quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:11 schreef iofn het volgende:
Ik mis de onderlinge gevoelsreflectie wel een beetje in deze discussie.
Nee, dit jaar moeten ze ik geloof 25 plaatsen inleveren, omdat ze er in mijn jaar 25 teveel hebben geselecteerd door dat gezeur met die mensen uit categorie A waar ze geen rekening mee hadden gehouden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:41 schreef Christiaan het volgende:
Heeft de UvA nog steeds 350 studieplaatsen?. Ik doe mee aan de decentrale selectie, en ben door de eerste ronde. Ze selecteren 50% decentraal, dat zou dus 175 man zijn, en er zijn er nu nog 202 in de race.
Ah OK. Nouja, 150 uit 202 is ook een aardige kans.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:43 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Nee, dit jaar moeten ze ik geloof 25 plaatsen inleveren, omdat ze er in mijn jaar 25 teveel hebben geselecteerd door dat gezeur met die mensen uit categorie A waar ze geen rekening mee hadden gehouden.
* Hatsjoequote:Op dinsdag 28 april 2009 19:04 schreef iofn het volgende:
Iemand al patienten met varkensgriep op de SEH gezien?
Hoeveel punten had je?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:27 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ah OK. Nouja, 150 uit 202 is ook een aardige kans.
Door op basis van CVquote:
Iets meer dan 50 multiple-choice vragen (maar in de brief van de UvA staat nu 40, geen idee waarom..?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:23 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet echt veel
Maar geen idee hoe dat met die puntentelling zit
Anders neem je de moeite niet lijkt me hequote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:51 schreef Scalenus het volgende:
Is decentrale toelating niet iets voor mensen die bij voorbaat bijna kansloos zijn om via de loting aan de studie te beginnen?
Nou ja, niet helemaal waar. Ik stond in klasse C, wilde op mijn centraal examen dat naar B ophogen. Dat geeft een redelijke kans op inloting. Toch heb ik decentraal in Rotterdam geprobeerd, om nog wat extra kans te krijgen, Kwam er niet door heen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:51 schreef Scalenus het volgende:
Is decentrale toelating niet iets voor mensen die bij voorbaat bijna kansloos zijn om via de loting aan de studie te beginnen?
Wat mij toen opviel is dat er veel mensen uit klasse B kwamen die het jaar eerder waren uitgeloot. Dit was natuurlijk the best of the rest en kwamen toen ook door naar de 2de ronde.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:51 schreef Scalenus het volgende:
Ik haal de 8 niet, de 7,5 waarschijnlijk wel, maar waarom zou ik dit niet erbij doen als het mijn kansen verhoogt en geen keerzijde heeft?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:51 schreef Scalenus het volgende:
Steeds meer wordt decentraal geselecteerd (nu overal zo'n 50%). Maar mensen die met moeite in de laagste lotingsklasse terechtkomen zullen ook bij zo'n decentrale selectie niet bijster ver komen. Het is zonde als je intelligent bent en een tof CV hebt er niet aan mee te doen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:51 schreef Scalenus het volgende:
Prima toch? Daar kijken ze in de 2e ronde nauwelijks meer naarquote:
Nice, lucky bastardquote:
Niet bepaald, een klasgenote van mij deed ook mee en die staat op dit moment een 8 gemiddeld.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:51 schreef Scalenus het volgende:
Alleen jammer dat het alleen in Rotterdam of in Amsterdam is..quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:10 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Nice, lucky bastardIk had zelf ook 22 punten, en naar mijn mening wel een aardig CV maar het mocht niet baten helaas
[..]
Niet bepaald, een klasgenote van mij deed ook mee en die staat op dit moment een 8 gemiddeld.
Meedoen met de decentrale selectie geeft je meer kans om geneeskunde te studeren, het zou bijna dom zijn om er dan niet aan mee te doen.
Groningen sinds dit jaar ookquote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:15 schreef June. het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het alleen in Rotterdam of in Amsterdam is..
Ja maar waarom was dat vorig jaar nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |