abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67711188
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:09 schreef KingOfMystery het volgende:

[..]

Ik heb precies datzelfde. Zo heb ik 2 jaar geleden iets verpest, wat een mooie relatie had kunnen worden. Ik was nog een lange tijd depressief geweest daardoor. Nu is er iemand anders die ik leuk vind, wat wederzijds is (als ik de overduidelijke hints van haar mag geloven), maar dreig ik het weer te verpesten door paniekerig te worden.
Vervelend. Misschien moet je er met haar over praten.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:26:20 #227
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67711629
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:16 schreef Logician het volgende:

[..]

same

Mijn grootste handicap is dan ook dat ik er nog redelijk leuk/normaal uit zie waardoor het eerste contact dan heel makkelijk lijkt (lees: van de ander uitkomt) tot dat mensen te dichtbij komen en dan raak ik in paniek en wordt het 1 giga grote puinzooi

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Laatst was er denk ik iemand op me verliefd (of ze vond me in ieder geval leuk, leuk genoeg om met me steeds proberen te praten terwijl dat voor mij helemaal niet hoefde). Dan heb ik het toch echt zwaar moeilijk om duidelijk te maken dat ik niet geïnteresseerd ben. Dit keer was het wel een mooi meisje, maar ik wil op dit moment absoluut geen relatie of zo. (Bovendien was haar innerlijke nou niet echt heel erg mooi, op z'n zachts uitgedrukt..)
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_67711794
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:26 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Laatst was er denk ik iemand op me verliefd (of ze vond me in ieder geval leuk, leuk genoeg om met me steeds proberen te praten terwijl dat voor mij helemaal niet hoefde). Dan heb ik het toch echt zwaar moeilijk om duidelijk te maken dat ik niet geïnteresseerd ben. Dit keer was het wel een mooi meisje, maar ik wil op dit moment absoluut geen relatie of zo. (Bovendien was haar innerlijke nou niet echt heel erg mooi, op z'n zachts uitgedrukt..)
Ik zou willen dat er iemand op zo'n manier in mij geïnteresseerd is.
En als iemand dat wel was dan zou ik dat niet eens merken. Tenzij zij dat tegen mij vertelde.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67711940
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En als iemand dat wel was dan zou ik dat niet eens merken. Tenzij zij dat tegen mij vertelde.

Herkenning
Neehj ik spreekdt geen Nederlanders.
140 threads? I don't even have a 3rd of that, you're a fucking whore.
pi_67712036
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:37 schreef Kruger het volgende:

[..]

Herkenning
Op welke punten?

De vraag over hoe herken je dat iemand in jou geïnteresseerd is. Heb ik al vaker gesteld maar ik heb er nog nooit een goed antwoord op gekregen.
14 SHADES OF GREY
pi_67713223
Exact dat stukje dus, Als ik zelf ..geïnteresseerd ben ik iemand dan ...let ik er wat meer op ,
Maar zodra dit niet zo is.....dan kan ze nog ZO duidelijk wezen ik "merk" niets.

Misschien sta ik er gewoon niet open voor.... discussie onderwerp....
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:25:24 #232
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67713241
quote:
En als iemand dat wel was dan zou ik dat niet eens merken.
Ik maar nauwelijks. Ik kwam er namelijk achter nadat ze het hardop over mij hadden. (Althans, ik neem aan dat ze het over mij hadden, want dat meisje schrok dat die gene het zo hardop zei. De puzzel stukjes vielen toen op z'n plaats.)

Ik vind het maar irritant. Ofschoon dat wel zal veranderen als ik uiteindelijk een relatie wil.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_67713537
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:24 schreef Kruger het volgende:
Exact dat stukje dus, Als ik zelf ..geïnteresseerd ben ik iemand dan ...let ik er wat meer op ,
Maar zodra dit niet zo is.....dan kan ze nog ZO duidelijk wezen ik "merk" niets.

Al dat gedoe rond om relaties, daten enzo vind ik maar lastig. Waarom kan iedereen gewoon niet duidelijk zijn?

Of je wel of niet open voor een relatie staat dat weet ik niet.
Maar ik denk dat mensen zoals wij(autisten) gewoon moeite hebben met het interperteren van emoties van andere en daardoor dingen zoals interesse van een ander persoon missen.
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:25 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik maar nauwelijks. Ik kwam er namelijk achter nadat ze het hardop over mij hadden. (Althans, ik neem aan dat ze het over mij hadden, want dat meisje schrok dat die gene het zo hardop zei. De puzzel stukjes vielen toen op z'n plaats.)

Ik vind het maar irritant. Ofschoon dat wel zal veranderen als ik uiteindelijk een relatie wil.
Ooit zullen wij een relatie vinden.
14 SHADES OF GREY
pi_67713964
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:35 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Al dat gedoe rond om relaties, daten enzo vind ik maar lastig. Waarom kan iedereen gewoon niet duidelijk zijn?

Of je wel of niet open voor een relatie staat dat weet ik niet.
Maar ik denk dat mensen zoals wij(autisten) gewoon moeite hebben met het interperteren van emoties van andere en daardoor dingen zoals interesse van een ander persoon missen.
[..]

Ooit zullen wij een relatie vinden.
Daar kan ik het mee eens zijn ,

Daten heb ik niets mee tenminste...niet officieel.. haar tegenkomen leuk en aardig maar het hele uitgaan's gebeuren(Cafe/disco/etc van 2200 tot 0700) is een deel van mijn verleden geen behoefte meer aan.

Het komt voor iedereen wel goed , zolang je maar niet vergeet dat je altijd aan je relatie moet werken.
en een goede communicatie is essentieel <-- Ervaring
pi_67714147
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:50 schreef Kruger het volgende:

[..]

Daar kan ik het mee eens zijn ,

Daten heb ik niets mee tenminste...niet officieel.. haar tegenkomen leuk en aardig maar het hele uitgaan's gebeuren(Cafe/disco/etc van 2200 tot 0700) is een deel van mijn verleden geen behoefte meer aan.

Het komt voor iedereen wel goed , zolang je maar niet vergeet dat je altijd aan je relatie moet werken.
en een goede communicatie is essentieel <-- Ervaring
Herkenbaar. Ook dat laatste. Ik en mijn ex communiceerde ook nauwelijks. En dat werkt niet in een relatie.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:15:35 #236
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_67714609
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:05 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen zijn dat er tegenwoordig eisen gesteld worden die vroeger niet zozeer aan de orde waren. Zoals communicatief vaardig zijn. Vroeger was dat helemaal niet nodig, zolang je maar hard kon werken had je geen probleem De eisen om mee te draaien in de huidige maatschappij zijn hoger geworden, verfijnder. Je valt als autist tegenwoordig sneller op als hebbende een afwijking.
Je zou ook kunnen zeggen dat tegenwoordig op alles wat 'n beetje afwijkt van "de massa" 'n label wordt geplakt en de samenleving 'n stuk minder tolerant is geworden...
Hallon!
pi_67714708
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:15 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat tegenwoordig op alles wat 'n beetje afwijkt van "de massa" 'n label wordt geplakt en de samenleving 'n stuk minder tolerant is geworden...
Inderdaad. Wat volgt dat straks iedereen die niet perfect is wat afgemaakt?
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:21:26 #238
237059 Twerk
The Spurs
pi_67714798
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:15 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Er zitten idd denk ik twee kanten aan het verhaal. Wat jij zegt klopt, maar ik denk dat het van de andere kant voor (bepaalde) mensen ook wel goed is wat meer inzicht te krijgen in zichzelf. Er zijn veel mensen die een vorm van autisme hebben en ook als dusdanig op latere leeftijd gediagnosticeerd worden, terwijl ze zelf altijd al het gevoel hebben gehad "wat anders te zijn".

Ik denk dus dat het deze mensen ook wel kan helpen en duidelijker kan maken wat ze wel en wat ze niet kunnen en moeten willen etc.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_67715364
Eens met beide stellingen hierboven.
pi_67715522
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:21 schreef Twerk het volgende:

[..]

Er zitten idd denk ik twee kanten aan het verhaal. Wat jij zegt klopt, maar ik denk dat het van de andere kant voor (bepaalde) mensen ook wel goed is wat meer inzicht te krijgen in zichzelf. Er zijn veel mensen die een vorm van autisme hebben en ook als dusdanig op latere leeftijd gediagnosticeerd worden, terwijl ze zelf altijd al het gevoel hebben gehad "wat anders te zijn".

Ik denk dus dat het deze mensen ook wel kan helpen en duidelijker kan maken wat ze wel en wat ze niet kunnen en moeten willen etc.
Inderdaad. Ik loop al mijn hele leven tegen bepaalde dingen en ik kan niet goed uitleggen wat die dingen zijn. Ik word nu getest op autisme en als ik met het label autisme geholpen kan worden met mijn problemen is dat alleen maar goed. Ik kan er alleen maar beter van worden.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 4 april 2009 @ 23:28:45 #241
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_67716711
quote:

[..]

Oh dat ben ik met je eens. Aan alle diagnoses zit 'n goede en 'n slechte kant: aan de ene kant vind ik dat er te veel en te vlug maar 'n sticker op alles geplakt wordt, aan de andere kant zie ik ook wel in dat zo'n "sticker" tot nieuwe inzichten kan leiden en bovendien erkenning dat er iets niet helemaal in orde is. Ok beetje vaag maar 't is ook al laat en ik weet ook niet of ik in dit topic thuis hoor want ik ben niet autistisch. (ik ben gewoon gek )
Hallon!
  zaterdag 4 april 2009 @ 23:58:08 #242
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67717505
quote:

[..]

Dat dus, ik snap hints wel, maar altijd pas achteraf. Dus mensen met een irritant karakter zit ik direct mee opgezadeld omdat ik niet zie aankomen wat het gaat worden. Langzaam leer ik daar wel in, voornamelijk dan nog door mijn werk met lastige klanten...

-edit-
De rest van je post onderschrijf ik trouwens ook helemaal, evenals Kruger:
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:24 schreef Kruger het volgende:

Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 5 april 2009 @ 00:01:00 #243
188877 Stupendous76
pi_67717577
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 23:28 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Oh dat ben ik met je eens. Aan alle diagnoses zit 'n goede en 'n slechte kant: aan de ene kant vind ik dat er te veel en te vlug maar 'n sticker op alles geplakt wordt, aan de andere kant zie ik ook wel in dat zo'n "sticker" tot nieuwe inzichten kan leiden en bovendien erkenning dat er iets niet helemaal in orde is. Ok beetje vaag maar 't is ook al laat en ik weet ook niet of ik in dit topic thuis hoor want ik ben niet autistisch. (ik ben gewoon gek )
Toch welkom
Repent, Pray, Forgive
  zondag 5 april 2009 @ 00:03:25 #244
188877 Stupendous76
pi_67717629
quote:

[..]

Ik heb altijd het idee gehad dat ik anders was, maar die diagnose lukt dus niet, tis nu een waarschijnlijkheidsdiagnose PDD-NOS. Andere optie is dat ik gewoon helemaal gek ben
Repent, Pray, Forgive
  zondag 5 april 2009 @ 00:18:57 #245
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67717970
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 23:28 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mee eens.

En iedereen is gek behalve jij.
14 SHADES OF GREY
  zondag 5 april 2009 @ 00:27:03 #246
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67718110
quote:
Op zondag 5 april 2009 00:03 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee gehad dat ik anders was, maar die diagnose lukt dus niet, tis nu een waarschijnlijkheidsdiagnose PDD-NOS. Andere optie is dat ik gewoon helemaal gek ben
Waarschijnlijk zou dat ook mijn diagnose zijn.
14 SHADES OF GREY
  zondag 5 april 2009 @ 10:59:55 #247
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_67722065
quote:
Op zondag 5 april 2009 00:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mee eens.

En iedereen is gek behalve jij.
Doet me denken aan De Heideroosjes.
Hallon!
  zondag 5 april 2009 @ 12:02:10 #248
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67723515
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:59 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Doet me denken aan De Heideroosjes.
Klopt ja.
Alleen ik hoop voor jou dat je niet zo bent als die vrouw waar dat nummer over gaat.
14 SHADES OF GREY
  zondag 5 april 2009 @ 12:18:19 #249
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_67724131
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:02 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Klopt ja.
Alleen ik hoop voor jou dat je niet zo bent als die vrouw waar dat nummer over gaat.
Hmm nee, ik geloof dat ik toch 'n ander type ben.
Hallon!
  zondag 5 april 2009 @ 12:24:54 #250
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_67724358
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:18 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Hmm nee, ik geloof dat ik toch 'n ander type ben.
Gelukkig.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')