abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 maart 2009 @ 10:49:10 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67513563

Jenson Button | 19 Januari 1980 | 156 GP's | 4 Pole Positions | 16 Podiums | 2 Overwinningen

Debuut:
GP Australië, 2000

Teams:
  • 2000-2000 BMW WilliamsF1 Team
  • 2001-2002 Mild Seven Renault F1 Team
  • 2003-2005 Lucky Strike BAR Honda
  • 2006-2006 Lucky Strike Honda Racing F1 Team
  • 2007-2008 Honda Racing F1 Team
  • 2009- Bramwn GP F1 Team

    Biografie
    Vanaf zijn eerste kartrace is het duidelijk dat Jenson Button over bijzondere gaven beschikt. Hij start bij zijn debuut van de laatste plaats op de grid, maar haalt in de loop van de race alle deelnemers in om uiteindelijk te winnen. De Britse Super Prix is voor hem.

    Het jaar erna wint hij zijn eerste titel: hij wordt Brits Cadet-kampioen. In 1991 doet hij dat dunnetjes over door alle zes de races te winnen. Bovendien wordt hij eerste in het Open Britse kampioenschap. Ook in 1992 gaat Button door met het opeisen van de eerste plaats. Hij wordt Brits kampioen bij de junioren en pakt zowel in 1992 als '93 opnieuw de titel in het Open Brits kampioenschap. In 1994 wordt Button vierde in het Britse juniorenkampioenschap. Verder wint hij één race in het Europees en twee races in het Italiaanse juniorenkampioenschap Intercontinental A.

    In 1995 begint het echt grote werk. Button wordt eerste in het ICA Italiaans kampioenschap. Bovendien gaat hij in het wereldkampioenschap Formule A als tweede over de streep. In 1996 gaat het even wat minder, maar het jaar erna komt Button terug met de mooiste successen in zijn kartloopbaan. Hij wordt de jongste winnaar ooit van het Europees Super A-kampioenschap en pakt de Ayrton Senna Memorial Cup in Japan.

    Het is inmiddels de hoogste tijd om over te stappen op de autoracerij. Ook daarin is Button meteen succesvol. Hij wint het Brits kampioenschap Formule Ford en wordt tweede in het Europees kampioenschap. Bovendien wordt hij officieus wereldkampioen door het Formule Ford Festival op het circuit van Brands Hatch naar zich toe te trekken. In 1999 is Button met een derde plaats in het eindklassement de beste eerstejaars in het Britse kampioenschap Formule 3. Hij wint driemaal.

    Button is hot en het Williams-team lijft hem na enkele tests in. Zijn razendsnelle entree in Formule 1 komt echter in gevaar als de FIA hem niet zomaar een superlicentie toekent. Omdat Button slechts twee jaar autosport op zijn cv heeft staan, acht een aantal FIA-commissarissen het niet zonder meer verantwoord om de jongeling te laten racen. Hij moet in de wintertests aantonen dat hij uit het juiste hout gesneden is.

    Onder uiterst lastige omstandigheden rijdt Button de door de FIA vereiste kilometers in de Williams-bolide. Zowel in Zuid-Afrika als op het Engelse Silverstone test hij op natte circuits. Tijdens de tweedaagse testsessie op de Engelse baan spint hij desondanks slecht één keer van het asfalt. Op de laatste dag van het wintertestseizoen brengt hij op Silverstone bovendien de snelste tijd op zijn naam. Hoewel zijn optredens nog wisselvallig zijn, lijkt Williams met Button inderdaad een groot talent in huis te hebben gehaald. Hij scoort in zijn eerste Formule 1-seizoen 12 punten, goed voor een achtste plaats in het wereldkampioenschap. Vooral fraai is zijn derde startplaats op Spa-Francorchamps.

    Desondanks wordt Button voor twee seizoenen uitgeleend aan Benetton (Renault). De eerste helft van 2001 verloopt uiterst moeizaam voor Button, die meestal in de buurt van de Minardi's rondrijdt. In de tweede helft van het jaar gaat het wat beter, en de vijfde plaats in Duitsland is zonder meer keurig. Button krijgt echter aanhoudende krtitiek te verduren, omdat teamgenoot Fisichella telkens sneller is in de kwalificaties. En ook in de races delft Button meestal het onderspit tegen de Italiaan. Niettemin blijft Button in 2002 bij het team, dat wordt omgedoopt tot Renault.

    Button rehabiliteert zichzelf in zijn tweede seizoen onder Renault-vlag. Hij begint het seizoen sterk met vierde plaatsen in Maleisië en Brazilië en ook verder in het jaar scoort de Engelsman regelmatig punten. Het is echter niet voldoende om in 2003 bij de Régie te mogen blijven. Tijdens de Grand Prix van Frankrijk maakt Renault officieel bekend dat testrijder Fernando Alonso het stoeltje van Button overneemt, tot groot ongenoegen met name van de Britse pers. Enkele dagen later onthult Button zijn overgang naar British American Racing in 2003. Het contract met Williams is ontbonden. Button beëindigt het seizoen als zevende in de WK-eindstand, met veertien punten.

    Jenson Button maakt in 2003 een moeilijke entree bij BAR-Honda. Oud-gediende Jacques Villeneuve ontvangt de Engelsman uitermate koeltjes (,,hij moet eerst mijn respect maar eens verdienen") en de sfeer wordt er niet beter op als de Canadees in Melbourne een goed teamresultaat verpest door pal voor Button de pit in te duiken. De Engelsman laat zich echter niet van de wijs brengen ondanks een zware trainingscrash in Monaco, en finisht regelmatig in de punten. Hij scoort zelfs fraaie vierde plaatsen in Oostenrijk en Japan, en ligt in Amerika, als het regent, zelfs gedurende vijftien ronden aan de leiding. Button beëindigt het seizoen als negende, met zeventien punten.

    Jenson Button is in 2004 zonder overdrijven de verrassing van het jaar. De Engelsman verovert knap pole-position in de Grand Prix van San Marino en klimt maar liefst tien keer op het podium. Vier maal finisht hij als tweede (San Marino, Monaco, Duitsland en China) en eindigt achter de ongenaakbare Ferrari-coureurs als derde in het wereldkampioenschap met 85 punten. Alleen een Grand Prix-zege ontbreekt. De verbazing is groot als Button in de zomer aankondigt per 2005 terug te gaan naar Williams-BMW. BAR-teambaas Dave Richards vecht het aanstaande vertrek aan bij de Contract Recognition Board en krijgt op alle fronten gelijk. Button moet in 2005 zijn contract bij BAR uitdienen. Hetgeen de Engelsman zonder morren zegt te willen doen.

    Dat doet hij dan ook. Maar helemaal zonder morren is het niet. De Brit stelt zijn mening bij en halverwege het seizoen laat hij doorschemeren dat hij het liefst toch bij BAR wil blijven. De overname van Honda is voor hem de doorslaggevende reden om niet te willen vertrekken. Hij krijgt zijn zin, maar niet voordat er met Williams overeenstemming is bereikt over het betalen van een afkoopsom. Het is meteen het hoogtepunt van Buttons seizoen, en dat zegt veel. Dieptepunten zijn er te over: de vroege uitvalbeurt in Maleisië, de diskwalificatie in San Marino gevolgd door een schorsing voor de illegale collector-tank. Ook crasht hij in Canada terwijl hij op weg lijkt naar zijn eerste podiumplek van het jaar.

    In Frankrijk is hij los en scoort hij de eerste punten van het seizoen voor BAR. Vanaf dat moment zal hij alle resterende races in de punten eindigen. Ook mag hij twee keer op komen draven bij de huldiging, want zowel in Duitsland als in België eindigt hij als derde. Voor 2006 zijn de verwachtingen veel hoger, want het wordt tijd voor die eerste zege. Dat weet Button en dat weet ook Honda.

    Button voegt daad bij woord en wint na meer dan honderd races dan eindelijk de knotsgekke regenrace in Hongarije. De Engelsman start als veertiende en ziet de een na de andere coureur uitvallen. Button houdt zijn hoofd koel en komt als eerste over de streep. Volgens teambaas Nick Fry heeft de zege Buttons zelfvertrouwen veel goeds gedaan. Er is een last van zijn schouders gevallen, dat straalt hij uit, waardoor het team ook meer vertrouwen heeft gekregen. ‘Het grote moeten’ is er dus af.

    Button is een constante coureur, die zich sterk kwalificeert, zijn positie in de race goed weet te verdedigen en vrijwel altijd foutloos rijdt. Hij heeft het in zich om bij de top van het veld te horen. Maar ook in 2007 valt of staat alles met de prestaties van de nieuwe Honda.



    Valt, blijkt al snel. Het seizoen is een aanfluiting. Button eindigt slechts drie keer in de punten, waarvan twee keer als achtste. Dankzij een vijfde plaats in China sprokkelt hij toch nog zes puntjes bij elkaar, maar dat is niets vergeleken met de 56 punten die hij in 2006 haalde. De Honda is niet vooruit te branden, getuige ook het puntenloze seizoen van Buttons teamgenoot Rubens Barrichello.

    Wat de Brit siert, is dat hij geen moment openlijk kritiek geeft op zijn team. Hij geeft niet op, maar werkt koel verder aan de verbetering van de auto. Want, zo zegt hij, anders wordt het in 2008 ook niets. Zijn geduld wordt beloond wanneer Honda eind 2007 Ross Brawn als teambaas aanstelt. Een hele opkikker voor Button, die weer hoop heeft op betere tijden.

    Maar de situatie bij Honda, en dus ook voor Button, ontwikkelt zich steeds meer tot een ramscenario. Brawn mag dan misschien wel de nieuwe teambaas zijn, hij is eigenlijk te laat aangesteld om nog grote invloed uit te oefenen op de auto van 2008. Button ondervind het aan den lijve, want de coureur komt gedurende het seizoen niet vooruit. Meer dan drie WK-punten weet hij niet bij elkaar te sprokkelen.

    Het wordt allemaal veel erger als Honda korte tijd na afloop van het seizoen aankondigt de stekker uit de Formule 1 te trekken. Button blijft werkloos achter en zijn toekomst is onzekerder dan ooit. Maar het verlossende woord komt van Ross Brawn. Die redt op het laatste moment het team van de ondergang en doopt het om tot Brawn GP. Een nieuw privé-team is geboren en Button heeft weer werk.

    Bij de wintertests blijkt de BGP001 als een speer te gaan en voor het eerst sinds lange tijd mag Button zich weer bij de top voegen, ook al zijn het nog maar wintertests. Brawn GP heeft een goede indruk achtergelaten en de verwachintingen voor het seizoen zijn hooggespannen.
    bron



    [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 29-03-2009 11:13:20 ]
  •   zondag 29 maart 2009 @ 10:50:55 #2
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67513583


    Door zo ongeveer heel Groot-Brittannië afschreven met de komst van Hamilton, maar na dit weekend staat Button weer op de kaart.
    Het gaat een mooi jaar worden.
    pi_67513686
    Button
      zondag 29 maart 2009 @ 11:03:51 #4
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_67513750
    Button
    Al die jaren van fan zijn beginnen nu eindelijk vruchten af te werpen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_67513761
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 10:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    [ afbeelding ]

    Door zo ongeveer heel Groot-Brittannië afschreven met de komst van Hamilton, maar na dit weekend staat Button weer op de kaart.
    Het gaat een mooi jaar worden.
    En hij voorspelde het al begin 2008. Hilarisch dat het nog uit lijkt te gaan komen ook.

    En nu al 7 punten meer dan vorig seizoen.
      zondag 29 maart 2009 @ 11:06:05 #6
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67513775
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 11:05 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    En hij voorspelde het al begin 2008. Hilarisch dat het nog uit lijkt te gaan komen ook.
    Nou worden dat soort voorspellingen wel vaker gedaan door coureurs en teams.
    Wel knap trouwens want begin 2008 waren nog bij lange na niet alle regelwijzigingen voor het 2009 seizoen uitgewerkt.
    pi_67513794
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 11:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Nou worden dat soort voorspellingen wel vaker gedaan door coureurs en teams.
    Klopt, maar het was met de vorm van, toen nog Honda, nogal een lachwekkend statement. Blijkt hij het dus goed gezien te hebben met betrekking tot 2009.
    quote:
    Wel knap trouwens want begin 2008 waren nog bij lange na niet alle regelwijzigingen voor het 2009 seizoen uitgewerkt.
    Volgens mij zat Ross Brawn in het technische team dat de nieuwe regels moest uitwerken. Dus hij zat dicht bij de bron.

    Zit een foutje in de OP. Staat Bram GP i.p.v. Brawn. Al klinkt Bram toffer.

    -Edit-

    Dit bericht hoor natuurlijk gewoon in dit topic:
    quote:
    Button gaat voor titel in 2009

    13 januari 2008

    Jenson Button kende in 2007 een van de slechtste seizoenen uit zijn carrière, maar hij denkt dat Honda een positieve ommekeer kan maken om volgend jaar al om de titel te strijden. Volgens de Brit speelt de komst van Ross Brawn hierbij een rol.

    "Ik ben zo blij met Ross", vertelde Button tijdens de Autosport International show. "Toen hij voor het eerst bij het team kwam, kreeg hij het grootste applaus dat ik ooit heb meegemaakt. Hij zal natuurlijk niet in zijn eentje het team volledig verbeteren, maar hij is nu al goed bezig en zijn manier van werken heeft het team al wel een flink stuk veranderd."

    "Ik denk dat we in 2008 een stuk meer vooraan meedoen dan vorig jaar en in 2009 moeten we mee kunnen strijden om de titel", vervolgde hij. "Als we de juiste auto ervoor hebben, dan wint dit team het wereldkampioenschap. Als team zijn we erg sterk. Na een slecht jaar als 2007 beseften we dat er iets moest veranderen en dat hebben we gedaan. Ik kijk uit naar de toekomst met Honda."
    pi_67517503
    Ik vind het echt super voor Button, die man verdient het dubbeldwars.

    Maar...

    Ik denk niet dat hij serieus mee kan doen om het kampioenschap dit jaar. Andere teams zullen KERS krijgen of die diffusers overnemen, dan is Brawn niet meer de allerbeste. Ik denk dat Ferrari en BMW hard terug gaan slaan in Sepang.
    's Avonds een man, overdags rustig an
    pi_67525750
    Geweldig voor Button en Brawn GP
      zondag 29 maart 2009 @ 19:31:56 #10
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_67525904
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 14:13 schreef Burnie88 het volgende:
    Ik vind het echt super voor Button, die man verdient het dubbeldwars.

    Maar...

    Ik denk niet dat hij serieus mee kan doen om het kampioenschap dit jaar. Andere teams zullen KERS krijgen of die diffusers overnemen, dan is Brawn niet meer de allerbeste. Ik denk dat Ferrari en BMW hard terug gaan slaan in Sepang.
    BMW (kubica) misschien, Ferrari ligt op het moment nog te ver achter op Brawn naar mijn mening
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zondag 29 maart 2009 @ 21:15:11 #11
    37554 CloseToTheEdge
    I get up, I get down
    pi_67529281
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 14:13 schreef Burnie88 het volgende:
    Ik vind het echt super voor Button, die man verdient het dubbeldwars.

    Maar...

    Ik denk niet dat hij serieus mee kan doen om het kampioenschap dit jaar. Andere teams zullen KERS krijgen of die diffusers overnemen, dan is Brawn niet meer de allerbeste. Ik denk dat Ferrari en BMW hard terug gaan slaan in Sepang.
    Jij denkt dat die diffusers er volgende race al op zitten? Volgens mij moet heel de achterkant opnieuw ontworpen worden, inclusief versnellingsbak en achterwielophanging. Dat gaat nog wel even duren hoor.
      zondag 29 maart 2009 @ 21:34:57 #12
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67529894
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 21:15 schreef CloseToTheEdge het volgende:

    [..]

    Jij denkt dat die diffusers er volgende race al op zitten? Volgens mij moet heel de achterkant opnieuw ontworpen worden, inclusief versnellingsbak en achterwielophanging. Dat gaat nog wel even duren hoor.
    Dat zal idd wel ff duren.
    Maar ik verwacht wel dat Ferrari, McLaren en BMW een hoop terrein goed gaan maken in de loop van het seizoen.
    Tot die tijd is het voor die teams een kwestie van de schade beperkt houden en zorgen dat je coureurs niet compleet gefrustreerd worden. Met een beetje geluk kan je in de 2e seizoenshelft dan nog meedoen voor de titel.

    Maar op het moment heeft Brawn de beste papieren.
    pi_67540011
    Brawn en Button gebruik maken van het voordeel dat ze hebben en dat is voorlopig gebeurd. ferrari en andere teams zullen nu snel aan het ontwerpen gaan om ook een dergelijke diffuser te maken. dat kost tijd dus voorlopig geniet ik nog van de overwinningen van button.
    "Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
      donderdag 9 april 2009 @ 08:23:16 #14
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_67852753
    TVP
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 9 april 2009 @ 09:20:42 #15
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_67853705


    En dat was nummer twee.
      vrijdag 17 april 2009 @ 08:05:05 #16
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_68096016
    Ik was in Hongarije
    pi_68177431
      dinsdag 26 mei 2009 @ 22:19:26 #18
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69435373
    Brawn GP wil Button behouden voor 2010
    26 mei 2009

    Brawn GP hoopt Jenson Button te kunnen behouden voor volgend seizoen. Zo heeft teamdirecteur Nick Fry laten weten. De 29-jarige Britse coureur won dit jaar vijf van de eerste zes races van het seizoen en heeft in het kampioenschap nu een voorsprong van zestien punten op zijn teamgenoot Rubens Barrichello.

    Afgelopen winter was het nog lange tijd onzeker of het team uit Brackley dit jaar wel aan de start kon verschijnen. De renstal werd van de hand gedaan door autofabrikant Honda en werd pas drie weken voor de start van het seizoen gered door een overname van het management. Button bleef tijdens die onzekere wintermaanden trouw aan zijn team en liep daarbij het risico dat hij zonder stoeltje zou komen te staan. Zijn loyaliteit betaalt zich nu dubbel en dwars terug, want ondanks dat het team nauwelijks kon testen, wist Button te winnen in Australië, Maleisië, Bahrein, Spanje en Monaco. En Barrichello maakte er drie keer een dubbelzege van. Alleen in China werd niet gewonnen. Daar zegevierde het Duitse supertalent Sebastian Vettel.

    Fry liet in Monaco weten graag een nieuwe deal met Button te sluiten voor 2010. "Jenson rijdt al heel erg lang voor ons en we hebben samen pieken en dalen beleefd. We willen graag dat hij de rest van zijn loopbaan voor ons blijft rijden. Dat is trouwens wederzijds. Hij wil ook graag bij ons blijven. Nu er vijf races zijn gewonnen, zouden we tot een nieuwe deal moeten kunnen", zei Fry tegen persbureau The Press Association. Dat Brawn niet te lang wil wachten met het sluiten van een nieuwe overeenkomst, heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat Button met iedere zege die hij boekt, meer waard wordt. "Maar wie weet krijgen wij nu ook wel meer sponsorgeld binnen", reageerde Fry.
      maandag 19 oktober 2009 @ 09:47:14 #19
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_73834621
    quote:
    JENSON BUTTON breezed to the Formula One world crown with a brilliant fifth place in Brazil.
    Brawn's British ace roared up from 14th with some incredible early overtaking to wreck the title hopes of team-mate Rubens Barrichello (eighth after a late puncture) and Red Bull's Sebastien Vettel (fourth).

    Mark Webber's Sao Paulo victory was overshadowed by Button's glory-clinching drive as six drivers retired in a thrilling second-last race of the season.

    And Button's success also sealed the constructor's title for Brawn in their debut year - mainly based on the Brit's six wins in the first seven grands prix.

    As Button finished the last of the 71 laps, he half-yelled, half-sung: "We are the champions, my friends!... Woo-hoo-hoo-hoo! We are world champions! World champions! Woo!"

    Luckily for him, only his singing was off-key on a day when he confounded critics of his recent cautious tactics with a confident, attacking drive.

    Later, out of his car, Button said: "It's really amazing... my voice has gone!

    Read more: The Sun
    pi_73834771
    Een van de fairytale stories in de formule 1.

    Een jaar geleden leek zijn F1-loopbaan misschien wel voorbij. En dan nu wereldkampioen.

    Zo zie je maar dat je nooit de hoop moet opgeven.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 oktober 2009 @ 09:57:01 #21
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_73834820
    Briljante race gisteren.
    Button reed z'n beste race sinds Turkije en heeft verdiend gewonnen.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_73834892
    Soms moet je inderdaad 'the hard way' voor je punten vechten. Hij liet dit jaar zien dat ook te kunnen.
      maandag 19 oktober 2009 @ 11:26:36 #23
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_73837032
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 09:57 schreef Netsplitter het volgende:
    Briljante race gisteren.
    Button reed z'n beste race sinds Turkije en heeft verdiend gewonnen.
    Misschien niet de beste in mijn ogen, maar ik heb het begin gemist.

    Button had een auto die bij hem paste, tot Turkije. Daarna werd door het ontwikkelen de auto voor hem niet prettiger te besturen, maar wel voor Rubens (lijkt het). Toch knap steeds het maximale er uit proberen te halen, zelf geen fouten gemaakt en iedere race finishen op Spa na. Dat maakt Button de terechte kampioen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 19 oktober 2009 @ 11:59:00 #24
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_73838142
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 11:26 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Button had een auto die bij hem paste, tot Turkije. Daarna werd door het ontwikkelen de auto voor hem niet prettiger te besturen, maar wel voor Rubens (lijkt het).
    Ik denk dat het een combinatie van factoren was. Op de eerste plaats zat de concurrentie natuurlijk niet stil, zeker de grote teams staan bekend om hun gigantische R&D mogelijkheden gedurende het seizoen. Brawn moest toezien hoe de concurrentie dichterbij kwam.
    Vanaf dat moment begon de voorsprong van Button langzaam te slinken, ieder weekend. Waardoor de druk ook met elke Grand Prix groter werd.
    En ineens was de onbevangen snelheid van Button weg, zat het hem tegen in de kwali en klaagde hij over de auto. Terwijl het Barrichello juist makkelijker leek te gaan. Dat zat zeker ook tussen de oren hoor.
      maandag 19 oktober 2009 @ 12:34:28 #25
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_73839250
    quote:
    Op maandag 19 oktober 2009 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Ik denk dat het een combinatie van factoren was. Op de eerste plaats zat de concurrentie natuurlijk niet stil, zeker de grote teams staan bekend om hun gigantische R&D mogelijkheden gedurende het seizoen. Brawn moest toezien hoe de concurrentie dichterbij kwam.
    Vanaf dat moment begon de voorsprong van Button langzaam te slinken, ieder weekend. Waardoor de druk ook met elke Grand Prix groter werd.
    Ik denk juist dat hij goed met de druk om kon gaan, zeker als je het in verhouding tot Rubens ziet, die ook wat weg zakte.
    quote:
    En ineens was de onbevangen snelheid van Button weg, zat het hem tegen in de kwali en klaagde hij over de auto. Terwijl het Barrichello juist makkelijker leek te gaan. Dat zat zeker ook tussen de oren hoor.
    Bedenk de opmerkingen over de banden dan ook nog eens. WTF did we do to this car! floepte er niet in slechts 1 race uit
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')