quote:‘Gio stopt na WK als international’
Uitgegeven: 7 april 2009 16:30
Laatst gewijzigd: 7 april 2009 16:35
Giovanni van Bronckhorst is hoogstwaarschijnlijk bezig aan zijn laatste periode als international. De Feyenoorder vertelt op de site van de FIFA dat het WK in Zuid-Afrika zo goed als zeker zijn laatste internationale toernooi wordt.
“Dat ligt wel in de lijn der verwachting,” antwoordt de 34-jarige voetballer resoluut op de vraag of hij na het wereldkampioenschap voetbal zijn internationale kicksen aan de wilgen hangt.
De 89-voudig international verscheen al op zes internationale toernooien binnen de lijnen. Op de Europese kampioenschappen van 1996, 2000, 2004 en 2008 en de WK’s van 1998 en 2006 deed hij steeds minimaal een wedstrijd mee. En het wil wel vreemd lopen wil de linksback niet ook in Zuid-Afrika aanwezig zijn.
Zo won Oranje tot nu toe alle vijf de wedstrijden in de zwakke poule 9 en staat het team van Bert van Marwijk met anderhalf been in Zuid-Afrika. Bovendien is Van Bronckhorst als linksback en aanvoerder onomstreden bij de bondscoach
was wel te verwachten.quote:
Braafheid en De Cler (mits hij weer op zijn oude niveau terugkomt) heb je ook nog.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:31 schreef DuvelDuvel het volgende:
Logisch. Jammer dat we geen opvolger hebben nog. Bouma is de enige optie denk ik.
De Cler is ook al redelijk oud. Denk eerlijk gezegt niet dat hij nog Nederlands Elftal materiaal wordt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:34 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Braafheid en De Cler (mits hij weer op zijn oude niveau terugkomt) heb je ook nog.
Erg veel opties zijn er inderdaad niet links achter, maar Bouma zie ik meer als een optie voor centraal achterin.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:36 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
De Cler is ook al redelijk oud. Denk eerlijk gezegt niet dat hij nog Nederlands Elftal materiaal wordt.
Braafheid is inderdaad een goeie dat zou hem wel eens kunnen worden.
El-Akchaoui heeft toch allang voor het Marokkaanse elftal gekozen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:39 schreef Barca het volgende:
Braafheid en El - Akchaoui zijn de opvolgers. Edson toont nu al aan een geschikte basisspeler te zijn!
Oh? Nou ja ... voor de Taliban zwicht de FIFA wel.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:41 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
El-Akchaoui heeft toch allang voor het Marokkaanse elftal gekozen?
Maar minstens 10x beter dan Bouma en De Cler!quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:45 schreef DuvelDuvel het volgende:
En is daarnaast ook veel te slecht voor het Nederlands Elftal.
Als dat al van Bert wordt gezegd wat zeg je dan wel niet van San Marcoquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:50 schreef Barca het volgende:
[..]
Oh? Nou ja ... voor de Taliban zwicht de FIFA wel.
[..]
Maar minstens 10x beter dan Bouma en De Cler!
Niet dat dat bij Bertje iets zegt. Hij kiest immers ook voor Timmer terwijl we in Nederland genoeg keepers hebben die 10x beter zijn.
BvM kiest zijn spelers op basis van een ik-mag-je en Feyenoord-gehalte.
Dat die zijn spelers bekeek door een Ajax-bril! Verder veel te veel experimenteren met veredelde 3e klassers. Bij GRC Groningen lopen betere spelers dan die proefkonijnen van Bassie.quote:Op woensdag 8 april 2009 05:17 schreef Szura het volgende:
[..]
Als dat al van Bert wordt gezegd wat zeg je dan wel niet van San Marco.
Btw, tot nu toe valt ie nergens op af te rekenen![]()
Ik vind het voetbal onder Bert van Marwijk toch wel een stuk beter dan onder van Basten. Het ik-mag-je-gehalte vind ik bij zijn beslissingen ook niet zo aanwezig, behalve in het geval Henk Timmer. Dat Nederland verliest van Rusland is nog niet eens zo schokkend, de verdediging is namelijk al jaren van een matig niveau met alleen maar subtoppers en 1 speler die behoorlijk over the hill is (Ooijer).quote:Op woensdag 8 april 2009 16:25 schreef Barca het volgende:
[..]
Dat die zijn spelers bekeek door een Ajax-bril! Verder veel te veel experimenteren met veredelde 3e klassers. Bij GRC Groningen lopen betere spelers dan die proefkonijnen van Bassie.
Tot nu toe ... hebben we de wk-finale al gespeeld?! Nee! Dus dat zegt geen ene f****er! Bassie won veel kwalificatiewedstrijden maar we verloren wel van Rusland. Van Rusland notabene! Niet van Spanje, Brazilië of Argentinië. Maar van Rusland!
BvM zal een nog ergere miskleun van de knvb blijken dan Bassie.
De Cler, Van Bronckhorst, Van Bommel. Al speelde die laatste tegen Macedonië wel goed. Bij een van de eerdere wedstrijden had 'ie volgens mij ook nog Hofland.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:28 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik vind het voetbal onder Bert van Marwijk toch wel een stuk beter dan onder van Basten. Het ik-mag-je-gehalte vind ik bij zijn beslissingen ook niet zo aanwezig, behalve in het geval Henk Timmer. Dat Nederland verliest van Rusland is nog niet eens zo schokkend, de verdediging is namelijk al jaren van een matig niveau met alleen maar subtoppers en 1 speler die behoorlijk over the hill is (Ooijer).
Ik vind wel dat van Bommel in de basis hoort als een van de twee verdedigende middenvelders. Die verdediging moet inderdaad helemaal anders, wat mij betreft Boulahrouz en Heitinga in het centrum van de verdediging. Ooijer moet je niet eens meer oproepen, die man is zwaar over te hill.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:37 schreef Barca het volgende:
[..]
De Cler, Van Bronckhorst, Van Bommel. Al speelde die laatste tegen Macedonië wel goed. Bij een van de eerdere wedstrijden had 'ie volgens mij ook nog Hofland.
Nou, ik vind het een afgang! Zo goed is Rusland nu ook weer niet. Het grootste probleem in die wedstrijd was ook niet de verdediging maar het middenveld. De voorhoede deed het ook slechter dan de achterhoede. Geen bal konden ze vasthouden, slechte combinaties. Een drama was het!
Maar de achterhoede moet inderdaad wel veranderen. Weg met die Ooijer! Boulahrouz in de basis. (Klik voor meer informatie op mijn onderschrift.)
Heitinga zou bij mij verdedigende middenvelder zijn. Van Bommel is een optie voor de rechtshalf-positie. Een van de 3 controlerende middenvelders.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik vind wel dat Van Bommel in de basis hoort als een van de twee verdedigende middenvelders. Die verdediging moet inderdaad helemaal anders, wat mij betreft Boulahrouz en Heitinga in het centrum van de verdediging. Ooijer moet je niet eens meer oproepen, die man is zwaar over te hill.
Tegen fatsoenlijke voetballanden is juist keer op keer het middenveld het probleem gebleken. Te weinig controlerende kwantiteit en te weinig controlerende kwaliteit!quote:Op woensdag 8 april 2009 17:05 schreef thewishmaster het volgende:
Het 4-2-3-1 systeem loopt gewoon goed, daar gaan ze echt niets aan veranderen. Een verdediging met drie man gaat je niet redden tegen fatsoenlijke voetballanden. Die zeven (ex) Feyenoorders die je noemt worden al nooit meer opgeroepen, dus die zul je echt niet meer in een oranje shirt zien.
Behalve Kuyt kan ik dat toch echt geen meeverdedigen noemen. De linie met drie aanvallende middenvelders wordt tegen fatsoenlijke voetballanden keer op keer overlopen.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:23 schreef thewishmaster het volgende:
Het hoeft niet teveel te zijn, want in principe speel je met vijf middenvelders wanneer je in de verdediging bent. Spelers als Robben, Kuyt, Sneijder en van Persie zie je ook gewoon meeverdedigen wanneer Nederland niet in balbezit is. Heitinga is teveel een verdediger om op het middenveld te spelen en verdient al helemaal niet de voorkeur boven van Bommel, de beste verdedigende middenvelder van het stel.
Misschien wordt Pieters van PSV nog wel wat, als hij nog een kans krijgt daar. Op dit moment lijkt mij dat Braafheid het gaat worden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:34 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Braafheid en De Cler (mits hij weer op zijn oude niveau terugkomt) heb je ook nog.
Wie moet dan in de plaats van Van Bommel komen?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:29 schreef Rots het volgende:
Wat vinden jullie hier eigenlijk van het idee van JD om van Bommel centraal achterin te laten spelen?
Ik denk dat we dan best kwetsbaar worden achterin. Bommel en De Jong zijn gewoon (bijna) 2 extra verdedigers als het nodig is. Sneijdert en Vaart hebben die verdedigende kwaliteiten niet.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:35 schreef Rots het volgende:
Sneijder of van der Vaart. En dan knikker je Matthijsen en Ooijer er gewoon uit achterin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |