abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 22:53:57 #201
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79151271
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:50 schreef Reese het volgende:
Ja hoi, ben ik weer, met wederom gemekker over de Klus-awards!
[..]

Je bent wel consequent in je waardering . Minder consequent helaas wanneer een topic nou wel of niet 'mee mag dingen'.

Hence Forno, Walter-Ego en Dengaman. De eerste mocht in 2008 niet meedoen omdat ie al in 2007 was begonnen. Gelukkig prijkt ie dit jaar terecht op de lijst. De tweede wordt wel gewoon twee keer achter elkaar genomineerd. En terecht! De derde wordt vorig jaar door jou expliciet beloofd dat ie mee mag doen en je zet hem niet op de lijst van het nominatietopic.

Gezien de openingspost heb je het topic van vorig jaar wel even teruggezocht, had dan gelijk even het hele topic teruggelezen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet om zo'n verkiezing een beetje in goede banen te leiden?

Ik vind het zo jammer. Aan de users en fervente meelezers en lurkers ligt het niet in K&W. Er is het afgelopen jaar zo hard gewerkt, mooie topics gemaakt, nieuwe users bijgekomen. Maak daar toch eens gebruik van en maak er samen wat moois van! Met verzameltopics, tussentijdse wedstrijdjes, quizen, fototopics, sponsoring, weet ik wat. Want ik ben geen mod en dat ambieer ik ook niet.

Het is zo gek om te zien dat K&W doodbloedt terwijl er voldoende leven in zit.
Amen!

Jullie maken er een potje van Vonkie en Chell. Zonde van zo'n leuk forum!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_79157644
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:53 schreef Duderella het volgende:

[..]

Amen!

Jullie maken er een potje van Vonkie en Chell. Zonde van zo'n leuk forum!
Het kan leuker inderdaad en het blijft zonde.
No offence en het hoeft voor mij persoonlijk niet, maar de andere topic-games stonden op de front-pagina.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79159993
Nou dames... Reese en Duderella...

Het kan allemaal wel zo zijn.
Tegelijkertijd is het wel makkelijk om kritiek te uiten.
De een roept bij voorbaat al en ik ambieer het niet.
De ander heeft een van ... gegeven talent ontwikkeld om ( geestig en vlijmscherp) te schrijven.
Dat zie ik dan niet terug om in een laid back positie commentaar te geven als doe eens wat beter je best.

Na het vorige "standje" is er al heel wat verbeterd.
VB is een hardwerkende jongeman - in mijn ogen dan hé - met een studie en wie weet nog meer aan het hoofd.
Chell als medemod is ook niet zó vaak te zien op het forum om te - ja wat eigenlijk - op te leuken ?

Het K & W forum heeft zich ontwikkeld - mede dankzij de lezers en lurkers - en ooit Dude ism BE.
Die waren toentertijd beiden hárd aan het klussen met behoefte aan raad en daad.

K & W bestaat ook bij de gratie van de Fok - klussers zelf.
En zoals jullie aangeven: nog altijd meer gebruikers en meer topics.

Feestje ! volgens mij een lustrum in zomer 2010.

Vonkenboer - en Chell - zet hem op.
  maandag 15 maart 2010 @ 12:03:23 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_79163467
ik meld tussen de bedrijven door nog even een spammertje

Wat heb jij aan de muur hangen ?
disclaimer
  Moderator maandag 15 maart 2010 @ 19:43:25 #205
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_79181300
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:50 schreef Reese het volgende:
Ja hoi, ben ik weer, met wederom gemekker over de Klus-awards!
[..]

Je bent wel consequent in je waardering . Minder consequent helaas wanneer een topic nou wel of niet 'mee mag dingen'.

Hence Forno, Walter-Ego en Dengaman. De eerste mocht in 2008 niet meedoen omdat ie al in 2007 was begonnen. Gelukkig prijkt ie dit jaar terecht op de lijst. De tweede wordt wel gewoon twee keer achter elkaar genomineerd. En terecht! De derde wordt vorig jaar door jou expliciet beloofd dat ie mee mag doen en je zet hem niet op de lijst van het nominatietopic.

Gezien de openingspost heb je het topic van vorig jaar wel even teruggezocht, had dan gelijk even het hele topic teruggelezen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet om zo'n verkiezing een beetje in goede banen te leiden?
De nominatielijst van dit jaar heb ik en chell zoveel mogelijk compleet proberen te maken. Echter kan ik mij niet alle topics herrineren en laat de zoekfunctie op FOK! nog al eens te wensen over. In het topic staat ook vermeld dat als je denkt dat er volgens jou een topic ontbreekt dat je dat dan aan ons kunt aangeven.

Ik ben ook maar een mens hoor !
quote:
Ik vind het zo jammer. Aan de users en fervente meelezers en lurkers ligt het niet in K&W. Er is het afgelopen jaar zo hard gewerkt, mooie topics gemaakt, nieuwe users bijgekomen. Maak daar toch eens gebruik van en maak er samen wat moois van! Met verzameltopics, tussentijdse wedstrijdjes, quizen, fototopics, sponsoring, weet ik wat. Want ik ben geen mod en dat ambieer ik ook niet.

Het is zo gek om te zien dat K&W doodbloedt terwijl er voldoende leven in zit.
Jammer dat je geen functie als mod ambieert, want dat maakt het in mijn ogen een gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal.

Ik probeer naast mijn dagelijkse werkzaamheden als elektromonteur en mijn opleiding (mbo niv. 4 TSI)in de avonduren (2 avonden in de week; van half 7 tot 10 uur), zoveel mogelijk tijd vrij te maken voor het modereren op K&W. Aangezien ik dagelijks geen computer tot mijn beschikking heb moet ik alles in de avonduren of in het weekend doen, waardoor ik overdag maar beperkt aanwezig ben.

Ik probeer er met de tijd die ik er aan kan besteden er het beste van te maken !
Maar als de tijd die ik er aan kan besteden ook niet gewaardeerd word...
pi_79181548
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:

Ik probeer naast mijn dagelijkse werkzaamheden als elektromonteur en mijn opleiding (mbo niv. 4 TSI)in de avonduren (2 avonden in de week; van half 7 tot 10 uur), zoveel mogelijk tijd vrij te maken voor het modereren op K&W. Aangezien ik dagelijks geen computer tot mijn beschikking heb moet ik alles in de avonduren of in het weekend doen, waardoor ik overdag maar beperkt aanwezig ben.

Ik probeer er met de tijd die ik er aan kan besteden er het beste van te maken !
Absoluut wel gewaardeerd anders werd het hier helemaal een puinhoop.
Is het geen optie een mede-mod te zoeken for the time being? Dan kan je zelf ook meer tijd privé doen.
Is een idee hoor absoluut geen kritiek, echt niet!
pi_79181796
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Is het geen optie een mede-mod te zoeken for the time being? Dan kan je zelf ook meer tijd privé doen.
Tja ik vraag mij ook weleens af of het wel of niet nodig is dat er een derde mod bijkomt.
Natuurlijk komt er weleens wat rotzooi doorheen, maar als je het met andere topic's vergelijkt valt het rotzooi gehalte nog erg mee in k&W.
En blijkbaar hebben de huidige mod's nog niet de behoefte aan een nieuwe of derde mod.
pi_79182061
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:52 schreef klipper het volgende:

[..]

Tja ik vraag mij ook weleens af of het wel of niet nodig is dat er een derde mod bijkomt.
Natuurlijk komt er weleens wat rotzooi doorheen, maar als je het met andere topic's vergelijkt valt het rotzooi gehalte nog erg mee in k&W.En blijkbaar hebben de huidige mod's nog niet de behoefte aan een nieuwe of derde mod.
Mee eens , zei het alleen omdat het hen misschien "ontlast".
  maandag 15 maart 2010 @ 21:20:55 #209
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79186366
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

En nu het goede nieuws: die heeft hij al.
Het slechte nieuws mogen jullie er zelf uit destilleren.

En Vonk, al je goede intenties ten spijt: het werkt niet! Natuurlijk heb je een leven naast FOK! en en triljoen andere dingen te doen. Maar een mod die zijn eigen forum niet kent (hoe kun je juist voorgenoemde topics over het hoofd zien? ) en een tweede mod die volgens mij nauwelijks iets heeft met klussen en wonen... dat gaat niet goed.

Dan kun jij in je eentje nog zo je best doen, maar dat is niet genoeg. Jij bent van de meterkasten en de NEN435 sectieG lid-5-regelingen. Niet van de stofjes en de Gispens en de Ikea Brøddeldekkezitslaapcombinaties. En natuurlijk maken de users een forum. Maar hier en daar een goede voorzet van een mod is gewoon hartstikke belangrijk. Laat staan voldoende betrokkenheid om een verkiezing in goede banen te leiden.

En doe niet alsof je nu opeens struikelt over de kritiek. Die komt vaker naar voren en jij en ik hebben er al eens een stevige PM-wisseling over gevoerd. De kritiek betreft niet jouw persoon of jouw intenties, maar louter de feitelijke toestand van K&W. Het is dan aan moderators om te onderzoeken hoe het zo is gekomen en wat daar aan te doen is. De invulling van jouw dagelijkse privé-agenda hoef je ons helemaal niet uit de doeken te doen, laat staan je ervoor verantwoorden. En cru gezegd: daar hebben we bovendien helemaal geen moer aan. Wat telt is gewoon het forum zoals het er nu bij ligt.

En dan kun je clichés opwerpen als 'de beste stuurlui staan aan wal', maar daarmee doe je de users van K&W te kort. Het gaat mensen kennelijk aan het hart, dat het forum niet meer lekker loopt. Dat heeft niets met 'beste stuurlui' te maken, maar met betrokkenheid. Ik zou dat maar koesteren, als ik jou was.
pi_79186778
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:20 schreef Duderella het volgende:
het verhaal.......
Tja hier valt eigenlijk niets aan toe te voegen.
Zoals gezegd hebben velen het al aan gegeven dat het eigenlijk doodzonde is van toch wel een mooi subforum van het fok-gebeuren.
pi_79187064
En de oplossing?
pi_79187269
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:
De nominatielijst van dit jaar heb ik en chell zoveel mogelijk compleet proberen te maken. Echter kan ik mij niet alle topics herrineren en laat de zoekfunctie op FOK! nog al eens te wensen over. In het topic staat ook vermeld dat als je denkt dat er volgens jou een topic ontbreekt dat je dat dan aan ons kunt aangeven.
Begrijpelijk dat je niet álle topics kunt herinneren. Ik vind het wel kwalijk dat jullie de reeks van Twentemeisje en ML'etje zijn 'vergeten'. Dat toont mijns inziens de affniteit met je forum.

En ik heb zowel in het nominatietopic als in dit modtopic aangegeven dat ik topics miste, maar er is niets met die posts gedaan.
quote:
Jammer dat je geen functie als mod ambieert, want dat maakt het in mijn ogen een gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal.
Onzin, dan kun je net zo goed alle modtopics op FOK! sluiten. Users en mods moeten gewoon met elkaar in overleg/discussie/gesprek kunnen.
quote:
Weet je, ik vind het allemaal prima, maar ik ben helemaal niet geïnteresseerd in je agenda, ik heb het ook druk, nota bene met klussen onder andere, maar ik stel me dan ook niet beschikbaar voor mod op K&W. Volgens mij heb je ook nog een medemod die ik hier echt amper zie en wel op de rest van het forum. Alleen de dagelijkse dingetjes is niet zo spannend volgens mij. De spammers worden allemaal keurig aangegeven, feitelijk zou je alleen dit topic bij hoeven te houden! Max vijf minuten per dag! Hoef je niet eens de reeksen bij te houden
quote:

Geen woorden in de mond leggen, Vonkie Je legt hierboven uit dat de tijd die je beschikbaar hebt, besteedt aan K&W. Nou, dat is mooi. Ik vind het alleen jammer dat er wel tijd ingestoken wordt, maar dat het resultaat dan niet zo mooi is. Neem als voorbeeld weer die vermaledijde klusawards. De prijzen zijn fantastisch, het is hartstikke leuk dat je die awardshow weer organiseert en er tijd in steekt. Maar doe het dan netjes, inclusief plinten en geen afraffelwerk zoals nu.

Ik meen dat AnneX hier boven ergens terecht opmerkt dat K&W gemaakt wordt door de input van de users zelf en dat is ook zo. Ook zonder een sterk en actief modteam komen er nieuwe users bij en worden er leuke topics geopend. Maar het kán nóg leuker!

Dus hup, schup onder je kont en onder die van Chell. Vraag je beiden af wat je toegevoegde waarde is op K&W, organiseer een persconferentie of maak er wat leuks van.
Eeuwig vijfentwintig
pi_79187566
Ladies Gents, dit lijkt meer op mod-bashen misschien dat hulp/oplossingen zonder iemand af te kraken beter is?
  maandag 15 maart 2010 @ 21:49:08 #214
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79187934
Mod-bashen? Er wordt toch nergens gescholden of persoonlijk aangevallen?

Waarom zo panisch als er eens een kritische noot valt?
pi_79188154
Ik zie geen afkrakerij noch mod bashing...
Ze hebben gewoon een punt.
(Een paar punten.. )
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_79188543
What's up, ML'etje, ondermijn ik je verkapte sollicitatie?
Eeuwig vijfentwintig
pi_79189282
Nee dank je heb mijn eigen forum
Ben denk ik meer van het oplossingsgerichte denken..
Wat er mis is gegaan staat er al wel
pi_79189376
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:58 schreef Reese het volgende:
What's up, ML'etje, ondermijn ik je verkapte sollicitatie?
Had ik je dat al niet eens uitgelegd btw?
  Moderator maandag 15 maart 2010 @ 22:19:16 #219
92034 crew  Vonkenboer
pi_79189781
Ik heb Chell een pb gedaan met een link naar dit topic. Ik wacht haar reactie af.
pi_79273318
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb Chell een pb gedaan met een link naar dit topic. Ik wacht haar reactie af.
Ondanks dat ze toch regelmatig online is, reageert ze zo te zien niet echt.
Is dat omdat het haar niets uitmaakt, en ze toch weinig feeling heeft met K&W of weet ze niet wat te zeggen?

Ik moet eerlijk bekennen Vonkenboer dat als je jullie postings geschiedenis bekijkt, jij erg vaak in K&W post, en er ook echt je best voor doet, Chell daartegen is nauwelijks te vinden op K&W maar wel zeer vaak in andere topic's, het is dan ook niet verwonderlijk dat leden of users van dit forum zich terecht afvragen wat haar inbreng is, nu komt het een beetje over van dat ze bij vriendinnen kan zeggen: kijk ik ben een modje op het fokforum.
Doe je er ook wat mee? vraagt een vriendin.......
Nee moet dat dan antwoord ze vervolgens.
  Moderator woensdag 17 maart 2010 @ 22:45:01 #221
92034 crew  Vonkenboer
pi_79276477
Ik heb via pb wel een reactie gekregen waaruit wel duidelijk blijkt dat we niet op dezelfde lijn zitten.
Voor nu laat ik de zaken even op zijn beloop.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:51:09 #222
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_79276817
Dan is het wellicht ook handig als zij zelf even haar mening/ideeën ventileert hier.
Samen modje, samen reageren, toch?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 18 maart 2010 @ 03:19:47 #223
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_79281996
(Schaamteloze) spam (en dooie topics kicken) alhier:
welke zaag voor hardschuim plafondlijsten?
merci beaucoup
JCC's Gallery
All shall love me and despair...
  donderdag 18 maart 2010 @ 08:53:27 #224
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79283678
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb via pb wel een reactie gekregen waaruit wel duidelijk blijkt dat we niet op dezelfde lijn zitten.
Huh?
pi_79286709
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat jullie geen team zijn was al duidelijk. Ik blijf benieuwd naar de reactie van Chell, maar ook naar die van jou, Vonkie!

Maar op zijn beloop laten? Er zijn hier meerdere betrokken users die jou én je medemod om een reactie vragen.
Eeuwig vijfentwintig
pi_79287128
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:48 schreef klipper het volgende:

Is dat omdat het haar niets uitmaakt, en ze toch weinig feeling heeft met K&W of weet ze niet wat te zeggen?

Mooie analyse, klipper, ik denk dat het haar geen zak interesseert. (Excusez le mod )
Eeuwig vijfentwintig
pi_79289717
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:58 schreef Reese het volgende:

[..]

Mooie analyse, klipper, ik denk dat het haar geen zak interesseert. (Excusez le mod )
Dank je, misschien is het gewoon tijd dat er toch iets meer gaat gebeuren.
Hetzij dat Chell de eer aan zichzelf houd en de handdoek in de ring gooit, hetzij dat FOK zelf ingrijpt en dit forum toch levendig probeert te houden.

Op zich kan ik vonkenboer wel begrijpen, het is erg lastig om een collega af te vallen, zeker als je je aangevallen voelt.
Maar vonkenboer begrijpt heus wel dat het op deze manier niet verder kan.

Eens zullen er toch spijkers met koppen geslagen moeten gaan worden.

Ik verwacht ook niet dat de mensen vinden dat vonkenboer het superslecht doet, natuurlijk kan het altijd beter maar zoals hij zelf ook aangeeft niet heel zijn leven draait om FOK, wat dan ook zeer te begrijpen is.

Maar het is natuurlijk absurd dat de andere mod (Chell) wel voldoende tijd heeft om te fokken, ze reageert tenslotte in zeer veel topic's maar geen tijd weet te vinden om langs te komen in K&W.
Zo iemand moet dus geen mod zijn maar vervangen worden.

Misschien is het ook verstandiger om het aantal mod's naar 3 te brengen, ieder met zijn eigen specialiteiten, bijvoorbeeld technisch maar ook organisatorisch, de een is nu eenmaal goed in het organiseren van klusawards en prijzen, een ander of wooninrichting en weer een ander op technisch gebied.

Vonkenboer, ik zou als ik jouw was het er in ieder geval niet bij laten en desnoods aan enkele forumadmin's advies vragen met hoe verder te gaan, maar dat er iets moet gebeuren wordt steeds duidelijker.

Tegenwoordig geef ik forumverziekers maar gelijk aan bij een forumadmin, dan weet ik tenminste zeker dat er gelijk wat mee gedaan wordt.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 maart 2010 @ 12:20:02 #228
95752 crew  Chell
Kluns
pi_79290369
Ik heb wel degelijk feeling met dit subforum (hoewel meer het wonen deel dan het klussen, maar dat zou geen probleem moeten zijn). Ik heb echter géén feeling met mijn medemod, waardoor ik al een hele tijd het gevoel heb dat we langs elkaar heen werkten en waardoor mijn lol wel steeds minder werd. Tel daarbij het debacle van de klusprijzen van vorig jaar op (waar jullie nog maar een deel van mee hebben gekregen) en de weinige respons op andere verzoekjes voor leuke acties.

Hoewel jullie terecht klagen, denk ik dat jullie ook best de hand in eigen boezem mogen steken: het zijn niet alleen de mods die een forum leuker moeten maken.

Maar goed, ik heb inmiddels achter de schermen mijn vertrek aangekondigd
pi_79290636
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:20 schreef Chell het volgende:
Ik heb wel degelijk feeling met dit subforum (hoewel meer het wonen deel dan het klussen, maar dat zou geen probleem moeten zijn). Ik heb echter géén feeling met mijn medemod, waardoor ik al een hele tijd het gevoel heb dat we langs elkaar heen werkten en waardoor mijn lol wel steeds minder werd. Tel daarbij het debacle van de klusprijzen van vorig jaar op (waar jullie nog maar een deel van mee hebben gekregen) en de weinige respons op andere verzoekjes voor leuke acties.

Hoewel jullie terecht klagen, denk ik dat jullie ook best de hand in eigen boezem mogen steken: het zijn niet alleen de mods die een forum leuker moeten maken.

Maar goed, ik heb inmiddels achter de schermen mijn vertrek aangekondigd
Jammer Chell!
Maar inderdaad de mods zijn niet de enigen die het subforum K&W maken.
pi_79290927
Tja, wat moeten we daar nu op zeggen.

Dat jullie niet samen konden werken is iedereen allang duidelijk.
De reden waarom niet.

Wel is het zo dat vonkenboer( hoe slecht dan ook) hier toch nog regelmatig komt terwijl jouw bezoekjes op 1 hand te tellen zijn.

Je had dus ook bij een forumadmin advies kunnen inwinnen of in overleg gaan.

Natuurlijk ligt de fout niet bij 1 persoon in het bijzonder, ook FOK zelf is hier schuldig aan, ze hadden gewoon van hogerhand moeten ingrijpen.

Je kan bijvoorbeeld zeggen wat je wilt van marsepein, maar toen hij het te druk kreeg met andere dingen heeft hij zichzelf keurig teruggetrokken.

Als het echter klopt wat je zegt, en de ervaring is dat er altijd wel een kern van waarheid inzit, dan is het misschien beter als jullie alletwee opstappen.

Feit is en blijft dat jullie beiden niet ingegrepen hebben en het dus allebei op zijn beloop lieten.
De een door minder aanwezig te zijn, en de ander door niet minder aanwezig te zijn op fok, maar juist in de subforums waar ze wel d'r ei kwijt kon.

Natuurlijk weten we waarschijnlijk niet alles, maar FOK zelf zal dat wel weten en misschien kunnen jullie samen in overleg beslissen wie weg moet en wie mag blijven.
pi_79291122
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jammer Chell!
Maar inderdaad de mods zijn niet de enigen die het subforum K&W maken.
Klopt helemaal maar ze zijn wel de enigen die spam, geklier en forumverziekers kunnen verwijderen waardoor het forum gezellig blijft.

Sommige nieuwkomers worden soms zo in de zeik gezet of afgebrand dat ze wel 3 keer nadenken om terug te komen, mod's zijn er juist voor om het geheel gezellig te houden.
Natuurlijk kunnen ze niet 24 uur per dag controleren rn reageren, maar enkele dagen achter elkaar niet aanwezig zijn of geeneens de topic's controleren 1 x per dag uitgezonderd vakanties moet geen probleem zijn.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 maart 2010 @ 12:43:08 #232
95752 crew  Chell
Kluns
pi_79291221
Dat er helemaal niks is gebeurd is niet waar, maar dat heeft vooral achter de schermen plaatsgevonden. Gesprekken over samenwerking e.d. zijn geen dingen die je voor de schermen voert.

Ik ga ook verder niet in op het hoe, wat en waarom. Dat was iets tussen mij en Vonk. Elkaar zwarte pieten toeschuiven heeft geen enkele zin en wil ik ook niet. We passen niet bij elkaar als team, als personen, daar komt het gewoon op neer. We hebben een andere manier van reageren, communiceren. Ik ben een andere manier van omgaan met collegamods gewend...en dat veranderde helaas niet tussen ons, ondanks pogingen.

En de beslissing wie er vertrekt is al gevallen. Tenminste, ik heb die beslissing genomen voor mezelf. En ja, dat had ik wellicht eerder moeten doen, ik heb ook al een paar keer op het punt gestaan. Maar ik hoopte toch op een verandering.
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:43:48 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79291241
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:35 schreef klipper het volgende:
Je kan bijvoorbeeld zeggen wat je wilt van marsepein, maar toen hij het te druk kreeg met andere dingen heeft hij zichzelf keurig teruggetrokken.
Daar ging ook heeeeeeeeeeeeeeel lang overheen als ik me niet vergis.

Ja, ik lees mee... Blijft toch een beetje mijn kindje.

Oh, en los van waar het probleem ligt hoop ik wel dat er een goeie oplossing gevonden wordt want het is zo zonde van K&W.
pi_79291338
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh, en los van waar het probleem ligt hoop ik wel dat er een goeie oplossing gevonden wordt want het is zo zonde van K&W.
Mee eens en bovendien, je moet het maar willen zoveel tijd in een forum steken.
Dus sowieso hulde voor degenen die het doen
pi_79292484
quote:

Ik sluit me hier bij aan.
pi_79306409
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:20 schreef Chell het volgende:
Tel daarbij het debacle van de klusprijzen van vorig jaar op (waar jullie nog maar een deel van mee hebben gekregen) en de weinige respons op andere verzoekjes voor leuke acties.
Beetje eenzijdig he

Bedankt voor de inmiddels al vele uren die je in FOK! gestoken hebt. In dit soort toch wat geëmotioneerde stukjes worden vaak te harde woorden gebruikt die dan de indruk geven dat het allemaal klote was en er niets van deugde. Ik maak me daar ook vaak schuldig aan, waarvoor excuses. Want wat schieten we daar nou eigenlijk mee op, behalve dan dat je met terugwerkende kracht je eigen en andermans plezier in wat je doet gaat bederven.

Het was natuurlijk niet altijd klote. Absoluut niet. Je hebt ook lang meegebouwd aan onze site, op FOT en hier. Waarvoor dus zoals gezegd mijn gemeende dank. En heel onverdiend, voor jou en voor iedereen, dat het dan in zo'n ontlading afloopt. Maar goed, daar zijn we mensen voor he

[ Bericht 43% gewijzigd door iteejer op 18-03-2010 19:45:20 ]
pi_79315425
quote:

[..]

Tja dat zijn de twee kanten van het scherm, maar dat wist ik niet.

Maar mams, is het niet eens tijd dat je thuis eens de boel op orde stelt.........

Een goed gesprek doet soms wonderen, en als dat niet helpt, dan is er altijd nog de draai om de oren.

Wel blijf ik erbij dat een mod zich toch regelmatig moet laten zien en reageert.
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 22:22:04 #238
92034 crew  Vonkenboer
pi_79315924
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:44 schreef Reese het volgende:

[..]

Dat jullie geen team zijn was al duidelijk. Ik blijf benieuwd naar de reactie van Chell, maar ook naar die van jou, Vonkie!

Maar op zijn beloop laten? Er zijn hier meerdere betrokken users die jou én je medemod om een reactie vragen.
Als moderators van K&W pasten wij qua persoonlijkheden (zoals als chell zelf ook al zegt) gewoon niet echt bij elkaar; we hebben daar achter de schermen in het verleden berichten over uitgewisseld en we hebben geprobeerd daar aan te werken en in mijn ogen is er de afgelopen maand(en) zeker wel vooruitgang geboekt. Helaas heeft dat niet mogen baten

Ik had had ik de zaken (een dag of twee terug) bij een FA aangekaart en daardoor hier nog niet inhoudelijk gereageerd. In ieder geval had ik het probleem liever anders opgelost zien worden dan dat één van de ons op zou moeten stappen.

Na mijn mening was dat niet noodzakelijk geweest.

Niettemin wil ik Chell toch bedanken voor haar inzet van de afgelopen tijd
pi_79316242
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:22 schreef Vonkenboer het volgende:

Ik had had ik de zaken (een dag of twee terug) bij een FA aangekaart en daardoor hier nog niet inhoudelijk gereageerd. In ieder geval had ik het probleem liever anders opgelost zien worden dan dat één van de ons op zou moeten stappen.

Jammer inderdaad

Maar zou zeggen lets make it happen
pi_79317728
Het lijkt me ook onzin dat Chell nu alleen de zwarte piet toegespeeld krijgt (wat een rare uitdrukking eigenlijk ). Het betreft hier het niet of nauwelijks zichtbaar zijn van twee moderators, zowel Chell als Vonkenboer. Want er worden hier nu allerlei veren in bevallige bipsen gestoken, maar dat vind ik wat overdreven. Daar heb ik me echter al eerder over uit gelaten.

Hoewel het me mij niet verbaast, vind ik het wel bijzonder raar dat twee mods geen 'klik' hebben en daarom vervolgens weinig actief zijn. En dat is blijkbaar niet iets van de laatste tijd, maar speelt in ieder geval al een jaar. Dat is doorsudderen en 'op zijn beloop laten' in het kwadraat.

Daarnaast vind ik het ook nog een slecht excuus, want of je persoonlijkheid nou wel of niet bij die van je collegamod past, een spelfout in een titel of het verwijderen van een spamlinkje is toch zo gebeurd? En zowel het reguliere modwerk als de extra inzet die je van een betrokken moderator kunt verwachten mis ik bij beide mods. Ik zou het gek vinden als alleen Chell op zou stappen. Dan is het probleem ook helemaal niet opgelost.

Ik herhaal mezelf maar even:
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:38 schreef Reese het volgende:
Dus hup, schup onder je kont en onder die van Chell. Vraag je beiden af wat je toegevoegde waarde is op K&W, organiseer een persconferentie of maak er samen wat leuks van.
Eeuwig vijfentwintig
pi_79318706
En mag ik nog even zeggen dat ik de posts van klipper heel verwarrend vind? Ja, danku, ik vind de posts van klipper heel verwarrend.

Het ene moment ben ik het volledig met je eens en dan zet je vervolgens in je volgende alinea de grootste onzin Indien gewenst kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.
Eeuwig vijfentwintig
pi_79319042
Oh, dit wordt drie-op-een-rij.

Ik had nog een paar vragen aan Vonkie
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 22:22 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

[quote]Als moderators van K&W pasten wij qua persoonlijkheden (zoals als chell zelf ook al zegt) gewoon niet echt bij elkaar; we hebben daar achter de schermen in het verleden berichten over uitgewisseld en we hebben geprobeerd daar aan te werken en in mijn ogen is er de afgelopen maand(en) zeker wel vooruitgang geboekt. Helaas heeft dat niet mogen baten
Kun je voorbeelden noemen van die voortgang? Of bedoel je bij mod-overleg áchter de schermen?
quote:
Ik had had ik de zaken (een dag of twee terug) bij een FA aangekaart en daardoor hier nog niet inhoudelijk gereageerd.
Maar uit Chell's verhaal blijkt dat jullie moeizame samenwerking al vanaf het begin is, waarom kaart je het dan pas twee dagen geleden aan bij de FA's?
quote:
In ieder geval had ik het probleem liever anders opgelost zien worden dan dat één van de ons op zou moeten stappen.
Na mijn mening was dat niet noodzakelijk geweest.
Ik ben het met je eens dat het niet helemaal 'eerlijk' is dat Chell nu alleen opstapt. Wat had in jouw ogen wél noodzakelijk geweest? Hoe had jij het tij willen keren? Of ben je het helemaal niet eens met de posts van de afgelopen dagen en weken?

Ik ben oprecht benieuwd naar jouw ideeën daarover. Dus gelieve niet te verwijzen naar lopend overleg met de FA's, je medemod, achter de schermen, pb's of weet ik wat. Laat gewoon eens weten wat jouw visie is.
Eeuwig vijfentwintig
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:43:35 #243
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79319649
Het lijkt verdorie wel een PvdA-congres.

Maar ik sta dus wél achter Chells keuze om nu voor haar privéleven te kiezen. Het lijkt me evident dat het hier niet lukte voor haar, als mod.
Ik heb wel wat moeite met Chells argumentatie. Dat het met je medemod niet klikt... ach ja. Is daar niet omheen te werken als je gek bent op jouw forum? Kom op zeg.
En hand in eigen boezem voor de users? Die hand in de boezem was er heus hoor! Kijk even terug op jullie forum, zeg, het afgelopen jaar. Jullie waren er niet, maar de users wel. Dat er nog zo veel gebeurde, is aan de users te danken. Hoezo moeten zij een hand in eigen boezem steken? Vrij schandalig om het op hen af te wentelen.

En diezelfde users hebben al eerder aan de bel getrokken bij jullie. Waar geen respons op kwam.
pi_79323033
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 23:20 schreef Reese het volgende:
En mag ik nog even zeggen dat ik de posts van klipper heel verwarrend vind? Ja, danku, ik vind de posts van klipper heel verwarrend.

Het ene moment ben ik het volledig met je eens en dan zet je vervolgens in je volgende alinea de grootste onzin Indien gewenst kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.

Aangezien ik niet alles precies weet, moet je je mening soms kunnen aanpassen.

Aan de ene kant vind ik dat ze beiden moeten opstappen.
Chell omdat die niet of nauwelijks op het forum actief was en vonkenboer omdat hij er een puinhoop van maakt.

Natuurlijk weet ik niet wat er zich achter de schermen afgespeeld heeft of wat users gezegd hebben in persoonlijke mails.

Aan de andere kant hoeven ze van mij niet op te stappen.
Het is best lastig om een forum in goede banen te lijden terwijl je niet met elkaar overweg kan.

Dat de een dan wegblijft is dan te begrijpen, dat de ander dan fouten maakt en minder aanwezig is ook.

Alles bij elkaar opgeteld, ben ik bang dat het tussen die twee in ieder geval niet meer goed komt.
Tel daarbij op dat geen van beiden en/of fok zelf er zichtbaar voor de users weinig aan gedaan hebben.
Stel ik dat het beter is als ze beiden opstappen.

Waar twee kijven hebben er twee schuld en samen uit samen thuis.

Dus beiden blijven of beiden stappen op, is mijn mening.
Echter zoals eerder gezegd zijn er verzachtende omstandigheden.
En mijn mening is er 1 van velen.

Persoonlijk vind ik de keuze van Chell om te stoppen een goede keuze van haar, wel vind ik het jammer dat ze weggaat, zeker als dit naar aanleiding zou zijn geweest van opmerkingen van users.
Een goede discussie moet namelijk mogelijk zijn.
En aangezien Chell opstapt vind ik het een slechte keuze van Vonkenboer om niet op te stappen.
Maar 1 of beiden zouden in ieder geval de huidige zaken moeten afhandelen.
pi_79323041
Wat wel een leuke bijkomstigheid is, is dat dit slowchat topic eindelijk een beetje vaart begint te krijgen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 07:56:03 #246
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79323392
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 06:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de keuze van Chell om te stoppen een goede keuze van haar, wel vind ik het jammer dat ze weggaat, zeker als dit naar aanleiding zou zijn geweest van opmerkingen van users.
Dat vind ik dan weer een prima reden om op te stappen.

En Vonk, wat doe jij eigenlijk? Hoe zie jij dit verder? Want het is niet zo, dat nu opeens alles is opgelost natuurlijk.
pi_79324278
My 2 cents:
Als het laatste dagen een voorbeeld is van een slow chat met vaart, dan hoeft het van mij weer niet.

Er zijn andere sc die zg. harder gaan ofwel racen.
Vaak zijn dat meer dagboekuitingen of variaties op tweets.
Die mensen blijken elkaar te kennen en te meeten een aantal xx per jaar.

Het verschil in SC's is mij al eens opgevallen, nadat ik hier en daar eens ging meelezen.
Ik denk dat het komt omdat K&W'ers drukker zijn met klussen in hun vrije tijd.
En als er vragen zijn, gooien ze die in hun eigen topic, die dan af en toe ontaarden in een sc.
Alah. Marsepein was daar strenger in.

Zoals ik eerder schreef: de users maken eigenlijk het Klusforum.
Er zijn weer flink aantal nieuwe bijgekomen ondanks het moddergedoe dat nu aan de kaak wordt gesteld.
Zelfs !!! er zijn meer onbekende users die stemmen bij de Klusaward dan bekende users int forum.
En dan nog valt het aantal stemmers mij vies tegen: ongeveer 25 users.
Laat ik daarover eens beginnen.

Als VB er zin inheeft - na al dit gedoe - kan hij in de genomineerde topics een oproep plaatsen om te stemmen vóor zondag.
De laatste opmerking er even tussendoor.

Het is handig dat een electrotechnisch man af en toe dat soort vragen kan beantwoorden en/of kanttekeningen kan plaatsen.
En op verzoek een topictitel wijzigen.

Wat is er dan nog meer nodig ?
Leuker kunnen de users het niet maken, toch !

En anders stel ik Klipper voor als mede mod.
Die is toch ook regelmatig te lezen in K & W. met ter zake kundige aanvullingen.
Zou je dat willen , Klipper? Gevraagd worden als mede mod in K & W?
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:22:28 #248
104367 Thrackan
new and improved
pi_79324906
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 07:01 schreef klipper het volgende:
Wat wel een leuke bijkomstigheid is, is dat dit slowchat topic eindelijk een beetje vaart begint te krijgen.
Ontzettend, ik zie hier als K&W-lurker alleen maar interne strubbelingen voorbij komen Ook niet echt een promotieplaatje voor dit forum.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_79325100
Ik vind het jammer wat er nu gebeurd, maar dat het niet goed ging met de moderatie was duidelijk te merken.Ik lurk al jaren mee en heb hier al verschillende moderatoren voor bij zien komen, oa Duderella, Brighteyes, Conflict en Marsepein die met strakke hand maar ook met leuke opmerkingen het forum levendig hielden, iets wat hier het laatste jaar ver te zoeken was.
Hoop dat er een goede oplossing gevonden word en dat we weer met plezier op dit forum mee kunnen lezen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 09:49:17 #250
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_79325557
Maar goed, nu houden we dus een mod over die twee avonden in de week vrij is, in die twee avonden ook ongetwijfeld andere dingen moet doen..

Dat lijkt me uberhaupt geen basis om mod te zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')