Zijn ze een beetje snel met leveren?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:59 schreef Tokus het volgende:
Play.com heeft ook weer een paar aanbiedingen, o.a. Soul Caliber IV voor 13 euro.
Bij ons wel, de enige keer dat het erg lang duurde was die keer dat de postbode er weken later mee aan de deur kwam, met de groeten van de douane, of we even BTW en bijkomende kosten wilden afrekenenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:59 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Zijn ze een beetje snel met leveren?
die kwam gister binnen. Normaal duurt het ongeveer een weekje, nu dus ook.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:59 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Zijn ze een beetje snel met leveren?
En die 20euro grens is nu ook verhoogd gelukkigquote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij ons wel, de enige keer dat het erg lang duurde was die keer dat de postbode er weken later mee aan de deur kwam, met de groeten van de douane, of we even BTW en bijkomende kosten wilden afrekenen
Maar goed, dat was dan ook een item boven de € 20,= dus dan kan dat gebeuren.
Per wanneer, want het is nog niet zo lang geleden....quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:49 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
En die 20euro grens is nu ook verhoogd gelukkig
Geloof er geen zak van. EU heeft namelijk vrij verkeer, die €20 is voor buiten de EU. En dat bedrag is een paar maand gelden ook nog eens verhoogd.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij ons wel, de enige keer dat het erg lang duurde was die keer dat de postbode er weken later mee aan de deur kwam, met de groeten van de douane, of we even BTW en bijkomende kosten wilden afrekenen
Maar goed, dat was dan ook een item boven de € 20,= dus dan kan dat gebeuren.
Per 1 decemberquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Per wanneer, want het is nog niet zo lang geleden....
Play.com zit op een vaag eiland wat wel bij Engeland hoort, maar ook extra gecontroleerd wordt door de douane.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:40 schreef captainkid het volgende:
[..]
Geloof er geen zak van. EU heeft namelijk vrij verkeer, die €20 is voor buiten de EU. En dat bedrag is een paar maand gelden ook nog eens verhoogd.
Daar komt nog bij dat enveloppen helemaal niet langs de douane gaan, alleen pakketten.
Stel je nou dat ik zit te liegen??quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:40 schreef captainkid het volgende:
[..]
Geloof er geen zak van. EU heeft namelijk vrij verkeer, die €20 is voor buiten de EU. En dat bedrag is een paar maand gelden ook nog eens verhoogd.
Daar komt nog bij dat enveloppen helemaal niet langs de douane gaan, alleen pakketten.
Dat dan wel weer, alleen jammer dat de grens maar naar € 22,= gegaan isquote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:49 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
En die 20euro grens is nu ook verhoogd gelukkig
Volgens mij was het 22 en is hij naar 149 gegaanquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dan wel weer, alleen jammer dat de grens maar naar € 22,= gegaan is
Ach, het is wel 10%![]()
quote:Alle andere landen zijn voor de Douane een niet-EU-land.
De gebieden hieronder zijn voor de Douane ook een niet-EU-land.
Uitzonderingsgebieden binnen de EU-landen
Voor bepaalde gebieden die deel zijn van het douanegebied van de EU, de uitzonderingsgebieden, gelden andere regels. Deze gebieden zijn:
* de Åland eilanden (Finland)
* de Canarische eilanden (Spanje)
* de Kanaaleilanden (Verenigd Koninkrijk)
* de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guinea, Martinique en Reunion
* Berg Athos (Griekenland)
http://douane.nl/particul(...)rnetaankopen-03.htmlquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:02 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Volgens mij was het 22 en is hij naar 149 gegaan
Ahhh oke, ik vond het altijd al een onduidelijk verhaal, nog steeds trouwens maargoedquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:15 schreef Lagomorph het volgende:
[..]
http://douane.nl/particul(...)rnetaankopen-03.html
Tot € 22
Geen douanerechten
Geen omzetbelasting
Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten
Wel omzetbelasting
Ok ik heb ongelijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stel je nou dat ik zit te liegen??
Ik heb de bon hier nog liggen en gezien Play.com op de Kanaaleilanden (Jersey en Guernsey) zit, en dat dan wel onderdeel van de UK is, is het ook een belastingparadijs, en wordt het dus gezien als buiten de EU.
De douanewaarde was overigens € 32,- (dat was ook het bedrag van de BlueRay box die we besteld hadden) en daar kwam € 18.58 aan kosten bij op, zijnde: € 6,08 BTW en € 12,50 inklaringskosten.
De datum was 8 juli 2009, dus recent en er moest wel degelijk betaald worden.
Enveloppen van Play gaan gewoon langs de douanequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 01:15 schreef captainkid het volgende:
[..]
Ok ik heb ongelijk.
Postkantoor medewerker vertelde mij dat enveloppen niet langs de douane gaan, was dat van jou een envelop of pakket?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |