abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 maart 2009 @ 11:18:35 #51
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67513929
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:16 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wilders heeft gewoon de fokking X-factor!
Ook leuk om die gefrustreerde reacties van linkse rakkers te lezen, ik noem een Klopkoek...
Dat blijft inderdaad elke keer weer genieten. Daar doe ik het stiekem ook eigenlijk een beetje voor...

Maar dit soort lieden moeten natuurlijk niet te ver gaan. Immers, ook linksdraaiend verzuurde jankzakjes moeten zich aan de policy houden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67513951
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:12 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

kun jij een een coalitie bedenken die met Wilders een regering durven te vormen? Ik kan maar een partij bedenken die het zou "aandurven"en dat is de flexibele barbapappapartij CDA (die kameleons doen alles om het centrum van de macht te blijven). Maar zelfs dan zal het niet lukken, WIlders is niet meer gewoon om compormissen te sluiten (Zie ook de "partij"structuur). Dus Wilders zal eeuwig tot de oppositie blijven behoren en vooral door zich zelf. Eigenlijk houdt hij hiermee vooral zijn kiezers hiermee voor de gek wat op een bepaalde manier tragisch is.
ZOU jij het aangedurft hebben te wedden op een coalitie tussen PvdA-CDA-CU??? en toch is het gebeurd,en ze maakten en maken er een puinhoop van ,om hun eigen EGO te bevredigen...
  zondag 29 maart 2009 @ 11:22:29 #53
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67513976
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:20 schreef elisamad het volgende:

[..]

ZOU jij het aangedurft hebben te wedden op een coalitie tussen PvdA-CDA-CU??? en toch is het gebeurd,en ze maakten en maken er een puinhoop van ,om hun eigen EGO te bevredigen...
PvdA - CDA - CU is echt niet zo vreemd te bedenken. CU zit redelijk tussen het CDA en PvdA in op een hele hoop standpunten. De enige partijen waar Wilders mee zou kunnen regeren zijn CDA en VVD. Dat zou kunnen, maar ik durf nu al te voorspellen dat het CDA de boel binnen 2 maanden laat klappen en alle schuld bij Wilders legt. CDA is de meest gehaaide partij die we hebben.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 29 maart 2009 @ 11:24:45 #54
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_67514014
Toch is er een ding wat me intrigeert: wat zien Wilders-fans nu eigenlijk veranderen als de PVV daadwerkelijk de verkiezingen wint? Wat is de belangrijkste factor voor jullie om op deze partij te stemmen? Ik krijg het niet helemaal duidelijk namelijk. Is het echt puur en alleen het feit: "Het is andere politiek dan nu bedreven wordt?". (Dit is gewoon uit interesse, niet bedoeld om te flamen)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_67514031
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik moet dat nog zien, aangezien het Kabient bedreigd wordt door externe factoren. Die kredietcrisis hebben ze steeds minder in de hand. Als er nog een bank valt, of er nog een enorme bailout moet komen, uit de zakken van de belastingbetaler uiteraard, dan is het gauw over met de pret. Of men moet de noodtoestand afkondigen, maar dan gaan we helemaal lachen.
Kom op man, je lult uit je nek. Wat denk je dat er gaat gebeuren? Dat grote woedende menigten de tweede kamer gaan bestormen? Dit kabinet zet de hele rit uit, PUNT. Daar kan geen inhoudsloze dwaas (en daarmee bedoel ik jou niet) iets aan veranderen.

Maar zoals iemand eerder al zei; dit houdt nooit stand. En ook al krijgt de PVV zoveel nieuwe zetels, het blijft een onstabiele club vol nieuwkomers. In dat geval verwacht ik binnen een jaar nieuwe verkiezingen omdat de PVV-jankerds niet snappen dat ze niet álles kunnen krijgen in een parlementaire democratie, en dus de boel maar laten klappen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_67514049
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:20 schreef elisamad het volgende:

[..]

Goh, een puinhoop? Das jammer zeg. Volgende keer krijgen we vast een kabinet dat iedereen in NL blij kan maken terwijl we immuun zijn voor invloeden van buitenaf.
pi_67514073
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat blijft inderdaad elke keer weer genieten. Daar doe ik het stiekem ook eigenlijk een beetje voor...
Ik ook

Nu maar hopen dat het kabinet snel valt dan. Verkiezingen
  zondag 29 maart 2009 @ 11:30:04 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67514087
Haha, ik krijg weer de wind van voren terwijl ik tenminste nog een poging tot onderbouwing doe.

Ik postte niet voor niets dat plaatje van Nekschot.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 29 maart 2009 @ 11:30:24 #59
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67514089
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:25 schreef waht het volgende:

[..]

Kom op man, je lult uit je nek. Wat denk je dat er gaat gebeuren? Dat grote woedende menigten de tweede kamer gaan bestormen?
We hebben dat al eerder zien gebeuren, en toen ging het om veel minder.
quote:
Dit kabinet zet de hele rit uit, PUNT. Daar kan geen inhoudsloze dwaas (en daarmee bedoel ik jou niet) iets aan veranderen.
Ik zou toch maar iets voorzichtiger zijn met dit soort stellige uitspraken. Dit kabinet is minder stabiel dan het lijkt. Met name de PvdA, die gewoon keihard aan het verliezen is, zou er weleens de stekker uit kunnen trekken. Ook de bailouts van Bos zijn eigenlijk niet te verdedigen richting hun traditionele achterban.
  zondag 29 maart 2009 @ 11:31:12 #60
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67514107
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:30 schreef Klopkoek het volgende:
Haha, ik krijg weer de wind van voren terwijl ik tenminste nog een poging tot onderbouwing doe.

Ik postte niet voor niets dat plaatje van Nekschot.
Dank daarvoor!
  zondag 29 maart 2009 @ 11:32:10 #61
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67514118
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Vertel? Wanneer is de Tweede Kamer bestormd door een woedende menigte en veroorzaakte dat een staatsgreep / val van een kabinet / machtsomwenteling?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_67514147
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:22 schreef ethiraseth het volgende:

PvdA - CDA - CU is echt niet zo vreemd te bedenken. CU zit redelijk tussen het CDA en PvdA in op een hele hoop standpunten.
De praktijk is wel anders zoals je gisteren kon zien in het dagboek van Slob (CU).
Die man is een week gevolgd door de NOS en daar zag je ook de onderhandelingen op het Catshuis.
Daar werd de CU op een gegeven moment buitengesloten door de PvdA en het CDA tijdens de gesprekken en slim als hij was ging hij een wandeling maken voor het oog van de camera;s van de journalisten.
Toen kwam Hamer hem snel halen maar dan weet je wel dat dit kabinet er niet zit om het beste voor het land te doen en dat de standpunten ver uit elkaar liggen.
Audaces fortuna juvat
  zondag 29 maart 2009 @ 11:33:55 #63
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67514154
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vertel? Wanneer is de Tweede Kamer bestormd door een woedende menigte en veroorzaakte dat een staatsgreep / val van een kabinet / machtsomwenteling?
Dat laatste heb ik nooit gezegd, dat zit je er zelf bij te verzinnen. Dus hier ga ik ook geen antwoord op geven.
  zondag 29 maart 2009 @ 11:34:54 #64
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67514172
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, 1672 is toch echt niet zo heel lang geleden hoor, gemeten naar geologische tijdschalen.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67514175
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

[..]

Ik zou toch maar iets voorzichtiger zijn met dit soort stellige uitspraken. Dit kabinet is minder stabiel dan het lijkt. Met name de PvdA, die gewoon keihard aan het verliezen is, zou er weleens de stekker uit kunnen trekken. Ook de bailouts van Bos zijn eigenlijk niet te verdedigen richting hun traditionele achterban.
Maar alle coalitiepartijen zouden stevig verliezen indien er *nu* verkiezingen komen. Beter om het nog uit te zitten om eventueel nog wat positievere maatregelen te nemen, nietwaar?

Tegelijkertijd zouden een aantal oppositiepartijen stevig winnen, dan wil je uiteraard dat het kabinet nu valt. Maar die macht hebben ze op het moment niet.
  zondag 29 maart 2009 @ 11:36:32 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_67514207
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nou, 1672 is toch echt niet zo heel lang geleden hoor, gemeten naar geologische tijdschalen.
In 1672 werd de Staten Generaal niet bestormd, hoor.
pi_67514231
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:24 schreef PierreTT het volgende:
Toch is er een ding wat me intrigeert: wat zien Wilders-fans nu eigenlijk veranderen als de PVV daadwerkelijk de verkiezingen wint? Wat is de belangrijkste factor voor jullie om op deze partij te stemmen? Ik krijg het niet helemaal duidelijk namelijk. Is het echt puur en alleen het feit: "Het is andere politiek dan nu bedreven wordt?". (Dit is gewoon uit interesse, niet bedoeld om te flamen)
Ik hoop in ieder geval op een eerlijke en duidelijke inzage op zaken als criminaliteit en de bestrijding daarvan.
Verder vind ik ook dat men eerlijk moet zijn over de Antillen of over die oorlog en de kosten.
Dat eerlijke en open zijn hoop ik ook te mogen zien bij de zorg of het onderwijs of de aanpak van files.
Tot nu toe is dat niet het geval en doorgaans kaarten oppositiepartijen dat aan dus of dat ook zo is als dat soort partijen in het kabinet zitten moet je maar afwachten natuurlijk.
Audaces fortuna juvat
  zondag 29 maart 2009 @ 11:37:58 #68
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_67514232
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dit heeft niks met links/rechts te maken, maar met puur populisme dat ik verafschuw. Dat jij te stompzinnig bent om iets verder te denken dan "die linksen zijn weer tegen me boehoehoe WIlders bescherm me " toont m.i. wel aan waarom je vatbaar bent voor Wilders zijn holle retoriek.
Stompzinnig, weer lekker op de man he, heel sterk

Verder ben ik geen Wildersstemmer of Wildersfan. Laat dat even duidelijk zijn.

Maar jouw reactie die ik quotte is een typische reactie die vaak in dit soort discussies tezien is. Dat het anti-Wilderskamp zich beter acht dan de pro-Wilders figuren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 29 maart 2009 @ 11:38:26 #69
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67514238
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In 1672 werd de Staten Generaal niet bestormd, hoor.
Wel staatsmannen gelynched door het volk. Volgens mij is dat iets wat Lemmeb wel graag ziet.
pi_67514255
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:38 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wel staatsmannen gelynched door het volk. Volgens mij is dat iets wat Lemmeb wel graag ziet.
  zondag 29 maart 2009 @ 11:39:37 #71
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67514257
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:37 schreef Lemmeb het volgende:
Ja, links wensdenken is van alle tijden. Maar wordt gelukkig steeds minder dominant.
Dat is niet echt links wensdenken. Ik verwacht dat er een terugloop komt naar de VVD – zeker als die het accent tactisch verleggen, deels naar het CDA, deels naar de PvdA, en een enkele ontevredene terug naar de SP.

Je ziet echter vooral dat Wilders imago zo sterk is omdat hij media-technisch sterk uit de hoek komt: weigering in Engeland, weglopen bij het debat. Dat geeft hem voordeel, daarentegen is het ook zijn zwakte dat een deel van zijn aanhang juist voor zulke zaken kiest, omdat een flater in de media waarschijnlijk betekent dat hij ook zo weer vijf zetels kan verliezen in de peilingen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 29 maart 2009 @ 11:40:07 #72
66444 Lord_Vetinari
pi_67514268
quote:

[..]

Maar dat had niet rechtstreeks met politiek te maken, hoogstens indirect. Neem dan de onthoofding van Oldebarnevelt. Dat was puur politiek.
pi_67514278
Fles champagne opentrekt!!
pi_67514285
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:35 schreef waht het volgende:

Maar alle coalitiepartijen zouden stevig verliezen indien er *nu* verkiezingen komen. Beter om het nog uit te zitten om eventueel nog wat positievere maatregelen te nemen, nietwaar?

Waarom schuiven ze dat dan naar 2011?
Audaces fortuna juvat
pi_67514321
quote:

[..]

Iets nuanceren, Lemmeb hoopt alleen dat "linksen" geweld wordt aangedaan, iest wat hij zelf toegeeft in een ander topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')