Termignoni klinkt lekker hequote:Op maandag 30 maart 2009 15:37 schreef BRooster het volgende:
Kawasaki ZX6r 1998
Heb geen foto van mijn eigen motor, maar dit model is het dus:
[ afbeelding ]
Maar dan met open Termignoni demper
Erg nice. Wie rijdt er wel op?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:57 schreef BroesWillems het volgende:
Ik heb deze in de garage staan:
[ afbeelding ]
maar ik rij er niet op....
Ruilen?quote:Op maandag 30 maart 2009 16:44 schreef -En4Cer- het volgende:
Mooie R6 hoor. Heb ik destijds ook nog naar gekeken.
Nee sorry, Ducati heeft mijn hart gestolenquote:
Ook de mijne, maar iemand anders heeft m'n beurs gestolenquote:Op maandag 30 maart 2009 18:14 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Nee sorry, Ducati heeft mijn hart gestolen
Da's nog geen 2000 per jaarquote:Op maandag 30 maart 2009 19:56 schreef Lennox het volgende:
Eind van de week wordt stuk beter, maar nog steeds koud 's ochtends. Studeer ook nog en heb het geluk dat ik er een goedkoop auto'tje bij kan rijden. SRAD is al 12 jaar oud, maar net 23k gelopen. Kreeg bij laatste onderhoudsbeurt ook nog complimenten dat je ze zelden in deze staat aantreft.
quote:Op maandag 30 maart 2009 20:17 schreef retuow82 het volgende:
Aprilia RSV Mille:
[ afbeelding ]
Titanium open uitlaat, claxon heb je niet meer nodig en gassen maar.
quote:Op maandag 30 maart 2009 15:46 schreef nerd4sale het volgende:
BMW R1100GS.
disclaimer: maar ik ben dan ook een ouwe lul
He niet kwijlen op mijn motor, ik heb hem pas nog helemaal in de was gezet!quote:
Vette YZF! Ik heb namelijk precies dezelfde! Die van mij is alleen duitse import. Zonder restricties nu.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:31 schreef IJsblock het volgende:
Mag ik even spammen?
Yamaha YZF750R, uit 1993 in de mooiste kleurencombi.
(hij is te koop, reden:zie 2de foto)
[ afbeelding ]
En hier ben ik voor aan het rondkijken:
[ afbeelding ]
Mijn vader heeft er precies zo eentje, met een titanium BOS demper.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:17 schreef retuow82 het volgende:
Aprilia RSV Mille:
[ afbeelding ]
Titanium open uitlaat, claxon heb je niet meer nodig en gassen maar.
In het zwart met rode velgen vind ik het de mooiste motor ooit gemaakt.quote:
Het merk van mijn uitlaat is me niet bekend en de uitlaat lag er al op toen ik hem kocht, als ik het zo bekijk zal het een Akrapovic zijn maar het staat er niet op. Niet dat het me wat uitmaakt welk merk het is want het geluid is meesterlijk! Ik was gelijk verkocht toen de dealer de motor starte, er een vlam uit de uitlaat sloeg en hij zo hard begon te brullen dat de fietsers op straat 15 meter verderop begonnen te kijken waar die herrie vandaan kwamquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:12 schreef BazzoS het volgende:
[..]
Mijn vader heeft er precies zo eentje, met een titanium BOS demper.
1 Liter op 5000 km, dus bijna geen olieverbruik.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:59 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Vette YZF! Ik heb namelijk precies dezelfde! Die van mij is alleen duitse import. Zonder restricties nu.
Wat doet ie van jou met olieverbruik? Die van mij momenteel 1 liter op 900 kilometer en naar horen zeggen is dat wel redelijk![]()
1 Liter op 900km lijkt me niet echt gezond! Of rijd je lange stukken op je achterwiel dat hij de olie via de carter ventilattie eruit gooit?quote:Op woensdag 1 april 2009 15:47 schreef IJsblock het volgende:
[..]
1 Liter op 5000 km, dus bijna geen olieverbruik.
Ik zag verder in dit topic nog een leuke YZF staan, leek net een Bimota!![]()
YZF-Revival deze zomer?
De yzf 750R staat bekend om zijn olieverbruik maar zolang je het zelf weet is er weinig aan de hand. Je kunt heel het blok uit elkaar halen en reviseren want dan zal het minder zijn maar voor dat geld kun jij een hoop olie kopen. Zoek het yzf750 forum maar eens op en neus er eens rond zou ik zeggen, zijn genoeg verhalen over te vinden.quote:Op woensdag 1 april 2009 16:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1 Liter op 900km lijkt me niet echt gezond! Of rijd je lange stukken op je achterwiel dat hij de olie via de carter ventilattie eruit gooit?
Eens!quote:Op woensdag 1 april 2009 16:35 schreef retuow82 het volgende:
[..]
De yzf 750R staat bekend om zijn olieverbruik maar zolang je het zelf weet is er weinig aan de hand. Je kunt heel het blok uit elkaar halen en reviseren want dan zal het minder zijn maar voor dat geld kun jij een hoop olie kopen. Zoek het yzf750 forum maar eens op en neus er eens rond zou ik zeggen, zijn genoeg verhalen over te vinden.
Nee, wheelies oefenen doe ik nie aan, nog niet tenminste, ik heb net sinds vorig jaar oktober mijn A-rijbewijs.quote:Op woensdag 1 april 2009 16:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
1 Liter op 900km lijkt me niet echt gezond! Of rijd je lange stukken op je achterwiel dat hij de olie via de carter ventilattie eruit gooit?
Ik zit eraan te denken om iets soortgelijks te kopen. Hoe bevalt deze en hoe gebruik je em?quote:Op woensdag 1 april 2009 16:14 schreef Youp het volgende:
Ik rijd sinds augustus 2006 op deze '04 DRZ 400 met een hele lange waslijst aan mods.
[ afbeelding ]
Af en toe begin ik wel te neigen om er een all-rounder bij te kopen, maar helaas als student (met rappe auto en circuitaspiraties) nog even niet betaalbaar.
Deze bevalt super! Echter heb ik hem het afgelopen jaar niet zo veel gebruikt. Ik heb erg weinig tijd in verband met de studie. Ik heb er eerder wel ritjes mee gemaakt van +-300km per dag en dat is goed te doen. Een DRZ is qua comfort niet een enorme hardcore SM, maar aangezien hij behoorlijk gemodificeerd is kan hij meekomen met de hardcore 450 supermoto's.quote:Op donderdag 2 april 2009 13:36 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
Ik zit eraan te denken om iets soortgelijks te kopen. Hoe bevalt deze en hoe gebruik je em?
Oow dus dit is gewoon een verkooppraatjequote:Op donderdag 2 april 2009 18:00 schreef Youp het volgende:
[..]
Deze bevalt super!
- lijstje
...zonder dat je bang hoeft te zijn dat het blok ontploft.
Maar hij gaat waarschijnlijk met pijn in mijn hart de verkoop in...
Mwah nee, 't is even om aan te geven dat de motor mij bevalt met de modificaties allemaal. Standaard zou hij me niet bevallen.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:32 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Oow dus dit is gewoon een verkooppraatje
Zomaar ff een vraagje tussendoor. Ben jij van plan veel meer te vragen dan de dagwaarde van een ongemodificeerde DRZ400 omdat je zelf de motor hebt voorzien van dure mods?quote:Op donderdag 2 april 2009 19:53 schreef Youp het volgende:
[..]
Mwah nee, 't is even om aan te geven dat de motor mij bevalt met de modificaties allemaal. Standaard zou hij me niet bevallen.
Of hij verkocht word is nog maar de vraag, ik weet het nog niet.
Ze sturen goed he! Was eerst bij een FZR wezen kijken totdat bleek dat de YZF750 een 6-zuiger remklauw heeft ipv 4-zuiger en een upsidedown voorvork had ipv een gewonequote:Op donderdag 2 april 2009 20:17 schreef IJsblock het volgende:
Gistermiddag na het werk de YZF even gepakt, hoewel hij te koop staat, gewoon lekker ermee rijden.
Tijdens het rijden toch wel het idee van: "hmmmmm, blijft een lekker naaimachientje, misschien dat ik hem toch nog een seizoentje of 2 hou."
Dit weekend ga ik waarschijnlijk bij DiPi kijken, wordt het een goede inruil dan ga ik daar zeker een nachtje over slapen.
Was wel even weer wennen met sturen, ik heb er een tijdje niet meer op gereden, omdat hij helemaal uit elkaar lag, maar wat rijdt het vertrouwd zeg!quote:Op donderdag 2 april 2009 20:42 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ze sturen goed he! Was eerst bij een FZR wezen kijken totdat bleek dat de YZF750 een 6-zuiger remklauw heeft ipv 4-zuiger en een upsidedown voorvork had ipv een gewone
Blij dat ik voor een YZFje ben gegaan. Heb jij er een Dynojet Kit inzitten?
Natuurlijk. Niet van alles, maar de supermotard ombouw kan je voor een groot deel wel doorberekenen. Je mag ook zelf een enduro kopen en vervolgens een set velgen van 1300 euro kopen, een rem kopen van 700 euro en een uitlaat van 800 euro. Tuurlijk, je kan niet alles doorberekenen en je schrijft een boel af. Maar deels kan je het doorberekenen. Aangezien de mods bij elkaar bijna net zo duur waren als een nieuwe DRZ S Kostte.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:40 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Zomaar ff een vraagje tussendoor. Ben jij van plan veel meer te vragen dan de dagwaarde van een ongemodificeerde DRZ400 omdat je zelf de motor hebt voorzien van dure mods?
Ik ben er namelijk over in discussie met een maatje van mij. Met de hamvraag, zijn upgrades/addons/mods door te berekenen bij verkoop van de motor?
quote:Op woensdag 1 april 2009 12:02 schreef Clupea het volgende:
Honda NTV - Lekker pretentieloos en hij kan (moet) buiten op straat blijven staan in Amsterdam.
[ afbeelding ]
Hoe kan ik zien/merken of er een Dynojet Kit in zit? De vorige eigenaar was nogal een sportieve rijder dus wie weet wat voor spul erop zit.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:42 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ze sturen goed he! Was eerst bij een FZR wezen kijken totdat bleek dat de YZF750 een 6-zuiger remklauw heeft ipv 4-zuiger en een upsidedown voorvork had ipv een gewone
Blij dat ik voor een YZFje ben gegaan. Heb jij er een Dynojet Kit inzitten?
Zeikmodus/quote:Op donderdag 2 april 2009 16:09 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Ik heb de volgende dingen in de schuur staan.
Ducati 749
[ afbeelding ]
Moto guzzi sport 1100 iets.
[ afbeelding ]
Honda cbf beetje een saai ding igg een saaie berijdster.
[ afbeelding ]
Sr 50r rijd ik zelf op![]()
[ afbeelding ]
Word waarschijnlijk mijn toekomstige vervoer maar dat kan ook de rs 125 worden.
[ afbeelding ]
Heb je er dan op gereden dan?quote:Honda cbf beetje een saai ding igg een saaie berijdster.
Hoe kan je die cbf nou saai noemen als je zelf op een scooter rijdtquote:Op vrijdag 3 april 2009 00:07 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Dat is wel de bedoeling maarja zolang mijn portemonnee dat toelaat natuurlijk.
Tjah echt een motorrijdfamilie is het ook weer niet ik ben de enige van de 3 gebroeders die wat met tweewielers heeft.
Zelf heb ik nooit op de cbf gereden maarja hij heeft niet echt een heel interressant uiterlijk zeker niet nadat die verkracht is met de meest lelijke accesoires (soort van beautycase achterop).
En de berijdsters is doorgaans zo voorzichtig dat je haar bijna met de fiets eruit trekt.
Overigens is de cbf de enige uit het lijstje die ik niet bereden hebt dus voor de rest is het wel redelijk on topic.
Dat vroeg ik me idd ook af, ik kan 250cc nog wel begrijpen ivm 25 kw, maar waarom zou je dan 125 cc gaan rijden?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:52 schreef KoekjesTwister het volgende:
Ik vraag me af wat je motivatie voor een RS125 is. Deze motor is gemaakt voor landen waar je het 125cc rijbewijs hebt, in Nederland zie ik geen reden om op een RS250 of een leuke 250cc viertakt te gaan rijden.
25KW op een RS250? Forget it... Dat ding heeft 70pk (op 140kg).quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:52 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me idd ook af, ik kan 250cc nog wel begrijpen ivm 25 kw, maar waarom zou je dan 125 cc gaan rijden?
Ik las dat het een vrij vlot apparaat is, maar ik vind het meer een hele grote brommer
Makkelijk, zij is ook een notoire 50 rijder.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:41 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Hoe kan je die cbf nou saai noemen als je zelf op een scooter rijdt![]()
Of trek je haar (je moeder?) er uit bij t stoplicht?
Ook ik heb dat gevoel erbij, met de dunne bandjes, 2-takt gejengel en het kleine uitlaatje.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:29 schreef Isdatzo het volgende:
Absurd mooi? Ik vind 'm nog steeds een veredelde brommert.
Beetje iel brommertje imo, dan toch maar de Mille.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:34 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Ook ik heb dat gevoel erbij, met de dunne bandjes, 2-takt gejengel en het kleine uitlaatje.
Opgewaardeerde brommer of afgewaterde R1, ieder zo zijn ding.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:29 schreef Isdatzo het volgende:
Absurd mooi? Ik vind 'm nog steeds een veredelde brommert.
Details.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:34 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Ook ik heb dat gevoel erbij, met de dunne bandjes, 2-takt gejengel en het kleine uitlaatje.
Ga ik toch liever voor de afgewaterde R1.. waarmee ik menig R1 in de bochten voor blijfquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:30 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Opgewaardeerde brommer of afgewaterde R1, ieder zo zijn ding.![]()
Dan heb je alleen op rotondes voordeel.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ga ik toch liever voor de afgewaterde R1.. waarmee ik menig R1 in de bochten voor blijf.
Neem dan mijn Suzuki (ja hij staat vanaf vandaag toch officieel te koop...quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ga ik toch liever voor de afgewaterde R1.. waarmee ik menig R1 in de bochten voor blijf.
Nee, ik ken die dingen.. ik zou mezelf....quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:51 schreef Youp het volgende:
[..]
Neem dan mijn Suzuki (ja hij staat vanaf vandaag toch officieel te koop...) daar blijf je iedere supersport in de bochten mee voor. Én er komen zware klappen uit de uitlaat in plaats van brommergejengel.
Op het achterwiel op een hoop rijden?quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, ik ken die dingen.. ik zou mezelf....
Congrats!quote:Op zaterdag 4 april 2009 21:24 schreef Reintji het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag gekocht (uit '05, met 10.000 op de teller)![]()
Helaas drie weken wachten op levering...
Tja, tis lastig om een goede motor te vinden waarop ik pas, tenminste als je van supersports houd.. Op een Suzuki GSXR750 BV pas ik iig al helemaal niet. CBR600 was ook geen doen. En deze YZF was werkbaar.quote:Op zondag 5 april 2009 00:03 schreef KosterT het volgende:
Hmm, je oogt iets te groot op dat ding als je het mij vraagt.
*kijkt in garage, gelukkig de mijne staat er nog.*quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:27 schreef LangeJan het volgende:
[ afbeelding ]
Inclusief berijder, past allemaal maar net![]()
![]()
Nog met uit nood aangeschafte motorrijlesbroek en kistenHeb nu een volwaardig pak wat past bij zo een motor.
Lache he, dat het dezelfde isquote:Op zondag 5 april 2009 10:48 schreef IJsblock het volgende:
[..]
*kijkt in garage, gelukkig de mijne staat er nog.*![]()
Mooie originele fiets, die vriend van me die mijn YZF eerder had, was 1,95 en dat ging ook goed, hij heeft nu een Ace tegenwoordig.
(Hoewel ik een heel flauw vermoeden heb, dat hij de 750 toch boven de Ace verkiest.)
Yep, check het kenteken maar in mijn TK-topic.quote:Op zondag 5 april 2009 10:59 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Lache he, dat het dezelfde isIs die van jouw een originele hollandse?
Hij heeft zo een dikke 46000 gelopen. En ik heb hem toendertijd in Friesland (particulier) voor 1900 op de kop getikt. Moest nog wel het eea aan gebeuren. Moest naderhand de inlaatrubbers vervangen, waren uitgedroogd en kwam vet veel valse lucht door heen en de gasnaalden waren versleten. Dus zit nu alsnog op de 2200 en zo gaat dat maar door he. Maar dat kun je zien als achterstalling onderhoud. Dus het is niet kapot ofzo.quote:Op zondag 5 april 2009 12:36 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Yep, check het kenteken maar in mijn TK-topic.![]()
Jouwe ook NL? Waar heb je hem overigens gekocht en hoeveel km staat er bij jou op?
Heb het helaas mogen vernemen vanmorgen op het nieuws.....quote:Op maandag 6 april 2009 12:49 schreef -En4Cer- het volgende:
En allemaal koppie dr bij houden op de weg he. Afgelopen weekend weer 4 motorrijders verongelukt
Mja...quote:Op maandag 6 april 2009 12:49 schreef -En4Cer- het volgende:
En allemaal koppie dr bij houden op de weg he. Afgelopen weekend weer 4 motorrijders verongelukt
Komt dat ding uberhaupt op 't gas omhoog dan?quote:Op maandag 6 april 2009 15:20 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Mja...![]()
![]()
![]()
Volgens de krant komt dat doordat men een hele winter niet rijdt en dan, zoals Bennie Jolink al zong, de kracht van de motor niet meer kent.
Ik rijd in een dieselautio, gaat allemaal niet zo vlug. Paar weken geleden de motor weer van stal gehaald en spontaan een wheelie bij het stoplicht getrokken. Was niet de bedoeling (een NTV is vrij zwaar, niet zo geschikt voor acrobatiek), schrok er zelf van... zo van: "O ja... rustig aan weer"
Verbaast me niets als ik die kamikazerijders soms bezig zie...quote:Op maandag 6 april 2009 12:49 schreef -En4Cer- het volgende:
En allemaal koppie dr bij houden op de weg he. Afgelopen weekend weer 4 motorrijders verongelukt
Ik denk dat het voor een groot deel ontmoedigingspropaganda is. Hoeveel autorijders verongelukken er op een dag?quote:Op maandag 6 april 2009 15:57 schreef KosterT het volgende:
[..]
Verbaast me niets als ik die kamikazerijders soms bezig zie...
Nou, in ieder geval geen 4. Maar veel motorrijders rijden dan weer niet het hele jaar, dus gemiddeld zal het wel meevallen.quote:Op maandag 6 april 2009 16:04 schreef Youp het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor een groot deel ontmoedigingspropaganda is. Hoeveel autorijders verongelukken er op een dag?
Overigens zijn er wel veel malloten bij, dat wel.
In 2007 was het 791 per jaar:quote:Op maandag 6 april 2009 16:04 schreef Youp het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor een groot deel ontmoedigingspropaganda is. Hoeveel autorijders verongelukken er op een dag?
Overigens zijn er wel veel malloten bij, dat wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.//ontopic
Edit: Trouwens, 1 was een brommer en de andere allemaal eenzijdige ongelukken. Wil niet zeggen dat je als motorrijder alles zelf in de hand hebt,.. maarrr
http://www.depers.nl/binn(...)jders-omgekomen.html
http://nieuws.nl.msn.com/(...)-documentid=15771608
[ Bericht 49% gewijzigd door Reintji op 06-04-2009 17:21:07 ]
Leuke extra's ten opzichte van de FZR 600R maar qua wendbaarheid/bochtenwerk leg je het op een 750 af tegenover de 600R. Verder een mooie motor hoorquote:Op donderdag 2 april 2009 20:42 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ze sturen goed he! Was eerst bij een FZR wezen kijken totdat bleek dat de YZF750 een 6-zuiger remklauw heeft ipv 4-zuiger en een upsidedown voorvork had ipv een gewone
Heb je bij 42000 km ook de kleppen gesteld? Indien nee dan zou ik het toch maar even doen, kan ook helpen bij die afstelling waarover je spreekt.quote:Op maandag 6 april 2009 13:16 schreef LangeJan het volgende:
Hij heeft zo een dikke 46000 gelopen. En ik heb hem toendertijd in Friesland (particulier) voor 1900 op de kop getikt. Moest nog wel het eea aan gebeuren. Moest naderhand de inlaatrubbers vervangen, waren uitgedroogd en kwam vet veel valse lucht door heen en de gasnaalden waren versleten. Dus zit nu alsnog op de 2200 en zo gaat dat maar door he. Maar dat kun je zien als achterstalling onderhoud. Dus het is niet kapot ofzo.
Maar is opgelost door er gelijk een Dynojet kit in te zetten, moeten nu alleen nog de afstelling beetje verfijnen, want hij staat nu beetje te rijk, maar das allemaal te overzien.
Hehehehe, je onderschrift onder je nick is mijn bijnaam volgens motorvrienden....quote:Op maandag 6 april 2009 19:00 schreef Lennox het volgende:
Ik heb de mijne vandaag te koop gezet op MF.
http://www.motor-forum.nl(...)howroom-staat-1.html
Als ik hem verkocht krijg ga ik kijken voor een Kawasaki Z750.
Tot mijn stomme verbazing: ja dus. Gezien de bouw van de NTV, het niet geringe gewicht en het beperkte vermogen op het achterwiel (cardan-aandrijving) had ik het nooit verwacht...quote:Op maandag 6 april 2009 15:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Komt dat ding uberhaupt op 't gas omhoog dan?
Dat zijn er al 3! Geen slechte score...quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:34 schreef Blue-eyes het volgende:
Mijn Honda NTV. Misschien niet het mooiste exemplaar, maar oersterk en hij rijdt fantastisch!
Als je op zo een scooter gaat rijden, krijg je kruipolie in je aderen en vliegen op de achterkant van je helm, omdat zelfs vliegen harder gaanquote:Op dinsdag 7 april 2009 15:08 schreef Meike26 het volgende:
Vind dat zeker wel mooie motoren, maar m'n vader heeft me een virus mee gegeven waar alles snel snel moet en gaat. Sinds m'n 14e/16e heb ik dan ook geen bloed meer, maar benzine in m'n aderen.
Machines als de Kawasaki Ninja en Suzuki Hayabusa staan synoniem voor mij aan Kamikaze-motoren.
De Giggle is toch viertakt? Chinese carburateur viertakts redden de 1 op 60 al, een Japanse injectie moet toch met gemak de 1 op 80 tot 1 op 90 redden?quote:Op maandag 6 april 2009 22:07 schreef Meike26 het volgende:
Een beetje offtopic: Ik rijd momenteel (sinds Juli '08) een Yamaha Giggle scooter (50cc ja)
[ afbeelding ]
Inmiddels alweer meer dan 2500km mee gereden en de zomer moet nog komen. Erg leuk en uniek scootertje. 1 op 45 rijden is geen uitzondering en het injectieblokje doet het goed. Erg fijn dingetje.
Maarja... het begint wel te kriebelen om wat groters te nemen. Dus Rijbewijs A moet maar eens gehaald worden en dan...weer een scooter. Deze heeft mijn grootste voorkeur: Yamaha Majesty 400 modeljaar ca 2006.
[ afbeelding ]
Ach, het is goed om te dromen
Geinig, ik heb ook een Honda Vision gehad die zo rond de 80 liep, best eng achteraf als je bedenkt dat er trommelremmen opzaten van 8cm doorsnee ofzo. Maar goedquote:Op dinsdag 7 april 2009 15:35 schreef Meike26 het volgende:![]()
Zo'n scooter moet toch ook nog 150/170 gaan of niet? Had vroeger zo'n gare Honda Vision bromscooter. Dat enge ding reed bij aankoop al 90/95 km/u. Dat vind ik al redelijk hard gaan op 2 wielen.
Misschien dan toch maar zo'n kruisbestuiving tussen een Kever en een chopper. Hoef ik ook geen rijbewijs A te halen
Dat is niks in vergelijking met je stoere MT verhaal, remloos rijden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:27 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Geinig, ik heb ook een Honda Vision gehad die zo rond de 80 liep, best eng achteraf als je bedenkt dat er trommelremmen opzaten van 8cm doorsnee ofzo. Maar goedToen boeide dat allemaal niet!
Haha, dat je dat onthoudquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat is niks in vergelijking met je stoere MT verhaal, remloos rijden.
Vorige zomer weggedaan. Ik had hem naar v.d. Bunt gebracht om de achterbruglagers te vervangen, en gelijk ook even het spatbord + achterlicht beugel te vervangen. Daar wou hij achteraf 220 euro voor hebben (70 voor onderdelen, 150 euro aan arbeid).quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:51 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Haha, dat je dat onthoudHoest met de Tomos?
Wat is er dan met je vorige motor gebeurt waar je een hele muziek installatie had ingebouwd?quote:Op maandag 6 april 2009 19:50 schreef MMach het volgende:
Ik rijd intussen met een ZX-6R
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plezant dingetje
Ik rijd overigens het hele jaar door (behalve als het sneeuwt dan), gemiddeld zo'n 103km/dag. Het is dan ook een goede snelle cruiser vind ik.
[ afbeelding ]
Die heb ik aan mijn ex-vriendin voor een vriendenprijsje verkochtquote:Op woensdag 8 april 2009 01:25 schreef sander89 het volgende:
WTF dit moet geen brommer topic worden.![]()
![]()
![]()
Als ik van mijn 25 KW af ben hoop ik te kunnen kopen een Honda VFR800.![]()
[ afbeelding ]
[..]
Wat is er dan met je vorige motor gebeurt waar je een hele muziek installatie had ingebouwd?
.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:27 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Geinig, ik heb ook een Honda Vision gehad die zo rond de 80 liep, best eng achteraf als je bedenkt dat er trommelremmen opzaten van 8cm doorsnee ofzo. Maar goedToen boeide dat allemaal niet!
Op zich is zo een scooter wel slim rijden, je rijdt lekker zuinig, je kan hem niet over de kop jagen en zitpositie is eigenlijk ook wel relaxed.
Maar je hebt geen aspiraties voor een supersport?
Dat doe je zeker weer handig, ik ben jaloers op jou klus talenten.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:47 schreef MMach het volgende:
[..]
Die heb ik aan mijn ex-vriendin voor een vriendenprijsje verkochtVind ik nog steeds een geweldige motor om mee te rijden, die CB500.
Overigens heb ik op mijn kawasaki ook een muziekinstallatie gezet, intercom en verwarmde handvaten.
(lijkt wel heel luid in het filmpje, maar de camera staat daar vlak naast de boxen). Ik zit zoveel op de moto dat ik dat echt niet zou kunnen missen. Je hoort je verkeer nog, je hebt dat gepruts met de oortjes niet, etc.
Ieder zijn ding toch? Ik lag met altijd wel kapot als ik langs de Harley dealer rij en dat ze dan misleid zijn door het v-twin geluid van mijn Mille met open uitlaat, draaien ze allemaal snel weer het hoofd weg als ze merken dat het "tupperware" is dat voorbij komtquote:Op woensdag 8 april 2009 11:34 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Mijn hemel wat een hoop tupperware hierzo...
Ik rijd op mijn mooie meisje in onderstaande kleurstelling:
[ afbeelding ]
VT1100c1, 1993, 29k mls op de teller.
Ieder inderdaad zijn ding en tupperware kan best leuk klinken hoorquote:Op donderdag 9 april 2009 11:00 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ieder zijn ding toch? Ik lag met altijd wel kapot als ik langs de Harley dealer rij en dat ze dan misleid zijn door het v-twin geluid van mijn Mille met open uitlaat, draaien ze allemaal snel weer het hoofd weg als ze merken dat het "tupperware" is dat voorbij komt
Mee eens.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:32 schreef Lennox het volgende:
Het oog wil ook wat. Ik vind die choppers van Honda / Suzuki allemaal maar eenheidsworsten. Een dikke Harley kan ik nog wel waarderen, maar die andere slappe aftreksels zijn ook verre van bijzonder.
Ben ik wel een hele vroege midlifer (27), maar als ik zo in de ShadowMC rond kijk klopt die stelling wel ja...quote:Op donderdag 9 april 2009 13:35 schreef Lennox het volgende:
Om trouwens nog op stereotype "jong = tupperware" terug te komen. Midlife = chopper?
Heb je als eens gekeken hoe weinig de racers onder elkaar verschillen qua looks? Is onderhand nog een grotere eenheidsworstenfabriek geworden dan de choppers waarover jij het hebt.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:32 schreef Lennox het volgende:
Het oog wil ook wat. Ik vind die choppers van Honda / Suzuki allemaal maar eenheidsworsten. Een dikke Harley kan ik nog wel waarderen, maar die andere slappe aftreksels zijn ook verre van bijzonder.
Trust me, met een chopper ga je niet met 150 een bocht door hoorquote:Op donderdag 9 april 2009 14:09 schreef retuow82 het volgende:
Je koopt geen racer voor de snelheid (nou ja niet geheel dan), die koop je voor het bochtenwerk en de wendbaarheid.... Iedere motor kan snel zijn of het nu een chopper, tourer of racer is.
Kwou het net ff niet zeggen. Blijft toch een smaak kwestie.quote:[..]
Heb je als eens gekeken hoe weinig de racers onder elkaar verschillen qua looks? Is onderhand nog een grotere eenheidsworstenfabriek geworden dan de choppers waarover jij het hebt.
Wat ik wil zeggen is dat "het oog wil ook wat" een persoonlijke emotie is, ik kan best chopper rijders begrijpen dat hun dat van onze motoren vinden en wij weer hun motoren minder mooi vinden.
Dat zou wel eens standaard verbetert mogen worden bij choppersquote:Op donderdag 9 april 2009 15:27 schreef Meike26 het volgende:
Zolang het over motoren gaat dwalen we toch niet af ?![]()
Leuk ding die Aprillia. Ziet er van voor heel agressief uit zo met die 3 koplampen. En zo te zien ook wel een aardige tankinhoud?
1:16 bij "normaal" rijden en 1:18 bij rustig rijden. Vind optrekken nogal leukquote:Op donderdag 9 april 2009 15:53 schreef Meike26 het volgende:
Tja ik heb eigenlijk geen idee wat de norm is van een acceptabele tankinhoud? De TDM 850 van m'n vader had volgens mij bijna 20 Ltr. Maar TDM reed nou ook niet bepaald zuinig. Een beetje motor moet toch gewoon 1:20 kunnen halen (mits er geraced word natuurlijk)? De TDM reed zo'n beetje 1:10 / 1:12.
That'll be me ;-)quote:Op woensdag 8 april 2009 09:47 schreef MMach het volgende:
[..]
Die heb ik aan mijn ex-vriendin voor een vriendenprijsje verkochtVind ik nog steeds een geweldige motor om mee te rijden, die CB500.
welke van de twee?quote:Op vrijdag 10 april 2009 19:03 schreef perpentijntje het volgende:
[..]
That'll be me ;-)
Trotse bezitster van een Honda CB500s dus.
Het lijkt inderdaad net of er een naked versie tegen een frontkuip aan is geredenquote:Op woensdag 15 april 2009 20:50 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Doordat de koplamp bij die laatste in zit gebouwd vind ik het net lijken of hij nog in opbouw is en hij dus nog een paar kappen mist aan de zijkant, heb ik met die andere versie minder moeite mee...
1:19quote:Op donderdag 9 april 2009 16:21 schreef -En4Cer- het volgende:
Mijn Ducati heeft een tankinhoud van 15,5 liter. Ik zou er volgens onderstaande bron zo'n 1:17 mee moeten kunnen rijden maar met mijn sportieve rijstijl zal dat helaas niet helemaal lukken.
Bron
In de bron kun je van 200 motoren het verbruik bekijken.
Jij was toch die ene die een tuinslang tussen de tank en de cilinders heeft gemonteerd voor de gewichtsbesparing?quote:Op woensdag 15 april 2009 23:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
1:19.
Echt niet dus. Ik ben blij als ik de 1:14 haal. En bij flink gassen zit 't rond de 1:10/11.
quote:Op donderdag 16 april 2009 10:33 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Jij was toch die ene die een tuinslang tussen de tank en de cilinders heeft gemonteerd voor de gewichtsbesparing?
Supervetquote:Op donderdag 16 april 2009 09:54 schreef Sc0Peh het volgende:
ah een motor topic! Ik rij sinds kort op deze Z750 model 2009![]()
Alleen is hij op deze foto standaard en ik heb al het e.e.a. veranderd (bellypan/onderkuip, spiegels, stuurbrug en nog wat kleine dingen) Binnenkort nog een andere pijp eronder en dan ben ik weer klaar voor de zomer!
was een grapje.... het was in feite een stukje sarcasme om te laten merken dat 1 op 10 wel erg gortig is voor een motor.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
Geen idee waar je 't over hebt eigenlijk.
Met een defecte gasklepsensor (motor gaat dan in noodloop = te rijk mengsel) deed ik 1:7/8quote:Op donderdag 16 april 2009 11:45 schreef retuow82 het volgende:
[..]
was een grapje.... het was in feite een stukje sarcasme om te laten merken dat 1 op 10 wel erg gortig is voor een motor.
Maar oke, ik moet ook niet klagen want ik kan het ook halen als ik zit te gassen. Maar de lol maakt weer een hoop goed!
Zelfde instelling hier, verbruik is bij mij echt van ondergeschikt belang. Ik rij voor mijn plezier en als ik een motor koop doe ik dat met mijn hart en niet met mijn verstand.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met een defecte gasklepsensor (motor gaat dan in noodloop = te rijk mengsel) deed ik 1:7/8.
En als je naar brandstofgebruik gaat kijken kan je maar beter stoppen met rijden. Ik rijd voor 't plezier, dus 90% van alle kilomters zijn sowieso 'zinloos'.
Mijn zusje, waar ik veel mee tour, heeft de groen zwarte versiequote:Op donderdag 16 april 2009 10:45 schreef Lennox het volgende:
[..]
Supervet. In de groene Kawa kleur vind ik hem ook bijzonder geslaagd. Dikke Akra eronder en gaan. Ben ook tijdje voor nieuwe type aan kijken geweest, maar ik heb geen zin om met mn SRAD te gaan leuren qua verkoop. Krijg nog wel heel leuk bedrag van belasting terug, dus als ik hem zou verkopen + dat erbij dan zou het moeten kunnen.
Markt voor tweedehands motoren ligt alleen behoorlijk op zn gat.
Dan zuipt dat kreng als een tetter. Mijne rijdt met flink gassen 1:18. Met alleen snelweg 1:21 of zuinigerquote:Op woensdag 15 april 2009 23:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
1:19.
Echt niet dus. Ik ben blij als ik de 1:14 haal. En bij flink gassen zit 't rond de 1:10/11.
1:18? *jaloers*quote:Op donderdag 16 april 2009 19:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan zuipt dat kreng als een tetter. Mijne rijdt met flink gassen 1:18. Met alleen snelweg 1:21 of zuiniger
Denk je niet dat hij daar zelf ook niet achter was gekomen? Maar wat boeit het, je hebt dat ding voor de lol....quote:Op donderdag 16 april 2009 19:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan zuipt dat kreng als een tetter. Mijne rijdt met flink gassen 1:18. Met alleen snelweg 1:21 of zuiniger
Kun jij ook halen, moet je eens als een oud wijf op dat ding gaan rijden.... Niet dat ik daNpy nu uitmaak voor oud wijf maar als je heel rustig aan doet met een sportmotor dan kun je ook zuinig rijden.quote:
Ik haal ook maar 300km op een tank en de laatste weken stond ik ook regelmatig bij de pompquote:Op donderdag 16 april 2009 19:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
1:18? *jaloers*
Ik sta dan ook regelmatig aan de pomp ja (zoals je gemerkt hebt). Die doen goede zaken
.
Alleen snelweg heb ik met dit ding nog niet gereden, dus wat 'ie daar doet.. geen idee.
Ik rij op LPG, motor is in mijn geval nog duurder (jammer genoeg).quote:Op donderdag 16 april 2009 19:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik haal ook maar 300km op een tank en de laatste weken stond ik ook regelmatig bij de pomp
Op de snelweg zal hij wel zuiniger rijden, als je tenminste constant en niet als een malloot rijdt.
Ik rijd ook voor de fun, maar ook woon-werk met het lekkere weer van nu. Ontziet de auto een beetje
En ik krijg reiskosten vergoeding, dus dat is erg lekker met zo'n laag verbruik
Laatste tankbeurt ging 't lampje al bij de 137 brandenquote:Op donderdag 16 april 2009 19:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik haal ook maar 300km op een tank en de laatste weken stond ik ook regelmatig bij de pomp
Vast wel jaquote:Op de snelweg zal hij wel zuiniger rijden, als je tenminste constant en niet als een malloot rijdt.
Ik pak 'm af en toe om naar stage te gaan, maar 't is maar een paar kilometer en ik vind het zonde om iedere keer zulke kleine stukjes te rijden. 't Ding is nog niet eens warm als ik 'm daar weg zet.quote:Ik rijd ook voor de fun, maar ook woon-werk met het lekkere weer van nu. Ontziet de auto een beetje
En ik krijg reiskosten vergoeding, dus dat is erg lekker met zo'n laag verbruik
He die heeft een vriend van me ook gehad als beginnersmotor. Alleen bij hem was hij zo genepen dat hij maar 140 km/u liep. Daarnaast was de motorzaak "vergeten" olie bij te vullen in het blok bij de afgesproken afleverbeurt en toen hij belde waarvoor dat rood lampje brandde kreeg hij te horen "dat het normaal was en niets om zorgen over te maken"....quote:Op donderdag 16 april 2009 18:37 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn 25-kw beginnersfiets
Heeft ie geluk gehad, en wat een slechte motorzaak!quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:13 schreef retuow82 het volgende:
[..]
He die heeft een vriend van me ook gehad als beginnersmotor. Alleen bij hem was hij zo genepen dat hij maar 140 km/u liep. Daarnaast was de motorzaak "vergeten" olie bij te vullen in het blok bij de afgesproken afleverbeurt en toen hij belde waarvoor dat rood lampje brandde kreeg hij te horen "dat het normaal was en niets om zorgen over te maken"....![]()
Op een gegeven moment kon ik de motor met mijn auto voorblijven tijdens het optrekken en toen hij voor een beurt wegmoest (niet bij die motorzaak) kwamen ze achter het probleem waarom de motor niet meer lekker liep, er zat nog net genoeg motorolie in het blok om een 2 borrelglazen mee te vullen.
Sterke motoren dus, hebben weinig olie nodig
Morgen alquote:Op vrijdag 17 april 2009 19:08 schreef arnold-d het volgende:Mijn achterbandmorgen een nieuwe erop leggen.
En er nog trots op zijn ook nogquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Morgen al![]()
![]()
Ik koop pas nieuwe banden als de R van Regen in de maand zit![]()
![]()
![]()
En dat duurt nog even1 september ben je de eerste
![]()
Ik heb wel eens een moterachterband opgereden tot de witte draden van het canvas eruitkwamen, die band was trouwens ook al twee keer geplakt door middel van zo een prop erin![]()
Toen hij voor de derde keer lek raakte doordat de prop eruitviel van de reparatie omdat hij helemaal afgesleten was heb ik maar een nieuwe gekocht![]()
Dat gezicht van die bandenboer![]()
vergeet ik nooit meer
![]()
![]()
Helemaal toen hij vroeg hoe ben je hier gekomen [Haarlem] zei ik rijdend met die lekke band want die zijn tegenwoordig toch lekker stug, daarom is hij een beetje warm![]()
[vanuit amsterdam]
Bandenboer dacht die is helemaal![]()
![]()
Had meer iets met budget te makenquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:05 schreef retuow82 het volgende:En er nog trots op zijn ook nog![]()
Vandaar heb ik een cardanquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:29 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik ken er nog zo een, die wel motor wil rijden maar geen geld vrij maakt voor onderhoud. Vorige week stond hij stil, zen tandwiel was zo versleten dat telkens als hij wat gas gaf, de ketting er over heen sprong
Echt schandalig mensen die hun kettingset zo ver af laten slijten.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:29 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik ken er nog zo een, die wel motor wil rijden maar geen geld vrij maakt voor onderhoud. Vorige week stond hij stil, zen tandwiel was zo versleten dat telkens als hij wat gas gaf, de ketting er over heen sprong
Zeg, ik had nog iets wat op tandjes lekenquote:Op vrijdag 17 april 2009 23:05 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Echt schandalig mensen die hun kettingset zo ver af laten slijten.
Laat hem maar, dan zijn we snel van hem af.quote:
Ik heb met mijn brommer wel eens een versleten tandwiel omgedraaid om de tandjes weer recht te rijdenquote:Op vrijdag 17 april 2009 23:09 schreef Cocktailprikker het volgende:Zeg, ik had nog iets wat op tandjes leken![]()
Zelfs ík laat het niet zo ver komen als dat hij em opreed
Tanden stonden onder een hoek van 30 graden naar voren ofzo
en braken 1 voor 1 af. Ik zei daar red je geen 2 weken meer mee
4 dagen later was het al raak
![]()
Nope, dat is idd slecht voor de motor.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:37 schreef Isdatzo het volgende:
Ik pak 'm af en toe om naar stage te gaan, maar 't is maar een paar kilometer en ik vind het zonde om iedere keer zulke kleine stukjes te rijden. 't Ding is nog niet eens warm als ik 'm daar weg zet.
Hoezo bezuinigen als je een moter koopt met ABS dan bezuinig je toch nietquote:Op zaterdag 18 april 2009 17:05 schreef -Bigguy- het volgende:Bezuinigen op je eigen veiligheid, stommer heb ik t niet gehoord de laatste tijd![]()
Ben jij nou echt zo simpel?quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hoezo bezuinigen als je een moter koopt met ABS dan bezuinig je toch niet![]()
![]()
En eh met gladde bandjes heeft het ABS ook eens wat te doen![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hoezo bezuinigen als je een moter koopt met ABS dan bezuinig je toch niet![]()
![]()
En eh met gladde bandjes heeft het ABS ook eens wat te doen![]()
![]()
![]()
Ehm, jaquote:
Ja I know, maar iedereen noemt het FFquote:Op zondag 19 april 2009 21:27 schreef Cocktailprikker het volgende:
Officieel gezien zelfs Park Forum, 1 weg er achter
Waar is foto nr 4quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:30 schreef Cocktailprikker het volgende:Een GS500 in actie![]()
quote:Op zondag 19 april 2009 23:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Waar is foto nr 4![]()
![]()
Ik bedoel die waar je op je bek ging![]()
![]()
![]()
In den beginne een goedkope helm (35 euri, in de aanbieding) met alle keurmerken. Toen die eenmaal versleten was (was heel duidelijk niet bedoeld voor dagelijks gebruik), onderstaande gekocht:quote:Op maandag 20 april 2009 00:20 schreef LangeJan het volgende:
Wat voor helm hebben jullie op trouwens?
Ik heb sindskort deze parel,
[ afbeelding ]
Met zwaard en alom de bocht mee af te snijden
Isdatzo met zijn R6 onderuit gegaan??quote:Op zondag 19 april 2009 23:50 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]ik ben niet het slachtoffer, vriend van me is er af gedoken. En een onbekende MF'er, en Isdatzo vandaag toevallig ook
En die fiets zag er zo mooi uitquote:Op maandag 20 april 2009 10:55 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Isdatzo met zijn R6 onderuit gegaan??
Hardstikke doodquote:Op maandag 20 april 2009 11:03 schreef retuow82 het volgende:
[..]
En die fiets zag er zo mooi uitMaar nog belangrijker, hoe is het met Isdatzo zelf?
Dat fietspad ligt dus ongeveer anderhalve meter lager dan de wegquote:Op zondag 19 april 2009 22:35 schreef Isdatzo het volgende:
Vanmiddag/avond de R6 maar eens ontmaagd.. beetje ongeplande airtime en naast datzelfde fietspad geland.
Lag grind in de bocht, achterwiel maakte een flink uitstapje, kreeg dus op een gegeven moment weer grip, kon nog net blijven zitten.. de bocht halen was er niet meer bij though. Langs de lantaarnpaal gemikt en precies nog in 't gras langs het fietspad geland. Na de sublieme () landing in 't natte gras (staat een laagje water) onder uit gegaan.
Schade valt gelukkig heel erg mee, paar lichte krasjes op het koppelingsdeksel en een hapje uit de linker topkuip + een barstje. Afdekkapje rechts ergens kwam bij de landing ofzo rather hard in aanraking met m'n knie, die is dus ook gebarsten. Dat kapje dus, mijn knie is blauw. Heb m'n hamstring verrekt of misschien heel licht gescheurd, schouder blauw en pijnlijke pols en nek, dus 't valt allemaal erg mee gelukkig.
En ik deed 't nog rustig aan in die bocht, was het eerste rondje daar vandaag na 220km binnenwegen.
Jij neukt de komende twee weken nietquote:Op maandag 20 april 2009 11:23 schreef Isdatzo het volgende: Denk dat ik een scheurtje in m'n hamstring heb, verder nog steeds een pijnlijke pols, schouder en nek.
Gelukkig valt 't allemaal erg mee.
De afgelopen 2 weken ook niet, dus wat dat betreft verandert er weinigquote:Op maandag 20 april 2009 12:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Jij neukt de komende twee weken niet![]()
![]()
![]()
En dat noemt hij meevallen![]()
![]()
![]()
Ik wil niet weten wat het eindresultaat zou zijn geweest als jij met je "hee mijn canvas is te zien" achterband in deze situatie had gezeten...quote:Op maandag 20 april 2009 12:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Jij neukt de komende twee weken niet![]()
![]()
![]()
En dat noemt hij meevallen![]()
![]()
![]()
Bedankt voor de mededeling,quote:Op maandag 20 april 2009 13:20 schreef rubje het volgende:
yo iedereen die geen Kwasaki of Harley rijdt is gewoon puur pauper.Dus wegvrij zeg ik altijd voor het echte werk in Rijnmond.![]()
Precies, de hamstring heeft daar niks mee te maken:quote:Op maandag 20 april 2009 12:17 schreef Isdatzo het volgende:
Daarbij, er kan prima geneukt worden zonder mijn hamstring te belasten.
Spel dan in ieder geval Kawasaki goed als je de rest af gaat lopen zeikenquote:Op maandag 20 april 2009 13:20 schreef rubje het volgende:
yo iedereen die geen Kwasaki of Harley rijdt is gewoon puur pauper.Dus wegvrij zeg ik altijd voor het echte werk in Rijnmond.![]()
Geeft toch meteen weer het niveau weer hèquote:Op maandag 20 april 2009 16:29 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Spel dan in ieder geval Kawasaki goed als je de rest af gaat lopen zeiken
Zo he, dat is flink klote...quote:Op maandag 20 april 2009 18:35 schreef Vlindur het volgende:
3 jaar terug ben ik onderuit gegaan en daar heb ik een kapotte pols aan over gehouden:[
Hierdoor is het rijden zeer pijnlijk geworden. Nu kan ik zo mn stuur aanpassen en de koppeling op rechts laten installeren, maar ik ben dus ook best wel bangig geworden..![]()
Het lijkt me dat hij moeite heeft met gasgeven (rechts), daardoor zijn gas links zet en zijn koppeling rechts. Gas en koppeling aan dezelfde kant, dan moet je wel een echte koppelkoning zijn.quote:Op maandag 20 april 2009 18:48 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Zo he, dat is flink klote...
Maar hoe zit het dan met de rem als je de koppeling naar rechts laat zetten, kun je wel met links remmen? Die voorrem is toch het belangrijkste...
Je kan er een knopje van maken. heel technisch, maar dat kan, dus dan druk ik met mijn rechter duim een knopje in en dan kan ik dan schakelenquote:Op maandag 20 april 2009 18:48 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Zo he, dat is flink klote...
Maar hoe zit het dan met de rem als je de koppeling naar rechts laat zetten, kun je wel met links remmen? Die voorrem is toch het belangrijkste...
Hij?quote:Op maandag 20 april 2009 19:06 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Het lijkt me dat hij moeite heeft met gasgeven (rechts), daardoor zijn gas links zet en zijn koppeling rechts. Gas en koppeling aan dezelfde kant, dan moet je wel een echte koppelkoning zijn.
Checkt fotoboek... "ze" heeft gelijk hoor koekjestwisterquote:Op maandag 20 april 2009 19:10 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Je kan er een knopje van maken. heel technisch, maar dat kan, dus dan druk ik met mijn rechter duim een knopje in en dan kan ik dan schakelen![]()
[..]
Hij?Het kan niet vrouwlijker bij mij hoor
En zoals ik al beschreef, de rem blijft gewoon, maar de koppeling links vervalt en rechts komt er een knopje bij.
Nou mooiquote:Op maandag 20 april 2009 19:22 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Checkt fotoboek... "ze" heeft gelijk hoor koekjestwister![]()
En dat van dat knopje om te koppelen kan ik nog wel begrijpen hoor, ik heb een technische studie gehad
Nou nou, een man kan ook "Vlindur" als nickname hebben. En van paars houden.quote:Op maandag 20 april 2009 19:10 schreef Vlindur het volgende:
Hij?Het kan niet vrouwlijker bij mij hoor
Nee, kraakbeen plaatsen op plekken die je veel beweegt is nog niet mogelijk. Ik ben de 1e die het te horen krijgt als ze het wel uitvindenquote:Op maandag 20 april 2009 21:03 schreef retuow82 het volgende:
Vlindur, ondanks dat het bot zelf niet kan herstellen kan dit dan wel door middel van een operatie?
Heus niet!quote:Op maandag 20 april 2009 21:23 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Nou nou, een man kan ook "Vlindur" als nickname hebben. En van paars houden.
Kijk die dingen weet ik dan weer niet.... Dat koppelingsknopje lukte me nog aardig maar het mensenlijk lichaam gaat me minder makkelijk af.quote:Op maandag 20 april 2009 23:22 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee, kraakbeen plaatsen op plekken die je veel beweegt is nog niet mogelijk. Ik ben de 1e die het te horen krijgt als ze het wel uitvinden![]()
Plaats ook eens een foto van die TL. Lekkere lompe fietsen met een serieuze gebruiksaanwijzing als ik mijn collega moet geloven, hij heeft er ook éénquote:
Goede optie. Alleen ellendig dat ze nog vrij nieuw zijn en dus ook best duur in de aanschaf zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:29 schreef KoekjesTwister het volgende:
Voor mensen met een handicap lijkt mij de Aprilia Mana ook een goeie optie. Is compleet drive-by-wire, en volgens mij daardoor compleet in te stellen. Schakelen kan automatisch of met knopjes.
Dat is wel een beetje jammer, nog even wachten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:58 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Goede optie. Alleen ellendig dat ze nog vrij nieuw zijn en dus ook best duur in de aanschaf zijn.
Aprilia
Ik heb uiteraard gedacht aan een scooter. Maar ik moet eerst mn angst overwinnen.. Ik zit er aan te denken om te lessen bij de KNMV, van die speciale cursussen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:25 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje jammer, nog even wachten.
En ondanks het een verboden woord is: Motorscooters zijn ook makkelijk in bediening.
Of je gaat weer naar je oude instructeur voor een paar uurtjes, kan misschien net zo goed werken, scheelt aardig wat geld gok ik.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:24 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb uiteraard gedacht aan een scooter. Maar ik moet eerst mn angst overwinnen.. Ik zit er aan te denken om te lessen bij de KNMV, van die speciale cursussen.
Misschien is de Aprilia Mana ook iets?quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:24 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb uiteraard gedacht aan een scooter.
Hoezo.. gebruiksaanwijzing.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:05 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Kijk die dingen weet ik dan weer niet.... Dat koppelingsknopje lukte me nog aardig maar het mensenlijk lichaam gaat me minder makkelijk af.
[..]
Plaats ook eens een foto van die TL. Lekkere lompe fietsen met een serieuze gebruiksaanwijzing als ik mijn collega moet geloven, hij heeft er ook één
Jij hebt het topic niet doorgelezen of wel? Die motor wordt 7 reacties voor jou al genoemdquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:36 schreef sander89 het volgende:
[..]
Misschien is de Aprilia Mana ook iets?
Die kan je als automaat of half automaat rijden en je hebt dus geen koppelings hendel.
[ afbeelding ]
Test op: motorfreaks
Wel doorgelezen, maar niet goed dus.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:03 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Jij hebt het topic niet doorgelezen of wel? Die motor wordt 7 reacties voor jou al genoemd
Toevallig lid van de FZRclub?quote:Op woensdag 22 april 2009 11:58 schreef Vince22 het volgende:
Ik rij op een Yamaha FZR600, zal morgen even paar nieuwe foto's schieten!
Ook nog! Alleen post niet veel.... Net zoals hier overigensquote:Op woensdag 22 april 2009 12:07 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Toevallig lid van de FZRclub?
Zo ja, welke naam, daar zit ik ook dagelijks op gezien ik een 600R voorheen heb gehad
Best een gezellig forumpje daar hoor, lekker gemoedelijk en handig als je wat onderdelen of advies nodig hebtquote:Op woensdag 22 april 2009 12:26 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Ook nog! Alleen post niet veel.... Net zoals hier overigens
Hard remmen?quote:Op woensdag 22 april 2009 00:06 schreef Cageon het volgende:
Hooguit wat onrustig bij het (hard) remmen.
quote:Op donderdag 23 april 2009 15:42 schreef Boost het volgende:
Ik zie dat ik toch grof in de minderheid ben met mijn motor
Dit is mijn schatje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een Harley shovelhead super glide 1200 uit 1977. Elk jaar passen we hem weer een beetje meer aan.
Eigenlijk helemaal geen last van. Tja, het is en blijft een harley, dus het oliepeil dien je wel te controlerenquote:Op donderdag 23 april 2009 15:47 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Is niet pesterig bedoeld, maar serieus: hoe is het met het beruchte onderdelen verlies?
Cool... Ziet er erg mooi uit. Wassie duur?quote:Op donderdag 23 april 2009 15:49 schreef Boost het volgende:
[..]
Eigenlijk helemaal geen last van. Tja, het is en blijft een harley, dus het oliepeil dien je wel te controlerenHoewel ook daar de verhalen echt van overdreven worden. Maar voor de rest eigenlijk nergens last van. Het gewone onderhoud wat je bij elke motor hebt, maar dat is het dan ook...
Als je het vergelijkt me de taxatiewaarde niet....Heeft me wel een tijdje marktplaats afstruinen gekost, maar dan vind je echt wel iets in een schappelijke prijsklassequote:Op donderdag 23 april 2009 15:54 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Cool... Ziet er erg mooi uit. Wassie duur?
Die zit in Haarlem, ik ben verhuisd naar Drachten, daar ga ik echt niet meer heen hoor!quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:42 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Of je gaat weer naar je oude instructeur voor een paar uurtjes, kan misschien net zo goed werken, scheelt aardig wat geld gok ik.
quote:Op woensdag 22 april 2009 08:58 schreef Meike26 het volgende:
@vlindur, ik heb je verhaal gelezen en het is bijna 1 op 1 met een kennis van me. Zij is nu bijna 3 jaar geleden onderuit gegaan door een automobilist met oogkleppen op. Het "Oeps, ik had haar niet aan zien komen" resulteerde dus in een verbrijzelde pols en haar bekken was op 4 plaatsen gebroken. Wonderwel herstelde het bekken vrij snel en kon ze na een halfjaar revalideren weer een beetje lopen. Haar pols is nog steeds een gevoelige plek en ze heeft volgens mij ook het zelfde probleem wat betreft met het kraakbeen. Autorijden gaat goed, maar dan wel het liefst automaat, zodat *rechter* pols wat meer rust heeft.
*Ik had dus wel even je profiel gecheckt, kijken of zij het zelf niet was..Succes in de toekomst en hopelijk kunnen die lessen KNMV je wat meer behendigheid en technieken leren om je pols minder te belasten. Dan maar een motorscooter, of het nou duf is of niet, je houd wel dat vrije gevoel.
quote:Op donderdag 23 april 2009 15:42 schreef Boost het volgende:
Ik zie dat ik toch grof in de minderheid ben met mijn motor
Dit is mijn schatje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een Harley shovelhead super glide 1200 uit 1977. Elk jaar passen we hem weer een beetje meer aan.
Geinig!!!!quote:
QFT! Ik heb even rondgesnuffeld op mp, maar ik wordt niet echt vrolijk van die prijzen die ze vragen voor wat random onderdelen....quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:33 schreef fs180 het volgende:
Tjah, wil je eerst 2 jaar knutselen of rijden
HD is altijd al duur geweest met onderdelen en accessoires. Aangezien HD, naar mijn idee, erg blij is met het imago van "exclusief merk", ga ik er van uit dat de prijzen niet (snel) zullen dalen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:53 schreef IJsblock het volgende:
[..]
QFT! Ik heb even rondgesnuffeld op mp, maar ik wordt niet echt vrolijk van die prijzen die ze vragen voor wat random onderdelen....
(dacht wel dat HD door de crisis goeikoper zou worden, maar valt nog vies tegen, 5K voor een motorblok...)
Harley is idd erg "exclusief" zelfs als je toevallig voor een andere motor 2 gewone bougies nodig hebt. En omdat de harley dealer 500m van mijn huis is, ik daar naar binnen liep voor bougies. Op de vraag "voor welke motor is het?" zei ik "geen Harley" en hadden ze ineens de bougies niet en ben ik 10 km verderop bij een multimerkendealer geweest om ze te halen. Of harley's moeten echt zulke andere soort bougies hebben dan elke andere v-twin? Dat weet ik niet.. ma goed.quote:Op maandag 27 april 2009 09:04 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
HD is altijd al duur geweest met onderdelen en accessoires. Aangezien HD, naar mijn idee, erg blij is met het imago van "exclusief merk", ga ik er van uit dat de prijzen niet (snel) zullen dalen.
Mooi! Heb ook nog naar een intruder gekeken, maar voor mij was het dat toch "net niet". Maar evengoed een zeer mooie motor!quote:Op donderdag 23 april 2009 19:51 schreef kramer65 het volgende:
[..]
![]()
Eindelijk iemand met de zelfde smaak als ik. Ben zelf eigenlijk ook op zoek naar zo'n soort modelletje, maar dan iets nieuwer zodat de boel wel betrouwbaar is. Zat te denken aan iets van een suzuki intruder, maar dan een beetje aangepast zoals deze:
[ afbeelding ]
of deze:
[ afbeelding ]
Je mag er alleen maar met een B-rijbewijs op rijden. Toevallig kwam deze gisteren aan bod bij meneertje Speequote:Op maandag 27 april 2009 15:12 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is een beetje hetzelfde idee als de Piaggio MP3 LT, daar mag je ook met een autorijbewijs op rijden:
quote:Op maandag 27 april 2009 15:18 schreef Meike26 het volgende:
Al zou ik die Piaggio gratis krijgen, dan nog zou ik Ciao zeggen.... Wat een lelijk ding zeg...
De prijs is idd ook wel wat mij naar een jap trekt.quote:Op maandag 27 april 2009 13:05 schreef Boost het volgende:
[..]
Mooi! Heb ook nog naar een intruder gekeken, maar voor mij was het dat toch "net niet". Maar evengoed een zeer mooie motor!
Moet trouwens zeggen dat die van mij ook gewoon wel betrouwbaar is hoor. Kunst met Harleys is, dat ze moeten rijden. Zolang ze rijden, zijn ze betrouwbaar. Ga je ze echter langdurig stilstaand laten draaien, dan gaat ineens van alles het begeven.
Wat betreft de kosten, ik vind het nog wel redelijk meevallen. Een maat van mij heeft een duc, en als ik dan naar de kosten kijk...Maar ja...eerlijk is eerlijk, een jap is wel goedkoper haha.
Staat die niet in midden-west brabant tegenwoordig?quote:Op donderdag 23 april 2009 15:42 schreef Boost het volgende:
Ik zie dat ik toch grof in de minderheid ben met mijn motor
Dit is mijn schatje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een Harley shovelhead super glide 1200 uit 1977. Elk jaar passen we hem weer een beetje meer aan.
Misschien eventjes een merk erbij?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:06 schreef AndJusticeForAll het volgende:
Nou bij deze dan ook maar even mijn 2 schatjes:
[ afbeelding ]
Mijn eerste fietsie, 2½ jaar geleden gekocht en nog steeds dagelijks gebruikt voor woon-werk verkeer en gooi-en-smijt fun. Gaat niet meer weg want ik ben verslaafd aan het geluid van dit uitlaatje.![]()
En vorig jaar er bij gekocht:
[ afbeelding ]
Pure porno om te zien, om te horen en om mee te rijden. Heeft alles wat ik voorlopig in een fiets zoek. Nu alleen nog een legale demper en op naar de Oosterburen!
Honda CB500.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:06 schreef AndJusticeForAll het volgende:
Nou bij deze dan ook maar even mijn 2 schatjes:
[ afbeelding ]
Mijn eerste fietsie, 2½ jaar geleden gekocht en nog steeds dagelijks gebruikt voor woon-werk verkeer en gooi-en-smijt fun. Gaat niet meer weg want ik ben verslaafd aan het geluid van dit uitlaatje.![]()
En vorig jaar er bij gekocht:
[ afbeelding ]
Pure porno om te zien, om te horen en om mee te rijden. Heeft alles wat ik voorlopig in een fiets zoek. Nu alleen nog een legale demper en op naar de Oosterburen!
Nog een MF'er meldtquote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:52 schreef arnold-d het volgende:
[..]
Honda CB500.
En een Honda VFR 800?
En ik zie een MF sticker??![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |