quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:11 schreef Cyberia18 het volgende:Sneijder is gewoon onze beste nummer 10. Toen hij gisteren het veld in kwam was hij voortdurend aanspeelbaar, kwam er meer beweging op het middenveld en had je ook een balvaste spelmaker.
Van Persie op 10 vind ik tot dusver maar geen succes. Hem zie ik liever van rechts komen, die heeft de snelheid en techniek om een buitenspeler te zijn. Kuijt niet. Die doet altijd hetzelfde, de meest voorspelbare aanvaller die we hebben. Aan de andere kant brengt Kuijt dan wel fysieke kracht en inzet, daar gaat ook de hele aanval beter van draaien.
Sneijder is niet onze beste nummer tien, vooral omdat hij helemaal geen tien is. Met Van Persie heb je tenminste echt iemand die aansluit bij de spits. Sneijder is een pure middenvelder, als je die daar hebt staan, staat Huntelaar de helft van de tijd in zijn eentje op een eiland met twee mandekkers in zijn rug. Van Persie op rechts is juist altijd drama, die probeert dan altijd vanuit stilstand de tegenstander te passeren, wat dan meestal één keer per wedstrijd lukt. Nee, als Van Persie en Sneijder per se allebei moeten spelen, heb ik liever Van Persie achter de spits en Sneijder op rechts. Dat geeft veel meer mogelijkheden.