef stelde met dat einde. Daar is James sowieso niet vies van volgens mij, zijn publiek fokken. Ik deed mn ogen gewoon dicht en ging loos op de muziek
Men zegt het, maar RDJ zou wel eens zo dwars kunnen zijn juist niet aan die verwachting te voldoenquote:Op woensdag 22 april 2009 14:38 schreef Document1 het volgende:
Kwam er nou dit jaar een nieuwe cd van Mr Aphex Twin?
* FL_Freak doet meequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:38 schreef On het volgende:
*kruist zijn vingers voor een nieuwe ambient works* die analogue bubblebaths enzo heb ik nu al wel gehoord.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:59 schreef LintuxCx het volgende:
Ik was vorig jaar (of zelfs het jaar daarvoor) bij een concert van The Bad Plus in San Francisco (jazz band), die speelden aan het eind een Aphex Twin cover (Flim). Was ook erg cool.
Die gast. een DJ die meer met pop uuhh...quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:52 schreef Crushly het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=10257946
Lunapark speelt drie nummers van Aphex Twinvanaf 26.23
vond ik wel bijzonder
Enige nummer wat mij zo te binnen schiet bij Aphex en schepen is zijn mix van Gavin Bryars "Raising the Titanic", maar daar komen niet veel scheepstoeters in voor, maar is wel "mellow"quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hallo,
ik heb ooit een nummer gehoord van Aphex Twin met samples van scheepshoorns (of -toeters).
Weet één van jullie daar toevallig de titel van? Het is een redelijk mellow nummer. Ik weet trouwens niet helemaal zeker of het van Aphex Twin is.
haha dat is zoo'n mooie trackquote:Op vrijdag 13 november 2009 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah! Gevonden, het is een nummer van Gridlock: Done Processing.
Niet te verwarren met Gridlok met zonder "c", want die maakt DnB.
Ben het nu aan het downloadenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:16 schreef timbob het volgende:
Rotschop!
http://www.milkcrate.com.au/emar/AFX/
EXPERT BIT TWIDDLERS
"The Chip Tribute To Aphex Twin"
Dus, een gratis release van 8bit en chip artiesten die covers hebben gemaakt van aphex twin of AFX nummers.
Zitten leuke dingen tussen, zowaar.
[ afbeelding ]
Ze komen gauw in het bimhuis maar ik weet niet of ze dan aphex twin nummers gaan spelenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:47 schreef Yorrit het volgende:
gaaf, gewoon uit nederland ook.. keertje zorgen dat ik ze ergens kan zien
Grappig dat Arnold marinissen gewoon reageert als je een berichtje op Youtube achterlaatquote:Dank, wtfmusic.org kende ik niet. Is de moeite waard!
En zeker, het is prima om lunapark aan te halen. Komend seizoen komen we met Lunapark ook in het Bimhuis. Een datum verschijnt binnenkort op www.lunaparkensemble.nl
Hartelijke groet,
Arnold
Heb je ook de tracks stone in focus en hankie?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:52 schreef vogelkooi het volgende:
Heb me analord colectie compleet.
[ afbeelding ]
je mist nog Surfing on Sine Waves, Heart's Of Space - Program 356, Melodies from Marsquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:52 schreef vogelkooi het volgende:
[ afbeelding ]
En die heb je allemaal geript van de daadwerkelijke releases?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:52 schreef vogelkooi het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb wel dingen van the tuss jaquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:25 schreef vogelkooi het volgende:
Surfing on sine waves heb ik wel, staat bij polygon window.
De rest nog niet maar dat is en soort missie. heb jij dingen van the tuss?
quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:36 schreef based het volgende:
[..]
je mist nog Surfing on Sine Waves, Heart's Of Space - Program 356, Melodies from Mars
Deze torrent heb ik volgens mij ook geplukt. Weet zo niet of ik alles heb. Luister nu de Analord serie. Ideaal tijdens het tekstverwerkenquote:
Niet meer te krijgen, en ik kick er niet op om de platen in me kast te hebben staan. Wel vind ik het leuk om ze op me computer te hebben. Al dan niet gedownload.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En die heb je allemaal geript van de daadwerkelijke releases?
quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:16 schreef On het volgende:
Ik heb ook nog zo'n veel te grote torrent binnen gehaald van Aphex Twin. Maar ik draai eigenlijk alleen de ambient works en drukqs.
Haha ik zie het, foutje.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:32 schreef Yorrit het volgende:
16 posts voor de jouwe pas voor het laatst voorbijgekomen
Niiicequote:
quote:├───AFX
│ ├───1993 - Analogue Bubblebath 3 (LP)
│ ├───1994 - Analogue Bubblebath (CD EP)
│ ├───1994 - Analogue Bubblebath 4 (CD EP)
│ ├───1995 - Analogue Bubblebath 5 (LP, W.Lbl, Promo)
│ ├───1995 - Hangable Auto Bulb EP (12'', EP, Ltd)
│ ├───1995 - Hangable Auto Bulb EP.2 (12'', EP, Ltd)
│ ├───1997 - Analogue Bubblebath Vol. 3.1 (12'')
│ ├───2001 - 2 Remixes By AFX (CD, Maxi)
│ ├───2003 - Smojphace (CD, EP, Bla)
│ ├───2005 - AFX, LFO - Untiled (12'', Ltd)
│ ├───2005 - Analord 01 (12'')
│ ├───2005 - Analord 02 (12'')
│ ├───2005 - Analord 03 (12'')
│ ├───2005 - Analord 04 (12'')
│ ├───2005 - Analord 05 (12'')
│ ├───2005 - Analord 06 (12'')
│ ├───2005 - Analord 07 (12'')
│ ├───2005 - Analord 08 (12'')
│ ├───2005 - Analord 09 (12'')
│ ├───2005 - Analord 11 (12'')
│ ├───2005 - Hangable Auto Bulb (CD, Comp, Dig)
│ └───2006 - Chosen Lords (CD, Comp, Dig)
├───Aphex Twin
│ ├───1991 - Analog Bubblebath Vol. 2 (12'')
│ ├───1992 (2008) - Selected Ambient Works 85-92 (CD, Album, RM, RE)
│ ├───1992 - Digeridoo (12'')
│ ├───1992 - Xylem Tube (12'', EP)
│ ├───1993 - On (12'', TP)
│ ├───1993 - On (CD, EP)
│ ├───1993 - On (Remixes) (CD, EP, Mis)
│ ├───1994 - Selected Ambient Works Volume II (2xCD, Album)
│ ├───1995 - ...I Care Because You Do (CD, Album)
│ ├───1995 - Classics (CD, Comp)
│ ├───1995 - Donkey Rhubarb (CD, Maxi)
│ ├───1995 - Melodies From Mars (Cass, C90)
│ ├───1995 - Ventolin E.P (CD, EP)
│ ├───1995 - Ventolin EP (The Remixes) (CD, EP)
│ ├───1995 - Words & Music (CD, Promo)
│ ├───1996 - 51-13 Aphex Singles Collection (CD, Comp)
│ ├───1996 - Girl Boy E.P. (CD, EP)
│ ├───1996 - Richard D. James Album (CD, Album)
│ ├───1997 - Come To Daddy (CD, MiniAlbum)
│ ├───1999 - Windowlicker (CD, Enh)
│ ├───1999 - Windowlicker (CD, Maxi)
│ ├───2001 - Drukqs (2xCD, Album)
│ ├───2001 - Drukqs 2 Track Promo (CD, Promo)
│ ├───2003 - 26 Mixes For Cash (2xCD, Comp, Dig)
│ └───2005 - Analord 10 (12'', Ltd, Bin)
├───Bradley Strider
│ ├───1991 - Bradley's Beat (12'')
│ ├───1993 - Bradley's Robot (12'')
│ └───1995 - Bradley's Beat (12'')
├───Caustic Window
│ └───1998 - Compilation (CD, Comp)
├───GAK
│ └───1994 - GAK (CD, Maxi)
├───Mike & Rich
│ └───1996 - Mike & Rich (CD, Album)
├───Polygon Window
│ ├───1993 - Quoth (CD, Maxi)
│ └───1993 - Surfing on Sine Waves (CD, Album)
├───Power-Pill
│ └───1992 - Pac-Man (CD, Maxi)
├───The Tuss
│ ├───2007 - Confederation Trough (CD, EP)
│ └───2007 - Rushup Edge (CD, Album)
└───Universal Indicator
├───1993 - Universal Indicator Red (12'', EP, Ltd)
└───1995 - Universal Indicator Green (12''+10''+7'', Pla)
Heart's Of Space - Program 356quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:27 schreef Thomas B. het volgende:
Kan iemand mij zeggen wat hier nog aan ontbreekt?
[..]
laat maar zitten, is een mix van hem van een uurquote:
Je loopt achter.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:14 schreef Manfret het volgende:
http://pitchfork.com/news/38842-listen-new-aphex-twin-music/
jezus, wat ben jij een ouwe lul zeg!quote:Op zondag 23 mei 2010 11:53 schreef Weakling het volgende:
Ik zal wel een ouwe lul zijn, maar ik vind dit
[ afbeelding ]
altijd nog interessanter dan het gescherm met "kijk eens wat ik via usenet/torrents binnengehaald heb" uit een aantal voorgaande posts ...
Ik wil weten wat er mist. Hier kan ik geen flikker mee.quote:Op zondag 23 mei 2010 11:53 schreef Weakling het volgende:
[ afbeelding ]
altijd nog interessanter dan het gescherm met "kijk eens wat ik via usenet/torrents binnengehaald heb" uit een aantal voorgaande posts ...
quote:Op zondag 23 mei 2010 11:53 schreef Weakling het volgende:
[ afbeelding ]
Oi! Ik weet wie het zegt, dus voor deze keer zie ik het door de vingersquote:Op zondag 23 mei 2010 11:56 schreef timbob het volgende:
jezus, wat ben jij een ouwe lul zeg!
(maar ik geef je helemaal gelijk, ik ben er ook zo een)
Waar zeg ik dat ik op jouw vraag een antwoord geef? Doe eens normaal man.quote:Op zondag 23 mei 2010 21:20 schreef Thomas B. het volgende:
Ik wil weten wat er mist. Hier kan ik geen flikker mee.
Dank u!quote:
"altijd nog interessanter dan het gescherm met "kijk eens wat ik via usenet/torrents binnengehaald heb" uit een aantal voorgaande posts ..."quote:Op maandag 24 mei 2010 11:32 schreef Weakling het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik op jouw vraag een antwoord geef? Doe eens normaal man.![]()
Ja, de hele wereld draait om jou, zullen we het daar maar op houden? Dan nog geef ik in mijn post geen antwoord op je vraag, dus slaat jouw reactie helemaal nergens op. Voor jouw usenet post waren ook al anderen die schermpjes lieten zien over wat ze binnengehaald hadden. Mijn opmerking ging dus over ALLE posts over downloads in dit topic. Maar als je graag apart genoemd wil worden maak ik wel een uitzondering: Thomas B, ik richt me speciaal tot jou: de groeten!quote:Op maandag 24 mei 2010 12:35 schreef Thomas B. het volgende:
"altijd nog interessanter dan het gescherm met "kijk eens wat ik via usenet/torrents binnengehaald heb" uit een aantal voorgaande posts ..."
Nadat ik net aangegeven had dat ik die collectie van Usenet hebToch niet zo raar dat ik dan vemoed dat je het over mij hebt...
Niet zo overdrijven joh. Het is mooi weer. Je had het óók tegen mij dacht ik, en daarom reageerde ik. Trouwens, waar maak je je druk over? Daar is dit topic toch voor bedoeld? Leuk voor je dat jij ze allemaal origineel hebt! Hartstikke gaaf al die plaatjes. Stukke interessanter idd...quote:Op maandag 24 mei 2010 12:53 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja, de hele wereld draait om jou, zullen we het daar maar op houden? Dan nog geef ik in mijn post geen antwoord op je vraag, dus slaat jouw reactie helemaal nergens op. Voor jouw usenet post waren ook al anderen die schermpjes lieten zien over wat ze binnengehaald hadden. Mijn opmerking ging dus over ALLE posts over downloads in dit topic. Maar als je graag apart genoemd wil worden maak ik wel een uitzondering: Thomas B, ik richt me speciaal tot jou: de groeten!
Volledig mee eens. Aphex op vinyl is ookquote:Op zondag 23 mei 2010 11:53 schreef Weakling het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat het is, maar ik moet je echt niet.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:14 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven joh. Het is mooi weer. Je had het óók tegen mij dacht ik, en daarom reageerde ik. Trouwens, waar maak je je druk over? Daar is dit topic toch voor bedoeld? Leuk voor je dat jij ze allemaal origineel hebt! Hartstikke gaaf al die plaatjes. Stukke interessanter idd...
Dat snapte ik. Ik zocht naar een mooie achtergrond, maar de simpele zwarte is niet echt lekker te vinden...quote:
Is onder de meeste fans ook al bekend, 't is wel erg cool gedaan thoughquote:
Zou wel grappig zijn om die (voor zover mogelijk) eens echt uitgewerkt te zien in muziek.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:44 schreef One_conundrum het volgende:
Dat snapte ik. Ik zocht naar een mooie achtergrond, maar de simpele zwarte is niet echt lekker te vinden...
Daar kan ik alleen maar het volgende op zeggen:quote:Op maandag 24 mei 2010 21:01 schreef geelkuikentje het volgende:
Vandaag ...I Care Because You Do en Richard D. James Album gekocht.
Ach. Dat Aphex niet meer je ding is, fijn.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:16 schreef Document1 het volgende:
Oh oh oh, ik ga iedereen in dit topic over mee heen krijgen.
Aphex in de jaren 90 was grensverleggend, ik vind dat hij na de jaren 0 eigenlijk maar weinig gepresteerd heeft en het meeste klinkt, voor mij, als een kunstenaar die zn beste truukjes nog eens herhaalt. Dat ie nu op het podium staat met Die Antwoord doet mijn mening ook geen goed. Het was geweldige muziek maar sinds de massa er lucht van kreeg te commercieel geworden, iedereen is aphex fan tegenwoordig terwijl als ik vroeger wat van analouge bublebath opzette mensen niet wisten hoe snel ze moesten zeiken of het uit kon.
Echt heel jammer.
2 weken daarvoor (STRP) op BLOC was hij mindblowing goed. Een heel andere set.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:37 schreef On het volgende:
Aphex Twin heeft (Op Drukqs na) ook niet veel noemenswaardigs meer uitgebracht dit nieuwe millennium. De ambient works stammen ook al uit begin jaren 90. Mainstream wil ik hem niet noemen, de meeste mensen kennen Windowlicker wel, maar ik heb niet het idee dat veel daarvan zich ook in zijn discografie zijn gaan verdiepen.
Hoe dat met die Antwoord uitpakt weet ik niet, maar toen ik hem op State-X zag een paar jaar terug was ik echt weggeblazen, die set stond als een huis. Toen met Hecker op het STRP festival vond ik het alweer wat minder, maar dat kwam meer door de warmte/drukte/hecker/poepsexvideo's.
quote:Op donderdag 2 september 2010 15:16 schreef Document1 het volgende:
Het was geweldige muziek maar sinds de massa er lucht van kreeg te commercieel geworden,
Komt hij naar de melkweg?quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:16 schreef friekin_ het volgende:
Kick. Alweer. Tijd dat ik hem weer zie:
http://warp.net/records/e(...)010-aphex-led-videos
Wie zie ik @ Melkweg?
Nee. Maar Bogdan welquote:
die rulen met dmx krew wel de pan uit.. misschien maar gaan, dmx en ceephax gemist op stekkerquote:Op vrijdag 3 september 2010 17:28 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nee. Maar Bogdan wel
En Ceephax![]()
Check de link.
http://www.melkweg.nl/art(...)&agendaitemid=185757
Als ik zou gaan, dan zou ik ook vrij moeten vragenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:01 schreef friekin_ het volgende:
Ja. Ik ga denk ik wel, mits werk mee werkt..
quote:Op donderdag 2 september 2010 15:16 schreef Document1 het volgende:
Oh oh oh, ik ga iedereen in dit topic over mee heen krijgen.
Aphex in de jaren 90 was grensverleggend, ik vind dat hij na de jaren 0 eigenlijk maar weinig gepresteerd heeft en het meeste klinkt, voor mij, als een kunstenaar die zn beste truukjes nog eens herhaalt. Dat ie nu op het podium staat met Die Antwoord doet mijn mening ook geen goed. Het was geweldige muziek maar sinds de massa er lucht van kreeg te commercieel geworden, iedereen is aphex fan tegenwoordig terwijl als ik vroeger wat van analouge bublebath opzette mensen niet wisten hoe snel ze moesten zeiken of het uit kon.
Echt heel jammer.
quote:Kijk, dat soort kicks houd ik van. Ben zeer benieuwd! Overigens zit ik de laatste weken weer helemaal in Melodies from Mars. Wat een fantastisch album is dat toch.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:12 schreef friekin_ het volgende:
Electronic music boundary-smasher Richard D. James, otherwise known as Aphex Twin, isn't exactly cranking out new material at Lil Wayne speeds these days. His last proper album, Drukqs, came out in 2001, though he's released music under various names in dribs and drabs since then. But according to an interview with James in the British magazine AnOther Man (via Fact), Aphex currently has six albums in the can.
James told AnOther Man, "I've got six completed. Two are very non-commercial, abstract, modular-synthesis, field recordings-- those I finished four years ago. Another one is Melodies From Mars, which I redid about three years ago. There's one of stuff I won't go into, a comp of old tracks which is never really finished and always changing, and then one I'm working on now. There are also loads of tracks which don't belong anywhere."
Since James likes to remain mysterious, it's anyone's guess whether we'll actually hear any of these new albums. Still, the very existence of a whole pile of Aphex Twin albums is welcome news indeed.
KICK!
festivalticket 160 pond?quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:51 schreef friekin_ het volgende:
Vliegticket heen en terug.43 euro. Aiii. Hou me tegen.
140 voor een 2 bed. En ik ben er al geweest 2 jaar terug, en het is het geld driedubbeldwars waard.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:08 schreef timbob het volgende:
[..]
festivalticket 160 pond?
helpt dat?
Ik ben ook blutquote:Op dinsdag 23 november 2010 13:13 schreef timbob het volgende:
Dan moet je niet zeuren en gewoon gaan
Mag ik meequote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef technopunx het volgende:
Bloc is zo vet. Heb al kaartjes voor 2011. Ga voor de derde keer. Heb nu al zin.
quote:Op maandag 7 maart 2011 13:35 schreef kipknots het volgende:
Is er nog iets van nieuws over de nieuwe albums? Hij zou toch een aantal nieuwe releases voor warp maken?
Meneer James verkeert ondertussen in de zeer benijdenswaardige positie dat ie kan doen waar ie zin in heeft en dat lijkt een beetje rondlummelen te zijn en af en toe het publiek fucken (zoals destijds op STRP). Ik vrees dat het tijd is om zijn oude werk te koesteren en niet meer te hopen op nog hele briljante releases ... maar stiekem hoop ik volkomen ongelijk te krijgen.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:56 schreef vaasinbloem het volgende:
Duurt inderdaad wel erg lang, kweenie of hij het wel nog zo nodig vind om iets uit te brengen..
Jaloers is ... maar ook veel te oud voor zoiets.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:54 schreef technopunx het volgende:
Morgen naar Bloc Weekend festival met........ APHEX TWIN in de line-up. Wordt weer een vet weekend!
Ik ben ook jaloers, heb hem daar 2 jaar geleden gezien. Mooiste weekend van mijn leven.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:54 schreef technopunx het volgende:
Morgen naar Bloc Weekend festival met........ APHEX TWIN in de line-up. Wordt weer een vet weekend!
quote:AFX
Aphex Twin
Blue Calx
Bradley Strider
Caustic Window
DJ Smojphace
GAK
Martin Tressider
Polygon Window
Power-Pill
Prichard D. Jams
Q-Chastic
Rich (Samenwerking tussen Mike Paradinas & Richard D. James als: Mike&Rich)
Soit-P.P.
Tahnaiya Russell
The Dice Man
The Tuss (Onzeker)
Universal Indicator (in groups)
Lowlands is altijd een veilige gokquote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:16 schreef J0ttem het volgende:
Hij komt dit jaar ook @ Lowlands btw, is pas aangekondigd.
Beetje jammer dat 't altijd is uitverkocht voordat de line-up überhaupt bekend is
Ja godverdomme dat had ik graag willen zienquote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:16 schreef J0ttem het volgende:
Beetje jammer dat 't altijd is uitverkocht voordat de line-up überhaupt bekend is
Ja draai die dolk in m'n hart nog even een slag verder door.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:16 schreef J0ttem het volgende:
wiewatwaar?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:57 schreef timbob het volgende:
er komen weer kaarten vrij voor lowlands trouwens...
Op zich is het wel Aphex Twin, dus wel een beetje in de zelfde richting en met vreemde beelden, maar wel telkens anders. Heb hem 5 keer gezien en telkens toch anders. Maar de goede muziek blijft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:55 schreef Gitaarmat het volgende:
Heeft ie voor veel shows een andere show of zou hou 26 nov dan weer dezelfde show doen als op Lowlands dit jaar.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:55 schreef vogelkooi het volgende:
Owja dit topic bestond ook nog.
Bij deze mijn aphex favoriet voor het moment:
Deze favorieten verschillen per moment.
Wat is jou favoriet?
quote:men neme:
-1 BBQ
-6 straalbezopen ICT'ers
-1 decoupeerzaag
-1 treinbiels
-1 vuurkorf
-1 versterker
-2 speakers
-1 poekie
-1 exemplaat Aphex Twin - I care because you do.
en je hebt een avond waar je het een jaar later nóg regelmatig over praat
Thanks.quote:
Yupz. Tenzij meneer twin het toestaat, maar dan zou het niet moeilijk te krijgen moeten zijn. Er zijn wel meer bands die het toelaten zoals greatfull dead, primus, phish, etc.quote:
Op Bleep. Hier bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:43 schreef vogelkooi het volgende:
Schopje, zit weer helemaal in Aphex twin, selected ambient sounds 85-92 in dit geval.
Maar vroeg me af, ik wil en aphex twin t shirt, waar te kopen, op warp.net is niks te vinden.
Er wordt gesuggereerd dat hij echt een shit load aan platen op de plank heeft liggen. Maar ja, vermoedens vermoedens.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:25 schreef Weakling het volgende:
Ik heb zo'n shirt (zwart met wit logo), al vele jaren terug gekocht, doe 'm alleen nooit aan want zwart is niet mijn ding.![]()
Maar goed, het wordt wel weer eens tijd dat ie iets nieuws uitbrengt, en dan bedoel ik muziek.
Ja, dat is inderdaad één van de meest hardnekkige geruchten. Vraag me wel af of meneer James nog eigenlijk wel in staat is om mee te komen met de huidige alternatieve electronische muziek of dat het langzamerhand toch wel nostalgie begint te worden.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:32 schreef On het volgende:
Er wordt gesuggereerd dat hij echt een shit load aan platen op de plank heeft liggen. Maar ja, vermoedens vermoedens.
Dat heeft hij zelf verteld. Maar dat zegt in zijn geval natuurlijk nog niks over de betrouwbaarheid ervan. Hij doet toch precies waar hij zin in heeft.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:32 schreef On het volgende:
[..]
Er wordt gesuggereerd dat hij echt een shit load aan platen op de plank heeft liggen. Maar ja, vermoedens vermoedens.
Van mij hoeft hij niet 'mee te komen' hoor. Als hij net zo'n plaat uitbrengt als vroeger ben ik erg tevreden. Eén Skrillex is genoeg.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:15 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad één van de meest hardnekkige geruchten. Vraag me wel af of meneer James nog eigenlijk wel in staat is om mee te komen met de huidige alternatieve electronische muziek of dat het langzamerhand toch wel nostalgie begint te worden.
Lol, dat is zeker genoeg. Hoewel ik Bangarang niet eens zo heel erg vond, de rest wat ik van Skrillex gehoord heb was wel om te janken. Aphex die de oude trucendoos ten tijde van de eerste SAW nog eens open trekt, ik weet het niet. Hoewel, eerlijk is eerlijk, dat zou ik altijd nog stukken beter vinden dan zijn Analord output.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:19 schreef On het volgende:
Van mij hoeft hij niet 'mee te komen' hoor. Als hij net zo'n plaat uitbrengt als vroeger ben ik erg tevreden. Eén Skrillex is genoeg.
LP?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:59 schreef On het volgende:
De Plaatboef Rdam heeft een reissue van ambient works 2. Hopelijk wordt hij eindelijk beter vrijgegeven en kan ik er snel 1 scoren.
Jep dus. Ze postten een foto ervan op Twitter.quote:
twitter:Plaatboef_Rdam twitterde op woensdag 16-05-2012 om 19:17:37Ook mooi reissue Aphex Twin http://t.co/q57ChBiA reageer retweet
Dat bedrag ga je vergeten, maar die plaat in je collectie die blijft.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:35 schreef On het volgende:
Ik heb hem zojuist laten bestellen. Mijn porto doet nu al pijn.
Het is een 3-dubbel lp.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:52 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat bedrag ga je vergeten, maar die plaat in je collectie die blijft.
Dat hadden ze je vast wel kunnen vertellen? Zou wel terecht zijn aangezien het een reissue is.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 10:54 schreef On het volgende:
[..]
Het is een 3-dubbel lp.En ik hoop stiekem dat Stone in Focus er op staat. Stond voorheen alleen op een Japanse Editie.
Ben je niet aan't luisteren? (Mits je er de rust en tijd voor hebt natuurlijk).quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:15 schreef On het volgende:
Nog niet gecheckt (staat geen tracklist bij de plaat), maar ik ga uit van niet helaas.
Nee, ben net thuis en mijn LP speler heeft eigenlijk een onderhoudsbeurt nodig. Maar ik heb via internet research gedaan en als het goed is staat hij er niet op. Jammer wel anders was hij perfect geweest.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:16 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ben je niet aan't luisteren? (Mits je er de rust en tijd voor hebt natuurlijk).
Gaaf. Wat een aparte hoes trouwens, ik heb zelf die originele zwart-witte zeg maar. Is dat een speciale editie?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:40 schreef Haunter het volgende:
[..]
Nice! Ik heb toevallig deze een paar dagen terug op mijn deurmat gekregen:
[ afbeelding ]
Ik ook, maar hij klinkt prachtig!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:14 schreef timbob het volgende:
http://www.discogs.com/Ap(...)5-92/release/3370762
Al vind ik de strakke met alleen het logo toffer
Maar ik ben dan ook wel behoorlijk minimalistisch ingesteld.
Gaaf zegquote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:05 schreef vogelkooi het volgende:
http://warp.net/records/a(...)stra-barbican-london
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:05 schreef vogelkooi het volgende:
http://warp.net/records/a(...)stra-barbican-london
In de reacties las ik ook nog iets over meneer Penderecki, vind zijn dingen dan weer wat doelgerichter, voelt aan als de spanningsmomenten in films, met krijsende violen enzo, maar bij Aphex is het een beetje chaotisch. Chaotische jungle en breakcore vind ik dan leuk, maar dit doet me niksquote:As a piece of musical art: Interesting concept, boring results.
Op de "handelaren" na dan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |